[F1 2026] Race 7 GP van Barcelona-Catalonië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 23.672 views

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41

Chocoball

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:05

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7oqW5vvOLukmiYSTVwHuSWAK.jpg
RONDE 7: GRAN PREMIO DE BARCELONA-CATALUNYA
Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BiYvSj5cyoG7cfzrpCGp1e9na8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGmHKEwjjzjxwaY2DNDj3Py0.png?f=user_large
vr 12 jun
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Lokale tijd: 13:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Lokale tijd: 17:00
za 13 jun
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Lokale tijd: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Lokale tijd: 16:00
zo 14 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Lokale tijd: 15:00
Circuit
▸ Naam: Circuit de Barcelona-Catalunya▸ Aantal rondes: 66
▸ Locatie: Barcelona, Spanje▸ Lengte circuit: 4.657 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 307,236 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000001/common/f1/2026/track/2026trackcatalunyadetailed.webp
Bandenoverzicht
Voor het raceweekend in Barcelona zijn de volgende bandentypes gekozen: Hard C2, Medium C3 en Soft C4.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/65f2e108-642b-474a-b1df-38bb2d2e4ba6/1920_07-bc26-preview-en.jpg?10000

[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 10-06-2026 09:50 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft altijd een mooie race en een mooie benchmark voor veel teams waarbij ook weer nieuwe onderdelen geïntroduceerd worden. Met dit nieuwe reglement zeker interessant om te zien waar de teams mee komen.

Voor de spanning in het seizoen hoop ik dat anderen aan de haal gaan met deze GP dan de huidige WK-leider.

  • AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

AvK

Ready Set Go

My the best man win. Antonelli? Vind dit een mooie baan en we kunnen inderdaad zien hoe de vlag er echt bij hangt tussen de teams.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Woudloper schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:37:
Blijft altijd een mooie race en een mooie benchmark voor veel teams waarbij ook weer nieuwe onderdelen geïntroduceerd worden. Met dit nieuwe reglement zeker interessant om te zien waar de teams mee komen.
Is daar al iets over bekend? Of is dat iets van het verleden dat je door trekt? Normaliter kwamen teams in Barcelona met updates omdat het én de eerste Europese race was (dus makkelijker de nieuwe onderdelen "verschepen"), én het vroeg in het seizoen was (én de wintertests er al geweest waren). En van allen is nu geen sprake. Waarbij alle teams al een grote update in Miami en/of Canada hadden. (Alle behalve Mercedes in Miami, en in Canada o.a. Mercedes en McLaren (twee updates achter elkaar dan).

  • MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
15u F1 en 22u WK voetbal. Mooie zondag zo!

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Catalunya! Mooie baan, ben benieuwd naar aankomend weekend :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Typisch Mercedes baantje denk ik. Hopelijk wordt deze race wat spannender dan Monaco, met Max die meevecht voor de overwinning.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Huh, ik lees reacties als mooie baan en mooie races. We gaan in Barcelona racen toch?
Al denk ik met de nieuwe regs, dat zelfs Barcelona dit jaar wel leuk kan worden.

  • Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Erazzzer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:21:
Huh, ik lees reacties als mooie baan en mooie races. We gaan in Barcelona racen toch?
Al denk ik met de nieuwe regs, dat zelfs Barcelona dit jaar wel leuk kan worden.
Ik dacht hetzelfde: volgens mij hebben we in Barcelona bijna altijd saaie races, maar misschien dat de nieuwe regels helpen.

"Hij wilt" is altijd fout.


  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

As is tradition:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtNZ8zYIXq9-ajgFAOQFIMuOmMg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hNIVnsd1pPluTQotGN83cjO3.jpg?f=user_large

  • Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45

Vuvuzela

My spire is forming

Erazzzer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:21:
Huh, ik lees reacties als mooie baan en mooie races. We gaan in Barcelona racen toch?
Al denk ik met de nieuwe regs, dat zelfs Barcelona dit jaar wel leuk kan worden.
Daarom rijden we hier na Monaco, dan zijn we al blij met de 4 inhaalacties die je hier per race hebt.

Konden ze het rechte stuk maar met 50m verlengen maar T2 op dezelfde plek houden, dan hadden we net wat meer lengte en een bocht waar echt voor afgeremd moet worden.

I served in a company of heroes.


  • wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vuvuzela schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:30:
[...]

Daarom rijden we hier na Monaco, dan zijn we al blij met de 4 inhaalacties die je hier per race hebt.

Konden ze het rechte stuk maar met 50m verlengen maar T2 op dezelfde plek houden, dan hadden we net wat meer lengte en een bocht waar echt voor afgeremd moet worden.
Je kunt natuurlijk niet elk jaar de baan veranderen, maar met de huidige 50/50 PU zou je eigenlijk kortere rechte stukken willen, waarbij er dus vanaf topsnelheid afgeremd moet worden naar medium-slow bochten. Dan wordt er meer race craft gevraagd, in plaats van het 'uitbollen' vanaf 200.

Divide and conquer.


  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12

sjaool

Every life should have 9 cats

pilskes schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:04:
Typisch Mercedes baantje denk ik. Hopelijk wordt deze race wat spannender dan Monaco, met Max die meevecht voor de overwinning.
Als je het akkefietje tussen Lewis en Valtteri Nico bedoelt? Dan wel ja. :+

Ik hoop in ieder geval dat de rest nu ook een beetje mee kan doen want anders wordt het weer een Mercedes feestje.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 10-06-2026 15:09 ]

"When you grow up your heart dies"


  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:46
sjaool schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:29:
[...]

Als je het akkefietje tussen Lewis en Valtteri bedoelt? Dan wel ja. :+

Ik hoop in ieder geval dat de rest nu ook een beetje mee kan doen want anders wordt het weer een Mercedes feestje.
Bedoel je niet Hamilton en rosberg ?

  • Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bvanham schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Bedoel je niet Hamilton en rosberg ?
‘t is ook al weer 10 jaar geleden….

  • Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
Voor zover het wat zegt nu, lijkt het weer vooral zonnig en warm (circa 29-31 graden) te worden). De races dit seizoen waren relatief koel (op Miami en Monaco na). Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren, waar mogelijk RBR iets meer naar voren staat. Mercedes lijkt zowel in warme als koele omstandigheden goed te presteren.

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Bvanham schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Bedoel je niet Hamilton en rosberg ?
Ach ja, natuurlijk bedoel ik de has been coureur. :+

"When you grow up your heart dies"


  • AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

AvK

Ready Set Go

Lees net dat Iwasa tijdens de eerste vrije training de auto van Isack Hadjar zal overnemen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Rookies zien rijden is altijd speciaal.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome


  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:49
sjaool schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Ach ja, natuurlijk bedoel ik de has been coureur. :+
Oei, doe je hem zwaar te kort mee. Het is niet makkelijk om als Youtuber races te winnen, laat staan een kampioenschap.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:12

sjaool

Every life should have 9 cats

AvK schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:01:
Lees net dat Iwasa tijdens de eerste vrije training de auto van Isack Hadjar zal overnemen. Dat vind ik dan wel weer leuk. Rookies zien rijden is altijd speciaal.
Dat is een mooie kans voor die jongen. Ik ben benieuwd of Max dat ook snel gaat doen. Beter nu vroeg in het jaar dan later in het jaar een training missen. Want stel je voor dat die Red Bull straks wel weer wil. Komend weekend een nieuwe motor.

"When you grow up your heart dies"


  • Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
De titel klopt niet. Het is namelijk de GP van Barcelona-Catalonie.

De GP van Spanje is dit jaar in Madrid.

  • Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
Lec gaat ook weg van brembo vaaf deze race en gaat ook carbon industries gebruiken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput


  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Frappuccino schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:31:
De titel klopt niet. Het is namelijk de GP van Barcelona-Catalonie.

