Ik vond zowel de sprint als de kwali best vermakelijk, zeker de kwali was gewoon close en spannend, dus ik zie niet precies in waarom je zo zit te zeuren, maar dat is hier een volkssport geworden geloof ik. Ga gewoon lekker wat anders doen dan.
Weerupdate
#F1 #CanadianGP WX UPDATE - It's raining lightly now in Montreal. Air temp now 11°C.
— Rodolfo (@Rodolfoar07) 24 mei 2026
Model projections continue to indicate periods of light rain throughout the day, decreasing around race time (4pm).
Rain Risk from Euro model:
12pm: 60%
2pm: 40%
3pm: 30%
4-5pm: 20%
6pm: <10% pic.twitter.com/mUItH6opl0
Meeste regen zou begin van de middag vallen. Rond de start of net na de start zou er nog een bui kunnen komen. Slechts enkele coureurs hebben door een natte fiilmdag of Pirelli bandentest wat ervaring met natte omstandigheden. Door de energieterugwinning via de MGU-K zal er weinig warmte in de banden komen. Ook door het gladde asfalt en geen snelle bochten op het circuit komt er geen warmte in de banden. Zoals 1 coureur het bestempelt het wordt dan chaos.
https://www.auto-motor-un...l-1/regen-montreal-chaos/
Oeh hoor ik regen? Laat maar komen!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
20% kans op regen tijdens de race?
Droog dus.
Droog dus.
Ik was dus niet de enige die dat opviel 😂G_Dragon schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:56:
This is how F1 teams change tyres from softs to hards![]()
[Video: unnamed]
Met een beetje geluk wat vocht en een paar uitglijders
Maar zoals zo vaak zal het uiteindelijk wel gaan meevallen
Maar zoals zo vaak zal het uiteindelijk wel gaan meevallen
#F1 #CanadianGP 🇨🇦 HRRR US model update predicts few periods of rain in Montreal in the coming hours, and indicates the development of very light rain during the race window.
— Rodolfo (@Rodolfoar07) 24 mei 2026
Tomorrow_io's AI-powered automated forecast predicts drizzle during the race (30% risk). pic.twitter.com/tGZz6QQvjN
Om 20.00 kunnen we zien wat het weer doet en zal er denk ik extra aandacht voor Lance zijn.
LIVE: Canadian Grand Prix Build-Up & Drivers Parade
Alle recente fans zijn alweer afgehaakt
Iedereen is de Indy500 aan het kijken. Komen straks wel weer hier buurten denk ik.
Ziet er koud en winderig uit...
Alle oude fans ook. Waarschijnlijk zijn die ook meer tegen dit reglement dan de nieuwe fans (die vaker voor de poppetjes of de show kijken, en niet voor het racen).shoombak schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
ga pas kijken vanaf een uurtje of 9
Combinatie van factoren: de bekende streams werken niet meer en het huidige speelveld maakt niet dat je alsnog een duur abbo aanschaft.shoombak schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe voelt dat, je zo verheven voelen boven anderen?shoombak schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Lekker genieten BBQ, straks de race.shoombak schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Viaplay en F1tv werken niet meerhoevenpe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:39:
[...]
Combinatie van factoren: de bekende streams werken niet meer en het huidige speelveld maakt niet dat je alsnog een duur abbo aanschaft.
2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850
Denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, het is een stuk lastiger om gratis te kijken.
Ik ben geen recente fan, ik kijk al veel te lang, maar dit seizoen voelt vooralsnog zeer mehh. Sinds verstappen mee rijdt kijk ik vaak zelfs de trainingen, maar een kwalificatie of race heb ik sowieso al jaren niet meer gemist. Gister even door de sprint gespoeld, voor het eerst eigenlijk.shoombak schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
ik hoop echt dat het “gevoel” weer een beetje terug gaat komen.
Uiteraard straks wel de race kijken. Dat dan weer wel.
Dat valt ook wel mee toch? Ik heb zelf een F1 abbo, maar bijvoorbeeld mijn Pa kijkt gewoon via een of andere stream op een open net in Zwiterland of ergens in die regio. Zal op zijn lastigs een VPN voor nodig zijn.hoevenpe schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:50:
[...]
Denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, het is een stuk lastiger om gratis te kijken.
Bij de drivers parade wist de presentatrice amper een woord Frans uit Lance te krijgen maar misschien kwam dat omdat hij straks vanuit de pitstraat gaat starten vanwege nieuwe motoronderdelen.
