Ziet er leuk uit die draken, maar toch heb ik nog wat opmerkingen. Het is niet echt kritiek, maar eerder een lijstje van de dingen die ik anders gedaan zou hebben of anders zou proberen te doen aangezien ik nog nooit een draak heb gemodeld
- De nek en de kop lijken echt losse dingen. Ik zou proberen die overgang wat soepeler te maken en de hoek die je nu ziet tussen de kop en de nek minder groot te maken; de nek bestaat niet voor niets uit meerdere wervels.
- De belichting is wat egaal. Ik zou minder 'ambient' licht nemen en proberen meer te doen met details. Natuurlijk zie je dan minder van je draken, maar het voegt wel sfeer toe aan het plaatje. Ook zie je kleine foutjes in 't modelen minder als je scene niet baadt in 't licht.
- Draken spugen toch vuur? Is het geen idee om wat rook toe te voegen aan de scene van een draak die net uitademt ofzo?
Je zou eventueel kunnen proberen de scene te belichten door toortsen die er om een mysterieuze reden hangen, vuurvliegjes, dat soort dingen, en dan een heleboel 'basislicht' weg te laten...
De draak heeft zijn ogen trouwens wel erg ver aan de zijkant van zijn kop zitten. Bij vogels en reptielen is dit gebruikelijk, dat weet ik, maar zij hebben een bol ook wat een beetje uitsteekt en op die manier zorgt voor een heel goed zicht rondom. Jouw draak zou zo goed als blind zijn en overal tegen aan vliegen
Als je meerdere draken gebruikt, probeer dan ook meerdere poses te gebruiken. De houdingen waarin de drie diertjes nu staan lijken wel erg veel op elkaar. Het is trouwens handig om daar bij het modelen al rekening mee te houden en in je model een skelet te bouwen. Bijna alle moderne 3d pakketten kunnen dit en het maakt het in een natuurlijke houding plaatsen van je modellen veel eenvoudiger.
Zijn de kleine draakjes trouwens ook 'jonge' draakjes? Het lijkt me niet dat ze dan al vleugels met gaten en rafels hebben. Jonge dieren zijn nog helemaal 'nieuw' zeg maar.