Maxwp schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:30:
[...]
ik mis hier iets wat heeft een led switch ? te maken met soc etc
Slecht programmeerwerk zeker. Inderdaad absurd dat iets als een LED uitschakelen zoveel bijkomende problemen geeft aan de batterij. Om nog maar te zwijgen dat de v158.1 die men nadien heeft uitgebracht nog steeds niet correct werkt en men verder de moeite niet meer heeft gedaan om dit op te lossen. Ze kunnen de optie beter voor mensen met een v1 en v2 uit de App slopen, want dat is de ideale manier om je batterij om zeep te helpen duidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Avenger 2.0 op 19-08-2026 17:57 ]

Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:52:
[...]

Inderdaad dit en dat ze blijkbaar makkelijk de ingebouwde beveiligingen kunnen overschrijven. Om nog maar te zwijgen over eventuele lekken die door buitenstaanders uitgebuit zouden kunnen worden. Misschien tijd om de cloud connectie toch maar te blokkeren en enkel lokaal aan te sturen (HA of AstraMeter).
Heb ook al gedacht om dat te doen. Maar voorlopig is de Marstek app nog een backup voor als de HA zou uitvallen...en voor eventuele garantie gevallen.

Ook gebruik ik de Marstek app nog voor de Venus A met een zeer éénvoudige strategie : tijdens de dag laden de 4 panelen van 450 W de 4.2 kwh van de Venus A , zodra die vol is gaat de surplus net op of naar de 3 Venus E's. Tijdens de nacht ontlaadt ik de Venus A manueel aan een vast waarde van 250W en HBC stuurt dan bij in NOM met de 3 Venu E's in sequentie. Loopt zeer goed.

[ Voor 25% gewijzigd door DSSW op 19-08-2026 18:30 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V149.119.109 / HBC control via HWP1 + Marstek control CT002 V124 / 3 fasen net

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57
Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:52:
[...]

Inderdaad dit en dat ze blijkbaar makkelijk de ingebouwde beveiligingen kunnen overschrijven. Om nog maar te zwijgen over eventuele lekken die door buitenstaanders uitgebuit zouden kunnen worden. Misschien tijd om de cloud connectie toch maar te blokkeren en enkel lokaal aan te sturen (HA of AstraMeter).
Je weet zelf toch ook allang dat ze polling rate op verzoek aanpassen, problemen met het rode warn lampje op konden lossen en dan verdween, mijn marstek stond op een 1200 watt en dat werd toen (vorig jaar) ook gefixt, en er zijn wel meer voorbeelden te vinden, wat als prettig of behulpzaam bevonden kan worden.
Daarnaast of je je nog druk moet maken over beveiligingen en gegevens, anderen weten meer van jou als dat je zelf ooit te weten komt.
Begin dan er maar mee te telefoon/gsm uit te gooien, de mobiele en niet de draaischijf variant :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:56:
[...]

Slecht programmeerwerk zeker. Inderdaad absurd dat iets als een LED uitschakelen zoveel bijkomende problemen geeft aan de batterij. Om nog maar te zwijgen dat de v158.1 die men nadien heeft uitgebracht nog steeds niet correct werkt en men verder de moeite niet meer heeft gedaan om dit op te lossen. Ze kunnen de optie beter voor mensen met een v1 en v2 uit de App slopen, want dat is de ideale manier om je batterij om zeep te helpen duidelijk.
ik heb bij de v1 en v2 niet eens een led switch zitten?

• Maxwp
savale schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:56:
[...]

Moet ik even de code induiken, maar volgens mij laad ik met 100 watt. Dat duurt dan zeg 15 minuten. Dan net voordat 100% bereikt wordt schakelt hij af en ontlaad hij met 24 watt. Onder een bepaald voltage gaat hij weer laden met 100watt enzovoorts. Ik heb hier wat mee lopen spelen, maar dit werkt het beste. Hij deed dit enkel als er zonnestroom beschikbaar was en de accu al vol. 3 van de 4 accu's waren met 2 maanden weer helemaal in topconditie. De laatste had 1 cel die enorm afweek. Die is er nu ook bijna, maar dat heeft een maand langer geduurd (en nog niet klaar)
ok vanaf wanneer ga je met 100watt laden want de stap van 99 naar 100 is er toch zonder 99,5 tussenstap?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15
Maxwp schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:16:
[...]

ok vanaf wanneer ga je met 100watt laden want de stap van 99 naar 100 is er toch zonder 99,5 tussenstap?
details staan hierin:
https://github.com/kiss81...batteryControlLoopM1.yaml

Het gaat in werkelijkheid niet met percentages, maar voltages en de rs485 balancing flag
tweeek schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:54:
[...]