Op Viaplay
Hele lichte regen, koud.
Zoals nu is te droog voor inter en slippery voor droog.
Leuk
Bandjes en strategie keuzes
:strip_exif()/f/image/OUg01WxAqQJGZKd9efez8Esg.jpg?f=fotoalbum_large)
Hele lichte regen, koud.
Zoals nu is te droog voor inter en slippery voor droog.
Leuk
Bandjes en strategie keuzes
:strip_exif()/f/image/OUg01WxAqQJGZKd9efez8Esg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 24-05-2026 21:12 ]
Bij de pre-race show van F1TV oogt het kurkdroog. Al het personeel staat wel met regenhoezen om de camera's en monitoren. Ze houden dus nog wel rekening met regen...?
Blijft waarschijnlijk alleen bij motregen
Maar misschien genoeg voor wat chaos:strip_exif()/f/image/nSRNVJIaakHmDSYEufpITPxG.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar misschien genoeg voor wat chaos
Drizzle has picked up and the tents are going up.. pic.twitter.com/og12AxkEeQ
— Jon Noble (@NobleF1) 24 mei 2026
:strip_exif()/f/image/nSRNVJIaakHmDSYEufpITPxG.jpg?f=fotoalbum_large)
Laten we het hopen!
---RAWE CEEK!!!---
Ze gaan wel op de inters de installatierondes rijden.
Sommige rijden met slick en andere met regenbanden tijdens warmup?
O.a. LIN staat inderdaad op softs.
Ben persoonlijk nog lekker Indy aan het kijken, ik zal niet de enige zijn.
Race control geeft aan dat de partytenten weg moeten:
AWNINGS TO BE REMOVED
24 May 2026, 21:29:48, Lap 1
Weet niet of dat standaard is bij 30 min voor de race of dat het is omdat het gewoon droog is?
AWNINGS TO BE REMOVED
Weet niet of dat standaard is bij 30 min voor de race of dat het is omdat het gewoon droog is?
Dichterbij de cup gaan we dit jaar met oranje niet komen...d-vine schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:27:
De wereld beker was even bij de bulls
Inclusief groepsfoto met de Fifa baas. Maar die wordt niet geaccepteerd door mijn telefoon
Martin Brundle vraagt Stroll hoeveel grip er is. STR: 'Er is geen grip'.
Nu wel aardig wat druppels op de lensen van de camera's.
Normaal staan die tenten echt veel langer op. Tot 5, 10, 15 minuten voor de start of zo.StefanVerkerk schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:31:
Race control geeft aan dat de partytenten weg moeten:
AWNINGS TO BE REMOVED
En als het onderdeel van de regels zou zijn zouden ze er geen bericht voor sturen? En als het 30 minuten voor de start is zouden ze het bericht niet 30 minuten en 12 seconden voor de start sturen. Maar ze sturen ook geen berichten dat de banden onder de auto moeten zitten (5 minuten voor de start) of alle monteurs van de grid moeten zijn (30 sec voor de start?).
Lando bij Martin Brundle: "it's gonna be slidy!"
Misschien toch punten voor Stroll dan.StefanVerkerk schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:42:
Martin Brundle vraagt Stroll hoeveel grip er is. STR: 'Er is geen grip'.
Na Verstappen de beste regenrijder.
[ Voor 6% gewijzigd door Internet Janny op 24-05-2026 21:46 ]
2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850
Blijft leuk, een volkslied met een heel koor maar geen enkele microfoon bij ze in de buurt om de audio te vangen. Gewoon even een mp3'tje ingestart dus.
Dat worden minstens 5 botsingen en/of bochten missen de eerste ronde met deze omstandigheden op slicks.
Laat maar komen die regen! Dit soort vage omstandigheden kunnen het wel heel leuk maken (of heel saai als ze de helft van de tijd achter de SC zitten)
Hopen op genoeg nattigheid voor wat leuke chaos. Maar niet zoveel dat het gelijk een rode vlag wordt.
Hmm, vraag mij af wat de strategie wordt met kou en een natte baan.
Soft-medium -soft of soft -medium -medium zou qua grip weleens beter kunnen zijn dan een niet werkende hard
Soft-medium -soft of soft -medium -medium zou qua grip weleens beter kunnen zijn dan een niet werkende hard
Zo ben net thuis, iedereen veel plezier, ben heel benieuwd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Fijne race allemaal!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
3 rondjes achter de SC en dan op naar huis.skimine schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:49:
Hopen op genoeg nattigheid voor wat leuke chaos. Maar niet zoveel dat het gelijk een rode vlag wordt.
