Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De naam is ‘Max’ hè😋LuPo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:14:
Bij Max hadden ze de update wel snel uitgerold dan!
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zit in de POC groep denk ik.LuPo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:14:
Bij Max hadden ze de update wel snel uitgerold dan!
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Mogelijk, of hij zit nu krap aan brandstof.StefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:12:
[...]
Dus Max heeft minder brandstof? Is minder gewicht en dus voordeel?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-10-2026 10:17 ]
Aarde effe afremmen...
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Hard doorrijden, geen safetycars (Stroll en Colapinto van de weg halen).
Die 1.6 loopt stationair 4000+ toeren. Geloof er niks van dat ie dood valt enkel door de mechanica.asing schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:10:
[...]
Nou nee. Je hebt kleine turbootjes en joekels. In een normale straatauto zit een relatief klein turbootje. Het doel is dat het ding vlug opspoelt en vermogen levert. Het nadeel is dat een kleine turbo heel snel aan de limiet zit. Daarom zie je bij bijvoorbeeld BMW 2 of 3 turbo's achter elkaar.
Een F1 motor is dan maar 1.6 liter, maar er moet wel vermogen geleverd worden bij 10.000 RPM. Dus er zit een grote turbo op die veel uitlaatgassen nodig heeft om op te spoelen. Zie de starts tegenwoordig. Dus die krijg je niet opgespoeld met een klein beetje gas geven.
Dat ding zal ook zonder turbo nog wel 300+ pk leveren. En daarmee prima in staat om het ding van zn plek te krijgen en de toeren te laten stijgen.
Dat er enorme lag op zit, zeker. Maar volledig stilvallen geloof ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 04-10-2026 10:20 ]
Dit was wel wat meer dan ochtenddauw, het stond volledig blank. Totaal niet te vergelijken. Of je hebt niet zitten kijken, dan heb je gemist hoe blank het stond. Op Sky werd meermaals heel duidelijk uitgelegd waarom rijden niet mogelijk was, en hoe het nergens op slaat dat mensen zeggen dat ze gewoon moeten rijden.Ojjorz schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:07:
[...]
Wel als de KNVB de spelers had verplicht op bowlingschoenen te spelen waardoor zelfs ochtenddauw al te veel was geweest.
Wie nu de schuldige is waarom er nu niet gereden kan worden is mij niet duidelijk. Of dat komt door regels over de motor of omdat teams het niet op orde hebben.
Dit doet me denken aan €500 Dyson tandenborstel, waar 1000 engineers aan hadden gewerkt en die na korte tijd uit de schappen gehaald werd omdat ie niet waterdicht was.
[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 04-10-2026 10:16 ]
Mijn boefje is liev!
Gok dat het werkt zoals elke moderne computer. Je laat de update via een software update in, en volgens mij hoef je niet te flashen. Vergelijk het een beetje met een ucode die je inlaad (gok ik).Heijmenberg99 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:13:
[...]
Ja wel! Alle auto’s hebben dezelfde ECU.
En wie is daar verantwoordelijk voor? Moeten teams dit zelf op orde hebben, of zijn er regels van de FIA waardoor auto's nu eenmaal zo zijn en daar wat opgelost moet worden.MikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:13:
[...]
Hoe is dat een vraag?
Die shit is zo complex geworden dat het niet anders op te lossen is dan met softwarematige rommel.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ja, Ontwikkel, Test en Acceptatie zijn gelijk overgeslagen, gelijk in productie. Scheelt dataJB schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:16:
Databundel te klein voor OTA updates of wanneer gaan we starten
Het zou mij niet verbazen als er meer dan 10 modules op zo'n F1 auto zitten. Dat ding heeft waarschijnlijk meer rekenkracht dan wat wij thuis hebben staan.Heijmenberg99 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:13:
[...]
Ja wel! Alle auto’s hebben dezelfde ECU.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klopt inderdaad toen de MC de eerste rondjes reed maar toen die een minuut of tien later z’n ronde deed lag het circuit er al goed bij, de bolides hadden niet eens de full wets eronder liggen dus de teams vonden het al ‘prima’..Charles Hill schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:15:
[...]
Dit was wel wat meer dan ochtenddauw, het stond volledig blank. Totaal niet te vergelijken. Of je hebt niet zitten kijken, dan heb je gemist hoe blank het stond. Op Sky werd meermaals heel duidelijk uitgelegd waarom rijden niet mogelijk was, en hoe het nergens op slaat dat mensen zeggen dat ze gewoon moeten rijden.