De GP van Spanje is dit jaar in Madrid.
O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-06 07:16
MuddyMagical schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:35:
15u F1 en 22u WK voetbal. Mooie zondag zo!
Daarvoor heb je Le Mans

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Na Japan en Miami weer een andere livery voor Racing Bulls.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/npd13qt2ai6h1.jpeg

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Wat extra foto's van de Racing Bulls livery.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vcarb-special-livery-for-barcelona-gp-v0-3sqwvorz1h6h1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b1e190bba44ffa17def6a1ad954b198953d9be93Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vcarb-special-livery-for-barcelona-gp-v0-y4ohy8i02h6h1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=88a048a34221976096ac5e27b85273c004b2b2ad
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vcarb-special-livery-for-barcelona-gp-v0-y7j1tbc02h6h1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6e0e7782d575065c0641388a9897e62b90932a5fAfbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vcarb-special-livery-for-barcelona-gp-v0-jibk99yz1h6h1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=38c8bc5b124c3f34bae119c3a0dbe769cfe4f2b3

  • Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:22
Heb weer zin in het weekend. Monaco was verrassend leuk, niet spannend maar het was leuker dan verwacht voor mij persoonlijk.

Benieuwd of Kimi zijn win streak kan doorzetten of misschien Russel toch een potje kan breken.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile


  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Goldman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:48:
Benieuwd of Kimi zijn win streak kan doorzetten of misschien Russel toch een potje kan breken.
Volgens mij is Russell al een potje gebroken :X

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Een hoop rookies aan het werk in de 1e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/p5wbkj0vml6h1.jpeg

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NypLYNuT7SN-63u8oXhkIxy6VOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3LJxLkFgWkUOIH0b8SwnKkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sAg-T4sXG3KbnprB3ILCLSgdeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oEa6XWIZR9T3bjgrxehG1ja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDkLaf98BgY6ih_00TT1NjdrHKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWC0Ad161JJVQuNK6jSvXGBx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door d-vine op 11-06-2026 18:29 ]


  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MuddyMagical schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:35:
15u F1 en 22u WK voetbal. Mooie zondag zo!
En in Le Mans de 24 uur van Le Mans dit weekend, tjokvol racing dit weekend dus voordat de zomer start ;)

  • Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:34
Leclerc neemt dezelfde afstelling als Hamilton, een voorproefje, denk dat die Kardashian volgende is 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lApVABPTautuIWZDwcXld8-WLgw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0vdyQHmtlMdHQaGp0RCldToU.jpg?f=user_large

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky


  • Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

Damian

Insane Obtrusion

Gaat een warm weekend worden, helaas geen regen :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta


  • Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:45:
Leclerc neemt dezelfde afstelling als Hamilton, een voorproefje, denk dat die Kardashian volgende is 😃

[Afbeelding]
Ik heb die zin nu 4x gelezen, maar begrijp nog steeds niet wat je bedoelt?

"Hij wilt" is altijd fout.


  • Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:22
Damian schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:45:
Gaat een warm weekend worden, helaas geen regen :P
Als de banden weg smelten kan het ook leuk worden :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile


  • Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 19:39
Tleilaxu schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:37:
[...]

Ik heb die zin nu 4x gelezen, maar begrijp nog steeds niet wat je bedoelt?
De zin snap ik ook niet, maar Leclerc draagt een nummer 44 shirtje. Van Hamilton dus :p

  • Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 19:39
Goldman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:50:
[...]

Als de banden weg smelten kan het ook leuk worden :)
Ik hoop het. Want waarschijnlijk gaan de teams in de snellr bochten juist snelheid minderen om te clippen, dus minder druk op de banden.

Een saaie 1 stopper zou zonde zijn...

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
Aardappelbakker schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:51:
[...]

De zin snap ik ook niet, maar Leclerc draagt een nummer 44 shirtje. Van Hamilton dus :p
Ook de arm van hamilton.. dit is een of ander slechte photoshop/ai render. ..

