[3D] Workshop Snelmodeleren v2.0

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Na het succes (mag je toch wel zeggen met bijna 30 deelnemers) van Workshop Snelmodeleren v1.0 is hier dan v2.0. De resultaten van de eerste zijn te bewonderen op http://members.home.nl/wildeaap
Nu dan een nieuwe opdracht waarbij weer veel 3dkennis opgedaan kan worden.
Ik hoop dat er weer even enthousiast gewerkt wordt. Houd je daarbij wel aan de regels.

De Regels

-Als je mee doet post je in dit topic dat je meedoet
-Je maakt een object in een 3D programma van naar jouw keus, dit object moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt.
-je hebt 3 UUR om dit te maken, probeer hier binnen te blijven, maar brobeer ook niet eerder te stoppen. Deze 3 uur hoeven niet aansluitend te zijn, het kan ook verspreid. Het gaat om het modeleren, niet om de texturen etc. Licht hem wel duidelijk uit zodat hij goed zichbaar is, geen zwarte achtergronden plz.
-Je hoeft niet goed te zijn, als je maar probeert. Ben je niet klaar na 3 uur, toch posten.
-Heel belangrijk, JE MAG ALLEEN POSTEN IN DIT TOPIC ALS JE MEEDOET.
Zo blijft dit topic hopelijk schoon en on-topic. Onzinnige opmerkingen leren mensen nix van, en ook niet "dat is mooi" of "dat is nix" als je niet meedoet. Posten is dus meedoen. Punt.
-Dit is niet bedoelt als lang lopend project of iets wat weken blijft staan, die zijn er al, dit is meer een quicky, waar hopelijk weer veel mensen aan mee doen, omdat het niet lang duurt.
-De topicstarter doe zelf ook mee.
-Post geen oude modellen.

De Opdracht

Een "tijdmachine". Het idee komt van een ander forum, maar het leek me een leuk onderwerp. Het is iig iets totaal anders is dan het vorige.
Maak dus een apparaat waarmee je volgens jou door de tijd kunt reizen. Je hebt geen bestaande voorbeelden, dus het kan er lekker gek uit zien. Voeg eventueel een korte beschrijving toe hoe hij zou moeten werken :) . Volop fantasie gebruiken dus.
Bedenk voordat je begint wel globaal wat je wilt gaan maken. Schets het eventueel op papier, zodat je niet meteen vast komt te zitten. Mocht je echt helemaal geen inspiratie hebben kun je natuurlijk altijd nog een tijdmachine namaken uit een film ofzo. Dat kan ook een goede oefening zijn.

Enjoy, en weet wat er staat over posten en meedoen.

De vos loopt door het bos.

Anoniem: 27983

Een tijdmachine eh? We gaan eens kijken wat we daar mee kunnen...

Anoniem: 54602

Moet het hele bedenk en ontwerp proces (nadenken en tekenen met name) ook binnen de drie uur zitten of gaat de tijd pas in wanneer ik het eerste brilleglas van professor Barrabas teken?

Anoniem: 54602 schreef op 29 augustus 2002 @ 16:40:
Moet het hele bedenk en ontwerp proces (nadenken en tekenen met name) ook binnen de drie uur zitten of gaat de tijd pas in wanneer ik het eerste brilleglas van professor Barrabas teken?
Het is een workshop modellen

Dan lijkt het me dat de 3 uur ook de tijd zijn om je model in orde te krijgen ;) Het bedenken van je project valt daar buiten, je mag denken totdat het project sluit

Anoniem: 28596

Prachtig idee...

wanneer is de deadline?

Anoniem: 30794

EINDELIJK! :X:X kus :P ok ik doe dus mee.. ik begin nu.. neem meer dan 5500 pauses :P:P zal wel moelijk worden.. 3uur is krap voor zoiets.. :)

coole site met die vorige opdracht btw.. bied ik veel respect voor thanks :)

laten we op die site alle opdrachten doen.. :) heel goed idee aap :)

dan nog 1 vraag.. teld de tijd die je aan het bedenken van de machine ook?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

Tim Schuhmacher

abasios

geen echte deadline, maar de vorige topic heeft niet langer dan een week gelopen.

