[F1 2026] Race 7 GP van Barcelona-Catalonië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 23.670 views

  • PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dat moet toch wel simpel uit te sluiten zijn wanneer de auto sneller gaat dan 15 km/h ofzo?
Leuk zo'n soort van "dodemansknop" maar tijdens beweging van het voertuig met >x snelheid is iedere "press" een false positive lijkt mij, of ze gaan maar eens goed nadenken over de positie van die knop(pen)

Nou lag daar ook wel een beetje buitencategorie grind, leken iig flinke stenen (>5 cm). Oogde minstens 2x zo groot als wat er in Le Mans lag.
Wel sneu want de Hulk ging hier het hele weekend best lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-06-2026 00:52 ]


  • DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06 23:12

DataGhost

iPL dev

PalingDrone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:51:
[...]

Dat moet toch wel simpel uit te sluiten zijn wanneer de auto sneller gaat dan 15 km/h ofzo?
Leuk zo'n soort van "dodemansknop" maar tijdens beweging van het voertuig met >x snelheid is iedere "press" een false positive lijkt mij, of ze gaan maar eens goed nadenken over de positie van die knop(pen)

Nou lag daar ook wel een beetje buitencategorie grind, leken iig flinke stenen (>5 cm). Oogde minstens 2x zo groot als wat er in Le Mans lag.
Wel sneu want de Hulk ging hier het hele weekend best lekker.
Totdat er een sensor kapot is en het systeem denkt dat de auto nog op volle snelheid rijdt, terwijl de boel in de fik staat en je tevergeefs op die knop zit te rammen. En er zal vast ook wel een case te bedenken zijn dat je dat wilt gebruiken als de auto daadwerkelijk nog beweegt, bijv. remmen en koppeling kapot, gaspedaal hangt, versnellingsbak schakelt niet meer. Dat is nou eenmaal het nadeel van zulke knoppen, ze moeten altijd goed bereikbaar zijn en de werking mag niet afhangen van enige gemeten situatie. De regels laten daar ook geen ruimte voor:
C8.7 Master switch
C8.7.1 The driver, when seated normally with the safety belts fastened and the steering wheel in place, must be able to cut off the electrical circuits to the ignition, all fuel pumps and the rear lights by means of a spark proof circuit breaker switch.
This switch must be located on the dashboard and must be clearly marked by a symbol showing a red spark in a white edged blue triangle.
Wat ik raarder vind is dat ze niet direct door leken te hebben dat het die knop was die geactiveerd was, en hem de auto niet hebben laten herstarten in de pits. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat ding de brandstoftoevoer fysiek afkoppelt.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 15-06-2026 01:05 ]


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:46
DataGhost schreef op maandag 15 juni 2026 @ 01:00:
[...]


Wat ik raarder vind is dat ze niet direct door leken te hebben dat het die knop was die geactiveerd was, en hem de auto niet hebben laten herstarten in de pits. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat ding de brandstoftoevoer fysiek afkoppelt.
Meest waarschijnlijke zal zijn dat je niet simpel kunt rebooten. En hij heeft ook echt wel even stil gestaan in de pits. Dus ik zou gokken dat een reboot ook wel geprobeerd is.

Op Reddit zag ik dat het ook niet alleen zou gaan om het elektrische systeem etc dat uit gaat maar ook de brandblusser die geactiveerd zou zijn (alhoewel het kan zijn dat dat een andere trigger is, waarschijnlijk die ring die er naast hangt?). En in dat geval zul je lijkt mij sowieso niet verder mogen rijden, want dan rijdt je dus zonder brandblusser.

  • PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wie weet triggert die knop een paar van die "Samsung bootloader unlock" one way fuses en vervang je die niet zo makkelijk of andere systemen hebben een optater gehad door de shutoff uit het niets.
In principe gebruik je die knop ook nooit (per ongeluk) om daarna gelijk weer volgas door te racen.
Was er eerder al niet een team wat uit aero overwegingen zo'n knop afgeplakt had?

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik kijk nu de race terug. Wat voor geel Instagram filter zit er op het beeld? En de kleurverzadiging mag ook wat standjes omlaag.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mog schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:48:
Ik kijk nu de race terug. Wat voor geel Instagram filter zit er op het beeld? En de kleurverzadiging mag ook wat standjes omlaag.
Weet je zeker dat dit niet bij jezelf ligt? Hier namelijk geen last van.

Plus er is daar een topic voor:[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-06-2026 11:06 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet


  • ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 23:28
Illegal_Alien schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Weet je zeker dat dit niet bij jezelf ligt? Hier namelijk geen last van.

Plus er is daar een topic voor:[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Het viel mij deze race ook op. zowel Viaplay als F1 tv hadden ineens een hele hoge verzadiging.

  • Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
Vanaf Oostenrijk voorziet Audi ze van stalenneuzen...

  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En deze mag nog op slot :)

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord