ANT rijd in eco-modus sinds uitval van RUSThe_Scarabial schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:35:
het lijkt erop dat de MERCs niet zo extreem ver meer wegrijden als in de beginraces
Antonelli trekt nu nog wel ff aan voor z'n laatste rondje.The_Scarabial schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:35:
het lijkt erop dat de MERCs niet zo extreem ver meer wegrijden als in de beginraces
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Vermakelijke race verder wel, genoeg actie, gekkigheid, heeeeeel veel straffen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nog even FL voor ANT:Quad schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:38:
[...]
Antonelli trekt nu nog wel ff aan voor z'n laatste rondje.
Rondetijden voor ronde 68
| 1 | ANT | 1:14.210 |
| 2 | HAM | 1:14.646 |
| 3 | VER | 1:14.398 |
www.google.nl
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 13% gewijzigd door mouzetc op 24-05-2026 23:40 ]
Signature
Mja, als de auto's van Russell en de Mclarens normaal bleven, was het een stukje lager geweest. Desondanks, goed geprofiteerd.Illegal_Alien schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:39:
3e, niet onaardig voor een auto die we hadden afgeschreven.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Welk jaar heb jij teruggekeken?Miki schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:39:
Was een vermakelijke race met twee Mercedes coureurs op het podium. Verstappen heeft ondanks een mindere wagen een prima prestatie neergezet.
www.google.nl
Denk t ook.mouzetc schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
Hier gaat TOTO toch wel even tussenstaan zo? AND HAM VER
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zijn ex-coureur en toekomstige coureur.mouzetc schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
Hier gaat TOTO toch wel even tussenstaan zo? ANT HAM VER
Precies, drie plaatsen kado.Quad schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
[...]
Mja, als de auto's van Russell en de Mclarens normaal bleven, was het een stukje lager geweest. Desondanks, goed geprofiteerd.
In ieder geval enigszins op snelheid tov de Ferrari's
Zo'n geweldige pace leken de McLaren niet te hebben.Quad schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
[...]
Mja, als de auto's van Russell en de Mclarens normaal bleven, was het een stukje lager geweest. Desondanks, goed geprofiteerd.
Maaaaaxxxiiie, maaaaxxxiiii... please sign my contract!mouzetc schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
Hier gaat TOTO toch wel even tussenstaan zo? ANT HAM VER
Ah, Toto komt hier niet door de firewallMiki schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...]
Kijk jij überhaupt wel F1, Toto maakte deze grap al eerder dit seizoen namelijk
www.google.nl
If, if, if my mom had balls she would be my dad.Quad schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:40:
[...]
Mja, als de auto's van Russell en de Mclarens normaal bleven, was het een stukje lager geweest. Desondanks, goed geprofiteerd.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Net als minder betrouwbaar en meer de rand opzoeken technologisch.G_Dragon schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
Dit was een mooie race! Hopelijk gaan de gevechten op de baan wel toenemen en worden er weer meer risico's genomen zoals Antonelli deedt, in mijn mening heeft de Formule 1 minder braaf en veilig nodig.
Juist de enorme betrouwbaarheid de laatste jaren maakte het ook saaier.
Dure voor Russell dit. Maar merk aan mijzelf dat Antonelli mijn gunfactor wel heeft.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Tot de volgende.
Achteraf koe in de kont kijken met de bandenkeuze natuurlijk. Verder tijdstraf voor PIA en geen safetycar en kapotte bak bij Norris. Gewoon een race waar alles tegen zit voor het team.d0s schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...]
Zo'n geweldige pace leken de McLaren niet te hebben.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ik heb het account van Toto op Tweakers gevonden!Danfoss schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:44:
Weer een podium met alleen maar Mercedes coureurs...
PiP met publiek op volledig scherm?Hippocampus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:43:
Kan haast niet wachten om de podiumceremonie in de herhaling te zien.
Tot de volgende.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Volgens mij was hij aan t kijken of zen gesp er ook in lag.
Stond erbij en keek erna..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?StefanVerkerk schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:30:
FIA STEWARDS: STOP-AND-GO PENALTY FOR CAR 6 (HAD) - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (16:47:57)
24 May 2026, 23:30:03, Lap 62
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Haha… we dachten exact hetzelfde op hetzelfde moment.Erazzzer schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:58:
Ah, traditions. Het Duitse en Italiaanse volkslied, in verkeerde volgorde
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.soulcrusher schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:02:
[...]
5 seconden, 10 seconden, drive through (bestaat denk ik nog maar al lang niet meer gezien) en stop&go. Alleen de eerste twee mag je combineren met een pitstop of anders krijg je ze op het eind bij je tijd opgeteld. De drivethrough en stop&go moet je binnen drie rondes inlossen en mag je niet combineren met een pitstop.
Vrij zeker dat er enkel een s&g van 10 seconde bestaat. Ik kan me iig niet herinneren er ooit 1 van 5 seconde gezien te hebbenRobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 00:05:
[...]
Alleen zijn er, bij mijn weten, 2 stop en go penalties, een van 10s en een van 5s. En ja, dan is er ook nog de 5s en 10s time penalty. Die juist lang geleden zijn ingevoerd omdat de drive through en twee stop en go penalties te zwaar werden gevonden.
Xbox
Even the dark has a silver lining
Van het moment ze een inhaalrace hebben, en dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken deze keer, weet je dat je niet meer vooraan komt. Die tragere wagens houden je op, en als je dan nog eens fouten blijft maken, dan gaat het helemaal niet vooruit natuurlijk. Norris kon nog enkele punten pakken, had zijn wagen het uitgehouden, maar Piastri zal wel schade hebben overgehouden aan de klap met Albon die de wagen ook weer net iets trager zal gemaakt hebben.d0s schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...]
Zo'n geweldige pace leken de McLaren niet te hebben.
Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Gozert, neem je pilletje, rustaggggh. Mijn opmerking sloeg op de opmerking:[...]
Weet je, als je zo gaat beginnen, dan heb ik alweer een idee wat een leuke race voor jouw betekend. De eerste helft was leuk om die 2 Mercedessen met elkaar te zien vechten, en op het einde hadden we Hamilton en Verstappen. Een blok ertussen waar, mede door de uitval van Russel het wat saaier was, dat was dan weer wel spijtig. Maar ook hier hebben we weer maar eens gezien dat het met de aero van de huidige wagens toch mogelijk is om dichter op elkaar te rijden, en dat is positief. Alleen spijtig dat we dat binnen enkele jaren alweer zullen verliezen omdat je weet dat de ontwikkeling van de wagens de wagens altijd gevoeliger maakt voor verstoorde lucht door de voorligger.
Lees maar eens terug“twee Mercedes coureurs op het podium.“
www.google.nl
:strip_exif()/f/image/rTckvvhMuIaHFwvhFreS6Mdk.jpg?f=fotoalbum_large)
Lost for words breaking down from the lead! Really loved the battle with Kimi and wished to have had 40 more of those laps! Proud of my weekend in Canada otherwise with pole in the sprint, sprint race win, pole yesterday and leading the race today. Bring on the next race. pic.twitter.com/6nNwlvmJCU
— George Russell (@GeorgeRussell63) 24 mei 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
* voorwaardelijke boete.
Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.
Stop & Go penalty is altijd 10 seconden.RobertMe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:54:
[...]
Is er tegenwoordig nog maar 1 stop and go penalty? Of vinden ze het niet belangrijk om de tijd te vermelden?
Vroeger was het toch echt een 5s of 10s stop & go penalty.
https://www.formula1.com/en/latest/article/the-beginners-guide-to-f1-penalties.5lne3FfE8IXpGOagsmfq90
Wel weer een gave race gezien...
Mijn gevoelens gaan alle kanten op.
https://wren.co/join/Devian
Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Alonso?Bvanham schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:35:
redelijke race gezien, De RB staat er in de race beter bij dan ik had verwacht. Maar met het wegvallen van 3 mercedes motoren had het gewoon een p6-8 geweest denk ik.
Mooi podium 11 kampioenschappen en 1 aanstaand op 1 podium. Had maar 1 beter kunnen zijn als Norris er gestaan had ipv Antonelli maar ben blij met dit podium. 3 racers bij elkaar,
Oopsie, vergeten maar de kans dat die daar had gestaan met dat groene blik is gewoon nul
Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:34:
Was best een aardige race om te kijken, maar de artificiele manier van inhalen (bijvoorbeeld Hamilton op Verstappen) kan me nog altijd weinig bekoren en heeft wat mij betreft weinig met racen te maken
Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komtCartman! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:07:
[...]
Hoezo? Hij heeft meerdere rondes erachter gereden, pogingen gedaan en uiteindelijk is t hem gelukt. Max kwam ook weer aardig terug naar maakte teveel foutjes daarna. Zoveel verschil is er nu ook weer niet in dat proces dan voorheen.
Was met DRS toch niet anders? Ik merk echt niet heel veel verschil en heb me wederom erg vermaakt.Blik1984 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:30:
[...]
Dat klopt natuurlijk, was een prima gevecht verder, maar de inhaalmanoeuvre was er puur 1 van hoge battery deployment gezien het snelheidsverschil richting bocht 1. En dat vind ik toch jammer, ook omdat er dan verder weinig wheel to wheel action bij aan te pas komt
Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Nu weet ik niet of Canada een "one-off" was, omdat het circuit weinig warmte in de banden lijkt te kunnen genereren, maar er gebeurde alsnog zeer weinig mbt dat kunstmatige inhalen? Minder nog dan met DRS, voor mijn gevoel?pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Mijn boefje is liev!