Je weet zelf toch ook allang dat ze polling rate op verzoek aanpassen, problemen met het rode warn lampje op konden lossen en dan verdween, mijn marstek stond op een 1200 watt en dat werd toen (vorig jaar) ook gefixt, en er zijn wel meer voorbeelden te vinden, wat als prettig of behulpzaam bevonden kan worden.
Daarnaast of je je nog druk moet maken over beveiligingen en gegevens, anderen weten meer van jou als dat je zelf ooit te weten komt.
Begin dan er maar mee te telefoon/gsm uit te gooien, de mobiele en niet de draaischijf variant :)
Zoals ik begrijp uit zijn post kan men remote bepaalde beveiligingen van de batterij (zoals BMS beschermingen) omzeilen waardoor max cel voltage boven de 3,6V kan geladen worden zoals bij hem door support gebeurd is. Toch net iets anders dan remote een polling rate of andere instelling aan te passen. Destijds was hier ook een post dat een leverancier/dozenschuiver die ook de batterij diagnose op afstand kon uitlezen van zijn klant (zonder contact met China). Vandaar dat ik toch wel wat argwanend ben naar in hoeverre wie allemaal toegang heeft tot onze batterij en wat ze daarvoor nodig hebben (misschien enkel het serienummer en een 'geheime' config website van Marstek?)

• tweeek
Avenger 2.0 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

Zoals ik begrijp uit zijn post kan men remote bepaalde beveiligingen van de batterij (zoals BMS beschermingen) omzeilen waardoor max cel voltage boven de 3,6V kan geladen worden zoals bij hem door support gebeurd is. Toch net iets anders dan remote een polling rate of andere instelling aan te passen. Destijds was hier ook een post dat een leverancier/dozenschuiver die ook de batterij diagnose op afstand kon uitlezen van zijn klant (zonder contact met China). Vandaar dat ik toch wel wat argwanend ben naar in hoeverre wie allemaal toegang heeft tot onze batterij en wat ze daarvoor nodig hebben (misschien enkel het serienummer en een 'geheime' config website van Marstek?)
Je bedoelt de situatie / conflict tussen met marstek.nl en @dasystemcheck ?

Argwanend is niet verkeerd, maar weet jij waar je accoord voor hebt gegeven en dan heb ik het niet alleen over marstek.
Complottheorie is natuurlijk een heel nieuw topic waard, waarin je de vraag kan stellen of je er verstandig aan doet om een chinees product te kopen terwijl je twijfelt over misbruik / inzien van gegevens.(en helemaal als het goedkoop is !!!)

[ Voor 10% gewijzigd door tweeek op 19-08-2026 22:19 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

Maxwp schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:15:
[...]
ik heb bij de v1 en v2 niet eens een led switch zitten?
Zit alleen in fimware v158. En gezien de problemen gaan ze die waarschijnlijk niet meer geven bij aanvraag (en gezien die LED optie ook niet werkt).
tweeek schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:58:
[...]
Je bedoelt de situatie / conflict tussen met marstek.nl en @dasystemcheck ?
Ik denk inderdaad deze case. Aan de andere kant kan ik op de firewall makkelijk traffic van batterij naar internet blokkeren en blijft die perfect in HA werken via modbus. En als je ooit support nodig hebt door defect of een firmware update (al gok ik dat de v1/v2 EOL is voor support updates) kan ik nog tijdelijk terug inschakelen. Niet direct dat ik kwaadaardige acties van Marstek verwacht, meer dat ik denk dat ze hun veiligheid niet op orde hebben en ik het eerder zie gebeuren dat iemand kwaadwillig toegang kan krijgen tot de batterij met alle gevolgen van dien.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:43
Luuk1983 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:18:
[...]

