Het grote GeForce FX topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
EaS schreef op 18 november 2002 @ 21:44:
UT2k3 4XFSAA 8xANISO @ 108fps vs 37.3 for 4600.
Deze scores zijn dus gemaakt op een 3Ghz P4. Dus even een cross-vergelijking met de Radeon9700Pro in hetzelfde level op
- 2.53Ghz P4
- 533FSB
- UT2k3 1280x1024x32
- 4xFSAA
- 16xANISO

Radeon9700Pro: 71,6 fps
Radeon9700Pro @ 378/674: 80,5 fps
Gigabyte GV-R9700Pro @ 400/674: 78,1 fps

Hoeveel verschil maakt zo'n 500Mhz uit? Wat zouden de scores zijn van een Radeon9700Pro op een 3Ghz P4?

Nu is het dus 108 fps (GeforceFX) vs 71,6 fps (Radeon9700Pro).
En als je de Radeon9700 overklokt ligt het nog dichter bij elkaar 108 fps vs 80,5 fps.

Het verschil lijkt me helemaal niet zo groot namelijk... En aangezien een Radeon9700Pro beter presteert op een snellere CPU, zouden die 500 Mhz extra 'm wel heel erg dicht bij de GeForceFX kunnen laten komen, zo niet evenaren of zelfs voorbijgaan....

Deze scores komen trouwens van Anandtech: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1686&p=9

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Precies, ik zit te wachten op vergelijkende benchmarks, want of ze die 30-40% redden waar ze het constant over hebben weet ik niet, denk dat het meer rond de 20% zal zitten. Denk ook dat deze kaart nog meer proc afhankelijk is dan de 9700 of ti4600, maar dat zien we wel in de benchmarks. Ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Tja, dit zijn ook nog maar indicaties van nVidia, en die doen er natuurlijk alles aan om hun nieuwe chip zo mooi mogelijk te laten lijken. De Geforce FX vergelijken met de Geforce 4 op 1280x1024 met 4x FSAA en 8x Aniso, tja, tuurlijk krijg je dan een gigantisch verschil. Maar 't is ook niet logisch om op een GF4 met 4x FSAA en 8x Aniso te draaien, aangezien ie dat gewoon niet aan kan.

Dus het is gewoon wachten op de eerste echte onafhankelijke benchmarks. Pas dan kunnen we echt zien wat de Geforce FX in petto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_SouLmaN_ schreef op 19 november 2002 @ 12:26:Precies, ik zit te wachten op vergelijkende benchmarks, want of ze die 30-40% redden waar ze het constant over hebben weet ik niet, denk dat het meer rond de 20% zal zitten. ....
Heb je een link naar de bewering van 30-40% vergelijking tussen GeforceFX en de Radeon9700Pro? Wil ik wel eens lezen....
Devil N schreef op 19 november 2002 @ 12:42:Tja, dit zijn ook nog maar indicaties van nVidia, en die doen er natuurlijk alles aan om hun nieuwe chip zo mooi mogelijk te laten lijken. De Geforce FX vergelijken met de Geforce 4 op 1280x1024 met 4x FSAA en 8x Aniso, tja, tuurlijk krijg je dan een gigantisch verschil. Maar 't is ook niet logisch om op een GF4 met 4x FSAA en 8x Aniso te draaien, aangezien ie dat gewoon niet aan kan.

Dus het is gewoon wachten op de eerste echte onafhankelijke benchmarks. Pas dan kunnen we echt zien wat de Geforce FX in petto heeft.
Persoonlijk zie ik liever de hoogste resolutie ingesteld van de gemiddelde gamer-monitor (19" 1280x960 of 1600x1200) en dan het maximaal haalbare aan settings om toch nog een speelbare fps te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:13:
[...]
Heb je een link naar de bewering van 30-40% vergelijking tussen GeforceFX en de Radeon9700Pro? Wil ik wel eens lezen....
Uit bijvoorbeeld de preview van Anandtech (http://anandtech.com/video/showdoc.html?i=1749):
NVIDIA provided us with Doom3 scores that indicated a 40% advantage over the Radeon 9700 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze settings dus 40,xxxx procent:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/images/news/200211/GF_FX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:26:
[afbeelding]
dit is nog wel alltijd de gelekte versie van doom of niet ?

want het is niet erg realistich dat je zon score haalt met zon kaart omdat de kaarten worden getest op een erg vroege versie van doom 3, dat vind ik niet helemaal eerlijk (zullen nog wel veel lag bugs enzow inzitten)
en ik vind ook dat ze deze test weg moeten halen en pas moeten doen als het hele spel uit is.
Want anders gaan mensen deze kaart wel of niet kopen om de gelekte beta van Doom te gaan spelen (die geen zak aan is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 19 november 2002 @ 12:14:
[...]

Deze scores zijn dus gemaakt op een 3Ghz P4. Dus even een cross-vergelijking met de Radeon9700Pro in hetzelfde level op
- 2.53Ghz P4
- 533FSB
- UT2k3 1280x1024x32
- 4xFSAA
- 16xANISO

Radeon9700Pro: 71,6 fps
Radeon9700Pro @ 378/674: 80,5 fps
Gigabyte GV-R9700Pro @ 400/674: 78,1 fps

Hoeveel verschil maakt zo'n 500Mhz uit? Wat zouden de scores zijn van een Radeon9700Pro op een 3Ghz P4?

Nu is het dus 108 fps (GeforceFX) vs 71,6 fps (Radeon9700Pro).
En als je de Radeon9700 overklokt ligt het nog dichter bij elkaar 108 fps vs 80,5 fps.

Het verschil lijkt me helemaal niet zo groot namelijk... En aangezien een Radeon9700Pro beter presteert op een snellere CPU, zouden die 500 Mhz extra 'm wel heel erg dicht bij de GeForceFX kunnen laten komen, zo niet evenaren of zelfs voorbijgaan....

Deze scores komen trouwens van Anandtech: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1686&p=9
Ik zal dat vanavond eens testen, mij p4 loopt bijna op 3 Ghz met PC1066 en dan zet ik de R9700 gewoon op 325/310

Dan is het nog de vraag welke AF ze hebben genomen, performance lijkt mij, want met quality is de hit veel groter.

IK denk dat het verschil tussen de 2,53 en 3 ghz niet groot meer is, omdat:

- er AF en FSAA gebruikt.
- het een flybytest is en die zijn niet zo cpu limited.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 19 november 2002 @ 13:32:
[...]dit is nog wel alltijd de gelekte versie van doom of niet ?
Geen idee, het zijn wel door nVidia zelf gedraaide benchmarks.

Een linkje naar Sudhian, met de dia's en getallen van de Comdex release.
http://www.sudhian.com/docs.cfm/id/279.sud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Hopenlijk is de AF en AA fatsoenlijk dit keer :(
Dat is het enige wat me van nVidia weerhoudt :(

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:26:
[afbeelding]
Als deze benches bij de laatste versie is vind ik het zwaar slecht. Met een dikke 3 ghz pc en een Geforce 4 Ti zou je wel 50 + frames moeten halen.

Ze hadden toch ook al eens gezegt dan je met een AMD 2200 + en radeon 9700 65 + fps haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:14:Als deze benches bij de laatste versie is vind ik het zwaar slecht. Met een dikke 3 ghz pc en een Geforce 4 Ti zou je wel 50 + frames moeten halen.

Ze hadden toch ook al eens gezegt dan je met een AMD 2200 + en radeon 9700 65 + fps haalt?
Het is ook de vraag bij welke resolutie en settings. We weten te weinig van alle instellingen om echte vergelijkingen te maken. De benches geven nu alleen verhoudingen aan, op door nVidia gekozen settings. We moeten nog even wachten tot de eerste sites benchmarks hebben kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:46:
[...]
Het is ook de vraag bij welke resolutie en settings. We weten te weinig van alle instellingen om echte vergelijkingen te maken. De benches geven nu alleen verhoudingen aan, op door nVidia gekozen settings. We moeten nog even wachten tot de eerste sites benchmarks hebben kunnen draaien.
Heb je gelijk in, het beste kunnen ze gewoon benches geven van de al bestaande spellen zoals ut2k3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:46:
[...]
Klopt helemaal, je kan nu alleen nog maar een beetje gokken, een mening geven. Echte bewijzen komen pas als er echt benchmarks gedraaid worden. Vraag me trouwens af wrom nvidia geen 3dmark gedraaid heeft bij deze presentatie (http://www.ukgamer.com/article.php4?id=208&page=3). Zou wel iets meer zeggen, of juist teveel ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, ik had al eerder gezegd dat ik dacht dat er plaatjes van verschillende koeler in omloop waren --> ene plaatje is van UKgamer t andere komt van sharkyextreme, maar je ziet ze allebei op meerdere sites verschijnen
dus: what's the deal?
is die ene een andere kaart? tis ieg niet de abit OTES, die ziet er anders uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FXkoeler1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FXkoeler2.jpg
btw deze onderste kan je vinden op een plaatje dat ect van nvidia komt zie ik nu, maar ik ga even verder zoeken :)
nu word ik gek 8)7 ik zie die andere heatsink nu ook op een officiele foto lijkt t :D
nja, we merken t wel, he :)

btw, die onderste lijkt me beter :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Als ik dat zo werkt het koelingssysteem net als bij de Abit TOSE...
Als het kabaal net zo groot is, dan zou ik maar alvast een waterkoelblokje gaan frezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Of hopen dat een zalman dit trekt..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

418O2 schreef op 19 november 2002 @ 16:33:
Als het kabaal net zo groot is, dan zou ik maar alvast een waterkoelblokje gaan frezen
OTES is het hoor :P

Ik wacht met smart op de reviews, denk dat hij minimaal 15 tot maximaal 30 procent sneller in real-time zal zijn dan de Radeon9700Pro ...

Maar ik weet niet meer goed waarom ze er een 128-bits bus op gedaan hebben, waarom geen 256-bits bus :? Teveel moeite of geld ofzo ???

En waar blijft de official DX9 nou :D --> ze zouden gelijk uitkomen :D !!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over het geheugen:

Zonder LMA III en de hardwarematige compressie zou 48GB/s nodig zijn voor de prestaties waar de GeForce FX nu 14,9GB/s voor gebruikt.

Enne, 1 TMU per pipe ipv 2.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

marzzman schreef op 19 november 2002 @ 17:37:
[...]

OTES is het hoor :P

Ik wacht met smart op de reviews, denk dat hij minimaal 15 tot maximaal 30 procent sneller in real-time zal zijn dan de Radeon9700Pro ...

Maar ik weet niet meer goed waarom ze er een 128-bits bus op gedaan hebben, waarom geen 256-bits bus :? Teveel moeite of geld ofzo ???

En waar blijft de official DX9 nou :D --> ze zouden gelijk uitkomen :D !!!
:P
der is net een leuke release candidate uit, misschien bedoelden ze dat :+
nee, maar ik denk als ie ECHT uitkomt, dat je dan wel een nieuwe dx kan krijgen ofzo :)

maar welk koelsysteem is nou t echte ?:)

die onderste lijkt me beter :)

en ik hoop idd wel op een performance increase van 20% over de radeon :)
en van die bus is idd jammer :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Even een UT2003 asbesto benchmark gedaan met de R9700 pro op defaultsnelheid met een P4 3 Ghz met Rimm 1066 1280 max IQ 4xfsaa en 16x aniso (performance): 99 fps.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 19 November 2002 @ 21:10:
Even een UT2003 asbesto benchmark gedaan met de R9700 pro op defaultsnelheid met een P4 3 Ghz met Rimm 1066 1280 max IQ 4xfsaa en 16x aniso (performance): 99 fps.
misschien bedoelen ze niet de flyby, maar de botmatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word veel gepraat over dat het verschil met de radeon en de GFFX niet zo groot is 108 voor GFFX en 80,5 voor de radeon als je em overclocked..... maar dan hebben we het nog helemaal niet gehad over hoe de GFFX in real-time/life gaat presteren.....
en ook niet hoe ie het zal doen als je de GFFX overclocked.....

ik zou dus nog even wachten met te veel speculties.....
want de benchmarks op sites zijn voornamelijk theoretisch...
wacht nou maar tot eind november begin december als de 'echte' benchmarks er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 19 November 2002 @ 21:10:
Nou, dat vind ik toch niet slecht... ik had niet verwacht dat die zo dicht bij de 108 van de GeForceFX zou komen... 8)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJa ziet er wel grappig uit die fx !!

Maar goed we zien wel als er meerdere reviews over zijn.

Moeten we dan de verschillen is bekijken.

Hoop niet dat er veel verschil tussen die 2 komen :)

Zou nl beter zijn voor ati als er niet zo veel verschil zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

GeForce FX .com

Staat nu een uiterst interessante presentatie film van nVidia, ben m nu aan het kijken maar duurt wel 90 min. :/ :O

Wel een aanrader! :D

[ Voor 0% gewijzigd door srblackbird op 19-11-2002 22:42 . Reden: het is laat :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Gezien :)
Ja erg leuk zeker de moeite waard van het kijken.
Vooral de demo's :9~

Belangrijkste 3 dingen:
-500MHz core
-1 GHz Memory
-Cinematic Computing

Cg [C for graphics] (Is heel cool vind ik persoonlijk.)

FXFlow == de koeler: Ze zijn bang dat ie als ie niet goed gekoeld word door koele lucht, dat het niet goed gaat :P ze willen zeker zijn dat de koele lucht van 'buiten' komt.

[ Voor 0% gewijzigd door srblackbird op 20-11-2002 10:05 . Reden: Grote fout van mij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij warp2search hebben ze linkjes geplaatst naar de japanse site watch&impress, waar men de demo's in mpeg formaat online hebben gezet:
http://www.warp2search.ne...=8547&mode=thread&order=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Yorick schreef op 20 November 2002 @ 00:19:
Gezien :)
Ja erg leuk zeker de moeite waard van het kijken.
Vooral de demo's :9~

Belangrijkste 3 dingen:
-1500 MHz core
-1 GHz Memory
-Cinematic Computing

Cg [C for graphics] (Is heel cool vind ik persoonlijk.)

FXFlow == de koeler: Ze zijn bang dat ie als ie niet goed gekoeld word door koele lucht, dat het niet goed gaat :P ze willen zeker zijn dat de koele lucht van 'buiten' komt.
een core van 1500mhz? lees ik dat goed? Dan moet ik zeggen dat ik de prestaties tegen vind vallen. De Radeon 9700 loopt op 325 (oid) en is ongeveer 35-40% langzamer. Had dan wel wat meer verwacht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Breepee schreef op 20 november 2002 @ 08:26:
[...]

een core van 1500mhz? lees ik dat goed? Dan moet ik zeggen dat ik de prestaties tegen vind vallen. De Radeon 9700 loopt op 325 (oid) en is ongeveer 35-40% langzamer. Had dan wel wat meer verwacht.
ik denk dat ie bedoelt 1 x 500 Mhz. Core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je beetje rondkijkt op het inet. Bv. Tomshardware dan kom je er al snel achter dat het inderdaad op ~500 Mhz is. Als ie 1500 Mhz was geweest was ie VEEL duurder geweest en dan had Nvidea zich mogen schamen voor de prestaties :)

http://www.tomshardware.com/graphic/02q4/021118/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

Miki schreef op 18 November 2002 @ 20:58:
Persoonlijk wil ik eerst zien en dan pas geloven. Daarnaast vind ik de constante vergelijk met de Radeon 9700 PRO ook een beetje naïf. Nvidia heeft het behoorlijk in zijn broek gedaan en hun ontwerper weer terug gestuurd naar de tekenkamer voor een betere kaart. Resultaat de kaart steekt hier en daar ietjes uit boven de Radeon 9700 PRO (half jaar zijn ze bezig geweest). ATi gniffeld, wanneer in februari nvidia deze kaart gaat verschepen. Op die dag zal de R350 worden aangekondigd met DDRII geheugen en is nvidia weer terug bij af; De De 9700 PRO zal onder die van geforce fx gaan zitten kwa prijs en met de komst van de R350 weer de geforce fx verslaan. Zoals de geforce TI 4600 vs. de Radeon 9700 pro.
Nvidia gaat straks gewoon ten onder, als ze niet oppassen aan hun eigen marketing strategie.
Stukje van de NVidia site:
The NVIDIA® GeForce FX GPU ushers in a new era of graphics and gaming. With the GeForce FX powering your graphics experiences, you can run applications and games at higher resolutions and at speeds never before possible. Everything a bleeding-edge gamer desires is packed inside this powerhouse of a processor, including the latest high-speed DDR2 memory, an expansive AGP 8X pipeline and unparalleled Intellisample technology—driving scenes of unrivalled beauty at unmatched speeds.
En buiten dat, de enige dreiging die er voor beide fabrikanten is, is denk ik de mensen zoals jij die alles nog voordat het uitkomt meteen weer in twijfel gaat trekken (dit is niet lullig bedoeld en ook zeker niet persoonlijk).
Naar mijn mening net zo dom als een Intel - AMD discussie. Eerst komt de een met iets snels, de ander daarna met iets snellers. Vervolgens gaat de eerste weer aan de slag waarna de 2e weer volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Hmm snap je probleem niet echt BioWeb? Tis gewoon zo dat nvidia nu wat achter loopt, mede omdat ze een productcycle hebben overgeslagen. Ati heeft als ti4600 killer de 9700pro uitgebracht en nvidia brengt de FX uit als 9700pro killer. Daarna komt Ati weer met een r350 en zo gaat dat nog wel ff door! Wat wil je met die quotes zeggen btw ? Dat de FX ddr2 heeft wisten wel allang, en dan ati de r350 met ddr2 uitbrengt lijkt me nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

