heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Idd mijn Nederlands is niet echt goed te noemen.Anoniem: 37864 schreef op 02 september 2002 @ 02:01:
[...]
offtopic:
Nu alleen nog even nederlands leren... (nofi, maar ik vind 't taalkundig niveau van de 'jongere generatie' (zeg ik met m'n 27 jaar) wel **heel** **erg** bedroevend...)
Hint:
basis station -> basisstation
word gebruikt -> word[b]t[b] gebruikt
ronddraaid -> ronddraait
keeren -> keren (knarsetand)
Dit is niet om messi af te zeiken trouwens; ik kan me er als taalpurist alleen af en toe meer over opwinden dan ik eigenlijk zou moeten doen. Messi's stukje is hier alleen een voorbeeld.
Maar dat heb ik al vanaf de bassischool
Ik schijf em wel in engels daar ben ik beter in
Enne het gaat om het moddeleren niet om dat verhaad
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Anoniem: 37864
Helemaal mee eens hoor...Enne het gaat om het moddeleren niet om dat verhaal
Which reminds me... ik moet ook weer eens wat WIPs posten... naja, eerst maar eens werken en vanavond post ik een nieuwe...
Anoniem: 53023
Ik denk dat je beter kan leren om fatsoenlijk om te gaan met een zoekmachine want dit kan je echt heel makkelijk zelf opzoeken zonder te wachten tot iemand een reply typt voor je.thacow schreef op 02 september 2002 @ 10:50:
Help!!! kan iemand mij ff een link geven naar een fatsoenlijk water of oceaan tutorial. Zo kom ik ook niet veel verder
dit bedoel ik niet negatief, nofi enzo, maar het is tegenwoordig gewoon zoooooooo makkelijk om het zelf ff op te zoeken, en vaak kom je ook hele andere (leuke of handige) dingen tegen..
Stap 1) open G00gle met het zoekonderwerp: Google: tutorial water 3ds max
Stap 2) eerste link op G00gle: http://www.3dcafe.com/asp/tut3ds.asp
Stap 3) een van de vele tutorials: tutorial @ 3dcafe
Ik heb hem wel gezien, maar ik kan het mijn niet meer herrinnerenDark Blue schreef op 02 september 2002 @ 02:51:
[...]Heb je toevallig House on Haunted Hill gekeken? Toen mr. Price in die machine werd gestopt...? Ziet er verder erg mooi uit, wat donker alleen.
Als je niet weet waar ik het over hebt zou ik zeggen dat je snel even HOHH moet kijken (binnen die 0,5 uur nog, ofkors) en dan heb je maybe weer wat inspiratie
dat duurd weer 3 weken voordat ik een nieuwe heb
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
F****** @home is vergeten en nieuw modem te plaatsen, waardoor ik nu geen internet heb. Ik zit nu dus ff met een 14k crapmodem te surfen. Plaatjes uit dit topic laden duurt te lang maar woensdag is alles weer goed. Kan ik dan eindelijk eens kijken wat er allemaal gemaakt is. Mn eigen werk zal ook pas woensdag online staan. Maargoed, blijf modelen en wips posten!
De vos loopt door het bos.
Anoniem: 27983
Ik voel me klote, en dat is ook wel te zien aan mijn artistieke uitspattingen. Ik kan niet tekenen, maar ik kan wel schrijven.
Sorry, ALS er nog iets van mij komt, dan is het een zwaar crappy iets waarschijnlijk...
Ik zal nog proberen, maar ik beloof niets...
*zet Roll with it op*
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=12227
finalrender 2 posts hieronder