Ooh kut - nu doe ik ook mee! :)

Anoniem: 51543

I'm IN :)

Anoniem: 37864

Ok... aan deze zal ik ook mee doen dan. Skills die ik ermee hoop op te doen:
- Texturing
- Modelen met subdivision surfaces (wat in 3d max geloof ik meshsmooth is)

... Heb al een ideetje. Zal vanavond eens kijken of ik er wat van kan maken...

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Okee, zat tussenuren nu met die 2e fase enzo dus iig tijd genoeg om een ontwerpje te schetsen en dan wat uit te werken ik heb nu al een beetje een vaag idee dus dat is al meer dan de vorige keer :P

Anoniem: 4053

Ik doe mee! Vorige keer had ik geen tijd om mee te doen, nu wel. :) Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

we mogen ook work in prog posten toch?

Dat stimuleerd mij namelijk.. als iets niet lukt dan geef ik het snel op.. maar als ik ander mans werk zie dan denk ik aargh dat wil ik ook en dan zet ik ff goed door..

vandaar :D

Anoniem: 28596

Tim Schuhmacher schreef op 29 augustus 2002 @ 17:01:
geen echte deadline, maar de vorige topic heeft niet langer dan een week gelopen.

Ooh kut - nu doe ik ook mee! :)
gotcha! :P

ok ik ben al 30 mins bezig en het schiet al aardig op.. de basis van de "machine" (meer een soort generator bij mij) is af.. nu nog details texturing ect :/

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Anoniem: 30794 schreef op 29 augustus 2002 @ 17:57:
we mogen ook work in prog posten toch?

Dat stimuleerd mij namelijk.. als iets niet lukt dan geef ik het snel op.. maar als ik ander mans werk zie dan denk ik aargh dat wil ik ook en dan zet ik ff goed door..

vandaar :D
Jazeker wips kun je posten zoveel je wil.
We gaan door tot volgende week donderdag. Dus je kunt t/m woensdag beginnen.

De vos loopt door het bos.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ok, daar komen de apparaten van DOTT :) ( Day of the Tentacle :D )
Ik was eerst! :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

Hey leuk, kan ik mooi Max5 uitproberen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Anoniem: 12304

woei ben nu ook bezig, mijn eerste 3dmax creatie wordt ut dan :P

alleen 1 vraagje > ben erug noob, hoe render je met brazil? kheb gehoord dat brazil of zo iets derin zat?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik doe ook mee :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 12:31
ik doe ook mee.. ff morgen op mn werk kijken naar leuke dingen die ik erin kan gebruiken :D

Bier, Whiskey en Metal!!

• messi
en hier mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/wip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/wip2.jpg

hoe zorg ik dat die 2 "bliksemstraalen" er bliksemstraalig ;) uitzien??

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/wip3.jpg

[edit]
Wip naa 1 uur moddelen

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/wip4.jpg

mijn core is bijna af.. maar das echt een HEEL klein deel van de machine ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/core.jpg

• messi
Heb ff een IRC channel gaangemaakt voor dit project :)

kom ook kijken op #W&G op irc.tweakers.net

• Thunder
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11001
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11002
Lichten en materials moeten nog een stúk beter maar de basis is er :)

Anoniem: 50278

nice thun had ik niet verwacht van jou :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/tm01.jpg

kep nog ff voor details.. maar kga ff pauze nemen

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
pff een tijdmachine.... naja ik heb morgen 2 straf uren op school dus dat is 2 uur niets doen. kan k mooi gaan tekenen aan een ontwerp :D mijn bijdrage zit er dus aan te komen

Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/losttime.jpg
een verloren tijd machine( kleine dan) die een persoon naar elke plek in tijd kon brengen als de persoon er aan dacht.
maar het is verloren gegaan.
and now it's trying to get back to it's master

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 51543 op 29-08-2002 22:20 . Reden: foutje :P ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:44
I'm in, zodra ik tijd heb :)

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoihoi, dit is echt superleuk, 3dmaxxen
ik heb het geprobeerd als beginner, maar ik snap niet hoe je binnen 3 uur zulke complexe shapeskan maken zoals hierboven, ik hou het bij simpele vormen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/TimeCapsule3.jpg

Quantumtransportatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doe mee. Ik render met Vue d'Esprit. Helaas een trial versie, dus als hij crasht moet ik overnieuw beginnen :'( . Ik doe het jullie met die :9~ renders niet aan om naar mijn VRML werk te moeten kijken.
Ik heb Softimage XSI hier liggen, maar waarschijnlijk niet genoeg HD ruimte en ik moet het eerst nog leren. Dus, ik ga wat met Vue d'Esprit proberen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

Ik ga morgen (avond) meedoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

:: plaatje verwijderd, er staat nu een final versie ::
1 uur aan bezig geweest nu, en het kostte zo'n 2 minuten om te renderen. Ik vind de witte rook in de cilinder nog niet mooi en ik ga er natuurlijk nog 'besturing' aan maken...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
ik denk alleen dat je nog wat aan de anti aliassing (<- of hoe je dat ook schrijft) moet doen. want t zijn niet wat je zegt scherpe lijnen. verder is het wel een koel idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

af. Tenminste tijd is op :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tijdmachine_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tijdmachine_2.jpg

ik heb hem ook nog ff geanimeerd zodat je kan zien hoe die werkt :).

Klik HIER om hem te downloaden (divx 5.0).

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_Emperor schreef op 30 augustus 2002 @ 10:04:
af. Tenminste tijd is op :P.

[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb hem ook nog ff geanimeerd zodat je kan zien hoe die werkt :).

Klik HIER om hem te downloaden (divx 5.0).
ziet er cool uit :):) die animatie ownt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
ga er vanavond aan beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Filmpje is er niet

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rechtermuis knop> save target as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Laatst online: 04-05 23:53
Cool idee een tijdmachine! Ik ga er vanavond mee beginnen.
(Beetje offtopic=>) Trouwens, ik ben toevallig het laatste boek van Michael Crichton aan het lezen: timeline. Ik zal niet teveel verklappen, maar dat gaat over quantumtechnologie. Echt een aanrader! Wat trouwens ook geldt voor vele andere van zijn boeken (Jurassic park boek vind ik een stuk beter dan de film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, het wil niet lukken :{

Maar ik zie al een paar eke dingetjes. Dark Blue die zich ook voorzichtig naar het 3D wereldje gaat begeven :)

Appel: mooie belichting enzo, leuk zo, dag 'gouden glas' effect enzo :)

Emperor ook mooi in elkaar geknutseld! Beetje het traditionele idee, en goed uitgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12304

iemand misschien wat tuts over renderen en textures ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast een screenshot van mijn WIP.
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/wip.jpg

Ik ga voor de portable oplossing. Een stationaire tijdmachine is leuk, maar lastig met terugkomen als je naar 't verleden gaat. Voor 't naar de toekomst gaan is 't geen bezwaar, zo'n ding is dan immers al uitgevonden.
Ik ben zelf gek op hightech speeltjes die er niet high-tech uitzien, dus ga voor de 'analoge' oplossing... een apparaat met gewone wijzers, vermomd als zakhorloge.

Ben nu een uur bezig ongeveer, en ga er langer dan 3 uur over doen denk ik. Ik post nog wel wat 't is als ik ongeveer 3 uur bezig ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[BO]Legolas schreef op 30 augustus 2002 @ 09:30:
ik denk alleen dat je nog wat aan de anti aliassing (<- of hoe je dat ook schrijft) moet doen. want t zijn niet wat je zegt scherpe lijnen. verder is het wel een koel idee
Ja, en ik dacht al dat ik het hele spulleke maar bij moest werken in PSP. Nee, ik ben er zojuist achter gekomen dat ik nu nog op 'Preview' kwaliteit render, hij kan ook nog op 'professional' 'ultra' enzo...
En aangezien het nu maar 2 minuten is (en ik tussendoor mijn kamer opruim) zal het niet erg worden om het met wat meer rendertijd te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864 schreef op 30 augustus 2002 @ 17:04:
Alvast een screenshot van mijn WIP.
[afbeelding]

Ik ga voor de portable oplossing. Een stationaire tijdmachine is leuk, maar lastig met terugkomen als je naar 't verleden gaat. Voor 't naar de toekomst gaan is 't geen bezwaar, zo'n ding is dan immers al uitgevonden.
Ik ben zelf gek op hightech speeltjes die er niet high-tech uitzien, dus ga voor de 'analoge' oplossing... een apparaat met gewone wijzers, vermomd als zakhorloge.