*sowieso


  • Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Updates:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgtBzWcAAfTmc?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgs_8WoAA8_qU?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgtAPW8AAU9TG?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgs_QWwAEWBsT?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgtBCXUAAiNHZ?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgtB_WwAALOdZ?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgtAKWIAAQxcf?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKmgs92WkAAXW1q?format=jpg&name=4096x4096

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DonJunior schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:53:
[...]

Ook de arm van hamilton.. dit is een of ander slechte photoshop/ai render. ..
Hamilton heeft toch tatoeages op z’n armen/handen?!

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:54
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Hamilton heeft toch tatoeages op z’n armen/handen?!
Zijn rechterarm alleen, dus het zou in theorie kunnen dat alleen de linkerarm van Hamilton is, de rechterarm sowieso niet. Al denk ik persoonlijk dat het gewoon LeClerc is.

  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Hamilton heeft toch tatoeages op z’n armen/handen?!
Goed punt..

*sowieso


  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Shinji schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Zijn rechterarm alleen, dus het zou in theorie kunnen dat alleen de linkerarm van Hamilton is, de rechterarm sowieso niet. Al denk ik persoonlijk dat het gewoon LeClerc is.
Op zijn linkerarm/hand zitten ook tatoeages.Afbeeldingslocatie: https://media.gqmagazine.fr/photos/6512b9d2bee5b413b21a2cd9/master/w_1280,c_limit/iwc-lewishamilton-4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-06-2026 11:23 ]


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:54
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Op zijn linkerarm/hand zitten ook tatoeages.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.thecaliforniaoutfits.com/wp-content/uploads/2025/03/2025-Lewis-Hamilton-Red-T-Shirt.jpg

Ik had deze gevonden, maar daar zijn die net niet zichtbaar op.

  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amaze86 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:45:
Leclerc neemt dezelfde afstelling als Hamilton, een voorproefje, denk dat die Kardashian volgende is 😃

[Afbeelding]
Maar LEC is pas getrouwd!?

  • Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:34
CH4OS schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:24:
[...]
Maar LEC is pas getrouwd!?
Yep, maar ja zoals je leest gaat die met dezelfde remmen rijden als Hamilton (dat eist die zelfs) :) afgelopen paar races reden ze beide met verschillende afstellingen. Ben benieuwd, ze komen iedergeval met voldoende updates aan de wagen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky


  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Damian schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:45:
Gaat een warm weekend worden, helaas geen regen :P
Hier wel, dus lekker F1 kijken :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 10:33
YELLOW IN PIT LANE
12 Jun 2026, 13:30:54

Sainz staat stil richting het einde van de pitsstraat. Wordt teruggeduwd door de marshalls + team crew.

- - - -

PIT LANE CLEAR
12 Jun 2026, 13:34:30

[ Voor 14% gewijzigd door StefanVerkerk op 12-06-2026 13:35 ]


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 10:33
En Sainz is weer onderweg, volgens Ted bij SkyF1/F1TV was er een 'steer malfunction'. Een nieuw stuurtje er in en Sainz kon weer rijden.

  • Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

Wom

Chocoball schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:25:
Een hoop rookies aan het werk in de 1e vrije training.

[Afbeelding]
Toch gek om Herta in dat lijstje te zien staan. Blijf het wel een stoere move van hem vinden, ondanks dat hij volgens mij nog wel echt moet wennen aan het bandenmanagement en alles daar rond.

  • Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 16:18
Wat houd die blauw led aan de achterkant van de auto in?

  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Rookie on board

  • Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 16:18
Ik zag het volgens mij net ook bij Piasti

  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dan weet ik het ook niet. :D

  • YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wom schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:36:
[...]

Toch gek om Herta in dat lijstje te zien staan. Blijf het wel een stoere move van hem vinden, ondanks dat hij volgens mij nog wel echt moet wennen aan het bandenmanagement en alles daar rond.
Herta zal blij zijn met het +1 superlicentie puntje.
Wikipedia: FIA Super Licence

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN


  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Training is al voor de helft voorbij, sta je als rookie nog in de garage naar die auto te staren.... :'(

  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

BRO, no time....

