SuperG schreef op 21 November 2002 @ 08:03:
Ja het is ook SimPel
R350 & nV30 zijn er nog niet nV30 pas in Februari.
nV30 is gewoon laat net zoals 8500 erg laat kwam.
nV30 is gewoon meer van het zelfde als de R300
Eerste twee statements kan ik me in voelen, laatste echter simpelweg niet! Het is gewoon een heel andere kaart, klaar. Tuurlijk willen ze de R300 van de troon verstoten, maar met geheel andere optimalisaties en technieken. Niet te vergeten het bus verschil (128 < 256). Maar afijn, de R200 is ook meer van hetzelfde als de NV20 ... niet mee eens dus

(maar ik hou van discussies

)
So what is hun keuze om risiko te nemen om 0,13micro te gebruiken voor extra features of uitgebreidere features er in te proppen.
Maar ze zijn er wel laat mee door. Ben dus benieuwed wat voor diverens dat beleid en feature voordeel uitmaakt in reallife bench.
Ja ok, maar is dat zo erg dat een (vernieuwend) product wat vertraging oploopt, het zit iedereen wel eens tegen. En JA, dat is ook hun risico ... maar neem het maar. Iemand moet ermee beginnen. Ik hoop voor NVIDIA dat er iets goeds is uitgekomen

!!!
Ik denk dat jij niet zo tegen critiek kan tegen nVidia die gelinke preview van CJ slaat wel de spijker op de kop en zijn wel degelijk goede argumenten.
Nou niet gaan flamen he! Zo praat ik niet, als we zo beginnen bekroon ik jou meteen tot ATI fanaat. Ze hebben wel goede argumenten (ik doe 6 VWO, moet het dus een beetje kunnen inzien imo), maar zetten alles een beetje in een kromme vergelijking. Iig kan ik wel tegen kritiek
op NVIDIA, maar hij moet wel 'goed bedoeld' zijn. Kritiek geven om kritiek te geven (snappie) is makkelijk, maar om je rug er onder te zetten iets minder.
nVidia bied niks extra's met DDRII en zelfs minder. 19,6GB/s(DDR) vs 16GB/s(DDRII)
Met truckjes doet nVidia dat meer lijken alleen gebruikt ATI ook truckjes die datzelfde doen.
Dit vindt ik stomme onzin. Ze hebben zeker hun eigen trucjes en DIE maken het verschil. Jij betitelt het meteen als minder --> not true, het gaat erom hoe je ermee om gaat... ATI kan het erg goed, maar NVIDIA lijkt me ook niet de eerste de beste.... agreed? Laten we voor real-life performance maar op de uitgebreide reviews wachten.
is dus hetzelfde als toen met SDR/DDR
GF2MX met
128bit SDR-SDRAM
of
64bit DDR-SDRAM
Alleen nu is het sneller DDR RAM meer dan 250Mhz 256bit
tegen 500Mhz DDRII 128bit
DDRII heeft alleen meerwaarde voor nVidia zelf en hun kaartbouwers die kunnen dan 128bit PCB gebruiken dat is wat makkelijker dan 256bit
Ik concentreer mee al op kaartjes die er zijn en binnenkort komen zoals de 9500 serie
En niet te vergeten de AIW 9700
En misschien heb je wel een punt, misschien is het fijn voor de bouwada's om 128bit kaartjes te bouwen, maar als deze nog snel zijn was het imo een goede zet. De Radeon9500 lijkt me idd ook een leuk kaartje, maar dan gaan we offtopic
-----------
Anyway, ik heb weer ff getypt. Hoop dat iemand het leest. Waar doe je het anders voor op een forum. Kennis opdoen ...