Ben nu een uur bezig ongeveer, en ga er langer dan 3 uur over doen denk ik. Ik post nog wel wat 't is als ik ongeveer 3 uur bezig ben...
;(

* Anoniem: 27983 had ook het idee van een zakhorloge
(ik wou mijn eigen zakhorloge namaken :) )

Mja, dan wacht ik even tot jij klaar bent ofzo ;)
Bij mij wil het nml niet echt lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63601

ik zou het wel wreed vinden om ook zowiets te proberen maar ik weet echt niet wat ik moet doen en met welk programma ik het moet doen want ik heb nu zelf nog helemaal nix op mijn pc staan behalve photoshop 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63601 schreef op 30 augustus 2002 @ 18:14:
ik zou het wel wreed vinden om ook zowiets te proberen maar ik weet echt niet wat ik moet doen en met welk programma ik het moet doen want ik heb nu zelf nog helemaal nix op mijn pc staan behalve photoshop 6.0
mja, nu moet je meedoen :P

De progs waar het meest mee gewerkt wordt zijn denk ik 3D Studio MAX, Maya, Rhino (wat wel een goede is om mee te beginnen, heeft ook een trial op de site. [google=Rhino 3D] zou je wel wat moeten geven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63601

Anoniem: 27983 schreef op 30 augustus 2002 @ 18:19:
[...]

mja, nu moet je meedoen :P

De progs waar het meest mee gewerkt wordt zijn denk ik 3D Studio MAX, Maya, Rhino (wat wel een goede is om mee te beginnen, heeft ook een trial op de site. [google=Rhino 3D] zou je wel wat moeten geven ;) )
jaja ik doe al mee ;) tnxz voor de tip ik ben em aan het downloaden....
en uhmzz ik denk dat ik ook maar iets portables doe :*) ik doe een mobiel ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

vandaag ff een uurtje in de stad gezeten met een schetsboekie en een bakkie koffie(2x)

en het idee is klaar en geschetst :)

vanavond ga ik een begin maken, ik heb de balk hoog gelegd vind ik zelf, maar dat moet ook. Ik ga natuurlijk wel ff WildWildWest kijken, ben wel toe een een lekkere feel-good-movie :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/timemachine2.jpg

Deze keer gerenderd op 'Final' dan wordt de antialias 'standard'. Hij kan ook nog op Broadcast of Ultra.. en dan wordt de Antialias 'extreme' ofzo, maar dan duurt het ook wel ff. 8-)
Overigens is de ring om de desk een beetje mislukt, ik had een cilinder met een schuingekanteld blok erop 'gebooleand' (ik weet dat dat in Max de crappy way is, maar hier in Vue heb ik niks anders?) en dan komt er bij het renderen opeens een vierkante hoek achter terwijl ik die in het model niet zie - en dus ook niet kan weghalen :{

Enfin, more to come, dit was uurtje 2 maar ik vind hem zo wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@ Dark Blue
het ziet er wel leuk uit, al is het allemaal vrij basic.
Jammer wel van het controle paneel overigens.

Als je echte interesse hebt in 3d moddelen, dan moet je misschien eens kijken of je tijd kan vrijmaken om een 'echte' 3d app. te leren.
Dat bied veel meer vrijheid waarschijnlijk, ik ben zelf niet bekend met 'Vue' maar wat je zo beschrijft is het een vrij basic programma.

en dan kun je zo crea zijn als je wilt, met een basic prog. maak je ook niet meer dan basic plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga hier liever niet verder veel offtopicdan wordt wildeaap boos!, maar je moet zien dat ik nog maar een n00bje ben... en in Vue heb ik beschikking over bollen, blokken en ander spul, maar ik heb (nog) niet kunnen vinden dat je ook daadwerkelijk zelf je eigen vormen kunt maken en kunt 'smoothen' zoals jullie dat doen.

Maandag of dinsdag komt mijn Max CD... hopelijk kan ik m goed installeren en dan eens aan het friemelen gaan. Maar je moet weten, ik ben iemand die gauw tevreden is... als ik geen max heb (te moeilijk, te lui voor, te duur) dan probeer ik het in een ander programma. En dan zit ik net iets onder de maat van jullie geMax, maar ik ben tevreden met wat ik tot nu toe maak.
Ik heb het prog gisteren geinstalleerd en ik heb het ong. 1,5 jaar terug al eerder gebruikt voor wat simpele vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik kraak je ook niet af hoor :)

maar het is gewoon zo, dat als je een beperkt prog gebruik dan kun je je eigen creativiteit nooit ten volle uiten, en das zonde :)

maarre. suc6 met je max cd en zorg dat je aan de max bible oid komt, dat helpt enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

word er nog werk gepost vanaaf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
ja zeker wel. ik ben nu 1,5 uur bezig en hier komen de eerste 2 wips. het is een timepleehuisje :). tja je moet toch iets verzinnen en een beetje origineel blijven ;)

Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.183/lego/workshop/2/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.160.183/lego/workshop/2/wip2.jpg

ze zijn trouwes cell shaded voor degenen die dat nog niet opmerkten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Wreed, hoe heb je dat cellshaden gedaan? Gewoon met een plugin ofzo?
---
Maar goed hier mij tijdmachine:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4312/gamers/timemachine.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4312/gamers/timemachine2.jpg
Ben er zelf niet echt tevreden over veelste veel tijd in het hokje er omheen gestoken :/
In totaal 6270 polys, 4 lichten en +-3 uur mee bezig geweest, heb eindelijk door hoe ik een texture op iets kan plakken :) Maar goed er moet gewoon nog te veel bij voordat je zo kan zien wat het is, ben bang dat ik het een beetje heb onderschat deze keer ;(
Maar goed ook nog een lichtpuntje, ik heb vandaag (gratis) SoftImage2.0|Xsi binnengekregen dus daar gaan we maar eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
ja cell shading is met een render plug in gedaan. om precies te zijn Illustrate! 5.1 te verkrijgen op http://www.davidgould.com ik heb nog ongeveer 1,5 uur over om dingen toe te voegen aan me tijdmachine, misschien wat meer detail ofzo. iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoewel dit eigenlijk een workshop modellen is, heb ik er voor mezelf een workshop "maak je eigen textures" van gemaakt.
aanschouw het werk van 3 minuten modellen en een kwartiertje texturen, natuurlijk is het de bedoeling dat er nog meer omheen gebouwd word.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/portalWIP.jpg

alle textures zijn max-only

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

[BO]Legolas schreef op 30 augustus 2002 @ 21:29:
ja zeker wel. ik ben nu 1,5 uur bezig en hier komen de eerste 2 wips. het is een timepleehuisje :). tja je moet toch iets verzinnen en een beetje origineel blijven ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

ze zijn trouwes cell shaded voor degenen die dat nog niet opmerkten 8)
offtopic:
gebruiken ze in day of the tentacle niet ook een pleehuisje als tijdmachine die er ook ongeveer zo uitziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

2 uur moddelen, veel gekloot met renderen en veel frustratie want niks lijkt te lukken :(

maar dit is het result tot nog toe:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Anoniem: 61849 schreef op 31 augustus 2002 @ 13:50:
[...]

offtopic:
gebruiken ze in day of the tentacle niet ook een pleehuisje als tijdmachine die er ook ongeveer zo uitziet ?
Jep. Worden ze door gespoeld. :D
Dott roelt!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ikke ook meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 03-05 20:17

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

2.5uur:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/warphole04thumb.jpg
1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
shit, hij was dus wel verstuurd voor die 404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik ben nu ongeveer 40 minuten bezig. (10 met modellen en een half uur textures/licht).
en ik heb nu een probleem, i'm clean out of ideas. ik wil er nu de zandlopers op een manier verbinden met het "hekwerk", maar ik heb geen idee hoe. de textures van de zandloper word nog geedit, nu zie je het zand niet dat erin zit. en het hout vind ik ook niet geweldig.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/portalWIP2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Zo hier is mijn tijdmachine:
Afbeeldingslocatie: http://131.211.226.148/public/timemachine.jpg
Afbeeldingslocatie: http://131.211.226.148/public/timemachine2.jpg

Er wordt een capsule door een (vacuum) tunnel afgeschoten, mbv sterke magnetische velden die gegenereerd worden door de ringen. Ook draait de capsule door deze ringen op hoge snelheid om zijn as.
De tunnel zelf is gevuld met 1 of ander goedje om storing van buitenaf tegen te houden.
Aan het einde van de tunnel wordt de capsule door een veld heengeschoten dat kortstondig kan worden gegenereerd, waardoor de capsule naar een andere dimensie wordt getransporteerd..... of zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
Anoniem: 61849 schreef op 31 augustus 2002 @ 13:50:
[...]

offtopic:
zoja dan zou ik t nie kunne weten. k heb nog nooit van die film? gehoord. zou ik t idee van een film hebben zou k dat erbij gezegd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
[BO]Legolas schreef op 31 augustus 2002 @ 17:32:
[...]

zoja dan zou ik t nie kunne weten. k heb nog nooit van die film? gehoord. zou ik t idee van een film hebben zou k dat erbij gezegd hebben
Film? Spel je zul je bedoelen! Day of the Tentacle is het vervolg op Maniac Mansion en een regelrechte klassieker! Een geniale adventure van LucasArts. Ontzettend grappig, voor die tijd vreselijk goede graphics en een fantastisch verhaal!

Zie hier de befaamde tijdmachines:
Afbeeldingslocatie: http://www.adventurecollective.com/screenshots/dott4.jpg
Meer info:
http://www.adventurecolle...iews/dayofthetentacle.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43977

vargo schreef op 31 augustus 2002 @ 17:23:
[afbeelding]
[afbeelding]

hoe 't werkt verhaaltje :)
Ik heb natuurlijk helemaal geen verstand van 3dprogramma's, maar dit lijkt me een boel copy&paste werk? :D

edit: oeps. Ik doe niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

vargo schreef op 31 augustus 2002 @ 17:40:
[...]

Film? Spel je zul je bedoelen! Day of the Tentacle is het vervolg op Maniac Mansion en een regelrechte klassieker! Een geniale adventure van LucasArts. Ontzettend grappig, voor die tijd vreselijk goede graphics en een fantastisch verhaal!

[afbeelding]
Meer info:
Oeee.. The memories... O+

offtopic:
Sorry... Ik doe niet mee met modellen, dus haal deze post maar weg... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
jongens, laten we het even ontopic houden please.

check mijn vorige post aub ff, ik wil graag verder, maar heb geen inspiratie @ the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Na een kwartiertje werk heb ik dit
http://www.skendel.nl/test2.avi
Het is een begin in ieder geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vargo schreef op 31 augustus 2002 @ 17:23:
[afbeelding]
[afbeelding]

Er wordt een capsule door een (vacuum) tunnel afgeschoten, mbv sterke magnetische velden die gegenereerd worden door de ringen. Ook draait de capsule door deze ringen op hoge snelheid om zijn as.
De tunnel zelf is gevuld met 1 of ander goedje om storing van buitenaf tegen te houden.
Aan het einde van de tunnel wordt de capsule door een veld heengeschoten dat kortstondig kan worden gegenereerd, waardoor de capsule naar een andere dimensie wordt getransporteerd..... of zoiets ;)
cool man :) echt orgineel.. ziet er ook goed uit.. 1 van de beste die ik tot nu toe heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
En hier een plaatje van ondertussen 3 kwartier werk
Afbeeldingslocatie: http://www.skendel.nl/test3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14254

Ik doe ook mee, op aanraden van Emperor :)
Emp: het wanadoo-adres gebruik ik, M heeft die wel
En mensen:

offtopic:
GA MORGEN NAAR DE JAARBEURS. Boekenhandel. 3dsmax-boeken vanaf 5,95!! Ik heb 2 3dsmax-boeken en een photoshop 6 boek voor 25 eur!!!!!
Zullen wel al zo'n beetje op zijn vermoed ik, maar je weet maar nooit. Echt vet.
Ook shitlading andere boeken zoals win2k-zooi, linux, proggen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 03-05 20:17

