PalingDrone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:51:
[...]
Dat moet toch wel simpel uit te sluiten zijn wanneer de auto sneller gaat dan 15 km/h ofzo?
Leuk zo'n soort van "dodemansknop" maar tijdens beweging van het voertuig met >x snelheid is iedere "press" een false positive lijkt mij, of ze gaan maar eens goed nadenken over de positie van die knop(pen)
Nou lag daar ook wel een beetje buitencategorie grind, leken iig flinke stenen (>5 cm). Oogde minstens 2x zo groot als wat er in Le Mans lag.
Wel sneu want de Hulk ging hier het hele weekend best lekker.
Totdat er een sensor kapot is en het systeem denkt dat de auto nog op volle snelheid rijdt, terwijl de boel in de fik staat en je tevergeefs op die knop zit te rammen. En er zal vast ook wel een case te bedenken zijn dat je dat wilt gebruiken als de auto daadwerkelijk nog beweegt, bijv. remmen en koppeling kapot, gaspedaal hangt, versnellingsbak schakelt niet meer. Dat is nou eenmaal het nadeel van zulke knoppen, ze moeten altijd goed bereikbaar zijn en de werking mag niet afhangen van enige gemeten situatie. De regels laten daar ook geen ruimte voor:
C8.7 Master switch
C8.7.1 The driver, when seated normally with the safety belts fastened and the steering wheel in place, must be able to cut off the electrical circuits to the ignition, all fuel pumps and the rear lights by means of a spark proof circuit breaker switch.
This switch must be located on the dashboard and must be clearly marked by a symbol showing a red spark in a white edged blue triangle.
Wat ik raarder vind is dat ze niet direct door leken te hebben dat het die knop was die geactiveerd was, en hem de auto niet hebben laten herstarten in de pits. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat ding de brandstoftoevoer fysiek afkoppelt.
[
Voor 20% gewijzigd door
DataGhost op 15-06-2026 01:05
]