ik ben nu in totaal ongeveer 2 uur bezig geweest, heel veel van deze tijd met de textures, nu wil ik alleen de texture van de bliksem nog ff bijwerken en dan vind ik hem "klaar" of ik moet nog een ingeving krijgen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Nah ik weet niet hoe het apparaat werkt
Gewoon uit nieuwgierigheid hoor
Op de handen na zie ik imho niet echt moeilijke/complexe vormen.
Ik vind hem erg mooi!Tim Schuhmacher schreef op 02 september 2002 @ 21:04:
[afbeelding]
Nah ik weet niet hoe het apparaat werktIk ben er ong. 4 uur mee bezig geweest.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
traktor scratch!
dat probleem heb ik ook nog steedsErikie schreef op 03 september 2002 @ 10:29:
hmm.. toch wel een zwaar onderwerp... een tijdmachine.. hmmm... hmmmm... fff denken hoor. .. hmmmmmmm...
je hebt niet echt een vast iets zoals bij t paard...
Bier, Whiskey en Metal!!
*klein beetje offtopic*Erikie schreef op 03 september 2002 @ 10:18:
Ok.. ik doe ook weer mee.. alleen weer van scratch af aan : ik ga XSI onder de knie krijgen (omdat maya zo verrot rendert met MR).. Dus.. vnaaf
my first render with XSI (2.03)
Heb jij ook zulke problemen met mental ray?? (neem aan dat je dat bedoelt met MR) Ik ben er nu ook mee bezig maar echt mooie plaatjes willen niet lukken... Ik heb er een topic over gestart, maar er zijn maar weinig mensen die MR gebruiken...
*owkey misschien toch iets meer off topic. Excuses*
Sander is still thinking... Time machine.... Misschien maar es dat engelse boekje opzoeken en ook wat leuks knutselen.
tja...
tutorial gevonden maaruh kan iemand me helpen met het einde ervan of weet iemand want mischien een nog betere?
Het water effect bij deze is namelijk wel
Als jij link hebt van dat topic, zullen we daar dan verder lullen (of schoppen). Want de MR plugin voor maya, die begrijp ik ook niet helemaal.. maar haal er wel goeie plaatjes uit (na 20 uur ofzo).Sander0105 schreef op 03 september 2002 @ 13:58:
[...]
*klein beetje offtopic*
Heb jij ook zulke problemen met mental ray?? (neem aan dat je dat bedoelt met MR) Ik ben er nu ook mee bezig maar echt mooie plaatjes willen niet lukken... Ik heb er een topic over gestart, maar er zijn maar weinig mensen die MR gebruiken...
*owkey misschien toch iets meer off topic. Excuses*
Sander is still thinking... Time machine.... Misschien maar es dat engelse boekje opzoeken en ook wat leuks knutselen.
traktor scratch!

studie is weer begonnen dus weinig tijd
Anoniem: 53023
* Anoniem: 53023 verscheurd papier en gaat opnieuw tekenenddtommie schreef op 03 september 2002 @ 23:41:
star gate
[afbeelding]
studie is weer begonnen dus weinig tijd3 kwartier werk tot nu toe voornamelijk circular array
ik vond het resultaat niet onaardig, nu nog ff een controle panel en wat dingejtes om de gate in op te hangen
gmta
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Rendering current frame. Frame triangle count: 63862 ==================================== Resource Usage At End Of Frame ==================================== 49209 Page faults 167.313 Mb Max resident size 149.820 Mb Peak total size(Estimated) 109.674 Mb Peak arena size ==================================== 153.523 Mb Current 5.000 Mb MEL 26.207 Mb Render Cache 0.013 Mb Render Geometry Arena 0.124 Mb Transforms 0.750 Mb NURBS AG 77.279 Mb File Texture Mipmaps 0.313 Mb Data Blocks ==================================== Postprocessing rendering result. Time For Tessellation (hh:mm:ss): 00:00:00 Time For Shadow Map (hh:mm:ss): 00:00:00 Time For Post Process (hh:mm:ss): 00:00:00 Time For Frame Render (hh:mm:ss): 00:07:08 |

En nog een closeup (de enige closeup die wel goed lukt en waarin je geen fouten ziet

Er zitten nog een heleboel fouten in, maarja, kan niet te veel verwachten van 3 uur werk. Kritiek is natuurlijk altijd welkom.
*** TYPE: Nou jouw horloge! ***
Anoniem: 46465
Hier nog eentje van mij (volgens mij heb ik de 3 uur ook wel gehad

Vind je? Ik was er wel tevreden over... je ziet niet duidelijk in mijn plaatje waar het licht vandaan komt en de perfecte schaduwen die vaak veel te aanwezig zijn in renderwerk heb ik geprobeerd een klein beetje te vermijden (en dat met maar 3 lampen, waarvan er 2 shadow casting zijn)...Mooi gemaakt, ik mis alleen een beetje belichting
Dit is enkel een mening, dus hecht er niet al te veel waarde aan
PS: Wel mooie render, maar de kleine wijzertjes lijken erg dun. De wijzerplaat lijkt daardoor wat kaal... Klopt het als ik denk dat er geen glas voor zit?
De schaduw is naderhand foutief bewerkt in photoshop en de belichting is inderdaad veels te simpel (en het "grain effect" is ook veels te aanwezig)
Maarja, ik heb hem dan ook een jaar geleden gemaakt
(ben ook nog eens overgestapt van 3dsmax naar Maya

Technieken: Extrudes van één kubus. Plus nog wat cijfers etc.
Effecten: Lens Glow.
Werking: Hij vliegt van het ene jaar naar het andere.
http://hawvie.deviantart.com/
Ik weet niet tot hoe lang we dit topic willen laten doorgaan? Officieel is vandaag de laatste dag, dus doen we morgen een nieuwe of deze wat langer rekken?
Anoniem: 34259
stargate als tijdmachineddtommie schreef op 03 september 2002 @ 23:41:
star gate
[afbeelding]
studie is weer begonnen dus weinig tijd3 kwartier werk tot nu toe voornamelijk circular array
ik vond het resultaat niet onaardig, nu nog ff een controle panel en wat dingejtes om de gate in op te hangen
Ik stem voor morgen gewoon een nieuwe. De tijdmachine blijkt een moeilijk onderwerp en ik verwacht van de mensen die nu nog niets hebben ook nog nauwelijks meer wat eigenlijk. Dit topic blijft verder toch gewoon open? Op die manier kunnen de laatkomers alsnog hun plaatjes posten.WILDEAAP schreef op 04 september 2002 @ 17:12:
omg wat een genot, @home is vanmiddag langsgeweest en mn modem gefixt. Ik heb gisteren al wat gemaakt in max. Dat is vanavond af.
Ik weet niet tot hoe lang we dit topic willen laten doorgaan? Officieel is vandaag de laatste dag, dus doen we morgen een nieuwe of deze wat langer rekken?
Is er al een idee voor een volgend onderwerp? Ik zou een wat minder abstract iets nemen dit keer
Echter nog wel wat opmerkinkjes
• De bolling wat meer naar voren laten komen, of het glas wat meer laten weerspiegelen ofzo, zodat er wat meer uitkomt dat het bol is
• De ring om hem aan het kettinkje vast te maken is wat dik voor zo'n teer horloge (de randen van het horloge zijn dun, en de ring dik. Dat klopt imho niet helemaal, of komt iig wat vreemd over)
mijn horloge wilde dus voor geen meter lukken, dus ik denk dat ik deze oversla hier.
Misschien krijgt men hem nog wel een keer te zien, maar dan niet in deze workshop. ik heb dat ding dus echt NIET voor morgen af...
De weerspiegeling op het glas is al maximaal. Ik heb gekeken naar het glas op mijn eigen horloge en dat als voorbeeld gebruikt. Je ziet bij mijn horloge dus niet dat er glas in zit, alleen aan de reflectie in het glas. Ik heb voor mijn render alleen geen tijd gehad om ook wat te laten reflecteren in het glas, dus je ziet het nu inderdaad nauwelijks. (Het enige wat je ziet is een beetje vertekening aan de rand; het glas heeft wel een brekingsindex)Anoniem: 27983 schreef op 04 september 2002 @ 18:27:
Qlone: SUPER mooi gedaan man...
Echter nog wel wat opmerkinkjes(van je fouten/imperfecties leer je
)
• De bolling wat meer naar voren laten komen, of het glas wat meer laten weerspiegelen ofzo, zodat er wat meer uitkomt dat het bol is
Klopt, maarja, 3 uur is 3 uur• De ring om hem aan het kettinkje vast te maken is wat dik voor zo'n teer horloge (de randen van het horloge zijn dun, en de ring dik. Dat klopt imho niet helemaal, of komt iig wat vreemd over)
Jammer... had graag nog meer klokjes gezien als vergelijkingsmateriaalmijn horloge wilde dus voor geen meter lukken, dus ik denk dat ik deze oversla hier.
Misschien krijgt men hem nog wel een keer te zien, maar dan niet in deze workshop. ik heb dat ding dus echt NIET voor morgen af...
HawVer schreef op 04 september 2002 @ 08:39:
Voila
[afbeelding]
Technieken: Extrudes van één kubus. Plus nog wat cijfers etc.
Effecten: Lens Glow.
Werking: Hij vliegt van het ene jaar naar het andere.
Doet me gelijk denken aan SpaceQuest
IK heb zin in MORGENWILDEAAP schreef op 04 september 2002 @ 18:12:
Ok ik heb met LiToKi afgesproken dat hij morgen een nieuw topic opent. Iedereen die nog begint of bezig is maakt gewoon vandaag of morgen zn ding af.
wat word het nu