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

thacow: toevallig contact gezien? ;)

hier nog 3tumbnails van mijn tijdmachine:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/warphole05thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/warphole06thumb.jpg
en deze met aarde op de achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/warphole08thumb.jpg

ca. 3uur die onderste.

het concept:
De blauwe stof is een soort energieveld, wat geschikt is voor voortstuwing, afscherming, praktisch alles.
Een ruimteschip komt met hoge snelheid aangevlogen, gericht op de bakens (witte puntjes) en komt door 5 van deze energievelden. Elk veld is krachtiger (in animatie is dat te zien) en zo wordt het ruimteschip gekatapulteerd tot een snelheid hoger dan de lichtsnelheid. Dit staat gelijk aan tijdreizen (alleen vooruit in de tijd dan).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46465

Hier mijn resultaat na +/- een uur werk (rendertijd niet inbegrepen ;) )

Afbeeldingslocatie: http://62.194.193.102/images/time.jpg

Verdere details worden nog toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14254

Na 1.5u werk (aantal keer opnieuw begonnen tho) vloog 3ds er weer eens uit, en natuurlijk net toen ik wel iets had waar ik mee verder wilde
yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60993

Anoniem: 46465 schreef op 31 augustus 2002 @ 22:24:
Hier mijn resultaat na +/- een uur werk (rendertijd niet inbegrepen ;) )

[afbeelding]

Verdere details worden nog toegevoegd.
Allereerst, ziet er gaaf uit. Maar als je het mechanisme laat draaien, is het dan niet zo dat de twee buitenste ringen dezelfde kant opdraaien. Ze hebben namelijk dezelfde as. Kan zijn dat het zo bedoeld is, maar het lijkt me mooier als al die ringen verschillend draaien (mocht je er een fimpje van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
vargo schreef op 31 augustus 2002 @ 17:40:
[...]

[afbeelding]
Meer info:
*zucht, waarom komen er nog zo weinig goeie adventures uit de laatste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Presto! Mijn inter4dimensionarysuperstringquantumradicalquarkdistimementcapsulegateway
;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/TimeCapsule4.jpg

Hoe werkt het?

Het is heel simpel, het is allemaal gebasseerd op het natuurkundige feit dat er in het heelal op pico-niveau quantum fluctuaties optreden voor enkele luttel nano seconden, deze fluctuaties worden veroorzaakt door het simpele feit dat er storingen optreden in het tijdsveld, zie het als ruis/sneeuw op je TV,
Nu is de wetenschap erin geslaagd om een storing te isoleren en uit te vegroten, d.m.v. van een Portal, dat glimmende ding met een vloeistof achtige substantie, echter het is vooraf nog niet te bepalen in welke tijd je terechtkomt.
Je kunt natuurlijk niet zomaar onbeschermd in zo'n portal stappen, je zou onmiddelijk door de singulariteit van het veld uit mekaar worden getrokken zodra je binnenstapt, hiervoor heeft men een TimeCapsule ontworpen, deze genereert een tegenfluctuatie, bovendien biedt de TimeCapsule voldoende bescherming en zuurstof mocht je onverhoopt terechtkomen in een tijdperk dat geen support voor mensen biedt.
Nu vraag je natuurlijk af hoe kom ik dan weer terug, das heel simpel de capsule genereert een tegenfluctuatie, echter 2 identieke atomen kunnen niet in dezelfde tijd bestaan, door simpelweg deze tegenfluctuatie langzaam te moduleren, transporteer je jezelf in feite terug naar je eigen tijd!

Is het niet Geweldig Mike!