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Uitslag 1e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKnXsEMWQAAalNC.jpg

  • ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 23:28
Wellicht al ergens voorbij gekomen; is de eerste motor van verstappen afgeschreven, of rijdt hij hier vandaag nog de trainingen mee?

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Colton Herta maakte echt 0,0 indruk. Nu heeft hij natuurlijk ook niet de snelste auto gekregen, maar ik vond zijn rondjes kleurloos. Ik vraag me af of dit een bewijsje is dat F1 toch andere koek is dan IndyCar. In F2 breekt hij ook nog geen potten.

  • DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22

DataGhost

iPL dev

...het was een training? Tijdens een training hebben teams over het algemeen een planning waar de rijder zich aan moet houden, of het nou een rookie is of niet. Verder denk ik niet dat je een goede beurt maakt als je een gloryrun probeert en de auto in de prak rijdt, waardoor het maar de vraag is of de eigenlijke coureur dan aan P2 mee kan doen of niet.

Heb je andersom wellicht voorbeelden van rookies die wél veel indruk maakten? Ik heb persoonlijk het gevoel dat dat ook best tegenvalt namelijk.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DataGhost schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:11:

Heb je andersom wellicht voorbeelden van rookies die wél veel indruk maakten? Ik heb persoonlijk het gevoel dat dat ook best tegenvalt namelijk.
Kimi Antonelli, die hem dan ook weer in de prak reed. Maar het enige dat we van hem hadden waren minisectoren, omdat hij geen lap compleet had. Maar het had meteen iets rauws.

Maar ook in het verleden zoals Drugovich, Schwartzman, Bearman, noem maar op. Overal zat wel iets van zichtbaar talent in. FP1's zijn niet compleet zinloos om te zien wat iemand doet.

  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-06 23:59
Verstappen op bijna 9 tienden, Hamilton op 1,2 seconde. Geen idee wat die aan het doen zijn

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het lijkt erop dat dit een bandenrace gaat worden.
De harde band lijkt duurzaam, maar geeft erg weinig grip en lijkt niet fijn om op te rijden.
De medium banden lijken het misschien 15 ronden vol te houden waarna ze echt versleten zijn.
Zachte banden zullen nog slechter zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Erazzzer schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:55:
Colton Herta maakte echt 0,0 indruk. Nu heeft hij natuurlijk ook niet de snelste auto gekregen, maar ik vond zijn rondjes kleurloos. Ik vraag me af of dit een bewijsje is dat F1 toch andere koek is dan IndyCar. In F2 breekt hij ook nog geen potten.
Dan had Grosjean nu wel even alles gewonnen in de Indycar?

  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Siebeh schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:39:
Wat houd die blauw led aan de achterkant van de auto in?
Lijkt toch rookie te zijn volgens F1
https://www.formula1.com/...an.2W9KyVqIpHgZAvKqJXxAEM
Currently, it will turn blue if the driver does not have a full super licence – this will be particularly useful when the rookie running gets underway

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Uitslag 2e vrije training.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKoFY6eWoAA-BHL.jpg

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
De vrijdaganalyse in de vertaling en samenvatting.
  • Vandaag maakte McLaren een sterke indruk in beide trainingen. In de eerste vrije training was Piastri maar 0,203 seconden langzamer dan Russell. McLaren junior Leonardo Fornaroli verving Norris in de eerste training maar overtuigde gelijk met een 5e tijd.
  • In de 2e training kwam de verbetering met een 1e plek voor Norris met de snelste tijd van de dag van 1:15.426. Piastri was slechts 57 duizendste langzamer maar toch werd dat een 3e plek. Russel was namelijk 9 duizendste langzamer dan Norris en behaalde daardoor de 2e plek.
  • Vandaag had McLaren weer de nieuwe voorvleugel gemonteerd die zijn debuut beleefde in Canada maar daar een flop leek. De versie van vandaag is wederom een aangepaste versie daarvan.4e in de 2e training was Leclerc met meer dan 3 tienden achterstand op de tijd van Norris. Met Antonelli op de 5e plek heeft Mercedes nog wat huiswerk te doen.
  • Toch was Mercedes bij de longruns in staat tijden van 1:21 half op de medium band te rijden. Piastri had het moeilijker op de medium band en reed ronden van 1:22. Ook Leclerc reed ronden van in de 1:22 op de medium band. Norris reed kort op de soft band en de verrassing was Verstappen die ook ronden van 1:22 reed maar dan op de harde band.
  • Pirelli is dit jaar een slag zachter gegaan met de C2, C3 en C4, dit om de teams tot meer bandenwissels te dwingen. Vorig jaar met de C1, C2 en C3 banden en ondanks dat het circuit zwaar is voor de banden wisten de teams het bij 1 bandenwissel te houden. Dit jaar zijn er meer factoren die dat zullen bemoeilijken, zo oververhitten de achterbranden vrij snel waardoor tenminste 2 bandenwissels te verwachten zijn volgens Pirelli. Wat het ook lastiger gaat maken is de temperatuur, de komende dagen beweegt de thermometer rond de 30 graden. Daarmee zijn de soft banden praktisch geen optie voor de race.
https://www.auto-motor-un...en-mercedes-reifen-abbau/

P.s. de heer Schmidt is sinds vorig jaar met pensioen bij AMuS maar schrijft zo nu en dan de vrijdaganalyse die vrij uitgebreid zijn. Zijn collega's zijn helaas niet zo uitgebreid met hun anallyse.

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Na de vrijdagtrainingen heeft Pirelli de bandenspanning zowel voor als achter met 1 psi verlaagd.

In ander nieuws. McLaren heeft gisteren gebruik gemaakt van hun 2e avondklok vrijstelling dit seizoen om aan beide wagens te werken. Daarbij zijn componenten vervangen om de aandrijving meer robuust te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/46hus3erxw6h1.png

  • Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:21:
Na de vrijdagtrainingen heeft Pirelli de bandenspanning zowel voor als achter met 1 psi verlaagd.

In ander nieuws. McLaren heeft gisteren gebruik gemaakt van hun 2e avondklok vrijstelling dit seizoen om aan beide wagens te werken. Daarbij zijn componenten vervangen om de aandrijving meer robuust te maken.

[Afbeelding]
Dat is al vlot om er twee gebruikt te hebben

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:21:
Na de vrijdagtrainingen heeft Pirelli de bandenspanning zowel voor als achter met 1 psi verlaagd.

..
Ook gek, hebben de teams allemaal data opgedaan in de trainingen gaat Pirelli toch weer alles omgooien. Dan hebben de teams toch niets meer aan hun data en planning?

*sowieso


  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De mislukte sessie van BRO telt niet mee, dus hij zal ergens dit seizoen nog eens een poging mogen wagen.

  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

BOT in de grindbak, zijn rempedaal was kapot. Rode vlag.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Antonelli en Hadjar staan ver achter hun teamgenoten en dus beide zeuren over de boordradio.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Wauw, 3 reacties bij de 3e vrije training op een zaterdagmiddag. Iedereen heeft het zeker druk ;)

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:39:
Wauw, 3 reacties bij de 3e vrije training op een zaterdagmiddag. Iedereen heeft het zeker druk ;)
Ik dacht al dat die 20 posts of zo van gisteren over 2FPs weinig was.

En nu nog maar "3 pagina's" (met 25 posts per pagina) is ook wel heeel weinig.

Edit:
En uiteraard wordt mijn posts dan pagina 4 :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 13-06-2026 13:43 ]


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:19

Format-C

Tracing Rays

Wat ik niet begrijp is dat Catalunya gaat rouleren met Spa de komende jaren. (En dat terwijl het beide geweldige circuits zijn....)

En dat er wel een stratencircuit in Madrid verreden wordt de komende 10 jaar.

