[F1 2026] Race 5 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 39.734 views

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 10:02
Amazing crowd! Bingo!! Woep woep! oOo *O* _O-

  • masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:21

masauri

aka qwybyte

Volgens mij was hij aan t kijken of zen gesp er ook in lag.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)


  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

skimine schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:48:
[...]

'T is ook al laat hè ;)
Ook pas de eerste race die ik dit seizoen kijk… :+

Indy500 was net klaar… dus even F1.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

BTW, Colapinto mag ook even genoemd worden. Winnaar Formule B

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 10:02
Leuke podcast, nu al!

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

HAM en VER lekker aan het keuvelen? Lang geleden.

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
StefanVerkerk schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:30:
FIA STEWARDS: STOP-AND-GO PENALTY FOR CAR 6 (HAD) - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:47:57)
24 May 2026, 23:30:03, Lap 62
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?

Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.

  • Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:26
helaas geen toto

  • GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Waaaat geen Toto

3600Wp@ zuid


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 10:02
Balen, geen Toto op het podium. De bingokaart niet compleet.

  • GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Stevige baardmans zal blij zijn

3600Wp@ zuid


  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ah, traditions. Het Duitse en Italiaanse volkslied, in verkeerde volgorde :+

  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 10:02
Wel meezingende Ferrari monteurs, dat hebben we de afgelopen races niet gezien.

  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Volksliederen steeds in omgekeerde volgorde van Schumacher… brings back good memories.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Erazzzer schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:58:
Ah, traditions. Het Duitse en Italiaanse volkslied, in verkeerde volgorde :+
Haha… we dachten exact hetzelfde op hetzelfde moment. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 23:04
RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]

Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?

Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.

iRacing Profiel


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:31
Cooling down with Kimi and friends podcast :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cooldown-room-watching-george-have-an-existential-crisis-v0-eh4vqh65q53h1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7b2903cc91c3706efed8a0d22161e3c49676c0c0

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewv4-JidYdRqLfUAHI4QNoZD0M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJcYc3fULdH8CJSrmTw6MtSq.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
soulcrusher schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:02:
[...]

5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.
Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.

  • BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
RobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:05:
[...]

Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.
Vrij zeker dat er enkel een s&g van 10 seconde bestaat. Ik kan me iig niet herinneren er ooit 1 van 5 seconde gezien te hebben

Xbox
Even the dark has a silver lining


  • Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:58

Blokker_1999

Full steam ahead

d0s schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...]

Zo'n geweldige pace leken de McLaren niet te hebben.
Van het moment ze een inhaalrace hebben, en dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken deze keer, weet je dat je niet meer vooraan komt. Die tragere wagens houden je op, en als je dan nog eens fouten blijft maken, dan gaat het helemaal niet vooruit natuurlijk. Norris kon nog enkele punten pakken, had zijn wagen het uitgehouden, maar Piastri zal wel schade hebben overgehouden aan de klap met Albon die de wagen ook weer net iets trager zal gemaakt hebben.
MisteRMeesteR schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
[...]

Welk jaar heb jij teruggekeken?
Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.

No keyboard detected. Press F1 to continue.


  • MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 16:24

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

[...]

Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.
Gozert, neem je pilletje, rustaggggh. Mijn opmerking sloeg op de opmerking:
“twee Mercedes coureurs op het podium.“
Lees maar eens terug :+

www.google.nl


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTIVxDmimzGk-P8qJIG2WuljHi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTckvvhMuIaHFwvhFreS6Mdk.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Boete voor Russel;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2af2bi7m4C6wqbta9TkpmmrgFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRqL1MoDc6apilwH4KjzP6xP.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
* voorwaardelijke boete.

Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:49
RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]

Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?

Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
Stop & Go penalty is altijd 10 seconden.

https://www.formula1.com/en/latest/article/the-beginners-guide-to-f1-penalties.5lne3FfE8IXpGOagsmfq90

  • Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45
Kutregels.

Wel weer een gave race gezien...

Mijn gevoelens gaan alle kanten op.

https://wren.co/join/Devian


  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:37
Was best een aardige race om te kijken, maar de artificiele manier van inhalen (bijvoorbeeld Hamilton op Verstappen) kan me nog altijd weinig bekoren en heeft wat mij betreft weinig met racen te maken

  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.

Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:37
Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:35:
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.

Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Alonso?

  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13
Oopsie, vergeten maar de kans dat die daar had gestaan met dat groene blik is gewoon nul

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:31
De stand na Canada.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8bzkz92if73h1.png

  • Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:34:
Was best een aardige race om te kijken, maar de artificiele manier van inhalen (bijvoorbeeld Hamilton op Verstappen) kan me nog altijd weinig bekoren en heeft wat mij betreft weinig met racen te maken
Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.

  • Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:37
Cartman! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:07:
[...]

Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.
Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komt

  • Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:30:
[...]

Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komt
Was met DRS toch niet anders? Ik merk echt niet heel veel verschil en heb me wederom erg vermaakt.

  • pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Er waren weer wat gevechten, maar de rangorde lijkt me wel.duidelijk op dit moment.

Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?

Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

JB

Cédric roelt!

pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:

Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Nu weet ik niet of Canada een "one-off" was, omdat het circuit weinig warmte in de banden lijkt te kunnen genereren, maar er gebeurde alsnog zeer weinig mbt dat kunstmatige inhalen? Minder nog dan met DRS, voor mijn gevoel?

Mijn boefje is liev!


  • TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:50
Net de race teruggekeken. Was zeker niet de slechtste race van het seizoen en had wat vermakelijke momenten. Het grootste vermaak was natuurlijk toen de motor van Russell het begaf, dat was juichen.

Knappe prestatie van Antonelli om de druk er zo op te houden. Hopelijk wordt hij WDC dit jaar. Mercedes zit echt mijlen voor op de rest, lijkt mij dat die WCC en WDC titel al wel zeker zijn.

  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:
Er waren weer wat gevechten, maar de rangorde lijkt me wel.duidelijk op dit moment.

Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?

Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Het is kunstmatig om het speelveld te nivelleren maar ik denk dat het alternatief om dat soort hulpmiddelen helemaal niet te gebruiken de sport ook niet zouden helpen. Het risico dat je dan alleen naar een optocht zit te kijken is ook meer dan reëel.
Dat het nu de verkeerde kant is doorgeslagen is wel duidelijk en het is al flink verbeterd ten opzichte van de eerste paar races. Ik verwacht komende periode en volgende seizoen nog wel wat ingrepen waardoor het beter in balans komt. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat je de sport alleen interessant kunt houden als je iets van kunstmatige ingrepen doet om inhaalacties mogelijk te kunnen maken.

Maar hoe je er ook tegenaan kijkt, het gevecht tussen Russel en Antonelli was wel echt leuk om te zien en er werd echt wel geraced tot het gaatje totdat auto van Russel ermee ophield. Dat heb ik eerlijk gezegd lange tijd niet meegemaakt waarbij me alleen nog iets recents bij staat van Verstappen en LeClerc in het seizoen dat Verstappen zijn tweede wereldtitel opeiste, maar dat was wel van kortere duur dan gisterenavond.

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

JB

Cédric roelt!

Is er eigenlijk iets bekend over het torretje van RUS? NOR viel ook uit, maar dat leek iets anders te zijn en had volgens mij ook niks te maken met zut in de sidepod, waar ie ook nog voor moest binnen komen.

Mijn boefje is liev!


  • Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-06 07:16
JB schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:28:
Is er eigenlijk iets bekend over het torretje van RUS? NOR viel ook uit, maar dat leek iets anders te zijn en had volgens mij ook niks te maken met zut in de sidepod, waar ie ook nog voor moest binnen komen.
Volgens Wolff was het een accu probleem.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior


  • gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Volgens Wolff was het een accu probleem.
Ik vond het helemaal geen probleem...

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 04:33:
[...]

* voorwaardelijke boete.

Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.
Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:21

masauri

aka qwybyte

G_Dragon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:52:
[...]


Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..
idd, is wel heel erg licht gegeven...

veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf 8)7

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:53:
[...]

idd, is wel heel erg licht gegeven...

veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf 8)7
Ja daarom, gaat me ook niet eens om de coureur. Maar puur het oog op veiligheid, misschien moet ik het niet zeggen maar het zal vast door zijn Brits paspoort komen waardoor de FIA hem matst.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze is leuk

https://www.instagram.com...7U/?igsh=YXpuc3J2bmdic255

[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 25-05-2026 11:10 ]


  • Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Insta linkdumps zonder extra info altijd leuk ja :Y.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet


  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Met een kleine ondertoon dat hij het zelf zo goed heeft gedaan en het lastig was om het gat te verkleinen
Je was elke ronde na de pitstop bijna halve seconde sneller per ronde door de betere auto. maar goed

Het komt niet vaak voor dat Lewis toegeeft dat Max zo goed is. Hamilton on overtaking Max: "It's the best to overtake another World Champion. And obviously I had a big deficit to close. It was really, really hard to close that gap. I was pushing him like a mad man to try to get close to him. You know how consistent and fast that guy is? He's the fastest guy. So it felt great to get to have that battle with him. It was really not easy to overtake."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRsQh9bjm9uwxvAH_usnjuWNa-U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ipqw6i82QlX1CFtJtoIb9c2F.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 25-05-2026 11:28 ]


  • Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:06

Internet Janny

He does it for free

Sowieso mooi om te zien dat het vuur een beetje terug is bij Hamilton. Was nooit fan maar kan hem met de jaren wel waarderen.

Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin :+

Zero compensation


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

JB

Cédric roelt!

Internet Janny schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:24:
Sowieso mooi om te zien dat het vuur een beetje terug is bij Hamilton. Was nooit fan maar kan hem met de jaren wel waarderen.

Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin :+
Zo ging het met VET ook :+

Mijn boefje is liev!


  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Hier wordt ik blij van
Respect _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JefUtM4q20_MWleV-wA70MfwTx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfauhiAo2NPF4f6ihiDZHfkN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vEg5AKQtPFefSkY3QTBVt_9W9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMA1O9SapcPpPtfWGrBEiylj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZaKgqCoPP1hADW6zu2aDIGmous=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zosA2VkHM5Ve6cRH5wF111IS.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGY826WJeKejmtJ9wGnwAYsPQNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jjm9mPsYsdyFUqKpOk78NUQW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 25-05-2026 11:34 ]


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Erg genoten van de race. Was ook wel nodig. Mijn hoogtepunt was dat coureurs elkaar ronde na ronde op 0,5 seconden konden volgen. Dat hebben we lang niet gezien.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mercedes achterhaalt oorzaak uitvallen Russell;

"Het lijkt op een modulefout, dus een batterij storing. Er zat geen elektriciteit meer in de auto, alles was uitgevallen", zei hij tegen Viaplay, om vervolgens aan te geven dat hij te doen heeft met Russell. "Het is een bitterzoet moment als de auto die de race aanvoert uitvalt buiten de schuld van de coureur om."

Wederom een electrisch probleem *zucht*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:31
Nog even de snelste pit stops gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ljaoow7j993h1.jpeg

  • Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja mooi! Ik vind t wel leuk ook dat Hamilton weer mee kan doen maar wel ervoor moet vechten.

  • d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjBc1Ox7J6og7NHTpkgO8vSXj_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG0lYJO157lPWzBGfzF0f0GY.jpg?f=fotoalbum_large

  • DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 15:56

DataGhost

iPL dev

masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:53:
[...]

idd, is wel heel erg licht gegeven...

veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf 8)7
G_Dragon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:56:
[...]

Ja daarom, gaat me ook niet eens om de coureur. Maar puur het oog op veiligheid, misschien moet ik het niet zeggen maar het zal vast door zijn Brits paspoort komen waardoor de FIA hem matst.
Wauw. :? Die headrest is effectief een stuk piepschuim, kon je ook zien aan dat het heel licht door de lucht zweefde. De bedoeling is het niet, maar hier echt een veiligheidsissue van maken is wel heel vergezocht. Hij gooide het voor zijn auto neer, terwijl er dubbel geel gezwaaid werd en later gewoon een VSC geroepen werd. Om dat ding te raken had je behoorlijk af moeten remmen naast zijn auto en dan expres in moeten sturen. Ondertussen lopen er wel gewoon beesten over de baan, dat is al verschillende races gebeurd dus het is niet "nieuw" of "onbekend" ofzo, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om er de hekken fatsoenlijk voor af te dichten.

Overigens in het kader van veiligheid vond ik een stuk storender dat a) het zo lang moest duren voordat er een upgrade was vanaf dubbel geel, terwijl voor iedereen allang duidelijk was dat hij nooit meer verder kon gaan rijden en hij zelfs al op over de baan liep en b) dat het een VSC was en geen SC, terwijl ze die auto over de baan terug moesten duwen na een halfblinde bocht.

Heftig overtrokken om hier enige bias bij te betrekken. Voorwaardelijke boete is prima, dan is voor iedereen duidelijk dat dat niet meer de bedoeling is.

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
Leuke race gezien. Zou nog leuker geweest zijn met een betere regie.

Jeetje, wat was dat slecht.

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:35:
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.

Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
En als mijn tante een pik had was ze mijn oom...

Het is een mechanische sport en Mercedes lijkt het qua betrouwbaarheid nog niet helemaal strak te hebben, dit jaar. McLaren maakte gewoon de verkeerde beslissing om op inters te starten, dan kan je nog zo'n snelle auto hebben...

Het blijkt maar weer dat je op alle vlakken scherp moet zijn, zo niet dan doe je niet mee voor de knikkers. Ik vind het dus onterecht om de prestatie van Lewis en Max dit weekend te bagatelliseren. Je moet er dan nog steeds staan, en zelf niets laten liggen.

iRacing Profiel


  • Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-06 13:47
De stewards maken het zichzelf ook niet makkelijk. De volgende keer dat iemand iets op de baan gooit kunnen ze niks meer

  • masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:21

masauri

aka qwybyte

DataGhost schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:06:
[...]


[...]

Wauw. :? Die headrest is effectief een stuk piepschuim, kon je ook zien aan dat het heel licht door de lucht zweefde. De bedoeling is het niet, maar hier echt een veiligheidsissue van maken is wel heel vergezocht. Hij gooide het voor zijn auto neer, terwijl er dubbel geel gezwaaid werd en later gewoon een VSC geroepen werd. Om dat ding te raken had je behoorlijk af moeten remmen naast zijn auto en dan expres in moeten sturen. Ondertussen lopen er wel gewoon beesten over de baan, dat is al verschillende races gebeurd dus het is niet "nieuw" of "onbekend" ofzo, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om er de hekken fatsoenlijk voor af te dichten.

Overigens in het kader van veiligheid vond ik een stuk storender dat a) het zo lang moest duren voordat er een upgrade was vanaf dubbel geel, terwijl voor iedereen allang duidelijk was dat hij nooit meer verder kon gaan rijden en hij zelfs al op over de baan liep en b) dat het een VSC was en geen SC, terwijl ze die auto over de baan terug moesten duwen na een halfblinde bocht.

Heftig overtrokken om hier enige bias bij te betrekken. Voorwaardelijke boete is prima, dan is voor iedereen duidelijk dat dat niet meer de bedoeling is.
De headrest was niet t enige dat hij gooide.

Hij gooide ook de gesp van zijn gordelriem weg. En losliggende stukken metaal zijn nooit goed:

Hongaarse Grand Prix 2009:

Tijdens de kwalificatie schoot een veer (suspension spring) los van de auto van Rubens Barrichello. Die veer vloog met hoge snelheid over het circuit en raakte Massa vol op zijn helm. De impact gebeurde aan meer dan 250 km/u en veroorzaakte een schedelbreuk en hersenschudding. Massa verloor het bewustzijn en crashte vervolgens tegen de bandenmuur. Hij moest geopereerd worden maar herstelde uiteindelijk en keerde later terug in F1.

Dit ongeval was één van de redenen waarom F1 extra veiligheidsmaatregelen rond cockpitbescherming bleef ontwikkelen. Later kwam onder andere de Halo-bescherming verplicht in de sport. 

Interessant detail: slechts een week eerder was ook Henry Surtees overleden nadat hij geraakt werd door rondvliegend wielmateriaal in een racewagenongeval. Dat maakte de discussie rond hoofdbeveiliging nog dringender.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)


  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13
Wild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:08:
[...]

En als mijn tante een pik had was ze mijn oom...

