• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:30
Avenger 2.0 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 06:57:
[...]

Die max ziet er wel verleidelijk uit, maar denk dat 2x Venus E (v3) toch nog de meest verstandige keuze is en zijn voordelen biedt als je problemen krijgt. Gewoon veel makkelijker in transport als je moet omruilen bij defect. Of ook minder erg als er eens eentje defect gaat en je maanden moet wachten op vervanging. Dan kan de andere nog voor zorgen dat het geen totaalverlies is die periode.
als je nu al gaat denken in verlies van een device 8)7 ga je als consument dan alles "redundant" kopen?
het is niet dat een batterij een gigawinst/roi heeft , een paar weken zonder is jammer maar niet de ramp van het jaar 8)

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:31
tweeek schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 21:31:
[...]

Het is wel erg dat je nog niet doorhebt hoe een Venus 3.0 werkt met de juiste firmware , tevens ook voor de V1 en V2 varianten.
Ik heb het in ieder geval zeker niet, want ik heb er dus nog geen. Maar kan je mij ook helpen i.p.v enkel zeggen dat iemand zijn post niet klopt? Hoe werkt het dan wel?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
AUijtdehaag schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:11:
[...]

Venus E max kan 3600 watt (~16A) leveren continu.
Die zou ik achter 3x 4mm2 en een aardlekautomaat van 20A zetten. (80% regel)
Dat is toch dikke overkill...

2.5mm2 is goed voor 20A. Akkoord met de automaat van 20A, maar besef ook dat die makkelijk 30A kan leveren gedurende een half uur of zo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
dnat schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:38:
[...]

als je nu al gaat denken in verlies van een device 8)7 ga je als consument dan alles "redundant" kopen?
het is niet dat een batterij een gigawinst/roi heeft , een paar weken zonder is jammer maar niet de ramp van het jaar 8)
Het gros van de financiële winst gebeurt tijdens de zonnige maanden dus als je ze dan kwijt bent kan dat een relatief grote impact hebben op de terugverdientijd.

Als je op de batterijen rekent om je captar laag te houden kan de terugverdientijd ook best oplopen.

Ik denk dat een "paar weken" ook wel al is een "paar maanden" geworden is dus ik denk dat die 8)7 wat nuance nodig heeft.

Nog voordelen van het risico op te splitsen:

- prijs: dubbele 3.0 is momenteel nog steeds goedkoper te vinden dan de 4.0 max (maar kan nog veranderen)

- meer vermogen: Je hebt 2x2500W met twee venussen vs een enkele max.

- aansluiting: Naar belasting van wcd lijkt de max ook wat op de limiet.

- gewicht: Het is wat makkelijker installeren, de 3 is al geen pretje om een trap op te krijgen.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
MrRobin schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:08:
[...]

Ik heb het in ieder geval zeker niet, want ik heb er dus nog geen. Maar kan je mij ook helpen i.p.v enkel zeggen dat iemand zijn post niet klopt? Hoe werkt het dan wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRBehGTRc9bYzyI67geYZRsjqCs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/9wNpB4kMt01y8sSn7WADLRC1.avif?f=user_large

Je kunt dus in de V1 V2 en in de V3 met dus de juiste firmware een schema maken waarbij je dus bij ontladen en laden de wattage in kan stellen tot 2500 watt en gebruik kan maken van zelfconsumptie

Natuurlijk blijft het verhaal zo dat je normaliter op kan laden met 2500 watt ontladen 800 watt of een aparte groep hebt om de instelling te veranderen naar 2500 watt.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• MrRobin
tweeek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

Je kunt dus in de V1 V2 en in de V3 met dus de juiste firmware een schema maken waarbij je dus bij ontladen en laden de wattage in kan stellen tot 2500 watt en gebruik kan maken van zelfconsumptie

Natuurlijk blijft het verhaal zo dat je normaliter op kan laden met 2500 watt ontladen 800 watt of een aparte groep hebt om de instelling te veranderen naar 2500 watt.
Dank! En voor de ondubbelzinnigheid: zelfconsumptie = NOM? En tot 2500W kan dus ook een andere waarde en niet enkel 800w of 2500w? En gebruikt hij die waarde dan ook voor NOM?

Ik moet natuurlijk niet hebben dat hij bij NOM wel met 3600W gaat werken ineens (koken, auto laden)

[ Voor 8% gewijzigd door MrRobin op 17-08-2026 09:35 ]

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:30
Driehoek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

Het gros van de financiële winst gebeurt tijdens de zonnige maanden dus als je ze dan kwijt bent kan dat een relatief grote impact hebben op de terugverdientijd.

Als je op de batterijen rekent om je captar laag te houden kan de terugverdientijd ook best oplopen.

Ik denk dat een "paar weken" ook wel al is een "paar maanden" geworden is dus ik denk dat die 8)7 wat nuance nodig heeft.

Nog voordelen van het risico op te splitsen:

- prijs: dubbele 3.0 is momenteel nog steeds goedkoper te vinden dan de 4.0 max (maar kan nog veranderen)

- meer vermogen: Je hebt 2x2500W met twee venussen vs een enkele max.

- aansluiting: Naar belasting van wcd lijkt de max ook wat op de limiet.

- gewicht: Het is wat makkelijker installeren, de 3 is al geen pretje om een trap op te krijgen.
maar lagere ROI door 2 omvormers, in sommige gevallen kan de astra dit dan wel optimaliseren.

Je moet maar 1 device zetten = plaatsbesparing

wie zegt dan niet dat we er gewoon 2 plaatsen voor extra capaciteit, anders ware er 4 nodig

belasting hangt dan ook weer zeer sterk af van je eigen opstelling (PV, verbruikers, etc) design naar noden en verwachtingen, niet naar typische forums met woorden and ja maar dit, en als je dit dan dat ....
prijs bij launch tegen iets wat al op de markt is is nooit juist, kijk naar vergelijk prijs v4 = v4max

de max weegt misschien wat de v1 origineel was :)

de trap, levering tot aan de stoep :9 niet iedereen zet zo een ding op een verdiep, dat het met extra gewicht moeilijker is, is op die moment dan weer een overweging... nogmaals typische forum ditjes en datjes, hier moeten we precies altijd alles al bedenken voor elk type koper. De v1 en v2 hadden wieltjes O-)

[ Voor 10% gewijzigd door dnat op 17-08-2026 10:19 ]

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:15
tweeek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

Waarom heb je tussen 9 en 12 uur niets ingesteld?

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• tweeek
MrRobin schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:33:
[...]

Dank! En voor de ondubbelzinnigheid: zelfconsumptie = NOM? En tot 2500W kan dus ook een andere waarde en niet enkel 800w of 2500w? En gebruikt hij die waarde dan ook voor NOM?

Ik moet natuurlijk niet hebben dat hij bij NOM wel met 3600W gaat werken ineens (koken, auto laden)
Helaas word zelfconsumptie ook NOM genoemd.
Je kan met de V1 V2 en V3 (en meen ook nog de stapel varianten A en D) in stellen met vermogen van en laden en ontladen maar helaas staat de zelfconsumptie dan weer vast.

Deze functie zou je ook kunnen verwachten bij de 3 nieuwe modellen mini/4.0/Max, en misschien nog wel beter uitgewerkt maar daarover ben ik nog niks tegengekomen.

Is het nog te begrijpen ? :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• tweeek
eatme schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Waarom heb je tussen 9 en 12 uur niets ingesteld?
Dit was maar even een voorbeeldje wat @WargamingPlayer lang geleden geplaatst had, toen deze instelling er net was.

• Driehoek
  • Niet online
dnat schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:37:
[...]

maar lagere ROI door 2 omvormers, in sommige gevallen kan de astra dit dan wel optimaliseren.

Je moet maar 1 device zetten = plaatsbesparing

wie zegt dan niet dat we er gewoon 2 plaatsen voor extra capaciteit, anders ware er 4 nodig

belasting hangt dan ook weer zeer sterk af van je eigen opstelling (PV, verbruikers, etc) design naar noden en verwachtingen, niet naar typische forums met woorden and ja maar dit, en als je dit dan dat ....
prijs bij launch tegen iets wat al op de markt is is nooit juist, kijk naar vergelijk prijs v4 = v4max

Een duim voor je genuanceerde en onderbouwde post. Vind je deze zelf ook niet nuttiger versus 8)7 ?
dnat schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:37:
[...]
Toch nog 22kg meer dan originele v1 :+

Anyway ieder zijn voorkeur uiteraard en in sommige gevallen zal 2x v3 interessanter zijn (5kVA + backup + momenteel goedkoper) en in andere gevallen 1x v4 max (3,6kVA) (met de redenen die je aanhaalt). Je mag er natuurlijk niet van uitgaan dat die snel stuk kan gaan, maar zoals hier wat mensen al hebben meegemaakt (in maart/april stuk gegaan en pas recent vervangen) mis je toch wel meer dan de helft van de jaaropbrengst bij een defect. Verder lijkt de eerste generatie van iets nieuws altijd wat problemen en groeipijnen te hebben (net zoals die originele Venus A's met 1200W die zowat allemaal gesneuveld zijn deze zomer).

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:30
Ik heb de Venus E nu ruim een half jaar draaien. Hij blijft zonder aanwijsbare reden af en toe te stoppen met werken. Ik zit er niet heel erg bovenop, zag ik vanmorgen dat hij weer een week idle heeft gestaan.

Hij draait op een handmatig schema. Deels NOM, deels ontladen.

- De app blijkt dan uitgelogd (onthoud hij het schema niet lokaal? Is er een actieve aansturing vanaf mijn telefoon voor nodig?) Vanaf het moment dat mijn telefoon ging zwemmen deze vakantie stond de accu ook weer te idlen.
- Na inloggen werkt voor mij alleen om de accu terug te zetten naar NOM modus, het eigen schema te verwijderen, en dat weer opnieuw in te stellen. Bijzonder irritant. Back-up stroom en API staan ook weer uit. Soms lijkt een factory reset te helpen.
- Eerder had ik het ook eens, maar toen stond hij op NOM en bleek de CT niet goed verbonden. Dat vond ik nog wel een logische reden om te gaan idlen.

Firmware is up to date.
back-up stroom: Aan
Local API: Aan (ook uit gehad, lijkt geen verschil te geven)

Zijn er meer mensen waarbij de accu plotseling zich niet meer aan het schema houdt / gaat idlen? Zijn er andere oplossingen?
T-!-M schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:24:
Ik heb de Venus E nu ruim een half jaar draaien. Hij blijft zonder aanwijsbare reden af en toe te stoppen met werken. Ik zit er niet heel erg bovenop, zag ik vanmorgen dat hij weer een week idle heeft gestaan.

- De app blijkt dan uitgelogd (onthoud hij het schema niet lokaal? Is er een actieve aansturing vanaf mijn telefoon voor nodig?) Vanaf het moment dat mijn telefoon ging zwemmen deze vakantie stond de accu ook weer te idlen.
- Na inloggen werkt voor mij alleen om de accu terug te zetten naar NOM modus, het eigen schema te verwijderen, en dat weer opnieuw in te stellen. Bijzonder irritant. Back-up stroom en API staan ook weer uit. Soms lijkt een factory reset te helpen.
- Eerder had ik het ook eens, maar toen stond hij op NOM en bleek de CT niet goed verbonden. Dat vond ik nog wel een logische reden om te gaan idlen.

Firmware is up to date.

Zijn er meer mensen waarbij de accu plotseling zich niet meer aan het schema houdt / gaat idlen? Zijn er andere oplossingen?
De app staat, als alles goed is, los van de werking van de batterij. Ik gebruik de app zelden tot nooit. Het gebeurt 1 enkele keer dat ik die uit nieuwsgierigheid eens open en ik moet dan eigenlijk altijd opnieuw inloggen, maar de batterijen zijn al die tijd gewoon hun werk blijven doen. Batterijen staan hier uitsluitend op zelfconsumptie dus over de werking met het schema kan ik me niet uitspreken. Lijkt mij er eigenlijk gewoon op dat je batterij de verbinding met CT verliest en in standby gaat. API zorgde hier bij vroegere versies steevast voor, of dat met latere fw opgelost is weet ik niet (Ik heb al sedert september geen nieuwe fw meer aangevraagd/aangeboden gekregen).
Uit het hoofd denk ik me te herinneren dat er nog mensen zijn waarbij het schema niet onthouden bleef. Best even bij Marstek neerleggen. Grote kans dat een fw update dat oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door Druppeltje_ op 17-08-2026 13:25 ]

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• tweeek
T-!-M schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:24:

Firmware is up to date.

Zorgt de backup (ups) functie er niet voor dat je accu vol blijft ? (daarmee geen ingesteld programma draait? )
De marstek is altijd up to date / of de laatste versie, mits er een rood bolletje bij staat dan is er een update.
En inderdaad geeft API problemen die veelvuldig te lezen zijn.
Zelf maak ik geen gebruik van deze instellingen en heb alleen een tijdschema in handmatig met verschillende regels.

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:02
Dat een marstek app meld dat je de laatste firmware versie hebt zegt niet zo veel. Dat is standaard volgens mij.
Dus zonder verdere informatie weten we dit niet.
Wat we ook niet weten is met welke P1 meter je accu werkt, P1 van HW of de CT002/003 van marstek of iets anders. Vooral qua voeding maakt dit soms een verschil.
Zoals gezegd: valt die weg of beter valt de verbinding weg (dus netwerk) dan gaat de accu in idle stand.

@tweeek : weke relatie betsaat er tussen UPS/backup en vol houden van de accu ? Er van uigaande dat dit een V3 versie is.

[ Voor 5% gewijzigd door 3DWim op 17-08-2026 13:34 ]

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.72 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:30
Druppeltje_ schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:48:
[...]

De app staat, als alles goed is, los van de werking van de batterij. Ik gebruik de app zelden tot nooit. Het gebeurt 1 enkele keer dat ik die uit nieuwsgierigheid eens open en ik moet dan eigenlijk altijd opnieuw inloggen, maar de batterijen zijn al die tijd gewoon hun werk blijven doen. Batterijen staan hier uitsluitend op zelfconsumptie dus over de werking met het schema kan ik me niet uitspreken. Lijkt mij er eigenlijk gewoon op dat je batterij de verbinding met CT verliest en in standby gaat. API zorgde hier bij vroegere versies steevast voor, of dat met latere fw opgelost is weet ik niet (Ik heb al sedert september geen nieuwe fw meer aangevraagd/aangeboden gekregen).
Uit het hoofd denk ik me te herinneren dat er nog mensen zijn waarbij het schema niet onthouden bleef. Best even bij Marstek neerleggen. Grote kans dat een fw update dat oplost.
Leek me ook dat die los van elkaar staan, maar dat is wel het terugkerende patroon.
Ik zal Marstek eens contacten dan.
tweeek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Zorgt de backup (ups) functie er niet voor dat je accu vol blijft ? (daarmee geen ingesteld programma draait? )
De marstek is altijd up to date / of de laatste versie, mits er een rood bolletje bij staat dan is er een update.
En inderdaad geeft API problemen die veelvuldig te lezen zijn.
Zelf maak ik geen gebruik van deze instellingen en heb alleen een tijdschema in handmatig met verschillende regels.
Het gaat niet om de UPS functie, het gaat om het activeren van het nood stopcontact. Om de Marstek een eigen groep te geven, heb ik een stekkerdoos aan de Marstek gehangen die een router, afzuigventilator en soms een wasmachine voedt. Die zitten dus niet meer rechtstreeks op de groep. Zo weet ik zeker dat die groep niet overbelast raakt. Dat werkt prima en lijkt niet aan het probleem gelinkt te zijn.
3DWim schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:33:
Dat een marstek app meld dat je de laatste firmware versie hebt zegt niet zo veel. Dat is standaard volgens mij.
Dus zonder verdere informatie weten we dit niet.
Wat we ook niet weten is met welke P1 meter je accu werkt, P1 van HW of de CT002/003 van marstek of iets anders. Vooral qua voeding maakt dit soms een verschil.
Zoals gezegd: valt die weg of beter valt de verbinding weg (dus netwerk) dan gaat de accu in idle stand.

@tweeek : weke relatie betsaat er tussen UPS/backup en vol houden van de accu ? Er van uigaande dat dit een V3 versie is.
Het gaat dus niet om de UPS functie, maar om het activeren van noodstroom stopcontact. Ik heb de V3.

Ik heb eerst de homewizzard CT gebruikt, en na issues gebruik ik die van Marstek zelf (003). Daarna leek het CT probleem dus verholpen.

In mijn schema doet hij deels NOM, en deels ontladen. Zelfs als de CT niet kan verbinden, zou hij alsnog het ontladen schema gewoon moeten draaien toch? Voor zover ik kan zien is de CT steeds verbonden.

[ Voor 14% gewijzigd door T-!-M op 17-08-2026 13:42 ]

• tweeek
3DWim schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:33:

Geen idee, zal er eens wat over gelezen hebben, zoals ik zei, gebruik ik dit zelf niet en had het idee de backup het stopcontact in werking zou laten gaan en de ups de accu ook vol houd.

• Driehoek
  • Niet online
tweeek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:45:
[...]

Geen idee, zal er eens wat over gelezen hebben, zoals ik zei, gebruik ik dit zelf niet en had het idee de backup het stopcontact in werking zou laten gaan en de ups de accu ook vol houd.
"UPS" is 1 van de beschikbare modes in de app. Net zoals de backup stroom een optie is. Deze zijn niet gelinkt aan elkaar

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:26
Driehoek schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:56:
[...]

"UPS" is 1 van de beschikbare modes in de app. Net zoals de backup stroom een optie is. Deze zijn niet gelinkt aan elkaar
backup - De backup poort staat aan en de batterij laad en ontlaad op uw huisaansluiting . Er wordt niet specifiek een reserve hoeveelheid in de batterij gehouden voor bij stroomuitval.

Toepassing - voor stroomoptimalisatie naar uw huis + een (beperkte) reserve voor bij stroomuitval voor enkele toestellen (versta een router, een frigo, ... ). Er is wel geen garantie dat de batterij geladen is. Als de netstroom uitvalt op een moment dat de batterij al ontladen is dan is er ook geen backupstroom. De "garantie" is dus bepaald op basis van de laadstatus van de batterij op moment van netstroom uitval.

UPS - de backup poort staat aan en de batterij laad op uw huisaansluiting, maar gaat niet ontladen op uw huisaansluiting. De opgeslagen stroom is enkel voor de backup poort (en de daaraan aangesloten toestellen). Zolang er netstroom is zal de batterij dus vol geladen zijn en, de volle hoeveelheid is beschikbaaar voor de backup poort bij stroomuitval.

toepassing - voor omgevingen waar regelmatig uitval is van de netstroom - geeft een garantie dat er toch enige tijd stroom beschikbaar is voor toestellen die je niet zonder wilt hebben ...

2de toepassing - voor toestellen die sowieso niet zonder stroom mogen vallen. Bv. een beademingstoestel voor zieke (thuis)patienten, een broedmachine, ...

3de toepassing - camping / boot / ... waar je wel af en toe aan netstroom kunt laden en voor de rest een 2500 W backuppoort voldoende is voor alles draaiend te houden ... (wel geen idee of die toestellen gemaakt zijn voor een leven met schokken en trillingen ... maar het is wel iets dat ze zelf zeggen dat een mogelijke toepassing is ... )

In beide gevallen is de garantie gericht op de backup poort - dus toestellen die rechtsreeks aan de batterij aangesloten zijn - en niet aan uw huisbedrading ...

[ Voor 3% gewijzigd door vifra op 17-08-2026 14:26 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v1 - v153 / v3 -v149 en CT003 v117

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:02
Dus de UPS mode zet alle andere laad/ontlaad mogelijkheden "uit".

De backup aansluiting kan je icm een laad/ontlaad modus gebruiken maar zal bij geen PV stroom of niet handmatig laden van het net, ook af en toe 11% dus uit gaan.

Dus als je daar je router op zet (been there, seen it) dan valt die dus ook uit , V1 en V2.
Bij de V3 was dit niet het geval toch ? Daar blijft de BU poort wel netspanning houden bij lege accu.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.72 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
3DWim schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:02:
Bij de V3 was dit niet het geval toch ? Daar blijft de BU poort wel netspanning houden bij lege accu.
Ja, bij de V3 is de max DoD 8% voor de backup poort, is er grid dan komt die nooit op de 8% gezien hij normaal niet < 12% gaat dus effectief blijft de BU poort dan aanstaan.

• MrRobin
DukeBox schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:23:
[...]

Ja, bij de V3 is de max DoD 8% voor de backup poort, is er grid dan komt die nooit op de 8% gezien hij normaal niet < 12% gaat dus effectief blijft de BU poort dan aanstaan.
Wat gebeurt er als een V3 11-12% is en de BU poort vraagt stroom? gedraagt de batterij zich dan als passthru charger? lees: 1kW afname van BU poort = batterij neemt ook 1kW van het stroomnet af om zichzelf op 11-12% te houden? Of loopt de batterij leeg en ben stopt de BU poort er alsnog mee zodra de SoC onder de 8% komt?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MrRobin schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:34:
Wat gebeurt er als een V3 11-12% is en de BU poort vraagt stroom? gedraagt de batterij zich dan als passthru charger?
Er zit zover ik weet maar één 2.5kW (bidirectionele) inverter in, ik weet niet of het vermogen verdeeld kan worden (niet zelf getest) over laden en afgifte via BU.

• tweeek
Betreft de communicatie module update die herhaaldelijk mislukte, een melding van marstek in de app dat die wel gelukt zou zijn maar op de een of andere manier niet doorkomt in de app en staat er nog steeds een update klaar, de app afsluiten en eventueel de marstek v3 opnieuw starten zou de oplossing moeten zijn, maar de gegevens zijn verder niet veranderd.

Wat wel werkt is met 2 stuks te werken, de ene aan en de andere uit werkt in ieder geval wel aardig.
Tot nog toe meen ik wel te merken dat de V3 dus echt efficieenter is als de V1, wat natuurlijk ook al wel beschreven was.
Eerdaags komt er ook de nieuwe CT003 wat ik ook wel ga testen, maar eigenlijk geen 2 werkende systemen wil hebben i.v.m plaatsen waar ik een marstek op een aparte groep kan plaatsen en het ook niet wil op de verdieping van de technische ruimte waar het altijd al warm is.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.