Wie nu de schuldige is waarom er nu niet gereden kan worden is mij niet duidelijk. Of dat komt door regels over de motor of omdat teams het niet op orde hebben.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Roaming staat nog uit…Kalipeen schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:17:
[...]
Ja, Ontwikkel, Test en Acceptatie zijn gelijk overgeslagen, gelijk in productie. Scheelt data
Mijn boefje is liev!
Kalipeen schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:17:
[...]
Ja, Ontwikkel, Test en Acceptatie zijn gelijk overgeslagen, gelijk in productie. Scheelt data
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
https://x.com/evrythngformu1a/status/2106653678488969401?s=46
“Ooo look at this.. hahaha”
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Hebben we hier een indicatie van waarom de Mercs zo snel zijn? Als ECU gereguleerd is, hoe kunnen zij dan niet affected zijn?
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
BustedBoeryepes schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:19:
[...]
Hebben we hier een indicatie van waarom de Mercs zo snel zijn? Als ECU gereguleerd is, hoe kunnen zij dan niet affected zijn?
Everybody has a testing environment. Some people are lucky enough to have a totally separate environment to run production in.Kalipeen schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:17:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze wachten gewoon tot al het vocht weg is….. anders staan ze weer zo stil.Frappuccino schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:19:
Wat een sneue vertoning weer. Een paar auto's goed zetten kost meer tijd dan een hele race.
[ Voor 6% gewijzigd door Minimalist1 op 04-10-2026 10:21 ]
Software updatesDanfoss schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:21:
Waar is het wachten nu op? Het is droog..
Kan niets anders zijn dan iets niet-weergerelateerd. Zal wel een spoedoverleg zijn tussen FIA en de teams.Danfoss schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:21:
Totdat het droog genoeg is voor slicks. FIA wil gewoon een droge baan.Danfoss schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:21:
S/w update wordt door Mercedes aangepastDanfoss schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:21:
Benieuwd wat er gebeurd als het weer gaat regenen als de race onderweg is.Minimalist1 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:20:
[...]
Ze wachten gewoon tot al het vocht weg is….. anders staan ze weer zo stil.
---RAWE CEEK!!!---
- DaniëlWW2
- Niet online
De meeste RBRT motoren en Honda ook niet.Boeryepes schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:19:
[...]
Hoe dit gebeurde lijkt een raadsel.
Het daglicht verdwijnt, race einde om 12:40 nl tijd sowieso. En wellicht nog regen?Minimalist1 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:20:
[...]
En bij Viaplay hebben ze continue gezegd dat er wat hun betreft gewoon geraced moest gaan wordenCharles Hill schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:15:
[...]
Dit was wel wat meer dan ochtenddauw, het stond volledig blank. Totaal niet te vergelijken. Of je hebt niet zitten kijken, dan heb je gemist hoe blank het stond. Op Sky werd meermaals heel duidelijk uitgelegd waarom rijden niet mogelijk was, en hoe het nergens op slaat dat mensen zeggen dat ze gewoon moeten rijden.
Ik krijg nog een melding van F1, ze passen de auto's zelfs aan!LuPo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:04:
[...]
Breaking: F1 kondigt grote Dome aan zodat elk circuit overkoepeld kan worden
[Afbeelding]
11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Als de fout in een stukje algemene software zit wat ze allemaal hebben, is het haast vreemd als jouw auto er geen last van lijkt te hebben... toch?
RACE WILL START AT 10:33
4 Oct 2026, 10:22:26, Lap 1- DaniëlWW2
- Niet online
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Volgens mij zeiden zowel Ruth als het commentaar dat de timer nog niet is gestart.Inspired schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:12:
[...]
Nee, hoor. Race is al gestart. Voor het donker is stopt hij sowieso.
Misschien iets te maken met de sensoren. Ik herinner me hoe Ferrari de fuel flow restrictie omzeilde door de sensor te beïnvloeden (vermits ik me het goed herinner).DaniëlWW2 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:22:
[...]
De meeste RBRT motoren en Honda ook niet.
Hoe dit gebeurde lijkt een raadsel.
Echt bizar!Blik1984 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:22:
[...]
En bij Viaplay hebben ze continue gezegd dat er wat hun betreft gewoon geraced moest gaan worden
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat een smerige ai slop, bah...
---RAWE CEEK!!!---
Oei. F1 logo.
nggyu nglyd
Moet denken aan die 6 wagens op de grid een tijd terug vanwege de bandjes.Fiorano schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:23:
1 van de grote fuck-ups van de afgelopen jaren dit zeg
Maar volgens mij moet je nu gewoon terug naar 0. Benzine vullen tot originele niveau desnoods.
Mijn god wat heb ik een hekel aan deze AI gegenereerde troep.
Onzin, het is al lang droog en de baan is ook droger dus als ze op racesnelheid zouden rijden zou er weinig/niks aan de hand hoeven zijn. Dat stilvallen is mijn inziens het gevolg van nagenoeg stilstaand door de bocht gaan waardoor de software de weg kwijt raakte.Minimalist1 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:20:
[...]
Dat is toch een juiste afspiegeling van de huidige F1..?
Even tegengeluid: ik vind het leuk!Sito schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:24:
[...]
Ja logisch ookMikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:24:
Schijnbaar nu gezeur over de gelapte autos.
Maar volgens mij moet je nu gewoon terug naar 0. Benzine vullen tot originele niveau desnoods.
Wat is hiermee? Is het geen sport volgens jou?
Waarom? Ook tijdens de opwarmronde viel het qua spray al echt wel mee en was het al dermate droog dat ze met intermediates weg gingen
Alleen onterecht dat coureurs als clowns worden afgebeeld.
nggyu nglyd
De vraag is dan weer hoe 'gewoon' dat even gedaan kan worden ..😏 alles lijkt op het moment lastig te zijnMikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:24:
Schijnbaar nu gezeur over de gelapte autos.
Nou, als ze weer eens over de radio klagen over een ander om hem een penalty aan te smeren dan gedragen ze zich wel zo.Quad schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:25:
[...]
Idd, iedereen weet dat de clowns aan de pitmuur zittenQuad schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:25:
[...]
nggyu nglyd
Kan natuurlijk ook nog de coureur zijn die in deze omstandigheden de bug triggered. Bijvoorbeeld remmen en gasgeven met stuurstand op x graden etc etcHarrie schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:23:
[...]
Als de fout in een stukje algemene software zit wat ze allemaal hebben, is het haast vreemd als jouw auto er geen last van lijkt te hebben... toch?
Je ziet toch zelf ook wel dat ze wachten tot het helemaal droog is…….. dat doen ze natuurlijk bewust.Frappuccino schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:24:
[...]
Onzin, het is al lang droog en de baan is ook droger
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-10-2026 10:27 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar het is niet de race van Maleisië!Quad schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:27:
Hopelijk snel klaar met deze malaise van Maleisië.
3 laps maar? Optimist!Inspired schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:27:
Nou, gewoon 1 opwarmronde en gaan vanaf de grid. Maar goed, zal wel 3 laps worden en een rolling start.
Hadjar Aquaplaned er vanaf, dat zegt genoeg.Blik1984 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:25:
[...]
Waarom? Ook tijdens de opwarmronde viel het qua spray al echt wel mee en was het al dermate droog dat ze met intermediates weg gingen
Daarop hebben we moeten wachten. Ja, echt.
Dat bewijst toch dat ze juist gehandeld hebben door te wachten? De ergste spray was weg en aquaplaning was al veel minder. En zelfs tijdens de ronde zag je auto's nog schuiven over de weg waar teveel water lag.Blik1984 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:25:
[...]
4 Oct 2026, 10:28:06, Lap 1
zie wel weer een optie voor Nederland
Volgend jaar. F1 van Zandvoort in Malaysia (met ongeveer zelfde weer als hier)
Zij praat altijd zo.tlpeter schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:28:
Is er nou niemand die Ruth verteld dat haar microfoon zo ongeveer in het mond zit en slecht te verstaan is?
Ik wilde het net zeggen. Het is een heel irritant geluid.tlpeter schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:28:
Is er nou niemand die Ruth verteld dat haar microfoon zo ongeveer in het mond zit en slecht te verstaan is?
"When you grow up your heart dies"
Wordt nog een lange dag voor je!Sito schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:24:
[...]
11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Dat is verre van uniek als het nat is, en juist onderdeel van de charme van het rijden in de regen.Vinniedh schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:28:
[...]
Hadjar Aquaplaned er vanaf, dat zegt genoeg.
Ze kunnen haar ook gewoon een andere plek neerzetten en een gewone goede microfoon geven. Maar nee ze moet opeens op de pitmuur met dezelfde materialen zitten voor "immersion".
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/7SgFBZKy3j2XrluflQhyhdl3.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/SeobzhbUU0qSFMxdq9nDub6r.png?f=fotoalbum_large)