Het is een mechanische sport en Mercedes lijkt het qua betrouwbaarheid nog niet helemaal strak te hebben, dit jaar. McLaren maakte gewoon de verkeerde beslissing om op inters te starten, dan kan je nog zo'n snelle auto hebben...

Het blijkt maar weer dat je op alle vlakken scherp moet zijn, zo niet dan doe je niet mee voor de knikkers. Ik vind het dus onterecht om de prestatie van Lewis en Max dit weekend te bagatelliseren. Je moet er dan nog steeds staan, en zelf niets laten liggen.
Dat zeg ik ook niet maar in real life rijden ze nog steeds niet op 2e en 3e plek.

  • RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:58
Je ziet dat tijd wonden kan helen.

Toch leuk dat Hamilton het vuur terug gevonden heeft.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

RogerSch schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:41:
[...]

Je ziet dat tijd wonden kan helen.

Toch leuk dat Hamilton het vuur terug gevonden heeft.
Het gesprek tussen max en Lewis in de afkoelruimte na de race was ook geweldig.

Veel respect voor elkaar en ze hadden duidelijk beide veel plezier in het gevecht dat ze samen op de baan hadden. Dat was echt clean racen op de limiet. En Max is / was ook gewoon super sportief. Hij eindigde dan wel achter Lewis, maar had er gewoon vrede mee. Hij had er zichtbaar van genoten. (En Lewis ook) :D

Het respect voor elkaar droop er vanaf. Geweldig! Dat was voor mij het hoogtepunt van het race weekend in Canada.

(Mocht je dat gemist hebben kijk dat zeker even terug!)

Edit; en idd, prachtige foto dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjQlvl7kPvFC3tybcFc8mujCd4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qdie6W9BkbiKnNzaCVp5tFMd.avif?f=fotoalbum_large

Die vat dat gesprek op zich wel mooi samen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 25-05-2026 18:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:05:
[...]

Dat zeg ik ook niet maar in real life rijden ze nog steeds niet op 2e en 3e plek.
In werkelijkheid zijn ze 2e en 3e geworden. In jouw werkelijkheid kennelijk niet...

iRacing Profiel


  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Format-C schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:43:
[...]

Het gesprek tussen max en Lewis in de afkoelruimte na de race was ook geweldig.

Veel respect voor elkaar en ze hadden duidelijk beide veel plezier in het gevecht dat ze samen op de baan hadden. Dat was echt clean racen op de limiet. En Max is / was ook gewoon super sportief. Hij eindigde dan wel achter Lewis, maar had er gewoon vrede mee. Hij had er zichtbaar van genoten. (En Lewis ook) :D

Het respect voor elkaar droop er vanaf. Geweldig! Dat was voor mij het hoogtepunt van het race weekend in Canada.

(Mocht je dat gemist hebben kijk dat zeker even terug!)

Edit; en idd, prachtige foto dit:

[Afbeelding]

Die vat dat gesprek op zich wel mooi samen. :)
Het zijn volgens mij ook vooral de fans die denken dat rivaliteit op de baan automatisch ook rivaliteit naast de baan betekent.

Er kwam hier op de vorige pagina ook alweer een onaardige reactie langs aan het adres van Russell. Dat zegt wat mij betreft veel over het type voetbalsupporter wat overgewaaid is naar de F1, als je vóór de één bent, moet je wel tegen de ander zijn...

Ik kan het ook gewoon waarderen als Lance Stroll een goede actie heeft, of George Russell, of welke coureur dan ook. En als Max iets tegen de regels doet, vind ik hem ook gewoon een domme lul...

iRacing Profiel


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Wild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:02:
[...]

Het zijn volgens mij ook vooral de fans die denken dat rivaliteit op de baan automatisch ook rivaliteit naast de baan betekent.

Er kwam hier op de vorige pagina ook alweer een onaardige reactie langs aan het adres van Russell. Dat zegt wat mij betreft veel over het type voetbalsupporter wat overgewaaid is naar de F1, als je vóór de één bent, moet je wel tegen de ander zijn...

Ik kan het ook gewoon waarderen als Lance Stroll een goede actie heeft, of George Russell, of welke coureur dan ook. En als Max iets tegen de regels doet, vind ik hem ook gewoon een domme lul...
Als Max in de auto zit kán het ook gewoon een domme lul zijn. (En dat weet hij zelf ook wel) Het enige wat hij wil, als hij een helm op zet is winnen. En daar moet ALLES voor wijken als hij aan het racen is. Dat is zijn karakter, en daarom is hij ook zo goed.

Maar het is ook mooi om te zien dat Max ook gewoon genoot van wat Lewis deed in het gevecht met hem.

De jongens die in de F1 rijden zijn allemaal geen pannenkoeken, en ze zijn allemaal het neusje van de zalm van de autocoureurs.

Ik heb ook voorkeur voor Max, en ben geen fan van Russel, maar dat wil niet zeggen dat ik een goeie race van Russel (of wie dan ook) niet kan waarderen. Ik heb respect voor hun allemaal. Het zijn stuk voor stuk top coureurs. Als je niet goed genoeg bent in de F1 lig je er binnen no time uit. Want in de F1 zijn ze wat dat betreft keihard. Achter elke coureur staat een potentiële coureur die het kan overnemen (in de F2 bijv rijden ook wel een aantal topcoureirs) , dus als je het verkloot lig je eruit..Edit; en elke scheet die ze laten staat op camera of film. Zowel positief als negatief. En "iedereen" vindt er dan weer wat van. Maar het zijn ook maar gewoon mensen.

Wat dat betreft is het jammer dat Kyle Bush is overleden (Nascar coureur/ legend). Dat was ook een absolute winnaar met een mooi karakter. (Beetje Michael Schumacher achtig) (Karakters waar er nog te weinig van zijn in de autosport) (Zoek maar eens wat filmpjes van hem op). Rip Kyle.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 25-05-2026 19:20 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 10:02
Dit somt het wel aardig op ja 8)7

https://www.instagram.com/reel/DYw5-U-t2S1/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZTVEBlMmXaVNfVd9vOhCJa3Od0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5yD3DhhmzOS9k2euf8pMnga.jpg?f=fotoalbum_large

  • sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ANT, HAM en VER is eigenlijk ook wel een heel mooi podium. Echt 3 generaties F1 op 1 podium samen. En ook nog eens heel goed samen met veel respect.

Sowieso een hele leuke race. Miami vond ik ook al leuk dus ga al bijna denken dat ze het lek van begin dit seizoen met de nieuwe regels aardig gedicht hebben. Ook geen Mario Cart meer maar wel meer maar ook realistischer inhalen en auto's die dicht bij elkaar blijven.

Heb alleen wel het idee dat de regie het allemaal nog niet aan kan. Ook deze race was vaak weer heel slecht in beeld gebrach, cruciale dingen gemist en herhalingen alleen in het kleine schermpje. Dat moet echt beter.

  • TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:49
Ik denk wel dat het nog afhankelijk is van het circuit. Zowel Miami als Canada hebben goede remzones waar de accu weer kan worden opgeladen.

Ook leren de coureurs ondertussen steeds beter met het systeem omgaan.

Maar ben het zeker met je eens dat de afgelopen twee races vermakelijk waren en niet zo erg dat Mario Kart gevoel hadden.

  • Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13
Wild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:53:
[...]

In werkelijkheid zijn ze 2e en 3e geworden. In jouw werkelijkheid kennelijk niet...
Bij MAx zelf ook niet

vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Maar je moet het ook realistisch bekijken: George viel uit en McLaren maakte een potje van de strategie. Desondanks ben ik natuurlijk heel erg blij dat ik er sta."

  • Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:56:
[...]

De headrest was niet t enige dat hij gooide.

Hij gooide ook de gesp van zijn gordelriem weg. En losliggende stukken metaal zijn nooit goed:
Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:18:
[...]

Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.
Misschien hebben ze wel rekening gehouden met het paspoort van de coureur :Y)

En zie hier dus precies waarom de stewards altijd de schijn van willekeur en/of partijdigheid over zich heen hebben. In elke situatie vallen er uitzondering te verzinnen waardoor een straf hoger of lager is. In dit geval dus "de sluiting van de gordel lag toch al in het gras". Maar die kun je ook omdraaien, de marshalls kunnen het niet zien/weten en het kan alsnog gevaar opleveren. Terwijl die headrest wel nogal eenvoudig gezien wordt (en vast minder gevaar oplevert, het is immers maar schuim, i.t.t. de metalen sluiting).