Ik vind de meeste (nieuwe) stratencircuits helemaal niks.

En vind dat zowel Spa als Catalunya gewoon elk jaar op de agenda hadden moeten staan.

Maar goed. Zal wel (weer) een centenkwestie zijn. Helaas. Zal alleen maar erger worden nu de Amerikanen/ Liberty Media alle commerciële rechten heeft. :r }:|

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 11:41
Voor wie de 3e vrije training gedwongen moest missen ;) , hier de uitslag.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HKsOb1wW0AAlNSS.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 13-06-2026 13:53 ]


  • CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:42
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:53:
Voor wie de 3e vrije training gedwongen moest missen ;) , hier de uitslag.
Barcelona biedt meestal saaie races en afgaande op de FPs voorspel ik een optocht. Russell cruises into sunset, en daarachter grote gaten op een grid die >4.0sec uit elkaar ligt.

  • jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:47
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:39:
Wauw, 3 reacties bij de 3e vrije training op een zaterdagmiddag. Iedereen heeft het zeker druk ;)
Iedereen zit waarschijnlijk klaar voor het mooiste motorsport spektakel op Le Mans 8-)

  • D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:38
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:39:
Wauw, 3 reacties bij de 3e vrije training op een zaterdagmiddag. Iedereen heeft het zeker druk ;)
Het is lekker weer
Dus mooi verfwerk afmaken op de scouting en zo af en toe in forum lurken

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Chocoball schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:39:
Wauw, 3 reacties bij de 3e vrije training op een zaterdagmiddag. Iedereen heeft het zeker druk ;)
Het zijn maar trainingen :)

  • aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25
jan390 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Iedereen zit waarschijnlijk klaar voor het mooiste motorsport spektakel op Le Mans 8-)
Inderdaad interessanter dat WEC en NLS dan de F1 dit seizoen!

We gaan los over tien minuten in Le Mans 😎😎😎

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST


  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Eens kijken welke Mercedes er dit keer pole pakt.

  • Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik ga voor McLaren ipv Mercedes, veel plezier allemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.


  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-06 23:59
Ze houden de moed erin voor Alonso bij Sky. Top 10 zal lastig worden 😄 ik zeg onmogelijk 😏

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
aveenhuysen schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Inderdaad interessanter dat WEC en NLS dan de F1 dit seizoen!

We gaan los over tien minuten in Le Mans 😎😎😎
Je zit in het verkeerde topic
/Boeien

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Veel plezier iedereen :)

  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-06 23:59
aveenhuysen schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Inderdaad interessanter dat WEC en NLS dan de F1 dit seizoen!

We gaan los over tien minuten in Le Mans 😎😎😎
Verstappen doet niet mee dus ik hou het bij F1 😜

  • dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hamilton doet het een stuk beter nu hij weer regelmatig seks heeft. :7

It’s the economy, stupid!


  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hup, Hup Perez . Hopelijk door dadelijk.

  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-06 23:59
Arjantje72 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:17:
Hup, Hup Perez . Hopelijk door dadelijk.
Meer dan 7 tienden te kort. Die komen op dit soort banen niet in Q2

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-06 20:18
jan390 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:37:
[...]

Iedereen zit waarschijnlijk klaar voor het mooiste motorsport spektakel op Le Mans 8-)
Le Mans op tv, F1 op de iPad. 8)

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:54
3,1s is toch al best dicht bij de 107% regel (3,75s ongeveer uitgaande van 1:15)

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Charles Hill schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:20:
[...]

Meer dan 7 tienden te kort. Die komen op dit soort banen niet in Q2
Helaas, wel weer sneller dan Bottas

  • Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 00:56

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

en, waar wachten we op? :O

  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
bitterballen

  • Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-06 23:59
Regen 😄

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De Alonso kwalificatie reeks is voorbij. -O-
Na 42 GP's, heeft Stroll eindelijk een betere tijd neergezet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.


  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Mooi van Hulkenberg
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord