Volgens mij was hij aan t kijken of zen gesp er ook in lag.
Stond erbij en keek erna..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?StefanVerkerk schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:30:
FIA STEWARDS: STOP-AND-GO PENALTY FOR CAR 6 (HAD) - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:47:57)
24 May 2026, 23:30:03, Lap 62
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Haha… we dachten exact hetzelfde op hetzelfde moment.Erazzzer schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:58:
Ah, traditions. Het Duitse en Italiaanse volkslied, in verkeerde volgorde
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.soulcrusher schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:02:
[...]
5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.
Vrij zeker dat er enkel een s&g van 10 seconde bestaat. Ik kan me iig niet herinneren er ooit 1 van 5 seconde gezien te hebbenRobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:05:
[...]
Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.
Xbox
Even the dark has a silver lining
Van het moment ze een inhaalrace hebben, en dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken deze keer, weet je dat je niet meer vooraan komt. Die tragere wagens houden je op, en als je dan nog eens fouten blijft maken, dan gaat het helemaal niet vooruit natuurlijk. Norris kon nog enkele punten pakken, had zijn wagen het uitgehouden, maar Piastri zal wel schade hebben overgehouden aan de klap met Albon die de wagen ook weer net iets trager zal gemaakt hebben.d0s schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...]
Zo'n geweldige pace leken de McLaren niet te hebben.
Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Gozert, neem je pilletje, rustaggggh. Mijn opmerking sloeg op de opmerking:[...]
Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.
Lees maar eens terug“twee Mercedes coureurs op het podium.“
www.google.nl
:strip_exif()/f/image/rTckvvhMuIaHFwvhFreS6Mdk.jpg?f=fotoalbum_large)
Lost for words breaking down from the lead! Really loved the battle with Kimi and wished to have had 40 more of those laps! Proud of my weekend in Canada otherwise with pole in the sprint, sprint race win, pole yesterday and leading the race today. Bring on the next race. pic.twitter.com/6nNwlvmJCU
— George Russell (@GeorgeRussell63) 24 mei 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
* voorwaardelijke boete.
Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.
Stop & Go penalty is altijd 10 seconden.RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
https://www.formula1.com/en/latest/article/the-beginners-guide-to-f1-penalties.5lne3FfE8IXpGOagsmfq90
Wel weer een gave race gezien...
Mijn gevoelens gaan alle kanten op.
https://wren.co/join/Devian
Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Alonso?Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:35:
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.
Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Oopsie, vergeten maar de kans dat die daar had gestaan met dat groene blik is gewoon nul
Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:34:
Was best een aardige race om te kijken, maar de artificiele manier van inhalen (bijvoorbeeld Hamilton op Verstappen) kan me nog altijd weinig bekoren en heeft wat mij betreft weinig met racen te maken
Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komtCartman! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:07:
[...]
Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.
Was met DRS toch niet anders? Ik merk echt niet heel veel verschil en heb me wederom erg vermaakt.Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:30:
[...]
Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komt
Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Nu weet ik niet of Canada een "one-off" was, omdat het circuit weinig warmte in de banden lijkt te kunnen genereren, maar er gebeurde alsnog zeer weinig mbt dat kunstmatige inhalen? Minder nog dan met DRS, voor mijn gevoel?pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Mijn boefje is liev!
Knappe prestatie van Antonelli om de druk er zo op te houden. Hopelijk wordt hij WDC dit jaar. Mercedes zit echt mijlen voor op de rest, lijkt mij dat die WCC en WDC titel al wel zeker zijn.
Het is kunstmatig om het speelveld te nivelleren maar ik denk dat het alternatief om dat soort hulpmiddelen helemaal niet te gebruiken de sport ook niet zouden helpen. Het risico dat je dan alleen naar een optocht zit te kijken is ook meer dan reëel.pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:
Er waren weer wat gevechten, maar de rangorde lijkt me wel.duidelijk op dit moment.
Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Dat het nu de verkeerde kant is doorgeslagen is wel duidelijk en het is al flink verbeterd ten opzichte van de eerste paar races. Ik verwacht komende periode en volgende seizoen nog wel wat ingrepen waardoor het beter in balans komt. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat je de sport alleen interessant kunt houden als je iets van kunstmatige ingrepen doet om inhaalacties mogelijk te kunnen maken.
Maar hoe je er ook tegenaan kijkt, het gevecht tussen Russel en Antonelli was wel echt leuk om te zien en er werd echt wel geraced tot het gaatje totdat auto van Russel ermee ophield. Dat heb ik eerlijk gezegd lange tijd niet meegemaakt waarbij me alleen nog iets recents bij staat van Verstappen en LeClerc in het seizoen dat Verstappen zijn tweede wereldtitel opeiste, maar dat was wel van kortere duur dan gisterenavond.
Mijn boefje is liev!
Volgens Wolff was het een accu probleem.JB schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:28:
Is er eigenlijk iets bekend over het torretje van RUS? NOR viel ook uit, maar dat leek iets anders te zijn en had volgens mij ook niks te maken met zut in de sidepod, waar ie ook nog voor moest binnen komen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik vond het helemaal geen probleem...Lekker Ventje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Volgens Wolff was het een accu probleem.
Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..RobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 04:33:
[...]
* voorwaardelijke boete.
Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
idd, is wel heel erg licht gegeven...G_Dragon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..
veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf
Ja daarom, gaat me ook niet eens om de coureur. Maar puur het oog op veiligheid, misschien moet ik het niet zeggen maar het zal vast door zijn Brits paspoort komen waardoor de FIA hem matst.masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:53:
[...]
idd, is wel heel erg licht gegeven...
veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.instagram.com...7U/?igsh=YXpuc3J2bmdic255
[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 25-05-2026 11:10 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je was elke ronde na de pitstop bijna halve seconde sneller per ronde door de betere auto. maar goed
Het komt niet vaak voor dat Lewis toegeeft dat Max zo goed is.
Hamilton on overtaking Max: "It's the best to overtake another World Champion. And obviously I had a big deficit to close. It was really, really hard to close that gap. I was pushing him like a mad man to try to get close to him. You know how consistent and fast that guy is? He's the fastest guy. So it felt great to get to have that battle with him. It was really not easy to overtake."Hamilton on overtaking Max: "It's the best to overtake another World Champion. And obviously I had a big deficit to close. It was really, really hard to close that gap. I was pushing him like a mad man to try to get close to him. You know how consistent and fast that guy is? He's… pic.twitter.com/DrG0vPxu2O
— Verstappen News (@verstappenews) 25 mei 2026
[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 25-05-2026 11:28 ]
Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin
Zero compensation
Zo ging het met VET ookInternet Janny schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:24:
Sowieso mooi om te zien dat het vuur een beetje terug is bij Hamilton. Was nooit fan maar kan hem met de jaren wel waarderen.
Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin
Mijn boefje is liev!
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
"Het lijkt op een modulefout, dus een batterij storing. Er zat geen elektriciteit meer in de auto, alles was uitgevallen", zei hij tegen Viaplay, om vervolgens aan te geven dat hij te doen heeft met Russell. "Het is een bitterzoet moment als de auto die de race aanvoert uitvalt buiten de schuld van de coureur om."
Wederom een electrisch probleem *zucht*
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja mooi! Ik vind t wel leuk ook dat Hamilton weer mee kan doen maar wel ervoor moet vechten.d-vine schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:33:
Hier wordt ik blij van
Respect![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:53:
[...]
idd, is wel heel erg licht gegeven...
veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf
Wauw.G_Dragon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:56:
[...]
Ja daarom, gaat me ook niet eens om de coureur. Maar puur het oog op veiligheid, misschien moet ik het niet zeggen maar het zal vast door zijn Brits paspoort komen waardoor de FIA hem matst.
Overigens in het kader van veiligheid vond ik een stuk storender dat a) het zo lang moest duren voordat er een upgrade was vanaf dubbel geel, terwijl voor iedereen allang duidelijk was dat hij nooit meer verder kon gaan rijden en hij zelfs al op over de baan liep en b) dat het een VSC was en geen SC, terwijl ze die auto over de baan terug moesten duwen na een halfblinde bocht.
Heftig overtrokken om hier enige bias bij te betrekken. Voorwaardelijke boete is prima, dan is voor iedereen duidelijk dat dat niet meer de bedoeling is.
Jeetje, wat was dat slecht.
En als mijn tante een pik had was ze mijn oom...Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:35:
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.
Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Het is een mechanische sport en Mercedes lijkt het qua betrouwbaarheid nog niet helemaal strak te hebben, dit jaar. McLaren maakte gewoon de verkeerde beslissing om op inters te starten, dan kan je nog zo'n snelle auto hebben...
Het blijkt maar weer dat je op alle vlakken scherp moet zijn, zo niet dan doe je niet mee voor de knikkers. Ik vind het dus onterecht om de prestatie van Lewis en Max dit weekend te bagatelliseren. Je moet er dan nog steeds staan, en zelf niets laten liggen.
De headrest was niet t enige dat hij gooide.DataGhost schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:06:
[...]
[...]
Wauw.Die headrest is effectief een stuk piepschuim, kon je ook zien aan dat het heel licht door de lucht zweefde. De bedoeling is het niet, maar hier echt een veiligheidsissue van maken is wel heel vergezocht. Hij gooide het voor zijn auto neer, terwijl er dubbel geel gezwaaid werd en later gewoon een VSC geroepen werd. Om dat ding te raken had je behoorlijk af moeten remmen naast zijn auto en dan expres in moeten sturen. Ondertussen lopen er wel gewoon beesten over de baan, dat is al verschillende races gebeurd dus het is niet "nieuw" of "onbekend" ofzo, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om er de hekken fatsoenlijk voor af te dichten.
Overigens in het kader van veiligheid vond ik een stuk storender dat a) het zo lang moest duren voordat er een upgrade was vanaf dubbel geel, terwijl voor iedereen allang duidelijk was dat hij nooit meer verder kon gaan rijden en hij zelfs al op over de baan liep en b) dat het een VSC was en geen SC, terwijl ze die auto over de baan terug moesten duwen na een halfblinde bocht.
Heftig overtrokken om hier enige bias bij te betrekken. Voorwaardelijke boete is prima, dan is voor iedereen duidelijk dat dat niet meer de bedoeling is.
Hij gooide ook de gesp van zijn gordelriem weg. En losliggende stukken metaal zijn nooit goed:
Hongaarse Grand Prix 2009:
Tijdens de kwalificatie schoot een veer (suspension spring) los van de auto van Rubens Barrichello. Die veer vloog met hoge snelheid over het circuit en raakte Massa vol op zijn helm. De impact gebeurde aan meer dan 250 km/u en veroorzaakte een schedelbreuk en hersenschudding. Massa verloor het bewustzijn en crashte vervolgens tegen de bandenmuur. Hij moest geopereerd worden maar herstelde uiteindelijk en keerde later terug in F1.
Dit ongeval was één van de redenen waarom F1 extra veiligheidsmaatregelen rond cockpitbescherming bleef ontwikkelen. Later kwam onder andere de Halo-bescherming verplicht in de sport.
Interessant detail: slechts een week eerder was ook Henry Surtees overleden nadat hij geraakt werd door rondvliegend wielmateriaal in een racewagenongeval. Dat maakte de discussie rond hoofdbeveiliging nog dringender.
Dat zeg ik ook niet maar in real life rijden ze nog steeds niet op 2e en 3e plek.Wild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:08:
[...]
En als mijn tante een pik had was ze mijn oom...
Het is een mechanische sport en Mercedes lijkt het qua betrouwbaarheid nog niet helemaal strak te hebben, dit jaar. McLaren maakte gewoon de verkeerde beslissing om op inters te starten, dan kan je nog zo'n snelle auto hebben...
Het blijkt maar weer dat je op alle vlakken scherp moet zijn, zo niet dan doe je niet mee voor de knikkers. Ik vind het dus onterecht om de prestatie van Lewis en Max dit weekend te bagatelliseren. Je moet er dan nog steeds staan, en zelf niets laten liggen.
Je ziet dat tijd wonden kan helen.d-vine schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:33:
Hier wordt ik blij van
Respect![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch leuk dat Hamilton het vuur terug gevonden heeft.
Het gesprek tussen max en Lewis in de afkoelruimte na de race was ook geweldig.RogerSch schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:41:
[...]
Je ziet dat tijd wonden kan helen.
Toch leuk dat Hamilton het vuur terug gevonden heeft.
Veel respect voor elkaar en ze hadden duidelijk beide veel plezier in het gevecht dat ze samen op de baan hadden. Dat was echt clean racen op de limiet. En Max is / was ook gewoon super sportief. Hij eindigde dan wel achter Lewis, maar had er gewoon vrede mee. Hij had er zichtbaar van genoten. (En Lewis ook)
Het respect voor elkaar droop er vanaf. Geweldig! Dat was voor mij het hoogtepunt van het race weekend in Canada.
(Mocht je dat gemist hebben kijk dat zeker even terug!)
Edit; en idd, prachtige foto dit:
Die vat dat gesprek op zich wel mooi samen.
[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 25-05-2026 18:16 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
In werkelijkheid zijn ze 2e en 3e geworden. In jouw werkelijkheid kennelijk niet...Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:05:
[...]
Dat zeg ik ook niet maar in real life rijden ze nog steeds niet op 2e en 3e plek.
Het zijn volgens mij ook vooral de fans die denken dat rivaliteit op de baan automatisch ook rivaliteit naast de baan betekent.Format-C schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:43:
[...]
Het gesprek tussen max en Lewis in de afkoelruimte na de race was ook geweldig.
Veel respect voor elkaar en ze hadden duidelijk beide veel plezier in het gevecht dat ze samen op de baan hadden. Dat was echt clean racen op de limiet. En Max is / was ook gewoon super sportief. Hij eindigde dan wel achter Lewis, maar had er gewoon vrede mee. Hij had er zichtbaar van genoten. (En Lewis ook)
Het respect voor elkaar droop er vanaf. Geweldig! Dat was voor mij het hoogtepunt van het race weekend in Canada.
(Mocht je dat gemist hebben kijk dat zeker even terug!)
Edit; en idd, prachtige foto dit:
[Afbeelding]
Die vat dat gesprek op zich wel mooi samen.
Er kwam hier op de vorige pagina ook alweer een onaardige reactie langs aan het adres van Russell. Dat zegt wat mij betreft veel over het type voetbalsupporter wat overgewaaid is naar de F1, als je vóór de één bent, moet je wel tegen de ander zijn...
Ik kan het ook gewoon waarderen als Lance Stroll een goede actie heeft, of George Russell, of welke coureur dan ook. En als Max iets tegen de regels doet, vind ik hem ook gewoon een domme lul...
Als Max in de auto zit kán het ook gewoon een domme lul zijn. (En dat weet hij zelf ook wel) Het enige wat hij wil, als hij een helm op zet is winnen. En daar moet ALLES voor wijken als hij aan het racen is. Dat is zijn karakter, en daarom is hij ook zo goed.Wild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:02:
[...]
Het zijn volgens mij ook vooral de fans die denken dat rivaliteit op de baan automatisch ook rivaliteit naast de baan betekent.
Er kwam hier op de vorige pagina ook alweer een onaardige reactie langs aan het adres van Russell. Dat zegt wat mij betreft veel over het type voetbalsupporter wat overgewaaid is naar de F1, als je vóór de één bent, moet je wel tegen de ander zijn...
Ik kan het ook gewoon waarderen als Lance Stroll een goede actie heeft, of George Russell, of welke coureur dan ook. En als Max iets tegen de regels doet, vind ik hem ook gewoon een domme lul...
Maar het is ook mooi om te zien dat Max ook gewoon genoot van wat Lewis deed in het gevecht met hem.
De jongens die in de F1 rijden zijn allemaal geen pannenkoeken, en ze zijn allemaal het neusje van de zalm van de autocoureurs.
Ik heb ook voorkeur voor Max, en ben geen fan van Russel, maar dat wil niet zeggen dat ik een goeie race van Russel (of wie dan ook) niet kan waarderen. Ik heb respect voor hun allemaal. Het zijn stuk voor stuk top coureurs. Als je niet goed genoeg bent in de F1 lig je er binnen no time uit. Want in de F1 zijn ze wat dat betreft keihard. Achter elke coureur staat een potentiële coureur die het kan overnemen (in de F2 bijv rijden ook wel een aantal topcoureirs) , dus als je het verkloot lig je eruit..Edit; en elke scheet die ze laten staat op camera of film. Zowel positief als negatief. En "iedereen" vindt er dan weer wat van. Maar het zijn ook maar gewoon mensen.
Wat dat betreft is het jammer dat Kyle Bush is overleden (Nascar coureur/ legend). Dat was ook een absolute winnaar met een mooi karakter. (Beetje Michael Schumacher achtig) (Karakters waar er nog te weinig van zijn in de autosport) (Zoek maar eens wat filmpjes van hem op). Rip Kyle.
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 25-05-2026 19:20 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Sowieso een hele leuke race. Miami vond ik ook al leuk dus ga al bijna denken dat ze het lek van begin dit seizoen met de nieuwe regels aardig gedicht hebben. Ook geen Mario Cart meer maar wel meer maar ook realistischer inhalen en auto's die dicht bij elkaar blijven.
Heb alleen wel het idee dat de regie het allemaal nog niet aan kan. Ook deze race was vaak weer heel slecht in beeld gebrach, cruciale dingen gemist en herhalingen alleen in het kleine schermpje. Dat moet echt beter.
Ook leren de coureurs ondertussen steeds beter met het systeem omgaan.
Maar ben het zeker met je eens dat de afgelopen twee races vermakelijk waren en niet zo erg dat Mario Kart gevoel hadden.
Bij MAx zelf ook nietWild Chocolate schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:53:
[...]
In werkelijkheid zijn ze 2e en 3e geworden. In jouw werkelijkheid kennelijk niet...
vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Maar je moet het ook realistisch bekijken: George viel uit en McLaren maakte een potje van de strategie. Desondanks ben ik natuurlijk heel erg blij dat ik er sta."
Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:56:
[...]
De headrest was niet t enige dat hij gooide.
Hij gooide ook de gesp van zijn gordelriem weg. En losliggende stukken metaal zijn nooit goed:
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Misschien hebben ze wel rekening gehouden met het paspoort van de coureurKenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:18:
[...]
Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.
En zie hier dus precies waarom de stewards altijd de schijn van willekeur en/of partijdigheid over zich heen hebben. In elke situatie vallen er uitzondering te verzinnen waardoor een straf hoger of lager is. In dit geval dus "de sluiting van de gordel lag toch al in het gras". Maar die kun je ook omdraaien, de marshalls kunnen het niet zien/weten en het kan alsnog gevaar opleveren. Terwijl die headrest wel nogal eenvoudig gezien wordt (en vast minder gevaar oplevert, het is immers maar schuim, i.t.t. de metalen sluiting).
Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.Kenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:18:
[...]
Misschien is er rekening gehouden met waar de objecten terecht kwamen. Volgens mij kwam de gesp in het gras terecht, niet ver van de muur, terwijl de hoofdsteun echt wel op het circuit lag. Vlak voor zijn auto maar wel op het circuit. Is maar een gokje.
In dat opzicht is George nogal tam gestraft,
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat verschil komt vast door zijn paspoort.asing schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:18:
[...]
Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.
In dat opzicht is George nogal tam gestraft,
"Hij wilt" is altijd fout.
RobertMe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:03:
[...]
Misschien hebben ze wel rekening gehouden met het paspoort van de coureur
Zo'n opmerkingen beginnen toch wel beetje erg
Dat vind ik toch totaal niet vergelijkbaar. Je gordel losmaken in een rijdende auto en je hoofdsteun weg gooien op een ongevaarlijk plaats, wetende dat er een gele vlag is op dit plaat, kan je volgens mij niet echt vergelijken. Als de gordel losmaken slechts 5.000 dollar is, dan is een vermaning bij het eerste vergrijp van deze orde in verhoudingasing schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:18:
[...]
Nou, er is een (soort van) precedent. Lewis Hamilton deed in de uitloopronde van de GP van Brazilië zijn gordel los. Dat is ook een veiligheidsincident. De straf was destijds 5.000 dollar boete en 20.000 dollar voor als hij het nog eens zou doen.
In dat opzicht is George nogal tam gestraft,
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Tsja. Jij speculeert, dan kan ik ook speculeren. Hoeveel waarde je hecht aan die speculatie mag je zelf bepalenKenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:
[...]
[...]
Zo'n opmerkingen beginnen toch wel beetje ergte worden.
Nee precies... tikje op de helm is ook prima na een crash, want je staat toch al stilKenhas schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:57:
[...]
Dat vind ik toch totaal niet vergelijkbaar. Je gordel losmaken in een rijdende auto en je hoofdsteun weg gooien op een ongevaarlijk plaats, wetende dat er een gele vlag is op dit plaat, kan je volgens mij niet echt vergelijken. Als de gordel losmaken slechts 5.000 dollar is, dan is een vermaning bij het eerste vergrijp van deze orde in verhouding
Misschien hebben de stewards wel gekeken, hoe makkelijk eea vindbaar was in het gras. Had RUS het moeilijker gemaakt, was de boete nog lager uitgevallen... Altijd vol over anderen en hun gedrag, maar het mannetje kan zichzelf ook niet beheersen.
Mijn boefje is liev!
JB schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:57:
Altijd vol over anderen en hun gedrag, maar het mannetje kan zichzelf ook niet beheersen.

Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:28:
[...]
[Afbeelding]spoiler:Uiteraard verwijzing naar het interview met Russell in 2024 waar Russell vanalles over Verstappen te zeggen heeft. Incl. ook "he lashes out", wat Russell zelf ook deed bij Bottas terwijl Russell zelf de crash veroorzaakte.
Tja, misschien wel. Maar Russell is zelf heel naar mannetje die probeert anderen straffen aan te naaien, bijvoorbeeld door hard te remmen onder safety car zodat hij ingehaald wordt door de auto achter hem om dan de radio in te klimmen. Of achter de rug om van mensen gaat lopen klagen of straffen aan te naaien. En voor de camera speelt hij dan mooi weer en doet hij of hij heilig boontje is. kan weinig medelijden met hem hebben. Ik zei het afgelopen weekend al tegen vriend van me... Ik gun het Russell van harte dat Antonelli kampioen wordt.toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:24:
[...]
Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...
Het verhaal dat Russell toen voor de camera af stak (en vergeet niet dat dat alweer een race weekend later was en niet in the heat of the moment) was dan ook nogal kinderachtig. Staan ze dus weer gelijktoolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:24:
[...]
Vooral heel erg kinderachtig om daar dan weer aan te gaan refereren vanaf een officieel account...
Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.Tomcatter_31 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:36:
[...]
Tja, misschien wel. Maar Russell is zelf heel naar mannetje
Ben ik op zich met je eens hoor. Echter kan je dat over alle teams zeggen. Daarbij is Russell ook een professional, dus die zou zelf ook boven dit soort gedrag moeten staan. Maar hij laat zich ook keer op keer kennen.toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:30:
[...]
Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 27-05-2026 12:35 ]
Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo.Tomcatter_31 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:33:
[...]
Ben ik op zich met je eens hoor. Echter kan je dat over alle teams zeggen. Daarbij is Russell ook een professional, dus die zou zelf ook boven dit soort gedrag moeten staan.
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Gelukkig (IMHO) zijn de admins van de diverse F1-teamaccounts geen robots en zijn ze niet vies van wat 'banter' onder elkaartoolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]
Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo.
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Russel deed die uitspraak volgens mij een week na de race, dus dan zit je niet meer in je emotie.toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]
Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo.
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Edit. @RobertMe was me al voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 27-05-2026 12:57 ]
Een bedrijf? Een team bedoel je. En een team heeft gewoon emoties. Ook de Social media manager....toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:37:
[...]