Knappe prestatie van Antonelli om de druk er zo op te houden. Hopelijk wordt hij WDC dit jaar. Mercedes zit echt mijlen voor op de rest, lijkt mij dat die WCC en WDC titel al wel zeker zijn.
Het is kunstmatig om het speelveld te nivelleren maar ik denk dat het alternatief om dat soort hulpmiddelen helemaal niet te gebruiken de sport ook niet zouden helpen. Het risico dat je dan alleen naar een optocht zit te kijken is ook meer dan reëel.pilskes schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:53:
Er waren weer wat gevechten, maar de rangorde lijkt me wel.duidelijk op dit moment.
Mensen die DRS niks vonden kunnen de 2026 regels toch helemaal niks vinden?
Overtake, SM, Boost, Deploy etc etc. Dit is geen racen....
Dat het nu de verkeerde kant is doorgeslagen is wel duidelijk en het is al flink verbeterd ten opzichte van de eerste paar races. Ik verwacht komende periode en volgende seizoen nog wel wat ingrepen waardoor het beter in balans komt. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat je de sport alleen interessant kunt houden als je iets van kunstmatige ingrepen doet om inhaalacties mogelijk te kunnen maken.
Maar hoe je er ook tegenaan kijkt, het gevecht tussen Russel en Antonelli was wel echt leuk om te zien en er werd echt wel geraced tot het gaatje totdat auto van Russel ermee ophield. Dat heb ik eerlijk gezegd lange tijd niet meegemaakt waarbij me alleen nog iets recents bij staat van Verstappen en LeClerc in het seizoen dat Verstappen zijn tweede wereldtitel opeiste, maar dat was wel van kortere duur dan gisterenavond.
Mijn boefje is liev!
Volgens Wolff was het een accu probleem.JB schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:28:
Is er eigenlijk iets bekend over het torretje van RUS? NOR viel ook uit, maar dat leek iets anders te zijn en had volgens mij ook niks te maken met zut in de sidepod, waar ie ook nog voor moest binnen komen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik vond het helemaal geen probleem...Lekker Ventje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Volgens Wolff was het een accu probleem.
Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..RobertMe schreef op maandag 25 mei 2026 @ 04:33:
[...]
* voorwaardelijke boete.
Kost hem tot nu toe helemaal niks. Maar kost hem 5k als die het de komende 12 maanden nog eens doet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
idd, is wel heel erg licht gegeven...G_Dragon schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Ik vind dat hij er wel heel gemakkelijk afkomt met een voorwaardelijke boete..
veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf
Ja daarom, gaat me ook niet eens om de coureur. Maar puur het oog op veiligheid, misschien moet ik het niet zeggen maar het zal vast door zijn Brits paspoort komen waardoor de FIA hem matst.masauri schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:53:
[...]
idd, is wel heel erg licht gegeven...
veiligheid is prio 1, en dan krijg je dit als straf? gekeken naar het verleden? wtf
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.instagram.com...7U/?igsh=YXpuc3J2bmdic255
[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 25-05-2026 11:10 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je was elke ronde na de pitstop bijna halve seconde sneller per ronde door de betere auto. maar goed
Het komt niet vaak voor dat Lewis toegeeft dat Max zo goed is.
Hamilton on overtaking Max: "It's the best to overtake another World Champion. And obviously I had a big deficit to close. It was really, really hard to close that gap. I was pushing him like a mad man to try to get close to him. You know how consistent and fast that guy is? He's the fastest guy. So it felt great to get to have that battle with him. It was really not easy to overtake."Hamilton on overtaking Max: "It's the best to overtake another World Champion. And obviously I had a big deficit to close. It was really, really hard to close that gap. I was pushing him like a mad man to try to get close to him. You know how consistent and fast that guy is? He's… pic.twitter.com/DrG0vPxu2O
— Verstappen News (@verstappenews) 25 mei 2026
[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 25-05-2026 11:28 ]
Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin
Zero compensation
Zo ging het met VET ookInternet Janny schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:24:
Sowieso mooi om te zien dat het vuur een beetje terug is bij Hamilton. Was nooit fan maar kan hem met de jaren wel waarderen.
Komt het door de auto of door de nieuwe vriendin
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/dkLIwdInd2W96mQNKFPEVyk4.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hcNsX9spNQNPSYLcj6Zp68N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hb2PsIyYAUIAcEySorckSk5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dhtk1gTv4HVUy3PaP8GXq9pA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJcYc3fULdH8CJSrmTw6MtSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XRqL1MoDc6apilwH4KjzP6xP.jpg?f=fotoalbum_large)