500MHz core <- het was wel heel erg laat toen ik het typte, maar het moet 500 zijn, ik zat namelijk een beetje te kloten met mijn numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Yorick schreef op 20 november 2002 @ 10:08:
500MHz core <- het was wel heel erg laat toen ik het typte, maar het moet 500 zijn, ik zat namelijk een beetje te kloten met mijn numpad.
500Mhz core werkt optimaal samen met 1000Mhz DDR-II memory :9 :9~

Ik kan niet wachten, benchmarks moeten eens verschijnen :)

Die cooler is niet alleen gaaf en lekker cool ( ;) ) --> maar als je op dat doorzichtige spul een paar ledjes (FEL blauw ofzo :D ) plakt, dan geeft heel dat plastic een lichtgevende gloed af !!!

Die ledjes niet te warm maken natuurlijk :+ ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

_SouLmaN_ schreef op 20 november 2002 @ 09:55:
Hmm snap je probleem niet echt BioWeb? Tis gewoon zo dat nvidia nu wat achter loopt, mede omdat ze een productcycle hebben overgeslagen. Ati heeft als ti4600 killer de 9700pro uitgebracht en nvidia brengt de FX uit als 9700pro killer. Daarna komt Ati weer met een r350 en zo gaat dat nog wel ff door! Wat wil je met die quotes zeggen btw ? Dat de FX ddr2 heeft wisten wel allang, en dan ati de r350 met ddr2 uitbrengt lijkt me nogal logisch.
Geen probleem hoor. Je zegt exact hetzelfde als ik zei. Ik vind het gewoon een beetje nutteloos dat mensen steeds weer iets nieuws in twijfel trekken. De ene zegt: "GeForce FX gaat het helemaal worden". De ander reageert dan meteen: "ja, maar daarna komt de Radeon xxx, en dan is die GeForce FX alweer oud".
Tegen de tijd dat iemand er aan denkt dat 'ie geld genoeg heeft voor de nieuwste videokaart staan er al weer 5 nieuwere types klaar... Als mensen dit nu eens gewoon accepteren...

Wat ik met die quotes wilde zeggen is dat degene die ik gequote had oa. zei dat na de introductie van de GeForce FX de R350 uitkomt en dat deze WEL DDRII geheugen bevat. Hij zegt gewoon letterlijk dat omdat de R350 DDRII heeft, NVidia weer terug bij af is.
Ik wilde HEM alleen laten zien dat de FX ook DDRII aan boord heeft. Dat "jullie" dat allang wisten interesseert mij niets, was puur informatief naar iemand die het schijnbaar nog niet wist. Als je die gequote stukjes had gelezen had je denk ik ook wel gesnapt wat ik ermee bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Nvidia is weer terug bij af als de R350 met ddr2 gereleased word omdat de FX dan weer langzamer is, dat word ermee bedoeld :) De 9700Pro heeft namelijk nog geen ddr2. Nu weer ff iets meer ontopic, waar blijven die benchmarks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Het gaat erom dat de FX ook nog meer heeft dan DDRII, bv de voledig progameerbare core (als ik het zo goed zeg :p) wat inhoud dat je perfect Cg kan gebruiken. Dat is ook het hele doel van deze ontwikkeling.
In mijn ogen is het niet alleen de pure kracht van DDRII; want dat geeft de ontwikkelaars niet de mogelijkheid om alles naar wens te maken.
Ondersteuning voor Cg (de tegenhanger van ATI's Rendermonkey) is waar het hier om draait !
En wil je met Cg iets leuks kunnen doen heb je maar 1 ding nodig: ...juist pure kracht en ondersteuning van de FX. 8)

[DirectX 9 Features, Shaders, and Cg]
http://www.tomshardware.c...9_features_shaders_and_cg
[Artikel over Cg en rendermonkey]
http://www.tomshardware.com/graphic/02q4/021004/index.html
_SouLmaN_ schreef op 20 november 2002 @ 10:55:
Nvidia is weer terug bij af als de R350 met ddr2 gereleased word omdat de FX dan weer langzamer is, dat word ermee bedoeld :) De 9700Pro heeft namelijk nog geen ddr2. Nu weer ff iets meer ontopic, waar blijven die benchmarks :D
Ze zijn niet terug bij af ! :X Ze beginnen pas net :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Met terug bij af bedoel ik meer dat ze dan weer de langzaamste zijn, Ati heeft nu kleine voorsprong, maarja veel zegt dat toch niet.

Met al die functies van dx 9 en cg kunnen we nog mooie spellen verwachten ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

_SouLmaN_ schreef op 20 november 2002 @ 11:10:
Met terug bij af bedoel ik meer dat ze dan weer de langzaamste zijn, Ati heeft nu kleine voorsprong, maarja veel zegt dat toch niet.
Zeg dan dat ze de langzaamst zijn en niet dat ze terug bij af zijn :X >:) ;)
Met al die functies van dx 9 en cg kunnen we nog mooie spellen verwachten ! :D
Ja over een jaar kan je echt genieten van de games die dit ondersteunen, nu zijn de games er volgens mij nog niet op gemaakt. (Op doom na dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Yorick schreef op 20 november 2002 @ 11:18:
[...]

Zeg dan dat ze de langzaamst zijn en niet dat ze terug bij af zijn :X >:) ;)

[...]

Ja over een jaar kan je echt genieten van de games die dit ondersteunen, nu zijn de games er volgens mij nog niet op gemaakt. (Op doom na dan :P )
Ik zei dat niet, probeer uit te leggen wat die persoon ermee bedoelde, in principe zijn ze ook weer bij af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
<licht gechargeerd>
Het is erg positief denken als je verwacht dat DirectX 9 features over een jaar al in spellen terug te vinden zijn. Er is nu nog niet eens een grote titel uitgebracht die echt fatsoenlijk gebruik maakt van de shader functionaliteiten van DirectX 8. Zelfs alle grafische kunsten van de Doom III engine zijn nog te produceren op een Geforce I (alhoewel je shaders al wel kunt gebruiken voor extra snelheid). De enige features waar we de laatste drie jaar echt mee vooruit zijn gegaan in termen van praktische bruikbaarheid in games zijn bandbreedte en anti aliasing.

De games zijn absoluut mooier geworden, maar het blijft allemaal gemaakt voor de grootste gemene deler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Even wat minder flamen mensen. En wat een BULLSHIT dat NVIDIA terug bij af is :r :r :r --> was de Radeon8500 vanaf het begin ook al terug bij af want er kwam een Ti4600 |:(

Domme opmerkingen! NVIDIA heeft VOOR ZICHZELF een prima product in elkaar geflanst ( :P ) en SCHIJT aan die ATI vs. NVIDIA flamewar. Beide partijen maken erg goede kaarten, maar men kan er op de een of andere manier nooit afzonderlijk naar kijken, altijd:

"De Geforce4 is slecht, want de Radeon9700 dolt hem op alle fronten" - "De Geforce FX release is stom, die DDR-II zal veel beter zijn op de R350"

Al die troep. NVIDIA heeft hier een goede kaart liggen en tuurlijk hopen ze daarmee ATI even van de troon te stoten, maar denk je dat ze dom zijn en niet weten dat de R350 ook weer heel wat power mee gaat brengen? Dat weten ze heus wel.

Ok, maar nu terug ontopic :)

dat CG (of is het Cg?) --> is dat een soort extra functie naast de vertex en pixel shaders? Ook een soort programmeerbaar gedeelte? Ik heb er wel wat over gelezen op www.GeforceFX.com , maar werd daar niet veel wijzer van ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

dat CG (of is het Cg?) --> is dat een soort extra functie naast de vertex en pixel shaders? Ook een soort programmeerbaar gedeelte? Ik heb er wel wat over gelezen op www.GeforceFX.com , maar werd daar niet veel wijzer van ...
Persoonlijk raad ik je aan om dan het hele presentatie filmpje te kijken:
http://event.on24.com/eve...8CD4B677B742470856670B9CB
en op THG het verhaal over Cg en Rendermonkey.