Als alle teams dat doen dan is het van alle teams triest, dat maakt het dan niet ineens beter ofzo.
En dat een persoon in z'n emoties wat roept a la, een bedrijf heeft geen emoties.
Is gewoon een grappige steek naar Russel/Merc. Hoort bij de sport.
Russel zelf is onsportief. Want destijds riep hij voor de camera allemaal dat het bij de stewards lag en was er geen vuiltje aan de lucht, en tijdens de bespreking met de stewards draaide die als een blad aan een boom.
En ja, dat is verstappen's kant van het verhaal. Maar die heeft een aardige track record dat die gewoon zegt waar het op staat en eerlijk is. George daarentegen...
De teams zitten voornamelijk op social media "voor de memes". Pure marketing en "aandachttrekkerij". Dat ze deze post doen is dus 100% in lijn met het doel: aandacht trekken. Denk ook niet dat er in zoverre "kwade" bedoelingen achter zitten (zoals wel het geval was bij de uitspraken van Russell over Verstappen), maar het is gewoon een (goede) grap die weer lekker op Reddit en nu door mij hier rond gaat. Doel bereikt dus.toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:30:
[...]
Boeiend, dan nog hoor je daar als bedrijfs account boven te staan. Dit is gewoon kinderachtig en toont dat je zelf ook geen klasse hebt.
Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekostWaah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:08:
En ja, dat is verstappen's kant van het verhaal. Maar die heeft een aardige track record dat die gewoon zegt waar het op staat en eerlijk is. George daarentegen...
I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.
Dat is toch ook gewoon niet iets wat je kan zeggen? Er zijn op meerdere plekken punten blijven liggen, je kan nooit zeggen, dat was het moment. Als die in Spanje meer punten had gepakt had MCL later weer misschien andere keuzes gemaakt.RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:14:
[...]
Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekost![]()
I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.
Het zijn over het algemeen Britten en de Britten hebben daarvoor de term "Tongue in Cheek".RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:12:
[...]
De teams zitten voornamelijk op social media "voor de memes". Pure marketing en "aandachttrekkerij". Dat ze deze post doen is dus 100% in lijn met het doel: aandacht trekken. Denk ook niet dat er in zoverre "kwade" bedoelingen achter zitten (zoals wel het geval was bij de uitspraken van Russell over Verstappen), maar het is gewoon een (goede) grap die weer lekker op Reddit en nu door mij hier rond gaat. Doel bereikt dus.
En verder, there is no such thing as bad publicity. Dus ze hebben weer even de aandacht
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Sorry, daar heb ik het verkeerde paspoort voor.asing schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Het zijn over het algemeen Britten en de Britten hebben daarvoor de term "Tongue in Cheek".
(of is dat een voorbeeld van bovenstaande?
I have usernames older than you.
Yep, je snapt empjottum schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Sorry, daar heb ik het verkeerde paspoort voor.
(of is dat een voorbeeld van bovenstaande?)
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
If my mom had balls.....RobertMe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:14:
[...]
Behalve als je hem vraagt of Spanje hem het kampioenschap heeft gekost![]()
I know, I know. Ook die vraagt heeft die vaker beantwoordt / omheen gedraaid. Alleen die ene journalist / verslaggever in Abu Dhabi bleef zuigen.
Bedrijf ja. Red Bull Racing Ltd.Waah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Een bedrijf? Een team bedoel je. En een team heeft gewoon emoties. Ook de Social media manager....
En als de social media manager zn persoonlijke emoties via het bedrijfsaccount de wereld in slingert is die persoon totaal ongeschikt.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/QJcYc3fULdH8CJSrmTw6MtSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XRqL1MoDc6apilwH4KjzP6xP.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tfauhiAo2NPF4f6ihiDZHfkN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tMA1O9SapcPpPtfWGrBEiylj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zosA2VkHM5Ve6cRH5wF111IS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Jjm9mPsYsdyFUqKpOk78NUQW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jG0lYJO157lPWzBGfzF0f0GY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f5yD3DhhmzOS9k2euf8pMnga.jpg?f=fotoalbum_large)