Inderdaad, dat viel me vandaag ook op. Hij is van 12% naar 10% verder leeg gelopen, dat had ik niet eerder gezien.
Nee, ik ook niet.
Nu tikt hij wederom de 11% aan, dit terwijl in de Marstek app toch écht 12% staat...
Ik zie het overigens ook bij een familielid gebeuren (draait een andere FW versie op de Venus 3).

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels v150 op mijn Venus E 3.0 en merk dat de info op het hoofdscherm van de app steeds achterloopt. Geeft aan dat batterij bijvoorbeeld offline is, klik ik op de batterij: niets aan de hand.

Ook geeft hij bijvoorbeeld 18% aan. Klik ik er op: 12%. De status is dus niet actueel.

Ligt dit aan v150 of hebben meer mensen hier last van?

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:15
THE_BASE schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 07:58:
Inmiddels v150 op mijn Venus E 3.0 en merk dat de info op het hoofdscherm van de app steeds achterloopt. Geeft aan dat batterij bijvoorbeeld offline is, klik ik op de batterij: niets aan de hand.

Ook geeft hij bijvoorbeeld 18% aan. Klik ik er op: 12%. De status is dus niet actueel.

Ik heb het zelfde sinds v150

Mercedes E300e / 8x AEG 455Wp PV / Panasonic Aquarea WH-WXG12ME8 12kW / 3x Marstek Venus E 3.0kWh + Marstek CT002 / Intel i5-13600KF / RTX 3090 / Arch Linux KDE Plasma Wayland

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
Hier ook hetzelfde verschijnsel sinds v150. En de accu's gaan een stuk verder leeg dan op V148 die ik eerst had. Nu zie ik ze regelmatig sochtends op 8% staan. Ik zie in de grafiek dat de accus netjes bij 12% stoppen met ontladen, maar daarna nog elke 2 uur 1% blijven verliezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nomis op 20-08-2026 08:13 ]

• Ronald6
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:37

Ik heb toch de gok gewaagd om van 148 naar 150 te gaan op de V3’s omdat Marstek die naar mij gepushed had. Maar ik heb datzelfde probleem. Ook nul op de meter werkte erg beroerd. Ik had gehoopt dat er ondertussen wat meer stabiliteit in de updates zat, vooral omdat ze zelf de update aanbieden zonder dat ik erom gevraagd had maar zoals zoveel mensen hier al hebben aangegeven; het gaat bij Marstek net iets anders en als je geen problemen ervaart dan is het het beste om niet te updaten. Ik heb gelijk weer een downgrade aangevraagd en vanmorgen gekregen en ik draai nu weer op 148.119.113. Die had ik hiervoor ook en daar draaiden ze eigenlijk maanden lang zonder problemen op.

• tweeek
Ja blijven updaten omdat je je tekort gedaan voelt, en dan gaan klagen!
En weten het zo goed, is je systeem stabiel laat het dan zo!, maar nee want een update zou toch zomaar een wereld van verschil maken.

• THE_BASE
  • Niet online
Ronald6 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Ik heb toch de gok gewaagd om van 148 naar 150 te gaan op de V3’s omdat Marstek die naar mij gepushed had. Maar ik heb datzelfde probleem. Ook nul op de meter werkte erg beroerd. Ik had gehoopt dat er ondertussen wat meer stabiliteit in de updates zat, vooral omdat ze zelf de update aanbieden zonder dat ik erom gevraagd had maar zoals zoveel mensen hier al hebben aangegeven; het gaat bij Marstek net iets anders en als je geen problemen ervaart dan is het het beste om niet te updaten. Ik heb gelijk weer een downgrade aangevraagd en vanmorgen gekregen en ik draai nu weer op 148.119.113. Die had ik hiervoor ook en daar draaiden ze eigenlijk maanden lang zonder problemen op.
Hoe vroeg je die downgrade? Zelfde gedaan, nog geen reactie. Als ik nu naar Help & Feedback ga is het scherm volledig zwart…

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:18

Dat is bij mij bij de V2 ook hoor. Niet altijd maar soms gebeurd dit wel eens. Drukte op de servers denk ik. Maar dat is toch niet erg als je dat weet?