Die van mij zie ik er niet tussen. Je kunt deze toevoegen:WILDEAAP schreef op 04 september 2002 @ 20:25:
Ik heb alles weer op http://members.home.nl/wildeaap/ upgedate. Er staan ook gewoon wips bij, die vervang ik wel als er nieuwe renders komen. Ook nieuwe topics komen er gewoon op te staan.

Komt/moet dat verhaal over de werking van het apparaat er nog bij?
Ik verheug me op morgen
ik zeg al, misschien zie je die van mij nog wel een keer, maar niet meer in deze workshop...Anoniem: 37864 schreef op 04 september 2002 @ 18:46:
Jammer... had graag nog meer klokjes gezien als vergelijkingsmateriaal
Als ik het klokje nog een keer afmaak en ik hem goed genoeg vind (dan moet je er wel bij denken dat ik nu nog redelijk n00b ben en ik MAX bij de vorige workshop nog maar 3 dagen werkend had, dus nu iets meer dan 2 weekjes heb ofzo) dan mail ik je wel even de url door
neejthe_Emperor schreef op 04 september 2002 @ 20:09:
[...]
IK heb zin in MORGEN
wat word het nueen draak
Ow stom ik had prcies dat plaatje op maat gemaakt enzo, maar niet ertussen gezet, wordt gefixthandige_harrie schreef op 04 september 2002 @ 20:59:
[...]
Die van mij zie ik er niet tussen. Je kunt deze toevoegen:
[afbeelding]
Komt/moet dat verhaal over de werking van het apparaat er nog bij?
Ik verheug me op morgen
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 63601
note: jullie weten tog wel dat ik een ontzettende n00b ben he op dit gebied ?..
Anoniem: 30794
deze workshop pas stoppen en op de site van aap zetten als iedereen die hier gereply't heeft, zijn werk heeft neergezet. Tenzij ieamnd niets meer gaat posten omdat ie geen zin meer heeft of andere redenen.
toch wil ik vast een ideetje brengen voor de volgende workshop, ik d8 zelf aan een gebouw, een architektish (hoe je dat ook spelt) gebouw.
maar goed, ik rond mijn tijd machine af. ik heb er teveel mee geklunst en heb men tijd overscheden.
De reden dat ik mee doe met dit soort dingen is behalve dat ik het leuk vind om te doen ook dat ik mezelf nog n00b vind met maya hoor. Er komen inmiddels redelijke plaatjes uit, maar zo mooi als ik ze hebben wil lukt me nog lang niet...Anoniem: 27983 schreef op 04 september 2002 @ 21:02:
[...]
ik zeg al, misschien zie je die van mij nog wel een keer, maar niet meer in deze workshop...
Als ik het klokje nog een keer afmaak en ik hem goed genoeg vind (dan moet je er wel bij denken dat ik nu nog redelijk n00b ben en ik MAX bij de vorige workshop nog maar 3 dagen werkend had, dus nu iets meer dan 2 weekjes heb ofzo) dan mail ik je wel even de url door
traktor scratch!
Anoniem: 30794