Nou, hopen op een spannende race met een bult onvoorspelbare gebeurtenissen! Fijne race allen
Twente komt eraan!
Fijne race iedereen!
[ Voor 10% gewijzigd door Mschamp op 24-05-2026 21:53 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Geen matches
Fijne race iedereen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mijn Oostenrijkse hotel heeft de Grand Prix!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Kans is groot dat de start en eerste rondes chaos worden. Niet dat ik daar op zit te wachten.
Maar veel plezier allemaal!!!!
Maar veel plezier allemaal!!!!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Fijne race allemaal, hopelijk heel veel chaos.
Spanje 2016 vibes, Kimi heeft een appeltje te schillen met George...
Komt ie dan... komt ie dan hè. Veel plezierrr
Geniet ervan
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
RISK OF RAIN FOR THE F1 RACE IS 50%
24 May 2026, 21:45:07, Lap 1
24 May 2026, 21:45:07, Lap 1
McLarens op inters volgens F1 timing
Oh my
Oh my
Yes koud en nat! Lets go!
Veel plezierrrr
Veel plezierrrr
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Huh hoorde ik nu dat het ook op Netflix is?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zak Brown gaat de start niet halen. Rood en nog 8 ronden bij de Indy 500
[ Voor 35% gewijzigd door jan390 op 24-05-2026 21:59 ]
De Mercedes-drama wel.Pierre schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:57:
https://www.formule1.nl/nieuws/netflix-samenwerken-eddy-cue-apple-tv-gp-canada-uitzenden-drive-to-survive/Pierre schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:57:
Niet voor ons..
haper haper stotter stotter hier
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Kan dan een lange dag worden, gelukkig morgen een vrije agenda
Nou ben benieuwd, hopen op lekker veel chaos en een onverwachte winnaar, zoals Max
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
- DaniëlWW2
- Niet online
Geen matches
Die inters van McLaren gaan interessant worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat bandenverschil is wel bijzonder. Zie je niet vaak teams op inters en op slicks.
Wordt het interessant of zoals de Europese playoffs van vandaag?
Alleen zin als het binnen een paar ronden flink gaat regenen.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:00:
Die inters van McLaren gaan interessant worden.
Anders een erg verkeerde gok
Wat een kleurrijk bandenstaatje zo
offtopic:
Zo grijs als dat het daar is, zo mooi is de zonsondergang nu buiten...
Fijne race iedereen!
Zo grijs als dat het daar is, zo mooi is de zonsondergang nu buiten...
De hele regenboog komt voorbij bij de bandenkeuze
Mooie tombola word het zo.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dood of de gladiolen, Mercedes wint anders sowieso.D-dark schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:01:
Alleen zin als het binnen een paar ronden flink gaat regenen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Geen matches
De baan is niet droog, maar ook niet echt nat. Lijkt weinig grip te zijn voor softs, maar niet nat genoeg voor inters.
Go Stroll
Norris gaat een merc eraf tikken in bocht 2. mijn voorspelling :-D
Hij gaat nu al pitten! /s
Antonelli false start.
edit:
Ahh, start aborted door Lindblad.
Ahh, start aborted door Lindblad.
[ Voor 55% gewijzigd door Maarten_E op 24-05-2026 22:04 ]
Veel verschillende banden keuzes,ben benieuwd.
EXTRA FORMATION LAP
24 May 2026, 22:03:19, Lap 1
24 May 2026, 22:03:19, Lap 1
Heel duidelijkMaarten_E schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:03:
Antonelli false start.
Wat zijn die knipperilchten aan de voorkant
Over het algemeen heb ik meer fiducie in Red Bull dan McLaren qua race strategie en inschatting. We zullen zien.D-dark schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:01:
[...]
Alleen zin als het binnen een paar ronden flink gaat regenen.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Daar is de chaos al
chaos
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/b4lJrmsZOwVcprfGxw9LgKL2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fW3qAQq57N3jXwvVDm6xljP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ecBeNadOVg2fNDgGi7wMkLFm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KSAguoFtXJ2TEhXAwaxtKVsp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YKi5EEDR73JPA8afrXn4TMVy.jpg?f=fotoalbum_large)