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.62 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• Maxwp
Avenger 2.0 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 07:10:
[...]

Ik denk inderdaad deze case. Aan de andere kant kan ik op de firewall makkelijk traffic van batterij naar internet blokkeren en blijft die perfect in HA werken via modbus. En als je ooit support nodig hebt door defect of een firmware update (al gok ik dat de v1/v2 EOL is voor support updates) kan ik nog tijdelijk terug inschakelen. Niet direct dat ik kwaadaardige acties van Marstek verwacht, meer dat ik denk dat ze hun veiligheid niet op orde hebben en ik het eerder zie gebeuren dat iemand kwaadwillig toegang kan krijgen tot de batterij met alle gevolgen van dien.
maar wat voor beveiliging is nog niet in orde?

dat een dozenschuiver zonder tussenkomst je accu kan benaderen of nog meer? dacht dat de lekken zn beetje nu gedicht waren?

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:33
dannyro schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:46:
[...]

Dat is bij mij bij de V2 ook hoor. Niet altijd maar soms gebeurd dit wel eens. Drukte op de servers denk ik. Maar dat is toch niet erg als je dat weet?
niet de servers - gewoon slechte app ... ben het eens met anderen die de juiste leuze prediken - als het stabiel is - blijft er af. Updates enkel nodig om:

- als je problemen hebt

- nieuwe features die je zou gebruiken

We vergeten dat dit uiteindelijk een relatieve domme thuisbatterij is (net amls alle andere domme thuisbatterijen).

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v149 en CT003 v117

• Danferno
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:59
[...]

Inderdaad, dat viel me vandaag ook op. Hij is van 12% naar 10% verder leeg gelopen, dat had ik niet eerder gezien.
Lijkt me het verbruik van de batterij zelf. Bij ons ontlaadt hij tot 12%, dan zakt hij tot 10% uit eigen verbruik en vanaf dan laadt hij zichzelf net genoeg bij om z'n eigen verbruik te coveren

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:43

Ligt aan v150. V148 had hier geen last van. Ik heb ook een V1 staan met firmware v155 en die blijft altijd online. Voor mij wel niet belangrijk, ik stuur de batterijen aan via modbus ism HA.

• Ronald6
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:37
THE_BASE schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:34:
[...]

Hoe vroeg je die downgrade? Zelfde gedaan, nog geen reactie. Als ik nu naar Help & Feedback ga is het scherm volledig zwart…
Ik heb dit gestuurd;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VHksQ9o7H6wW3nD9YMfkh_0nng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tgD5R5Uim5IKOXcCgW9xNCEv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ronald6 op 20-08-2026 10:43 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Dank. Kreeg net via AI de downgrade. Even wachten tot er wat meer juice in die batterij zit.

Oei dat is hier altijd al zo geweest. 1 enkele keer klopt die info wel maar doorgaans heb ik het nooit anders geweten eigenlijk.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Danferno schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:19:
[...]

Lijkt me het verbruik van de batterij zelf. Bij ons ontlaadt hij tot 12%, dan zakt hij tot 10% uit eigen verbruik en vanaf dan laadt hij zichzelf net genoeg bij om z'n eigen verbruik te coveren
Dat is vooral vreemd bij de V3's. Mijn V2's nemen het standby verbruik gewoon uit het net zodra ze volledig leeg zijn. Als je een ondergrens hebt is het niet de bedoeling dat die hier onder zakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Druppeltje_ op 20-08-2026 11:12 ]

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• THE_BASE
  • Niet online
Druppeltje_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:07:
[...]

Oei dat is hier altijd al zo geweest. 1 enkele keer klopt die info wel maar doorgaans heb ik het nooit anders geweten eigenlijk.
Terug bij v148, maar heb nog steeds 'offline' in het eerste scherm. Klik ik er op dan werkt het wel en zie ik de huidige stats. Maar heb dit nooit eerder gehad tot die upgrade naar v150 gisteren.

Druppeltje_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
Dat is vooral vreemd bij de V3's. Mijn V2's nemen het standby verbruik gewoon uit het net zodra ze volledig leeg zijn. Als je een ondergrens hebt is het niet de bedoeling dat die hier onder zakt.
De v1/v2 hier halen ook uit het net (~7W) maar na enkele dagen standby zie je batterijpercentage toch zakken van 11% naar 10% en dan naar 9% en automatisch terug bijladen naar 11%.

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:18
vifra schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:01:
[...]

niet de servers - gewoon slechte app ... ben het eens met anderen die de juiste leuze prediken - als het stabiel is - blijft er af. Updates enkel nodig om:

- als je problemen hebt

- nieuwe features die je zou gebruiken

We vergeten dat dit uiteindelijk een relatieve domme thuisbatterij is (net amls alle andere domme thuisbatterijen).
Ach, bv de iPhone app updates. Er staan 2 app updates klaar, je trekt het scherm naar beneden (refresh) en het zijn er opeens 8. Juist hetzelfde hoor. Soit, ik heb hier geen last van, werkt hier meer dan perfect.

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.62 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• Yeshua
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:47:
[...]

Toch wel raar dat de batterij stopt met werken zolang je de firmware update niet gedaan hebt. Zeker dat het geen toeval is? Want dat is wel het eerste dat ik hierover lees.
Ik krijg al een tijd een update aangeboden naar 148.119.113, maar ook al hebben verschillende gebruikers gemeld dat deze update goed draait, ik laat het zo. Alles draait goed en dat wil ik zo houden. De laatste dagen is de batterij een paar dagen tot 12% gegaan, maar ook dat gaf geen problemen.

Maar wat mij betreft blijft de batterij werken, ondanks dat er een update aangeboden wordt.

🇧🇪 | SolarEdge HD-Wave SE4000H | Maysun MS430MDG-54H N-Topcon Double Glass - 4380Wp (x12) ☀️Z | 🔋MT Venus E 3.0 5.12 kWh V148.117.112 | MT CT003 V116 | MT app 1.6.72 | VIOFO A129 Pro | RPi Zero 2 W (Pi-Hole & Unbound)

• THE_BASE
  • Niet online
Het is nu alleen maar irritant dat die eerste banner in die app andere informatie toont dan de actuele stand.

• Yeshua
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08
[...]

Hier is hij 2 keer heel stabiel op 12% blijven staan.

🇧🇪 | SolarEdge HD-Wave SE4000H | Maysun MS430MDG-54H N-Topcon Double Glass - 4380Wp (x12) ☀️Z | 🔋MT Venus E 3.0 5.12 kWh V148.117.112 | MT CT003 V116 | MT app 1.6.72 | VIOFO A129 Pro | RPi Zero 2 W (Pi-Hole & Unbound)

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
Druppeltje_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]

Mijn V3 neemt het standby gebruik ook gewoon uit het net, ongeveer 9 Watt. Toch zie ik bij mijn V3 ook dat vreemde effect dat de akku in standby mode langzaam verder leegloopt onder de 12%. Er lijken meer mensen last van te hebben.

• Mg4gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:58

149 op de Venus E 3.0 heeft dit ook

Weheat Flint FE, 7X325 O, 8X325 W, SE4000h, 2x Marstek Venus E 3.0, MG4 ER

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mg4gebruiker schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

149 op de Venus E 3.0 heeft dit ook
Same here op 150

[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 20-08-2026 13:50 ]

https://powershellisfun.com

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
Same here op 147

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ronald6 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Dus ik doe er goed aan de update te negeren :) Zag op Facebook ook al berichten dat het niet bij iedereen goed ging.

Eigenlijk is het enige dat ik zou willen een iets snellere reactietijd op de homewizzard meter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
Dat lege hoofdscherm / refresh nodig na update naar v150 heb ik al gemeld aan Marstek daags na de update: "we have already fed back the issue to the technical staff and wil definately solve it as soon as possible".

Verder ben ik totaal niet akkoord met de victim blaming die hier gedaan wordt ten aanzien van de gebruikers die wel upgraden als het aangeboden wordt. Het updaten van software is een best practice, in het minst voor het patchen van security vulnerabilities. Ze moeten gewoon bij Marstek hun shit in orde krijgen. Hierdoor blijft dit product imo momenteel totaal af te raden voor niet tech savy personen.

🇧🇪 🔋| Marstek Venus E v3 - EMS 150, VNS 119, BMS 115, comms 202506241541 | CT003 - FW V118, comms 202506141125 | App Android v1.6.72

• thejepper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:47
Heb ook de Marstek E via Omnibattery lopen. Fantastische software. Over de batterij zelf en hun eigen app (drama!) ben ik minder te spreken. Continue afname van capaciteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdmdpJe8C3WcYFXl2-y4JdkGkmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M0NJnQ1mUGc2dG8Cv6UBd5zv.png?f=fotoalbum_large

Je ziet een duidelijk aflopende trend, 2x eerder met update reset van BMS/calibratie gehad maar nu dus opnieuw. Voltage is 3.6V op 52% cap. Onlading is 1.8 kwh waarna leeg (3.3V). Laatste ronde update naar v150 geen reset. Voltage verschil is 48mV dus ook niet evident een slechte cell. BT analyse laat dat ook niet zien. Geen andere manier om goede reset te doen zover ik weet of calibratie te forceren.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

runob schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:47:
Verder ben ik totaal niet akkoord met de victim blaming die hier gedaan wordt ten aanzien van de gebruikers die wel upgraden als het aangeboden wordt. Het updaten van software is een best practice, in het minst voor het patchen van security vulnerabilities. Ze moeten gewoon bij Marstek hun shit in orde krijgen. Hierdoor blijft dit product imo momenteel totaal af te raden voor niet tech savy personen.
Vind ik ook, Homewizzard zou ik zo durven updaten, bij Marstek heb ik door dit topic te volgen en de facebook groepen mijn bedenkingen en wacht ik even. Maar je kan niet verwachten dat iedereen daar kijkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• tweeek
Dat lege hoofdscherm / refresh nodig na update naar v150 heb ik al gemeld aan Marstek daags na de update: "we have already fed back the issue to the technical staff and wil definately solve it as soon as possible".

En de reden voor de massale aankoop was ...... "De prijs"
Voor de rest van je antwoord heb ik even een woordenboek nodig :+

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:10

lol, 5 gebruikers in mijn wijk hebben meerdere MT draaien (1 of2 ) geen enkele heeft ook maar een benul van IT. allen draaien ze gewoon.

denk eerder dat er iets mis is met de gemiddelde tweaker die denkt dat zijn noden de minimum is van wat een consument koopt en die denkt dat em een tweaker is.... hoho ik kan cel voltage uitlezen nu weet ik alles beter en ben een echte die hard... er heeft iemand een alternatieve tool, laat ik aan elk knopje wat draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door dnat op 20-08-2026 17:20 ]

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:10
thejepper schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:52:
Heb ook de Marstek E via Omnibattery lopen. Fantastische software. Over de batterij zelf en hun eigen app (drama!) ben ik minder te spreken. Continue afname van capaciteit:
wie is er hier een drama queen 8)7
als er continue afname is van capaciteit dan is er misschien iets mis mee O-) of ligt het misschien aan je meet methodiek :)

Die app en sw doet wat een gemiddelde consument er mee doet, wannabee en wishfull is altijd iedereen, koop je dan een toestel van dubbel van de prijs en hoop daar dan dat de sw beter is , wie nu ongeveer niet weet wat hij koopt bij een MT na alle forum en info die er te vinden is, die is gewoon een tweakers ramp op zichzelf, kom hier dan niet de **** uithangen. Er zijn hier al veel 1.5j+ gebruikers.

[ Voor 47% gewijzigd door dnat op 20-08-2026 17:20 ]

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:33
dnat schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

lol, 5 gebruikers in mijn wijk hebben meerdere MT draaien (1 of2 ) geen enkele heeft ook maar een benul van IT. allen draaien ze gewoon.

denk eerder dat er iets mis is met de gemiddelde tweaker die denkt dat zijn noden de minimum is van wat een consument koopt en die denkt dat em een tweaker is.... hoho ik kan cel voltage uitlezen nu weet ik alles beter en ben een echte die hard... er heeft iemand een alternatieve tool, laat ik aan elk knopje wat draaien.
nice one :-)

Inderdaad die dingen doen bij 95% van de mensen gewoon wat ze moeten doen, geen zorgen ...

En inderdaad tweakers zijn daar omdat ze prob lemen hebben of omdat ze er mee willen "tweaken" ... dus normaal dat op tweakers het % aantal probleempjes hoog ligt ...

Maar die tweakers geven de nodige push aan marstek (en andere producten) om beter te worden ...

Dit gezegd zijnde, de marstek software (app & firmware) zijn nu niet de beste op de markt hé ... daar zijn we denk ik wel allemaal akkoord over.

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v149 en CT003 v117

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:53
Ik had een vraag ingediend via de app via 'vraag het Marstek'. Ik vul de vraag in en submit. Hij zegt dat het met succes aangemaakt is, maar een paar seconden later verdwijnt mijn vraag uit het overzicht en nu is het overzicht leeg. Iemand dat ook meegemaakt. Jezus wat een kansloze app is het de laatste tijd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@thejepper

Ik gebruik ook Omnibattery maar wat zegt die soc over de capaciteit dan? Ben je dan aan het terugleveren als die niet boven x procent komt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gv2QAiN8Ap9oriA0L5ASHZzrE68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrU1TBiRLzksyB6wYCprIqql.jpg?f=fotoalbum_largeHier vandaag de accu ook niet vol maar doet z’n ding verder wel. Misschien deze optie aanzetten of eens handmatig opladen om te zien wat er echt in en uit gaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxcn334DohXpQ07ZcilxNWEhbSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qe8sqI4XgKcZPzwrBK5p6GDi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie overigens pas bij 100% dat er een of meerdere cellen uit de pas gaan lopen, lijkt een eigenschap dat de spanning dan piekt. Momenteel is het verschil bijvoorbeeld
Cel max3,321 VCel min3,317 V

[ Voor 12% gewijzigd door bite op 20-08-2026 18:09 ]

bite schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:06:
Ik zie overigens pas bij 100% dat er een of meerdere cellen uit de pas gaan lopen, lijkt een eigenschap dat de spanning dan piekt. Momenteel is het verschil bijvoorbeeld
Heeft te maken met vlakke laad/ontlaad curve van LFP. Dus enkel bij zowat leeg of vol zie je goed verschil tussen celvoltages.
thejepper schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:52:
Je ziet een duidelijk aflopende trend, 2x eerder met update reset van BMS/calibratie gehad maar nu dus opnieuw. Voltage is 3.6V op 52% cap. Onlading is 1.8 kwh waarna leeg (3.3V). Laatste ronde update naar v150 geen reset. Voltage verschil is 48mV dus ook niet evident een slechte cell. BT analyse laat dat ook niet zien. Geen andere manier om goede reset te doen zover ik weet of calibratie te forceren.
Leeg is toch 3,1V en niet 3,3V?

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:53
Niekniek89 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:03:
[...]

Wat voor WIFI netwerk heb je?
Ik had ook na een fw upgrade dat CT offline bleef.
Nadat ik de CT003 verplaatste naar een andere UniFI AP, kwam direct de CT003 weer online.
Blijkbaar zat er bij mij daar iets niet lekker.

CT003 was overigens gewoon online in de APP (kreeg p1 data binnen), en was gewoon te pingen.
Leek dus niets aan de hand, maar blijkbaar konden ze elkaar toch niet vinden.
Mijn scenario was PRECIES hetzelfde: P1 meter is de app beschikbaar en ik kon ook gewoon de P1 data met verbruik en alles zien. In Unifi hebben zowel de accu als de CT003 een goede Wifi-verbinding, maar ze kunnen elkaar maar niet vinden.

Jouw oplossing lijkt ook mijn oplossing. Ik heb in Unifi een nieuw Wifi netwerk aangemaakt precies hetzelfde als mijn standaard IoT-netwerk, maar dan met de naam 'marstek' en meteen kon de batterij de CT003 weer vinden. Daarna heb ik ze terug geplaatst naar het standaard IoT-netwerk en toen werkte het weer niet. Pas na een reboot van het access point en daarna een reboot van de batterij en de CT003 werkte alles weer naar behoren. Heel vreemd.

'Helaas' was in de tussentijd al van v148 naar v150 gegaan omdat alles niet werkte, maar goed, vooralsnog heb ik geen rare dingen gezien op v150.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.