Ik zal het later goed proberen uit te leggen. (Ik heb nu weinig tijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 15:51:
[...]

27000 3dmarks :7

Nu kijken of het kaartje in de theorie hetzelfde presteert als in de praktijk :)
En met een beetje OC'en met het systeem en GF FX, dan is mischien de:

_/-\o_ 30 000 _/-\o_ Grens wel te halen !!!! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Dream on :) Denk dat ie standaard eerder rond de 20000 zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat veel mensen over het hoofdzien wat betreft het geheugen..... ati gebruikt geen ddr 2 maar wel een 256 bit geheugen doorvoer.....
Nvidia gebruikt nu dus wel ddr 2 maar weer geen 256 geheugen doovoer maar 128....
dus ati komt met ddr 2.... en nvidia daarna met 256 bit......
wat het meeste preformance oplevert zien we dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:21:
Wat veel mensen over het hoofdzien wat betreft het geheugen..... ati gebruikt geen ddr 2 maar wel een 256 bit geheugen doorvoer.....
Nvidia gebruikt nu dus wel ddr 2 maar weer geen 256 geheugen doovoer maar 128....
Maar nvidia gebruikt compressie technieken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, mensen, maar welk van deze 2 heatsinks is nou de echte?
kheb ze allebei op foto's gezien officieel door nvidia uitgegeven... :)
Okyah in "Het grote GeForce FX topic"

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 14:21:
Daarmee zouden ze op gelijke hoogte kunnen liggen, maar nVidia gebruikt 4-voudige compressie, en heeft nu ff een voorsprong van 30% bij de frequenties. De huidige benchmarks geven een beeld van de ruwe kracht verhoudingen. De echte showdown komt met spellen die voor beide geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:21:
Het is een beetje afwachten tot de benchmarks, wie de meeste effectieve brandbreedte heeft, hardwarematig heeft ATI 19gb/sec en de FX 16 gb/sec.

Ben benieuwd hoe de Z-benadering/compressie van beiden fabrikanten zich verhouden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Briljant stukje op tech-report.com :

http://www.tech-report.co...4/geforce-fx/index.x?pg=1

"WHO KNEW NVIDIA WOULD stick a Dustbuster to the side of its next-gen graphics card in order to cool the GPU to where it could reach clock speeds higher than the Radeon 9700?" _/-\o_

Kostelijk ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
TheGreatCornholio schreef op 20 november 2002 @ 16:56:
Briljant stukje op tech-report.com :

http://www.tech-report.co...4/geforce-fx/index.x?pg=1

"WHO KNEW NVIDIA WOULD stick a Dustbuster to the side of its next-gen graphics card in order to cool the GPU to where it could reach clock speeds higher than the Radeon 9700?" _/-\o_

Kostelijk ! :D
Zo, dat was inderdaad een heel vermakelijk stukje. Hij zegt wel waar het op staat. :D

De conclusie is wel heel direct: "this concoction isn't potent enough to freeze the market for four to six months. If you want a next-gen graphics card now, you might as well go pick up a Radeon 9500 or 9700 and start enjoying it right away."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

CJ schreef op 20 november 2002 @ 18:47:
[...]

you might as well go pick up a Radeon 9500 or 9700 and start enjoying it right away."
ja en dan over 3 maanden balen dat je 500 euro video kaart niks meer waard is :(

but hey that's life (zeker met GPU's)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Upgraden is idd een dilemma op zich. Je moet constant beslissen WANNEER je inspringt en WAT je dan koopt, maar ooit moet je het doen, ander blijf je stuck @ Vanta LT >:)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ARGH! :)

ik heb al een paar keer 2 vragen gesteld, maar niemand ziet ze en ze lijken me toch wel redelijk... :)

welk van de 2 gesignaleerde heatsinks is nou de echte, aangezien allebei te vinden zijn op volgens mij officiele nvidia-foto's?
en komt de kaart ook direct uit met 256mb aan geheugen, aangezien hij volgens de specsheets 128/256 mb heeft? :)
want meer dan 128 mb lijkt me voor ut2k3 ieg handig en voor toeomstige spellen (bijv U2) oook :)

maar die ene site denkt dat t niet echt een behoorlijke grensverlegging is tov de radeon 9700?
ik denk nl dat ik wel wacht op de GFX, hoor :)
samen met een barton op een nforce2 en een gig aan ram op dualbanks :)
(kwilde eerst aan t end van t jaar al een nieuwe pc, maar nu de nieuwe nvidia en de barton begin volgend jaar komen, wacht ik wel even :))

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik snap de vergelijking niet zo tussen de geforce fx en 350 van ati, ik bedoel iedereen liep begin dit jaar ook al te mopperen over de geforce 4 dat ati hem snel zou verpulveren blablabla. Maar dat heeft ook dik een half jaar geduurd.

Ik wil eerst wel eens weten wanneer Ati nou echt komt met de opvolger van de 9700 en als ie er dan eindelijk is zal nvidea ook wel weer een nieuw monster bedenken die dan ook weer sneller is.

Ik denk dat de geforce FX gewoon weer een sterk produkt is van nvidea en als de benchmarks binnen zijn dat we dan pas kunnen oordelen of dit een product is waar ati iets tegen over kan stellen.

off topic: Ati zal eerst wat aan zijn driver support moeten doen (dan vooral dual display) voor ik mijn geforce 4 ti4400 inruil voor een Ati kaart

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

CJ schreef op 20 november 2002 @ 18:47:
[...]

Zo, dat was inderdaad een heel vermakelijk stukje. Hij zegt wel waar het op staat. :D

De conclusie is wel heel direct: "this concoction isn't potent enough to freeze the market for four to six months. If you want a next-gen graphics card now, you might as well go pick up a Radeon 9500 or 9700 and start enjoying it right away."
Ja best wel geinig hij is zeker niet impressed en niet mee gegaan met de hype rond de nV30 en marketing figures van nVidia.

Ik ook niet de rauwe spect zijn ietsie meer dan de R300 de Features hebben iets exra's.
En ja hij blaast ook de Ti4600 weg in FA & FSAA maar dat deed de R300 ook al.

Dus ja willen we het exact weten moeten we toch effe op review's wachten.

Maar iig blijft de R300 gewoon 'n High-end kaart net als de nV30.

nV30 == R300+ ;)

Ben dus benieuwed wat dat plusje uitmaakt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SuperG schreef op 20 november 2002 @ 22:01:
[...]

Ja best wel geinig hij is zeker niet impressed en niet mee gegaan met de hype rond de nV30 en marketing figures van nVidia.

Ik ook niet de rauwe spect zijn ietsie meer dan de R300 de Features hebben iets exra's.
En ja hij blaast ook de Ti4600 weg in FA & FSAA maar dat deed de R300 ook al.

Dus ja willen we het exact weten moeten we toch effe op review's wachten.

Maar iig blijft de R300 gewoon 'n High-end kaart net als de nV30.

nV30 == R300+ ;)

Ben dus benieuwed wat dat plusje uitmaakt.
Mjah, jullie plaatsen het allemaal ZOOO simpel |:( ...

Dat PLUSJE van je heeft NVIDIA klauwen met geld gekost en 6 maanden zware ontwikkeling, maar ach, het is maar een plusje ...

Je moet de situatie zo niet leggen, stop er nou eens mee zo te denken. Luister, ATI zal weer met een snellere kaart komen en daarna NVIDIA etc. De loop goes on, BOEIE!!!

Concentreer je dan eens op de kaarten die er nu zijn :( ... ATI was bijvoorbeeld de eerste met DX9 ondersteuning, maar NVIDIA heeft weer als eerste commerciele DDR-II .. iedereen heeft wel wat.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Okyah schreef op 20 november 2002 @ 21:01:
ARGH! :)

ik heb al een paar keer 2 vragen gesteld, maar niemand ziet ze en ze lijken me toch wel redelijk... :)

welk van de 2 gesignaleerde heatsinks is nou de echte, aangezien allebei te vinden zijn op volgens mij officiele nvidia-foto's?
en komt de kaart ook direct uit met 256mb aan geheugen, aangezien hij volgens de specsheets 128/256 mb heeft? :)
want meer dan 128 mb lijkt me voor ut2k3 ieg handig en voor toeomstige spellen (bijv U2) oook :)

maar die ene site denkt dat t niet echt een behoorlijke grensverlegging is tov de radeon 9700?
ik denk nl dat ik wel wacht op de GFX, hoor :)
samen met een barton op een nforce2 en een gig aan ram op dualbanks :)
(kwilde eerst aan t end van t jaar al een nieuwe pc, maar nu de nieuwe nvidia en de barton begin volgend jaar komen, wacht ik wel even :))
Hoe the hell moeten wij dat weten, wat weten wij meer dan jij :?
Weten wij veel welke heatsink erop komt, waarschijnlijk zal dat enorm verschillen per fabrikant!

En NEE, wij weten OOK niet of hij direct met 256MB uitkomt, ik denk persoonlijk dat NVIDIA's nieuwe flagship (zo plaatst THG het altijd mooi :) ) met 256Mb DDR-II zal zijn uitgerust, maar we weten het nog niet he...

Try some patience >:)

De meeste mensen deugen!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
marzzman schreef op 20 november 2002 @ 23:37:
[...]

Concentreer je dan eens op de kaarten die er nu zijn :( ... ATI was bijvoorbeeld de eerste met DX9 ondersteuning, maar NVIDIA heeft weer als eerste commerciele DDR-II .. iedereen heeft wel wat.
Okay, dus we concentreren ons dan maar op de Radeon9700Pro, want de GeForceFX is er nu nog niet. O-) Het duurt nog 3 a 4 maanden voordat de GeForceFX daadwerkelijk beschikbaar is in de winkels.

Wat bedoel je trouwens met "als eerste commerciele DDR-II"? ATi is nog steeds de eerste die een R300 met DDRII heeft gedemonstreerd. Daar was zelfs een grote baas van de JEDEC bij. http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html Maar als je bedoelt dat nVidia de eerste is die waarschijnlijk er voor zal zorgen dat de consument een DDRII kaartje in huis kan hebben, dan heb je waarschijnlijk gelijk.

Natuurlijk zal er altijd van stuivertje gewisseld worden, maar het zal wel heel zuur zijn voor nVidia als ATi in het eerste kwartaal van 2003 (als GeForceFX ook gelanceerd wordt) ook de overstap maakt naar DDRII in combinatie met R350. Al dat geld dat ze hebben geinvesteerd zal dan voor 'niets' blijken te zijn, omdat ze bij de launch dan niet eens de snelste kaart kunnen leveren... nVidia flikte dit kunstje ook bij ATi toen ze de Radeon en de Radeon8500 uitbrachten.

Maar goed, het kaartje van nVidia ziet er op papier goed uit. :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CJ schreef op 21 November 2002 @ 00:05:
[...]
Wat bedoel je trouwens met "als eerste commerciele DDR-II"? ATi is nog steeds de eerste die een R300 met DDRII heeft gedemonstreerd. Daar was zelfs een grote baas van de JEDEC bij. http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html Maar als je bedoelt dat nVidia de eerste is die waarschijnlijk er voor zal zorgen dat de consument een DDRII kaartje in huis kan hebben, dan heb je waarschijnlijk gelijk. Ja, als je leest zie je dat er 'commercieel' voor staat of niet :P

Natuurlijk zal er altijd van stuivertje gewisseld worden, maar het zal wel heel zuur zijn voor nVidia als ATi in het eerste kwartaal van 2003 (als GeForceFX ook gelanceerd wordt) ook de overstap maakt naar DDRII in combinatie met R350. Al dat geld dat ze hebben geinvesteerd zal dan voor 'niets' blijken te zijn, omdat ze bij de launch dan niet eens de snelste kaart kunnen leveren... nVidia flikte dit kunstje ook bij ATi toen ze de Radeon en de Radeon8500 uitbrachten.

Maar goed, het kaartje van nVidia ziet er op papier goed uit. :)
KIJK, zo wordt het een heel ander verhaal, STEL: STEL nou dat de R350 net ook beetje verkrijgbaar wordt als de Geforce FX net in de schappen komt, dan heeft NVIDIA een probleem (ik zie het niet gebeuren, maar toch) ...

Afijn, we zullen het allemaal wel zien :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
CJ schreef op 21 November 2002 @ 00:05:Wat bedoel je trouwens met "als eerste commerciele DDR-II"? ATi is nog steeds de eerste die een R300 met DDRII heeft gedemonstreerd. Daar was zelfs een grote baas van de JEDEC bij. http://www.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html
Geen goed voorbeeld. Hij liep niet in DDR2 mode. Is ongeveer zeggen dat je een Dual CPU mobo hebt, maar er slechts 1 CPU op zit.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:19:
[...]
Geen goed voorbeeld. Hij liep niet in DDR2 mode. Is ongeveer zeggen dat je een Dual CPU mobo hebt, maar er slechts 1 CPU op zit.
Wel een goed voorbeeld. :P Hij draaide wel in DDR2 mode. Dit is zelfs bevestigd door ATi-medewerkers op het Rage3D-forum.

Edit quote van Sireric:
The card demonstrated on TechTV and the ones mentioned in the ATI press release are all full DDR2 based graphics cards. ATI is the first and only company to have demonstrated the use of DDR2 in a graphics card. There are no tricks being played. In fact, the president of JEDEC demonstrated that DDR2 card on TechTV. No games.

FUD from "unknown" sources is just a sign of ignorance or simple denial of reality.

[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 21-11-2002 00:31 . Reden: quote toegevoegd ]

Verwijderd

Misschien een interessantere issue van Reactorcritical
Microsoft wants IHVs to support Displacement Mapping and points it out in every document they issue in regards DirectX 9.0. Both ATI Technologies; RADEON 9700/9500 VPUs and Matrox Graphics; Parhelia 512 graphics processor support the Displacement Mapping.

I now wonder if Displacement Mapping is "must be" function of the DirectX 9.0. If it is, Nvidia may not be able to claim the DirectX 9.0 full hardware support for the GeForce FX VPU.
Dus de GeforceFX is niet volledig DX9 compliant?

• SG

SG

marzzman schreef op 20 november 2002 @ 23:37:
[...]
Ja het is ook SimPel
R350 & nV30 zijn er nog niet nV30 pas in Februari.
nV30 is gewoon laat net zoals 8500 erg laat kwam.
nV30 is gewoon meer van het zelfde als de R300
Dat PLUSJE van je heeft NVIDIA klauwen met geld gekost en 6 maanden zware ontwikkeling, maar ach, het is maar een plusje ...
So what is hun keuze om risiko te nemen om 0,13micro te gebruiken voor extra features of uitgebreidere features er in te proppen.
Maar ze zijn e rwel laat mee door. Ben dus benieuwed wat voor diverens dat beleid en feature voordeel uitmaakt in reallife bench.
Je moet de situatie zo niet leggen, stop er nou eens mee zo te denken. Luister, ATI zal weer met een snellere kaart komen en daarna NVIDIA etc. De loop goes on, BOEIE!!!
Ik denk dat jij niet zo tegen critiek kan tegen nVidia die gelinke preview van CJ slaat wel de spijker op de kop en zijn wel degelijk goede argumenten.
nVidia bied niks extra's met DDRII en zelfs minder. 19,6GB/s(DDR) vs 16GB/s(DDRII)
Met truckjes doet nVidia dat meer lijken alleen gebruikt ATI ook truckjes die datzelfde doen.

is dus hetzelfde als toen met SDR/DDR

GF2MX met
128bit SDR-SDRAM
of
64bit DDR-SDRAM

Alleen nu is het sneller DDR RAM meer dan 250Mhz 256bit
tegen 500Mhz DDRII 128bit

DDRII heeft alleen meerwaarde voor nVidia zelf en hun kaartbouwers die kunnen dan 128bit PCB gebruiken dat is wat makkelijker dan 256bit

Ik concentreer mee al op kaartjes die er zijn en binnenkort komen zoals de 9500 serie

En niet te vergeten de AIW 9700

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Mensen denken hier allemaal als als als
maar je moet gewoon maar zien hoe het allemaal gaat lopen......
so what als ati met de r350 komt als de fx net uit is ..... dan heeft nvidia een probleem
maar het zal wel niet

kijk nou maar gewoon hoe het lopen gaat

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SuperG schreef op 21 November 2002 @ 08:03:

Ja het is ook SimPel
R350 & nV30 zijn er nog niet nV30 pas in Februari.
nV30 is gewoon laat net zoals 8500 erg laat kwam.
nV30 is gewoon meer van het zelfde als de R300
Eerste twee statements kan ik me in voelen, laatste echter simpelweg niet! Het is gewoon een heel andere kaart, klaar. Tuurlijk willen ze de R300 van de troon verstoten, maar met geheel andere optimalisaties en technieken. Niet te vergeten het bus verschil (128 < 256). Maar afijn, de R200 is ook meer van hetzelfde als de NV20 ... niet mee eens dus :P (maar ik hou van discussies ;) )
So what is hun keuze om risiko te nemen om 0,13micro te gebruiken voor extra features of uitgebreidere features er in te proppen.
Maar ze zijn er wel laat mee door. Ben dus benieuwed wat voor diverens dat beleid en feature voordeel uitmaakt in reallife bench.
Ja ok, maar is dat zo erg dat een (vernieuwend) product wat vertraging oploopt, het zit iedereen wel eens tegen. En JA, dat is ook hun risico ... maar neem het maar. Iemand moet ermee beginnen. Ik hoop voor NVIDIA dat er iets goeds is uitgekomen :) !!!
Ik denk dat jij niet zo tegen critiek kan tegen nVidia die gelinke preview van CJ slaat wel de spijker op de kop en zijn wel degelijk goede argumenten.
Nou niet gaan flamen he! Zo praat ik niet, als we zo beginnen bekroon ik jou meteen tot ATI fanaat. Ze hebben wel goede argumenten (ik doe 6 VWO, moet het dus een beetje kunnen inzien imo), maar zetten alles een beetje in een kromme vergelijking. Iig kan ik wel tegen kritiek op NVIDIA, maar hij moet wel 'goed bedoeld' zijn. Kritiek geven om kritiek te geven (snappie) is makkelijk, maar om je rug er onder te zetten iets minder.
nVidia bied niks extra's met DDRII en zelfs minder. 19,6GB/s(DDR) vs 16GB/s(DDRII)
Met truckjes doet nVidia dat meer lijken alleen gebruikt ATI ook truckjes die datzelfde doen.
Dit vindt ik stomme onzin. Ze hebben zeker hun eigen trucjes en DIE maken het verschil. Jij betitelt het meteen als minder --> not true, het gaat erom hoe je ermee om gaat... ATI kan het erg goed, maar NVIDIA lijkt me ook niet de eerste de beste.... agreed? Laten we voor real-life performance maar op de uitgebreide reviews wachten.
is dus hetzelfde als toen met SDR/DDR

GF2MX met
128bit SDR-SDRAM
of
64bit DDR-SDRAM

Alleen nu is het sneller DDR RAM meer dan 250Mhz 256bit
tegen 500Mhz DDRII 128bit

DDRII heeft alleen meerwaarde voor nVidia zelf en hun kaartbouwers die kunnen dan 128bit PCB gebruiken dat is wat makkelijker dan 256bit

Ik concentreer mee al op kaartjes die er zijn en binnenkort komen zoals de 9500 serie

En niet te vergeten de AIW 9700
En misschien heb je wel een punt, misschien is het fijn voor de bouwada's om 128bit kaartjes te bouwen, maar als deze nog snel zijn was het imo een goede zet. De Radeon9500 lijkt me idd ook een leuk kaartje, maar dan gaan we offtopic :P

-----------
Anyway, ik heb weer ff getypt. Hoop dat iemand het leest. Waar doe je het anders voor op een forum. Kennis opdoen ... ;)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

We shall see, tijd zal ons het gedurende periode wel vertellen.... een voorbeeld:

"The Mystery Man Effect" (8>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op Firingsquad stond een statement van ATi's over die zogenaamde 48GB/sec van de GeForceFX:
As far as NVIDIA’s bandwidth claims of GeForce FX’s 48GB/sec memory bandwidth, ATI states that the color compression in their HYPERZ III technology performs the same thing today, and with all of the techniques they use in RADEON 9700, they could claim bandwidth of nearly100GB/sec, but if they did so no one would believe them, hence they’ve stood with offering just shy of 20GB/sec of bandwidth.
Bron: http://firingsquad.gamers.com/features/comdex2002/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Misschien wordt het wel April voordat de GeForce FX in de winkels ligt:
The first order of business for NVIDIA is to get NV30 off the ground. Though we picked up product specifics at the launch on Monday, we had a chance to get more detail on the timing of the ramp and remaining challenges yesterday. As expected, NVDIA has chosen not to use low-k dielectric on the NV-30, a decision which involves some performance compromises but also lowers the risk of any manufacturing miscues. With the part now qualified, waiting on system integrators to finish boards is the issue – that clearly is not going to happen until the April quarter.
Bron.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

marzzman schreef op 20 November 2002 @ 23:39:
[...]

Hoe the hell moeten wij dat weten, wat weten wij meer dan jij :?
Weten wij veel welke heatsink erop komt, waarschijnlijk zal dat enorm verschillen per fabrikant!
pfffff..... :P

maar wat ik dus zeg is dat t vreemd is dat er 2 officiele heatsinks schijnen te zijn en dat ik daar niemand over hoor :)

en t lijkt me erg logisch dat ik t heb over t reference plankje, aangezien dat de enige kaarten zijn, die nu al bestaan 8)7
;)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30
Kunnen alle ATI fanboy's weer terug naar hun radeon 9700 topic aub???? :P

Het word gewoon een geil kaartje, voor hoelang weet niemand. ATI zal vast en zeker weer met een sneller kaartje komen over een paar maanden, beetje stuivertje wisselen tussen de 2 fabrikanten.... Vooralsnog ga ik voor de FX! ATI heeft me nog nooit echt kunnen overtuigen.

(En oh ja, ik las eerder op deze pagina dat 3dkaarten zo snel minder waard worden. Heb gisteren m'n GF2 GTS verkocht voor 40 euro, ooit nieuw gekocht voor 750 piek!!!! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 22 November 2002 @ 18:18:
(En oh ja, ik las eerder op deze pagina dat 3dkaarten zo snel minder waard worden. Heb gisteren m'n GF2 GTS verkocht voor 40 euro, ooit nieuw gekocht voor 750 piek!!!! :P )
Ik wil eigenlijk geen videokaart kopen die meer dan 200 euro kost, dus ik wacht wel tot de goedkoopste fx 200 euro is. Zal ik wel lang kunnen wachten zeker... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geforce FX in volle glorie(1,5 uur video inside)

Ik kon deze link jullie niet onthouden...dit is een 1,5 uur presentatie over de Geforce FX door nVidia...ze bespreken echt alle aspecten v/d kaart en zijn technologien en laten veel demos zien en realtime filmpjes tot wat deze kaart toe in staat is.
Erg indrukwekkend...

Have fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken. Die vent is zenuwachtig! Wel een kewl verhaal. :P

/Wel gaaf dat je die plaatjes erbij krijgt rechts :D Strak hoor.

/quake 3, resolutie 2048 x 1536, fps 173.1. :/ omg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 18:57:
Geforce FX in volle glorie(1,5 uur video inside)

Ik kon deze link jullie niet onthouden...dit is een 1,5 uur presentatie over de Geforce FX door nVidia...ze bespreken echt alle aspecten v/d kaart en zijn technologien en laten veel demos zien en realtime filmpjes tot wat deze kaart toe in staat is.
Erg indrukwekkend...

Have fun...
erg nice...nu stelt die cardemo ook wat meer voor als je het verhaal er omheen hoor. (* Max|Burn kijkt verder)

ps: iedereen zegt dat ie waarschijnlijk zon herrie gaat maken..nvidia beweert dat ie helemaal silent is..(de gpu dus he..)
of iig past ie zich aan aan zn usage...100% stil op je desktop en misschien wat meer geluid (maar niet veel) tijdens gamen ..hmm..

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 01-12-2002 19:59 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Weet je wat ik weleens wil zien ???

3dMark2002 oid... Een DirectX 9 benchmark. DAN pas kun je echt oordelen welke kaart sneller gaat zijn (R300, NV30, R350 ed.).

Het is leuk dat de huidige generatie benchmarks en spellen een boost krijgen van de nextgen kaarten, maar het volledige potentieel wordt nog lang niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

418O2 schreef op 19 november 2002 @ 16:33:
ik zou dan een cursus koeler monteren voor dummies doen

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit ziet er veelbelovend uit. (rallysport)

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/artikelbilder/3255825_b7762dd9b3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 21:11:
dit ziet er veelbelovend uit. (rallysport)

[afbeelding]
is dat een DX 9.0 game?
of laat i speciale features zien? w
verder lijkt me dat namelijk gewoon iets wat een Radeon 9700 kan... lijkt me

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonni schreef op 03 December 2002 @ 21:24:
[...]

is dat een DX 9.0 game?
of laat i speciale features zien? w
verder lijkt me dat namelijk gewoon iets wat een Radeon 9700 kan... lijkt me
dat staat er niet expliciet bij. maar dan weten we wat we verwachten kunnen.

Unreal

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/artikelbilder/3256070_72ca88f04d.jpg

meer beelden: http://www.chip.de/artikelbilder/bilder_galerie_8919102.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Laatst online: 21-02 20:37
OMFG !!! Dit moeten jullie zien !!!!! 8)7 8)7

Een fragment uit een duitse game show met als onderwerp de Geforce FX

De eerste demo crashed vrij snel, de tweede demo doet het hele systeem vastlopen. Vooral het net doen of er niets aan de hand is van die mensen is kostelijk !!! :*)

http://www.giga.de/help/helpnite/grafik2.wmv

P.S. Demo's zien er wel goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door TheGreatCornholio op 04-12-2002 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

marzzman schreef op 21 November 2002 @ 23:25:

Nou niet gaan flamen he! Zo praat ik niet, als we zo beginnen bekroon ik jou meteen tot ATI fanaat. Ze hebben wel goede argumenten (ik doe 6 VWO, moet het dus een beetje kunnen inzien imo), maar zetten alles een beetje in een kromme vergelijking. Iig kan ik wel tegen kritiek op NVIDIA, maar hij moet wel 'goed bedoeld' zijn. Kritiek geven om kritiek te geven (snappie) is makkelijk, maar om je rug er onder te zetten iets minder.
Dan bekijk jouw reply es zie hier direct onder.
marzzman schreef op 20 November 2002 @ 23:37:

Smilies hebben zover ik weet 'n betekenis en jij laat ermee weten met deze, dat ik stom bezig ben om mat beargumenteerde kritiek van een gelinkte preview artikel.

En dan kom je met "argument die nergens op slaan hooguit je ongenoegen op mijn meninkje.

en hieronder de rest van die beruchte reply
Waar slaat dat op ik concentreer mee helemaal op de kaarten die er al zijn. Maar nVidia gebruikt DDR II niet als overtreffende trap maar als alternatief dus heeft geen praktische voordeel voor performance maar juist zelfs minder leuk dat ze DDRII hebben maar heb je net zo weinig aan als AGP 8x of 46GB/sec effectief leuk voor marketing..
DDRII heeft pas waarde als het 256bit met DDRII is dan is het meer dan de competitie zoniet is het een alternatief.
Dit vindt ik stomme onzin. Ze hebben zeker hun eigen trucjes en DIE maken het verschil. Jij betitelt het meteen als minder --> not true, het gaat erom hoe je ermee om gaat... ATI kan het erg goed, maar NVIDIA lijkt me ook niet de eerste de beste.... agreed? Laten we voor real-life performance maar op de uitgebreide reviews wachten.
Onzin?
Rauwe mem bandbreedte R300 == 19GB/s
Rauwe mem bandbreedte NV30 == 16GB/s
Ouw nVidia maakt er maar effectief van door de effecientie trukjes
Effectieve MEm bandbreedte == 46GB/s leuk marketing nummer daar staat 19MB ook erg mager naast
ATI ja dat kennewe ook
R300 heeft ook wat efficientie technieken
efectieve membandbreedte R300 127GB/S

Hoe dat allemaal in reallife uitpakt is afwachten van de reallife benchmark en dan vooral in hoge resoluties. maar er is dus weer 'n nummertjes oorlog
En misschien heb je wel een punt, misschien is het fijn voor de bouwada's om 128bit kaartjes te bouwen, maar als deze nog snel zijn was het imo een goede zet.
DDRII wordt hier gebruikt als alternatief op 256bitDDR doet ongeveer hetzelfde maar dan met minder complex PCB design aangezien 256 mem traces routen best wel een opgave is.
De Radeon9500 lijkt me idd ook een leuk kaartje, maar dan gaan we offtopic :P

-----------
Anyway, ik heb weer ff getypt. Hoop dat iemand het leest. Waar doe je het anders voor op een forum. Kennis opdoen ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 14:26
alsof bandbreedte en mhz alles zeggen, kijk eens naar intel en amd, een amd 2000Mhz presteerd veel beter dan een 2000Mhz pentium, maar dat is zeker alleen bij proc. bij videokaarten geldt dat natuurlijk niet :z

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ROTSCHOP >:)

Ok, mag ik ff klagen over NVIDIA. Ik was altijd een NVIDIA aanhanger, de drivers etc. liepen heerlijk en kaarten waren netjes. Nu de Radeon 9700Pro de extreem goede leiding heeft overgenomen en ATI langzaamaan perfecte drivertjes uitbrengt begin ik sowieso al over te hangen naar ATI.

Ook flikt NVIDIA ons iets wat niet kan. Hun 6 maanden policy is volledige onzin geworden, trust me, de Geforce FX kaart ligt ECHT nog niet in de schappen in Februari hoor. Ze hadden hem later aan moeten kondigen zodat Ome Tom een week erna een heerlijke review had. Dat had het bloed wel stromende gehouden, maar neeeeee, je hoort er NIETS meer van (ja, dat Leadtek en MSI de eerste zullen zijn, lekker boeie ... )

Dus dat is mijn conclusie --> NVIDIA verprutst de release van de Geforce-FX een beetje en doet er te lang over. ATI zit HEUS niet stil en de R350 gaat imo de Geforce-FX echt wel dollen. Geruchten gaan dat een zwaar overclockte R9700Pro de Geforce-FX al bij kan houden (geweldige kaart die 9700, I must say!!! :P )

Ik denk zelfs dat ATI - NVIDIA wel eens een erg spannend gevecht kan worden met in mijn ogen nu een voordeel voor ATI omdat ze imo toch echt beter zijn met het leveren van (RETESNELLE) kaarten.

Time will tell ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
goede beoordeling van ATI en nVidia marzzman. Ik ben ook zo`n klant die eerst voor nVidia zou gaan maar nu :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

marzzman schreef op 18 December 2002 @ 23:45:
ROTSCHOP >:)

Ok, mag ik ff klagen over NVIDIA. Ik was altijd een NVIDIA aanhanger, de drivers etc. liepen heerlijk en kaarten waren netjes. Nu de Radeon 9700Pro de extreem goede leiding heeft overgenomen en ATI langzaamaan perfecte drivertjes uitbrengt begin ik sowieso al over te hangen naar ATI.

Ook flikt NVIDIA ons iets wat niet kan. Hun 6 maanden policy is volledige onzin geworden, trust me, de Geforce FX kaart ligt ECHT nog niet in de schappen in Februari hoor. Ze hadden hem later aan moeten kondigen zodat Ome Tom een week erna een heerlijke review had. Dat had het bloed wel stromende gehouden, maar neeeeee, je hoort er NIETS meer van (ja, dat Leadtek en MSI de eerste zullen zijn, lekker boeie ... )

Dus dat is mijn conclusie --> NVIDIA verprutst de release van de Geforce-FX een beetje en doet er te lang over. ATI zit HEUS niet stil en de R350 gaat imo de Geforce-FX echt wel dollen. Geruchten gaan dat een zwaar overclockte R9700Pro de Geforce-FX al bij kan houden (geweldige kaart die 9700, I must say!!! :P )

Ik denk zelfs dat ATI - NVIDIA wel eens een erg spannend gevecht kan worden met in mijn ogen nu een voordeel voor ATI omdat ze imo toch echt beter zijn met het leveren van (RETESNELLE) kaarten.

Time will tell ...
Absoluut mee eens, met mij maakt het niet uit of het Nvidia, ATi, S3 of wie dan ook is, het gaat bij mij meer om welke kaart de beste performance geeft, en dat is nu blijkbaar ATi.

De Radeon 9700Pro 128MB DDR

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
TheGreatCornholio schreef op 04 december 2002 @ 00:21:
OMFG !!! Dit moeten jullie zien !!!!! 8)7 8)7

Een fragment uit een duitse game show met als onderwerp de Geforce FX

De eerste demo crashed vrij snel, de tweede demo doet het hele systeem vastlopen. Vooral het net doen of er niets aan de hand is van die mensen is kostelijk !!! :*)

http://www.giga.de/help/helpnite/grafik2.wmv

P.S. Demo's zien er wel goed uit.
Kan me herineren dat veel koeien hier riepen dat de ATi drivers brak waren maar als ik zo naar het fimpje keek kan nvidia nog wat extra tijd gebruiken zeg!...over brak gesproken dit is met recht kostelijk vermaak! 1 keer een terugkeer in windows na demo, 1 keer een BOD (love you Bill :+ ) en na reboot dat de pc niet eens meer in windows boot.

Daarnaast loopt iedereen te geilen op de graphics maar we vergeten iets, de meeste demo's zijn directx 9!!!! En dan kan ATi er ook wat van, zie deze link maar eens met pics. http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html
Schitterend hoe een hele horde koeien valt voor de marketing strategie van nvidia.

Ps. tuurlijk ben ik niet objectief met mijn Radeon 9700PRO, maar ik wil eerst concrete benchmarks zien en tot die tijd blijf ik erbij dat nvidia alleen maar leuke marketing campagne houd en niks bijzonders laat zien.
Nog wat, als nvidia werkelijk true power had willen laten zien hadden ze bijvoorbeeld bij het filmpje een 3dmark2001SE benchmark kunnen laten zien...STEL dat dan de uitslag positief was geweest dan had de een flink aantal gamers op deze kaart gewacht in Februari.... nu blijft een deel twijfelen tussen de FX en de 9700PRO. Kon me ooit herinneren dat behoorlijk wat aantal sites met previews en 3dmark scores en Unreal2003 benchmarks kwamen aanzetten over de toenmallige R300 ruim voor de launch. Ik mis de de benchmarks van de Geforce FX....

[ Voor 1% gewijzigd door Miki op 19-12-2002 01:52 . Reden: typo, late uurtjes valt niet mee ]

Verwijderd

Het gaat gewoon allemaal om den diee $
Als ATI niet met een snellere kaart was uitgekomen, dan had Nvidia echt nog niet de FX op de markt gebracht.
Deze zet was gewoon noodzakelijk om een antwoordt te geven op de R300.

Natuurlijk zij er altijd mensen die gewoon het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Ik blijf voorlopig mooi bij mijn TI 4200, snel zat :)

En als je denkt dat dit de krachtigste kaart is die ze nu hebben, dan heb je het echt wel mis.
Ze hebben de 2 opvolligers ( welke deze dan ook moge zijn ) al lang klaar liggen.
De nieuwe Windows XP ligt ook al lang in de kast bij MS
En Intel verkoopt haar 5 GHZ gewoon nog niet want dat zou financieel niet goed voor ze zijn, de honden. :P

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Rudios

Lost in space?

Los van dat dat ATI "misschien" wat performance zal verliezen aan de FX, zal ATI zowieso makkelijk winnen kwa 2D performance! ATI geeft voor desktop het beste en scherpste beeld met mooie kleurdieptes, dat is voor mij ook zeer zeker niet onbelangrijk. Ik heb zelf ook verschillende Nvidia kaartjes gehad en viel wat dat betreft altijd erg tegen.

Whole lot of stars ***

Verwijderd

wel klote is dat de FX wel 4 a 500 euro kan kosten...

• Lief Adje
  • Laatst online: 15:21

Lief Adje

Love is in the air

Rudios schreef op 19 December 2002 @ 13:47:
Los van dat dat ATI "misschien" wat performance zal verliezen aan de FX, zal ATI zowieso makkelijk winnen kwa 2D performance! ATI geeft voor desktop het beste en scherpste beeld met mooie kleurdieptes, dat is voor mij ook zeer zeker niet onbelangrijk. Ik heb zelf ook verschillende Nvidia kaartjes gehad en viel wat dat betreft altijd erg tegen.
je praat poep, je hebt zeker nog geen GF 4 van Gainward ed gezien, of een noname R300 nee daar horen we je niet over, Nvidia's 2d is heel erg verbeterd sinds de GF2/3

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 19 december 2002 @ 14:00:
[...]

je praat poep, je hebt zeker nog geen GF 4 van Gainward ed gezien, of een noname R300 nee daar horen we je niet over, Nvidia's 2d is heel erg verbeterd sinds de GF2/3
Je hebt helemaal gelijk. Dat gezeik over de slechte 2d prestaties... Wat er ook mee te maken heeft, is wat aan een videokaart is gekoppeld..een beeldscherm dus. Als je een bagger beeldscherm hebt is het logisch dat je slechte 2D prestaties hebt. BTW, de geforce kaarten presteren gewoon goed in 2d hoor :)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Lief_Adje schreef op 19 December 2002 @ 14:00:
[...]

Een noname R300 (zijn die er overigens?) heeft over het algemeen ook zeer goede 2D-kwaliteit. Sinds ATi het "Certified by ATi"-label heeft ingevoerd zijn alle fabrikanten verplicht om te voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen. ATi wil niet dat andere fabrikanten hun imago aantasten door minderwaardige onderdelen te gebruiken.

En verder worden de meeste ATi-kaarten die verkocht worden door thirdparties gewoon gemaakt door ATi-huisfabrikant Sapphire, dus zeer goede 2D.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzondering op de regel. Net zoals Leadtek en Gainward positieve uitzonderingen zijn bij nVidia-kaarten.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

2D is al LANG het punt niet meer, ik zit heerlijk te kijken naar mijn MSI geforce4 Ti4200 64MB DDR op mijn Hansol 920D (19" inch DybaFlat) (ik kijk dan op 1024x768x32 bij 100Hz) ... En ja, ik heb het beeld van een R8500, R9000 en een R9700Pro gezien en ik moest me toch wel enorm concentreren wil je DUIDELIJK verschil zien hoor :) !!!

@ TheViRuZ --> Daar geloof ik serieus niet in. Weet niet zeker of je het serieus bedoelt, als het een grapje was, dan :D , anders klopt het niet wat je zegt. De 5Ghz CPU ligt daar echt nog niet en ATI heeft echt geen sterke samples van de R400 (als de VPU zo gaat heten) ...
Maar dit is beetje offtopic.

Die Radeon9700Pro is in mijn ogen gewoon spectaculair. De Geforce kaarten zijn alleen maar verbeterd in evolutie, die nieuwe Radeon DURF ik ( :P ) een revolutie te noemen. In mijn ogen is de Geforce FX dat ook, maar ja, NVIDIA verprutst die launch enorm.

Ik vind het NOG STEEDS crap als ze hem alleen aankondigen omdat ATI de R9700Pro heeft en daarmee alle Geforces schopt. Ze moeten gewoon announcen als ze een redelijke zekerheid hebben van goed productie proces en een redelijke oplage kaarten hebben liggen. Dan volgen daarna de benchmarks en dan nog een maandje en hij is te koop. Dat zou imo prima zijn geweest. Afijn, minpunt voor NVIDIA. De Radeon blijft nog zeker tot Februari heersen (en dus alle mensen die een nieuwe computer voor kerst kopen en de beste VPU willen nemen de Radeon kaart :) ) ...

We wachten af!

De meeste mensen deugen!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Rudios

Lost in space?

Lief_Adje schreef op 19 December 2002 @ 14:00:
[...]

Ja verbeterd, maar haalt het gewoon niet bij de ATI. Als ik m'n PC op m'n projector aansluit dan zie je past echt goed de 2D kwaliteiten van ATI kaarten tov de Geforce. Je hoort me ook niet zeggen dat de Geforce slecht zijn op 2D, maar ze doen gewoon onder voor ATI, sorry dat ik je op je tenen trap.

Whole lot of stars ***

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:28
marzzman schreef op 19 december 2002 @ 14:38:
2D is al LANG het punt niet meer, ik zit heerlijk te kijken naar mijn MSI geforce4 Ti4200 64MB DDR op mijn Hansol 920D (19" inch DybaFlat) (ik kijk dan op 1024x768x32 bij 100Hz) ...
Ja, maar dat is ook niet een resolutie die erg van belang is.
Probeer eens 1600x1200@100hz of hoger.

• SG

SG

marzzman schreef op 19 December 2002 @ 14:38:
Die Radeon9700Pro is in mijn ogen gewoon spectaculair. De Geforce kaarten zijn alleen maar verbeterd in evolutie, die nieuwe Radeon DURF ik ( :P ) een revolutie te noemen. In mijn ogen is de Geforce FX dat ook, maar ja, NVIDIA verprutst die launch enorm.
Ja de 9700Pro
Is de next gen technologie op dX9 gebaseerd
Is kwa rauwe power ook meer

Geforce fX bied dit ook maar te laat aangezien vergelijkbaar hardware al reeds op de markt is.

Dus ingeval van de GeforceFX die heeft de revolutie gemist.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30
Gaaaap, laten we het hier on-topic houden mensen. Allerlei leuke facts en pictures van de FX zijn uiteraard welkom. Laat verder alle ATI fanboys een ander topic openen om hun ongenoegen over nvidia uit te spreken.....
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.