This tekst has been automatically generated to overcompensate the mere fact that this user is not yet fully skilled in the art of 3d modelling (maar niet slecht voor mijn 2e werk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thacow schreef op 31 augustus 2002 @ 18:39:
Na een kwartiertje werk heb ik dit
http://www.skendel.nl/test2.avi
Het is een begin in ieder geval.....
cool filmpje netjes geanimeerd :)

(houw het levend :P post is wat werk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
nog een WIP van mij:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik mag dan een beginner zijn en met Vue werken ipv 'de grote renderprogs', maar als je het bijv. met werk van Calvin&Hobbes of messi vergelijkt vind ik dat ik nog best meekom met het spul hier. :) Ik weet dat Max mooier rendert maar met wat trucjes (zie 3d topic) kan ik ook prima werk leveren in Vue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Dark Blue schreef op 01 september 2002 @ 13:46:
Ik mag dan een beginner zijn en met Vue werken ipv 'de grote renderprogs', maar als je het bijv. met werk van Calvin&Hobbes of messi vergelijkt vind ik dat ik nog best meekom met het spul hier. :) Ik weet dat Max mooier rendert maar met wat trucjes (zie 3d topic) kan ik ook prima werk leveren in Vue.
Het gaat niet om de renderer, Vue is meer bedoeld om mooie landschappen te maken, itt pakketten als 3DS MAX waarmee je zo'n beetje alles wat je maar kan bedenken kan maken.. :)

ow sjit, nu moet ik ook meedoen 8)7 kzal vanavond wel wat in elkaar knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
thnx, en ja dit komt inderdaad uit de film contact, geef er alleen een beetje eigen interpretatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Dark Blue schreef op 01 september 2002 @ 13:46:
Ik gebruik meestal ook alleen maar cylinders en kubussen bollen en tubes en cones
daar bestaat deze hele tekening uit :)
behalve die spring

Vraagje: Hoe laat je lichten aan en uit gaan in max, want als ik een lamp uit doe en ik druk op keyframe en ik doe em 10 frames verder aan dan staat ie in de eerste frame ook weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben nu al 2,5 uur bezig. Het schiet dus niet zo op. Ik denk dat ik wel langer dan 3 uur er aan ga werken. Ik wil meer detail bij het aparaat zelf, meer kabels overal, een dak natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 10:44
LiToKi schreef op 31 augustus 2002 @ 23:40:
[...]

*zucht, waarom komen er nog zo weinig goeie adventures uit de laatste tijd :(
Hmm, vreemde opmerking aangezien de hofleverancier van adventures laatst nog twee nieuwe titels heeft aangekondigd. Nja "nieuw", het betreft de opvolgers van Full Throttle en Sam & Max Hit The Road. :Y)

bron: http://www.lucasarts.com/press/presscount.jsp?num=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Full Throttle 2 wist ik (ergens al een trailer gezien), Sam & Max niet :D woopie!!

en om ontopic te blijven; Tim Schumacher; best een gaaf machien, maar hij is hier nogal ERG donker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
ik doe mee.

ben inmiddels 1 uur bezig (excl. rendertijden)
zie hier voor WIP :

edit : sh#t ... at home ftp werkt niet :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
hmm, werkt dit?

Afbeeldingslocatie: http://a3.cpimg.com/image/77/4E/12501623-1cac-028001E0-.jpg

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Mijn Final versie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/final.jpg

en een filmpje van de portable:
http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/final.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Jij hebt wel een levendige fantasie joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
het verhaal verzinnen duurde ook het langst van allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34259

Hmm ik ga morgen ook maar eens proberen wat te fabrieken. Morgen op school eerst ff concept uitwerken op papier en dan savonds gaan modelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

messi schreef op 01 september 2002 @ 21:15:
het verhaal verzinnen duurde ook het langst van allemaal :)
offtopic:
Nu alleen nog even nederlands leren... (nofi, maar ik vind 't taalkundig niveau van de 'jongere generatie' (zeg ik met m'n 27 jaar) wel **heel** **erg** bedroevend... :( )

Hint:
basis station -> basisstation
word gebruikt -> word[b]t[b] gebruikt
ronddraaid -> ronddraait
keeren -> keren (knarsetand)

Dit is niet om messi af te zeiken trouwens; ik kan me er als taalpurist alleen af en toe meer over opwinden dan ik eigenlijk zou moeten doen. Messi's stukje is hier alleen een voorbeeld.
Pagina: 1 2 Laatste