  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Kenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:18:
[...]

Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.
Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.

In dat opzicht is George nogal tam gestraft,

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:18:
[...]

Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.

In dat opzicht is George nogal tam gestraft,
Dat verschil komt vast door zijn paspoort.

"Hij wilt" is altijd fout.


  • lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Tleilaxu schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:50:
[...]

Dat verschil komt vast door zijn paspoort.
Ja, dat denk ik ook. Groot verschil tussen deze twee voorbeelden :+

  • Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
RobertMe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Misschien hebben ze wel rekening gehouden met het paspoort van de coureur :Y)
Tleilaxu schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:50:
[...]

Dat verschil komt vast door zijn paspoort.
Zo'n opmerkingen beginnen toch wel beetje erg :O te worden.
asing schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:18:
[...]

Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.

In dat opzicht is George nogal tam gestraft,
Dat vind ik toch totaal niet vergelijkbaar. Je gordel losmaken in een rijdende auto en je hoofdsteun weg gooien op een ongevaarlijk plaats, wetende dat er een gele vlag is op dit plaat, kan je volgens mij niet echt vergelijken. Als de gordel losmaken slechts 5.000 dollar is, dan is een vermaning bij het eerste vergrijp van deze orde in verhouding

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:
[...]


[...]

Zo'n opmerkingen beginnen toch wel beetje erg :O te worden.
Tsja. Jij speculeert, dan kan ik ook speculeren. Hoeveel waarde je hecht aan die speculatie mag je zelf bepalen ;)

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

JB

Cédric roelt!

Kenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:


[...]

Dat vind ik toch totaal niet vergelijkbaar. Je gordel losmaken in een rijdende auto en je hoofdsteun weg gooien op een ongevaarlijk plaats, wetende dat er een gele vlag is op dit plaat, kan je volgens mij niet echt vergelijken. Als de gordel losmaken slechts 5.000 dollar is, dan is een vermaning bij het eerste vergrijp van deze orde in verhouding
Nee precies... tikje op de helm is ook prima na een crash, want je staat toch al stil :+

Misschien hebben de stewards wel gekeken, hoe makkelijk eea vindbaar was in het gras. Had RUS het moeilijker gemaakt, was de boete nog lager uitgevallen... Altijd vol over anderen en hun gedrag, maar het mannetje kan zichzelf ook niet beheersen.

Mijn boefje is liev!


  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JB schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:57:
Altijd vol over anderen en hun gedrag, maar het mannetje kan zichzelf ook niet beheersen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qeezshw3w53h1.jpeg
spoiler:
Uiteraard verwijzing naar het interview met Russell in 2024 waar Russell vanalles over Verstappen te zeggen heeft. Incl. ook "he lashes out", wat Russell zelf ook deed bij Bottas terwijl Russell zelf de crash veroorzaakte.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:28:
[...]

[Afbeelding]
spoiler:
Uiteraard verwijzing naar het interview met Russell in 2024 waar Russell vanalles over Verstappen te zeggen heeft. Incl. ook "he lashes out", wat Russell zelf ook deed bij Bottas terwijl Russell zelf de crash veroorzaakte.
Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...

  • Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:31
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...
Tja, misschien wel. Maar Russell is zelf heel naar mannetje die probeert anderen straffen aan te naaien, bijvoorbeeld door hard te remmen onder safety car zodat hij ingehaald wordt door de auto achter hem om dan de radio in te klimmen. Of achter de rug om van mensen gaat lopen klagen of straffen aan te naaien. En voor de camera speelt hij dan mooi weer en doet hij of hij heilig boontje is. kan weinig medelijden met hem hebben. Ik zei het afgelopen weekend al tegen vriend van me... Ik gun het Russell van harte dat Antonelli kampioen wordt. :D

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...
Het verhaal dat Russell toen voor de camera af stak (en vergeet niet dat dat alweer een race weekend later was en niet in the heat of the moment) was dan ook nogal kinderachtig. Staan ze dus weer gelijk :Y)

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
[...]
Tja, misschien wel. Maar Russell is zelf heel naar mannetje
Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.

  • Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:31
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.
Ben ik op zich met je eens hoor. Echter kan je dat over alle teams zeggen. Daarbij is Russell ook een professional, dus die zou zelf ook boven dit soort gedrag moeten staan. Maar hij laat zich ook keer op keer kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 27-05-2026 12:35 ]


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:33:
[...]

Ben ik op zich met je eens hoor. Echter kan je dat over alle teams zeggen. Daarbij is Russell ook een professional, dus die zou zelf ook boven dit soort gedrag moeten staan.
Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo. ;)
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.

  • FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]

Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo. ;)
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Gelukkig (IMHO) zijn de admins van de diverse F1-teamaccounts geen robots en zijn ze niet vies van wat 'banter' onder elkaar

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.


  • Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:47
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]

Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo. ;)
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Russel deed die uitspraak volgens mij een week na de race, dus dan zit je niet meer in je emotie.

Edit. @RobertMe was me al voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 27-05-2026 12:57 ]


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]

Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo. ;)
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Een bedrijf? Een team bedoel je. En een team heeft gewoon emoties. Ook de Social media manager....

Is gewoon een grappige steek naar Russel/Merc. Hoort bij de sport.

Russel zelf is onsportief. Want destijds riep hij voor de camera allemaal dat het bij de stewards lag en was er geen vuiltje aan de lucht, en tijdens de bespreking met de stewards draaide die als een blad aan een boom.

En ja, dat is verstappen's kant van het verhaal. Maar die heeft een aardige track record dat die gewoon zegt waar het op staat en eerlijk is. George daarentegen...

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.
De teams zitten voornamelijk op social media "voor de memes". Pure marketing en "aandachttrekkerij". Dat ze deze post doen is dus 100% in lijn met het doel: aandacht trekken. Denk ook niet dat er in zoverre "kwade" bedoelingen achter zitten (zoals wel het geval was bij de uitspraken van Russell over Verstappen), maar het is gewoon een (goede) grap die weer lekker op Reddit en nu door mij hier rond gaat. Doel bereikt dus.

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:08:
En ja, dat is verstappen's kant van het verhaal. Maar die heeft een aardige track record dat die gewoon zegt waar het op staat en eerlijk is. George daarentegen...
Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekost :Y)

I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:46
RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:14:
[...]

Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekost :Y)

I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.
Dat is toch ook gewoon niet iets wat je kan zeggen? Er zijn op meerdere plekken punten blijven liggen, je kan nooit zeggen, dat was het moment. Als die in Spanje meer punten had gepakt had MCL later weer misschien andere keuzes gemaakt.

  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:12:
[...]

De teams zitten voornamelijk op social media "voor de memes". Pure marketing en "aandachttrekkerij". Dat ze deze post doen is dus 100% in lijn met het doel: aandacht trekken. Denk ook niet dat er in zoverre "kwade" bedoelingen achter zitten (zoals wel het geval was bij de uitspraken van Russell over Verstappen), maar het is gewoon een (goede) grap die weer lekker op Reddit en nu door mij hier rond gaat. Doel bereikt dus.
Het zijn over het algemeen Britten en de Britten hebben daarvoor de term "Tongue in Cheek".

En verder, there is no such thing as bad publicity. Dus ze hebben weer even de aandacht :+ .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

asing schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Het zijn over het algemeen Britten en de Britten hebben daarvoor de term "Tongue in Cheek".
Sorry, daar heb ik het verkeerde paspoort voor.


(of is dat een voorbeeld van bovenstaande? :P)

I have usernames older than you.


  • asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
pjottum schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:20:
[...]


Sorry, daar heb ik het verkeerde paspoort voor.


(of is dat een voorbeeld van bovenstaande? :P)
Yep, je snapt em ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month


  • Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:14
RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:14:
[...]

Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekost :Y)

I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.
If my mom had balls..... :+

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:08:
[...]

Een bedrijf? Een team bedoel je. En een team heeft gewoon emoties. Ook de Social media manager....
Bedrijf ja. Red Bull Racing Ltd.
En als de social media manager zn persoonlijke emoties via het bedrijfsaccount de wereld in slingert is die persoon totaal ongeschikt.

  • DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord