If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Na een middagje werken vandaag is dit eruit. Tot nu toe alleen nog poly's zitten slepen en aanmaken en twee minuutjes een render aanzetten zonder iets erop. Kwam er na afloop achter dat die wielen niet echt lekker zitten, maar dat is zo opgelost. Moet nog de zijspiegels erop zetten en nog twee extra lampen op de bovenkant. Verder texture werk en dergelijke.
Ohja, voor de mensen die het leuk vinden, het is een standaard flatbed truck die in oorlog situaties de supply stroom regelt (dit natuurlijk en enkele jaren in de toekomst)
|{ brrr }] |
Voor de rest wel mooi
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
|{ brrr }] |
WIPje dus

wildmedia; netjes
Verwijderd
Verwijderd
Ongelovelijk... complimenten voor Litoki & Wildmedia & de vele mooie wips/finals die nog gaan volgen. Vooral de snelheid waarmee jullie werken doet mij verbazen
Verwijderd

Vorige contest ben ik pas begonnenVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 01:34:
Wow... ben sprakeloos. Ik ben best wel verbaasd de laatste tijd over de 3d kunsten hier. Ik schatte het niveau a.d.v. eerdere workshops lager in, maar de contest (laatste 2 zeker) halen blijkbaar het beste in sommigen naar boven.
Ongelovelijk... complimenten voor Litoki & Wildmedia & de vele mooie wips/finals die nog gaan volgen. Vooral de snelheid waarmee jullie werken doet mij verbazenAan dit soort dingetjes zie je dat ik nog een behoorlijke beginner ben.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Verwijderd
Nou ben ik niet graag vervelend en volg ik dit topic met zeer grote liefde voor het 3d render werk, maar is dit nou echt met een 3d prog gemaakt of heb je je lekker uitgeleefd met Photosoep?Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 01:53:
sommige id-tjes moeten ff uitgewerkt worden, als ik er nog tijd voor heb (met school enzo) maak ik die friet oorlog wel af, anders mag dit wel mn final zijn
[afbeelding]
Verwijderd
lol, die's gaafVerwijderd schreef op 13 November 2002 @ 01:53:
sommige id-tjes moeten ff uitgewerkt worden, als ik er nog tijd voor heb (met school enzo) maak ik die friet oorlog wel af, anders mag dit wel mn final zijn
[afbeelding]
(vooral dat GoT plaatje in de achergrond

Uiteraard een leopard II
http://hawvie.deviantart.com/
Dan bied ik mijn zeer oprechte excuses aan dat ik MIJN mening heb gegeven...XLerator schreef op 12 November 2002 @ 19:22:
[...]
Sorry hoor mister knowitall dat ik mijn mening toon
Pfffft... Chagrijnig ???
Ik zag gewoon wat staan waar ik van dacht dat het verkeerd was en wilde even laten weten hoe ik dacht dat het dan wel was.
En dat mister knowitall mag je voortaan weglaten ! Ben ik niet van gediend aangezien ik jou niets heb misdaan.
Klopt. NURBS ook. Maar als je over box modelling een meshsmooth modifier heen gooit heb je het klei effect ook. Dus hebben jullie allebei gelijkBioWEB schreef op 12 November 2002 @ 19:04:
Heel goed... NURBS is kleien hoor ! Tenminste, in Maya wel... Boxmodelling is met polygonen.

Edit:
Sssst xen.... daar worden ze opgewonden van
Nu nog een goed tut, hoop vrije tijd en een winning idee
Geen ophef over het "klei gevoel", alleen wat miscommunicatie en misopvatting denk ik...Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:05:
ik snap sowieso niet waar al die ophef vandaan komt over dat "klei gevoel"
que?Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:12:
Litoke schrjif jij eens een tutje ofzo lijk tme gaaf
iets minder snel typen voortaan
en waar wil je een tutje van? lichten? spline-modelling? boxmodelling? lofts? character studio? material masks? ik heb dat allemaal wel gebruikt...
Je ventjes zien er gewoon kewl uit
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik heb die tutos gedaan van Oogst die rulleerden, ben nu steeds bezig met wat kleine huisjes aan het maken, om de basics GOED onder de kniee te krijgen, Spline modeling zou mooie 2de stap voor mij zijn!
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Verwijderd
alleen de achtergrond is aangepast met photoshop (et 3d textje erin gezet) de rest is 3d studio (en natuurlijk print screen voor de " windows")Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 07:09:
[...]
Nou ben ik niet graag vervelend en volg ik dit topic met zeer grote liefde voor het 3d render werk, maar is dit nou echt met een 3d prog gemaakt of heb je je lekker uitgeleefd met Photosoep?
ps. voor spline modelling zit een leuke tutorial in 3d studio over een neushoornhoofd
http://www.comet-cartoons...ialmodeling/modeling.html
en als ik verder nog wat tips kan geven;
- gebruik WEINIG vertices
- "select by..." aanzetten is handig, vooral als er veel lijnen op 1 vertice uitkomen, dan kan je vertices selecteren door op de lijn te klikken
- fuse is your best friend
Verwijderd

Verwijderd
WootVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:14:
Er wordt volgens mij iets te veel geluld en te weinig gepost. Wat kleine updates:
[afbeelding]
Moet ik nog ff oefene om op zo'n niveau te komen
Die tank moet je ook wazig maken (of wat je ook doet
verder erg vet!
en misschien moet je er ook een soort van SEPIA doorheen gooien.
Het oudbollig laten lijken dus, geen kleur meer..maar dit moet je dan mbv Adobe Photoshop dan.
Dan wordt het realistischer naar mijn idee!
[ Voor 0% gewijzigd door Mir op 13-11-2002 18:29 . Reden: Sepia ]
Verwijderd
Texturen (waaronder toekomstige guns, dus ijzer verroest enzLiToKi schreef op 13 november 2002 @ 13:13:
[...]
que?
iets minder snel typen voortaan
en waar wil je een tutje van? lichten? spline-modelling? boxmodelling? lofts? character studio? material masks? ik heb dat allemaal wel gebruikt...
ik kan dat dus echt niet
Verwijderd
http://213.51.99.180/got/rustedmetal109.jpg
http://213.51.99.180/got/rustedmetal111.jpg
http://213.51.99.180/got/rustedmetal123.jpg
http://213.51.99.180/got/rustedmetal137.jpg
En dan maar photshoppen he
Morgen zijn ze weg.
edit: hier krijg ik spijt van
Laat hier eens een wireframe van zien...Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 01:53:
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Het is namelijk oorlog tussen mij en 3dmax...
WIP (almost there) :

Zit je lichtinval verkeerd? de belichting van de gebouwen komt niet overeen met de belichting van de loop van de tank?Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:14:
Er wordt volgens mij iets te veel geluld en te weinig gepost. Wat kleine updates:
[afbeelding]
Human Bobby
Laat die tank schieten (vuur uit de barrel), dan kun je een mooie geel/oranje gloed over je tankje laten vallen denk dat dat het plaatje nog wat meer pit geeftVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:14:
[afbeelding]
Alleen de uitwerking is niet alleswacco schreef op 13 November 2002 @ 19:32:
Zeker weten dat ik de originaliteitsprijs win!
WIP (almost there) :
[afbeelding]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Zover ben ik ook al gekomen met maxwacco schreef op 13 november 2002 @ 19:32:
Zeker weten dat ik de originaliteitsprijs win!
WIP (almost there) :
[afbeelding]
Verwijderd
http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/gotv4.jpg
Sorry geen tijd om een thumbnail te maken misschien dat iemand zo aardig wil zijn dit voor mij te doen. De hele dag gewerkt en nu eten en geen tijd meer vanavond.
Misschien is er morgen een nieuw tweakertje wie weet... ik heb geen tijd meer om er aan te werken maar wilde in ieder geval deze keer wat inleveren.
Verwijderd
Ik snap alleen de vouwen in de vlag niet helemaal. Is dat met flex of reactor gedaan of zo?
innocence(onschuld) zou juist vermoord zijn in 1940
bij jou heeft ze(
ofwel de duitse overheersing was onschuldig

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
3ds max, maar dan moet je wel een licentie hebben. Je kan ook een gratis programma als Blender gebruiken maar dat vergt wel 3 eeuwen oefening.DE_Michiel schreef op 13 November 2002 @ 20:49:
met welke programma's maken julie dit, ga ik ook meedoen
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
heel erg mooi gemaakt...ik doe het je zowiezo niet na..Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:14:
[afbeelding]
1 puntje van opbouwende kritiek:
Maak je gebruik van area shadows? Normaal wordt een schaduw naarmate deze verder van het object is, steeds vager. Bij de loop van je tank is de gehele schaduw redelijk hard. Zou misschien mooier zijn als je die een beetje laat verlopen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
Alleen dat duurt me nu nog te lang met renderen. Dit komt met name door de gebouwen, die barsten van de opacity- en displacementmaps. Misschien voor de final render.
of alle doden in Wo2 waren onschuldig, of er vielen veel onschuldige doden in wo2... zoiets, wel sterk.heuveltje schreef op 13 november 2002 @ 20:45:
[zeik-mode]
innocence(onschuld) zou juist vermoord zijn in 1940
bij jou heeft ze() alleen geleeft tijdens de 2e wereld oorlog
ofwel de duitse overheersing was onschuldig![]()
mooie render ook, maar ik vind (en dat is persoonlijk) dat je colourbleeding iets te sterk is, die rode vlag laat wel een erg rode gloed achter op dat kruis.
een meshsmooth over je vlag na (flex, reactor, stitch, wat je ook gedaan hebt) zou ook wat mooier zijn.
maar tot nu toe vind ik dit de mooiste render, meer qua uitstraling dan qua kwaliteit.
uhm is dat 2 of 3 cd'sTux schreef op 13 november 2002 @ 20:50:
[...]
3ds max, maar dan moet je wel een licentie hebben. Je kan ook een gratis programma als Blender gebruiken maar dat vergt wel 3 eeuwen oefening.

Verwijderd
Inderdaad, de uitstraling vind ik door zijn eenvoud ook erg ok.LiToKi schreef op 13 november 2002 @ 22:01:
[...]
of alle doden in Wo2 waren onschuldig, of er vielen veel onschuldige doden in wo2... zoiets, wel sterk.
bladibla ....
maar tot nu toe vind ik dit de mooiste render, meer qua uitstraling dan qua kwaliteit.
Maar helaas is zitten er wel wat onvolkomenheden is, zoals de grassprieten die door de kruizen heengaan. De bodem, wat duidelijk een plane is, is mij iets te plat en de horizon is me net wat te onecht.
Erg zonde (het lijkt nu of ik dit nu afkraak en zo moet dit niet overkomen), maar we zullen het de aanstaande vader omwille van tijdsdruk niet kwalijk nemen.

Ik moet trouwens ook nog een kleine Noise Modifier over mijn grond heengooien, anders is het zo vlak.
Zeg me wat je ervan vind.
Verwijderd
Verwijderd
NAH hebj e geen vertrouwen in me ofzo, doe je altijd zo tege lui die niet zoveel gepost hebben op dit forumpje, tssss
naja ik ben er na dit ding wel achter gekomen dat je GEEN booleans moet doen op text van 30 letters lang ofzo... die zit er dus nog steeds in (balk bove de windows) dus ik moet ff alles 1 voor 1 mergen in een andere file om mn onschuld te bewijzen
.... dat word weer nachtwerk....
edit: dat viel dus wel mee, kheb wel text en enkele cylinders weggelaten (ik vergeet dinge altijd te renamen als ik snel werk, en dat ware dus de gebooleande textjes geworden...(die laten dus de comp half vastlopen in hun eentje..) maar ik denk dat dit wel genoeg laat zien hoe alles gemaakt is.

Verwijderd
Dank je Litoki, dit soort commentaar van jou doe ik het voor. Ik ben pas een paar maanden met max bezig en dit was min of meer een haastklus zodat het af zou zijn voordat de kleine tweaker geboren wordt.LiToKi schreef op 13 november 2002 @ 22:01:
[...]
of alle doden in Wo2 waren onschuldig, of er vielen veel onschuldige doden in wo2... zoiets, wel sterk.
mooie render ook, maar ik vind (en dat is persoonlijk) dat je colourbleeding iets te sterk is, die rode vlag laat wel een erg rode gloed achter op dat kruis.
een meshsmooth over je vlag na (flex, reactor, stitch, wat je ook gedaan hebt) zou ook wat mooier zijn.
Het is inderdaad meer gedaan om de sfeer en uitstraling dan de modelling want iedereen zal wel met wapentuig aankomen op het bakkie friet na dan. En ik wilde die verheerlijking van oorlog dus juist niet dus laat je de schaduwzijde zien.
Een beetje met die regel van de film platoon in mind, the first casualty of war is innocence, en idd tijdens de gehele wereldoorlog werd innocence "vermoord" onschuldige naive jonge jongens het veld in gestuurd om te vechten. Dat is een beetje de gedachte erachter.
Wat meer info over het plaatje zelf gemaakt met 3dsmax (what else) en gebruikte plugins zijn Digimation Stitch, SymbiontMax voor wat textures en Brazil R/S voor het renderen.
Gras is gedaan met een drietal scatters en is bewust niet "vol" maar een beetje veel verspreid. De vlag is een van het weg gedownloade jpg die idd erg fel van kleur was maar daar kwam ik net te laat achter in de wips leek die goed maar in de final kwam die wel erg rood over. De kruizen zijn een glimmend goed schoongemaakt marmer van symbiont.
In het totaal zitten er iets van 470.000 polys in (450.000 gras) en belichting is GI met een omni. Rendertijd voor diegene die dat echt willen weten op een 1.5 GHz AMD dondervogel 35.5 uur.
Ik verwacht niet te winnen maar wel eruit te springen tussen het wapentuig en misschien is mijn doel wel voor deze keer niet laatste worden en ik heb in ieder geval heel veel geleerd en veel plezier gehad. Ik hoop dat ik met de baby tijd ga vinden om aan meer contests mee te doen.
Dames en heren het was me een waar genoegen met deze contest mee te mogen doen.
Leander
JAAA....das beter.. ziet er mooi uit ! en...?...hoe lang was de rendertijd?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
Home editionVerwijderd schreef op 13 November 2002 @ 01:53:
[afbeelding]
weet je zeker dat je niet liever de professional neemt? zo'n atoombommetje thuis is niet bevordelijk voor je relatie!
Schitterend plaatje, petje af! Zeer netjes gemoddeld en getextured.
Maar vind je het erg als ik in slaap val bij een totaal gemis aan enige creativeit? Zelden zo'n cliché-plaatje gezien... (NOFI)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

3x raden wat ik gisteravond heb gekeken
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
SUPER!!!
echt vet....
die explosie is echt te vet gewoon ....
Kerel.. jij kan dit hoor... laat ze maar lullen...
Als je dit kan kun je ook genoeg andere zooi maken die nog vetter zijn...
Ga solliciteren bij ILM ofzo
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Err.... Half-Life? Sorry deden die textures/vormen me ineens aan denkenmessi schreef op 14 November 2002 @ 14:54:
ik ben ook bezig met wat gepruts, het is nog lang niet af
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een gele goeie vraag, ik wil het ook wetenAllochtoon schreef op 14 november 2002 @ 15:07:
heel mooi spul allemaal, ik post zo wel wat als ik trug ben van de docter, wildmedia mag ik vragen hoe je dat opspattende modder hebt gemaakt? is het een soort "grijze wolk" in het midden met vliegende particles die eruitspatten met een goede "smoke" texture?
want ik wil een mooie explosie maken.

ik ga zoooo hard verliezen
lage resolutie maar wel wat hogere quality dan eerst.
[edit]
beschrijving: een robotsoldaat die patrol doet bij de derde wereldoorlog in America. In die tijd patrollen ze op wegen
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Nou een hogere res.. AA, en schaduw en dan vink em toch echt niet verkeerd....Qylos schreef op 14 November 2002 @ 15:44:
nog geen final
[afbeelding]
[edit]
beschrijving: een robotsoldaat die patrol doet bij de derde wereldoorlog in America. In die tijd patrollen ze op wegen
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Erg leuk gedaan met zo'n bestaand plaatje van een weg. Helemaal niet verkeerd. Alleen hoe maak je de schaduw nu realistisch op dat plaatje vallen enzo... dat lijkt me een lastige....Qylos schreef op 14 november 2002 @ 15:44:
nog geen final
[afbeelding]
[edit]
Band of Brothers? .... ja, zeker Band of Brothersmessi schreef op 14 November 2002 @ 14:54:
ik ben ook bezig met wat gepruts, het is nog lang niet af
[afbeelding]
[afbeelding]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
kabouter plop in het winter wonderland woud
Die onderste , die geupdate is dus , ziet er best lekker uit , zo goed zal ik die van mij in ieder geval niet krijgen
U gaat door voor de sneeuwbalinquestos schreef op 14 november 2002 @ 17:09:
[...]
Band of Brothers? .... ja, zeker Band of Brothers
yep Ik wilde zowiezo al iets uit band of brothers doen, omdat het een hele vette serie is
en sneeuw is lekker makkelijk te maken
Ik ben nu bezig met de explosies, maar daar moet wildmedia me even mee helpen
het is zeker niet moelijk te maken nee, maar ik ben ook nog lang niet klaar.
en dit is een van de eerste keren dat ik met eigen textures werk, en aangezien ik een prutser met paint shop pro en photoshop ben wil het nog niet helemaal lukken.
kein detail, omdat ik echt geen ventjes kan maken zie je alleen maar de helm en de gun
(als je wilt weten hoe ik het gemaakt heb moet je maar meelen
en nu stop ik met het updaten van mijn post, 6x is genoeg
Verwijderd
Geen idee, ik was er niet bij en ik heb niet gekeken naar wat hij naderhand zei, maar ik schat 30 minuten.sanderb schreef op 14 november 2002 @ 09:35:
JAAA....das beter.. ziet er mooi uit ! en...?...hoe lang was de rendertijd?
Achja, zo heeft altijd wel iemand iets aan te merken. Ik was in de veronderstelling dat deze contest ging om modeling, belichting en texturing, daar heb ik mij braaf aan gehouden.Oogst schreef op 14 november 2002 @ 12:16:
Schitterend plaatje, petje af! Zeer netjes gemoddeld en getextured.
Maar vind je het erg als ik in slaap val bij een totaal gemis aan enige creativeit? Zelden zo'n cliché-plaatje gezien... (NOFI)
Ik geef toe, dan is er nog steeds ruimte voor creativiteit, maar ik vond dat het dan nog geen cartoon ofzo moet worden, want dan wijk je te ver af van de opgave.
Maar ... Ik heb dus wel iets goed gedaan in jouw ogen want ik heb je aandacht lang genoeg getrokken om je in slaap te laten gevallen.
Ze hebben mijn CV liggen, ik vond het alleen een beetje te ver commuten.
Dit zijn twee Sphere Gizmo's met verschillende Fire Effects met de kleuren bruin en donkergroen. Een hoog en donker en een laag maar breed die wat lichter is. De een stelt omhooggeworpen aarde en puin voor en de andere stof en rook.Allochtoon schreef op 14 November 2002 @ 15:07:
heel mooi spul allemaal, ik post zo wel wat als ik trug ben van de docter, wildmedia mag ik vragen hoe je dat opspattende modder hebt gemaakt? is het een soort "grijze wolk" in het midden met vliegende particles die eruitspatten met een goede "smoke" texture?
Daaroverheen twee Particle Systems: een met eenvoudige zwarte particles niet al te groot. En een met grotere Instant Mesh particles die op brokstukken lijken (daar blijft door de motion blur alleen weinig van over). De truuk is dat je ze een behoorlijke Object Motion Blur geeft (2 frames ofzo) waardoor ze het Fire Effect uitsmeren.

Vergeet niet dat dit mijn eerste probeersel van een eiland met water enzo is, en eigenlijk ook ongeveer mijn eerste project. Ik ben best tevreden
Verwijderd
Mooiarmageddon_2k1 schreef op 14 november 2002 @ 20:37:
WIP van mijn Battle Isle Project. Eiland vind ik redelijk af, misschien op het eind nog wat finetunen. Ik heb een redelijke zon, alleen wat ik ook doe, er verschijnen geen schaduwen van de torens op de grond
. Gras vind ik nu wel mooi, evenals het water :
[afbeelding]
Vergeet niet dat dit mijn eerste probeersel van een eiland met water enzo is, en eigenlijk ook ongeveer mijn eerste project. Ik ben best tevreden
Maar een overgang....mm...met zand ofzo? Ik zal even kijken
Is na-editten met Photoshop eigenlijk toegestaan??
Verwijderd
Of After Effects? Of renderen naar combustion*?armageddon_2k1 schreef op 14 november 2002 @ 21:34:
Is na-editten met Photoshop eigenlijk toegestaan??
als ik fire gebruik dan word het midden heel licht, bijna wit zelfs, terwijl ik toch echt zwart heb gekozen hoe krijg ik dat nu grijs/zwart?

Verwijderd
Ok een quicky dan:
http://www.wildmedia.nl/got/boem.mov
Verwijderd
Wellicht zouden deze tutorials ook in het engels kunnen? Dan kunnen we deze kennis ook met andere wereldbewonertjes delen... het is maar een suggestie... goed idee?
Verwijderd
Maak er meteen een site bij, waar alle tuts op komen zodat ie ongelooflijk veel bezocht gaat worden. Gooi er banners over, de site zal minder bezocht worden, maar je kan er dan wel geld mee verdienen. Zoek sponsors, zoek dedicated hosting. Ga grafische software/hardware testen, gooi er een meuktrackertje bij, een poll en een forum. Binnen no time heb je de grootste community online puur om het 3D'en te leren en win je prijzen zoals de beste internet nieuwkomer.Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 01:06:
We hebben -met dank aan Vargo- hier een leuk idee bedacht. We zien dat toch ongeveer steeds dezelfde in een hoge positie op de eindlijst belanden, dus we vonden dat daar naast de eer ook nog een straf bij moest komenHet is zo oneerlijk om als je zo goed bent mee te doen en zo de rest een minderwaardigheidscomplex aan te maxen
... maar goed, ons idee was dus om de winnaar gewoon een tutorial te laten schrijven voor straf. En te zien aan sommige posts in deze thread zijn er genoeg onderwerpen waarover nog wat tutorials mogen onstaan.
Wellicht zouden deze tutorials ook in het engels kunnen? Dan kunnen we deze kennis ook met andere wereldbewonertjes delen... het is maar een suggestie... goed idee?
Verwijderd
Mmm... waar zit de smiley met dollartekentjes in zijn ogen...Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 01:24:
[...]
Maak er meteen een site bij, waar alle tuts op komen zodat ie ongelooflijk veel bezocht gaat worden. Gooi er banners over, de site zal minder bezocht worden, maar je kan er dan wel geld mee verdienen. Zoek sponsors, zoek dedicated hosting. Ga grafische software/hardware testen, gooi er een meuktrackertje bij, een poll en een forum. Binnen no time heb je de grootste community online puur om het 3D'en te leren en win je prijzen zoals de beste internet nieuwkomer.
Nee maar het was bedoeld als een serieuze opmerking dus
G'night.
(dus of alleen plaatjes of content+plaatjes online zetten)
Op het moment heb ik zo'n 15 MB beschikbaar waar ik weinig mee doe dusseh...
(=misschien niet bijster veel, maar een tutorial hoeft niet supergroot te zijn, het blijft toch voor het web)
Wellicht zijn er meer UTers (nee niet het spel, maar de uni
[ Voor 0% gewijzigd door Virtox op 15-11-2002 01:54 . Reden: tiepvauten ]
Anything goes !!
Verwijderd
[beetje offtopic]MoodSwing schreef op 15 November 2002 @ 01:53:
Vooralsnog heb ik geen tijd om een site te maken voor iets dergelijks, maar ben ik wel bereid om (een deel) van de hosting op mij te nemen.
(dus of alleen plaatjes of content+plaatjes online zetten)
Op het moment heb ik zo'n 15 MB beschikbaar waar ik weinig mee doe dusseh...
(=misschien niet bijster veel, maar een tutorial hoeft niet supergroot te zijn, het blijft toch voor het web)
Wellicht zijn er meer UTers (nee niet het spel, maar de uni) die nog wat webspace of campus-bakkie beschikbaar willen stellen ?
stuur me even een meeltje als ik een site(je) moet maken om de tuts online te zetten. Hier help ik graag aan mee! Alleen het hosten wil ik niet zelf doen.
[/beetje offtopic]
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het idee heel goed doordacht is! De winnaar maakt een tutorial zodat deze de andere wat kan leren! Toch?Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 08:17:
Volgens mij lopen jullie wat op zaken vooruit. Ik zie er bijvoorbeeld niet zo heel veel in.
En tja, waar komen die tutorials te staan (het zullen er niet veel zijn maar toch)? Op een - simpele - website! Dus vandaar bovenstaande berichtjes.
En dat jij er niet zo veel in ziet: bang dat je deze contest gaat winnen?!
grapje...
heey, jij rijdt snel! hup een kilo lood erbij!
heey, jij kan goed 3d-en! hup tutorials maken!
kan je beter heel 't internet afstruinen en een grote verzameling tutorials bij elkaar zetten (a la 3dbuzz.com)
Verwijderd
Wat denk je dan? Dat ik minder mijn best ga doen omdat ik anders in de pen moet klimmen? Lijkt me sterk.
Om het in jullie ogen eerlijker te maken zou je handicaps moeten inbouwen, de vorige winnaars verplichten om met één hand te werken of zonder muis, of iets in die richting. Je hoort het al, er is geen methode om het 'eerlijker' te maken.
Je zou gewoon verder kunnen gaan zoals het is en zogauw het aantal gegadigde is gestegen, kunnen we werken met categoriëen. Novice en Experts ofzo.
Verwijderd
Ik vind dat de winnaars zonder muis moeten werkenVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 09:39:
Om het in jullie ogen eerlijker te maken zou je handicaps moeten inbouwen, de vorige winnaars verplichten om met één hand te werken of zonder muis, of iets in die richting. Je hoort het al, er is geen methode om het 'eerlijker' te maken.
Verwijderd
Ik snap wat je bedoeld, alleen is het ontzettend lastig om in te gaan delen in die categorieen. Het word dan moeilijk om de scheidingslijn te trekken. Dat het schrijven van een tutorial een straf was was ook meer een grapje. Kijk, we doen deze contest omdat we onze "skills" willen tonen en verbeteren. Het is gewoon vrij duidelijk dat er een paar zijn -waaronder jij- die een stuk hoger niveau hebben dan de rest. En het zou gewoon mooi zijn als de rest dan een stuk omhoog word getrokken door jou niveau, en dat zou kunnen door bijv. een tutorial die jij dan zou schrijven.Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 09:39:
Nee, ik vind alleen het 'straf'-argument niet zorgen voor een eerlijkere competitie.
Wat denk je dan? Dat ik minder mijn best ga doen omdat ik anders in de pen moet klimmen? Lijkt me sterk.
Je zou gewoon verder kunnen gaan zoals het is en zogauw het aantal gegadigde is gestegen, kunnen we werken met categoriëen. Novice en Experts ofzo.
Het hoeven maar kleine dingetjes te zijn, maar het leek me gewoon best leuk en leerzaam voor de rest.
Dit topic is gesloten.