Ok..
traktor scratch!
lijkt me pijnlijk als je daar doorheen wordt gedouwtErikie schreef op 05 september 2002 @ 05:53:
[afbeelding]
Ok..ik kwam nie verder dan dit.. verdomd moeilijk dat xsi... het moest een soort tunnel worden.. je stopt t erin.. en daarvoor kwam t er ook weer uit ofzo
btw welk programma is het kan het net niet zien
En mischien de tekenaars iets meer de tijd geven, dus dan niet in uren maar gewoon het topic 2 weken laten duren ofzo?
(ben ook maar een beetje aan het brainstormen hoor)
En met dat "mooiste of beste maakt", dan wordt 't een beetje een wedstrijdje, ik dacht dat het de bedoeling was dat 't een workshop bleef/zou zijn.
En ik vind sowiezo dat ontwerp en schetsen en zelfs zoeken naar referentie materiaal niet binnen de 3 uur valt voor 't modellen. Die 3 uur moeten voor jezelf pas beginnen zodra je max/maya/cinema/lightwave/xsi/vue d'espirit/bryce opstart, vind ik
Renderen ben ik met je eens, valt er ook buiten.
Bier, Whiskey en Metal!!
Een gebouw is niet echt een uitdaging voor de meesten, tenzij je iets speciaals wilt, maar dan lukt het weer niet in 3uur.
Ik zou dus een ander onderwerp zoeken. In het v1.0 topic had ik er een aantal genoemd, misschien dat daar nog iets leuks tussen staat.
mischien een ruimteschip ofzo..
of een landschapje?
Bier, Whiskey en Metal!!
Het is tweakville
het is doodthacow schreef op 05 september 2002 @ 15:57:
Een lanschapje is meestal helemaal snel gedaan. Beetje met bumb maps werken huisje, boompje (desnoods beestje) erin en klaar. Persoonlijk heb ik liever iets complexers dan. Wat ik me nu wel bedenk is dat een gebouw mischien een beetje afgezaagd is vanwege het topic over tweaktown
edit:
Het is tweakville
Bier, Whiskey en Metal!!
Landschapje

Enneh Wilde Aap:
Kan je misschien mijn paard vervangen door deze op je site?

Ok de bedoeling was een tijdmachine, maar ik zal hem erbij zetten
traktor scratch!

en hier is een filmpje, waar ik zeg maar 2 van de 3 uur in heb zitten: http://www.xs4all.nl/~vbest/test2.avi
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
persoonlijk vind ík 3dsmax makkelijker, ik heb hier sinds vorige week maya 4 training geinstalled, maar ik ben nog niet verder dan een kubus maken.MiezeL schreef op 05 september 2002 @ 20:18:
emm ik ben een n00b in 3d bouwen (behalve level editors zoals UT en Quake3) maare wat is het makkelijkste progje om mee te beginnen. heb nu liggen: maya 4 en 3dsmax... mijn inspiratie me hier in te verdiepen is dat ik dit soort topics altijd errug mooi vindt en zelf ook weleens aan mee wil doen. Opdrachten uitvoeren is fun:)
had geen tijd meer helaas

Bier, Whiskey en Metal!!
(mn inpiratie was namelijk beetje weg, dus daarom een beetje basic ding

Dan weet ik wel wat ik ga moddelen[BO]Legolas schreef op 05 september 2002 @ 14:57:
op zich vind ik het idee om een gebouw te modellen niet slecht. en ook niet om daar een tijd aan te verbinden, maar ik vind 3 uur voor een mooi/goed gebouw een beetje weinig. misschien even nadenken wat een betere tijdspanne zou kunnen zijn?

Jeeehaaa
traktor scratch!
Hoe krijg je dat "spikkeligge" effect? is dat in fotoshop gedaan, of kun je dat in max instellen?WILDEAAP schreef op 05 september 2002 @ 22:05:
volgens de regels moet de topicstarter ook meedoen dus hier mijn tijdmachine
(mn inpiratie was namelijk beetje weg, dus daarom een beetje basic ding)
[afbeelding]
Hoeveel werk is nou zoiets??? En maak je dat nou echt in paint???? Volgens mij is een juridisch boek overschrijven nog minder werk =)XLerator schreef op 05 september 2002 @ 23:22:
[...]
Dan weet ik wel wat ik ga moddelen
[afbeelding]
Jeeehaaa
Tis wel heel knap vind ik!!!! Nice!!!
github.com/Error323
The Fly anyone?WILDEAAP schreef op 05 september 2002 @ 22:05:
volgens de regels moet de topicstarter ook meedoen dus hier mijn tijdmachine
(mn inpiratie was namelijk beetje weg, dus daarom een beetje basic ding)
[afbeelding]
Met PSP maar met alleen de functies van Paint, ( maar incl. Layers).Error323 schreef op 06 september 2002 @ 13:14:
[...]
Hoeveel werk is nou zoiets??? En maak je dat nou echt in paint???? Volgens mij is een juridisch boek overschrijven nog minder werk =)
Tis wel heel knap vind ik!!!! Nice!!!
En dat was idd veel werk ja
En nu 'ff' in max maken