• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:56
Driehoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Het lijkt erop dat er al een nieuwe procedure is waarbij ophalen en leveren tegelijkertijd gebeurt. Ik kreeg eergisteren bericht van Marstek waar dit in beschreven stond.
Zou wel sterk zijn, ik moest het cancelen bij smart-charged.nl die de omruiling in eerste instantie zouden doen en ook de andere zouden meenemen.
En met willekeur komen er bezorgers die in de regel geen accu mee terug nemen ook ivm de verpakking.

Het is een leuke vermelding die je doet.
Maak maar even duidelijk welke procedure ze "jou" dan voorgesteld hadden.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
tweeek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:11:
[...]

Zou wel sterk zijn, ik moest het cancelen bij smart-charged.nl die de omruiling in eerste instantie zouden doen en ook de andere zouden meenemen.
En met willekeur komen er bezorgers die in de regel geen accu mee terug nemen ook ivm de verpakking.

Dit stond er in het bericht:

Please provide us with the relevant details—we will verify them and arrange for a combined shipment.

Misschien interpreteer ik het verkeerd

• tweeek
Driehoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:14:
[...]

Please provide us with the relevant details—we will verify them and arrange for a combined shipment.

Geen idee, de laatste berichtgeving is dat magazijn vol staat.
Misschien hebben ze extra ruimte gehuurd om defecte apparaten op te slaan.
Normaliter gaan transport bedrijven niet vanalles mee terug nemen omdat het of niet goed verpakt is of brandgevaal kan veroorzaken, maar goed marstek bepaalt natuurlijk.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
tweeek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:18:
[...]

Geen idee, de laatste berichtgeving is dat magazijn vol staat.
Misschien hebben ze extra ruimte gehuurd om defecte apparaten op te slaan.
Normaliter gaan transport bedrijven niet vanalles mee terug nemen omdat het of niet goed verpakt is of brandgevaal kan veroorzaken, maar goed marstek bepaalt natuurlijk.
Ik laat sowieso iets weten als het zover is. Er werd ook aangegeven dat er wat vertraging is

Due to the high volume of shipments currently being processed at our warehouse, processing may take a little longer than usual.

• tweeek
Driehoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Ik laat sowieso iets weten als het zover is. Er werd ook aangegeven dat er wat vertraging is

Due to the high volume of shipments currently being processed at our warehouse, processing may take a little longer than usual.
Ja de mini de 4.0 en de max variant zijn sowieso onderweg en dan nog de varianten natuurlijk die hier niet besproken worden.

Driehoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:14:
[...]

Ik versta hier eerder onder dat ze dit combineren met andere gevallen. In de trant van ''er zijn momenteel 28 omruilingen goedgekeurd in Nederland, we gaan 28 stuks versturen vanuit magazijn voor deze omruilingen'' maar het is wel een zeer karige uitleg dus het is ook maar een gok zoals een ander

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 4000Wp Oost + 7200Wp West / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 Astrameter / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• tweeek
Dit bericht had ik eerder gekregen, en daar word zo ongeveer in een regel hetzelfde gezegd :)

Hallo,

Als geen van de volgende situaties op u van toepassing is, verzoeken wij u ons dit per e-mail te bevestigen:

1. Uw apparaat werkt weer naar behoren

2. Uw dealer heeft u een vervangend apparaat geleverd

3. U kunt de zending niet binnen de komende 15 werkdagen in ontvangst nemen

4. U heeft nog andere Marstek-apparaten die ook vervangen moeten worden. Geef ons dan de relevante gegevens door – wij zullen dit controleren en een gecombineerde verzending regelen.

Controleer alstublieft uw afleveradres.

image.png

Zodra we uw bevestiging hebben ontvangen, zullen we zo snel mogelijk de verzending van de Venus E 3.0 in gang zetten.

Met vriendelijke groet, Huan

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:10
vinom schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Eens. Het moet gewoon werken. Maar nogmaals de vraag: moet je je huidige terug sturen? En welke versie boden ze je aan? Ik probeer helder te krijgen of het de afweging waard is..
Die met de problematische LED's moet idd terug. Direct bij levering van de nieuwe batterij als je de pallet en verpakking nog hebt of ooit eens later in de verpakking van de nieuwe. Welk type, geen idee maar zal wel een V3 zijn want de V2 is uitverkocht.

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158.1. BMS 216.DMR 5 Communicatiemodule 2025..... Belgie

• lvhb
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:10
tweeek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:11:
[...]

Dat is mijn procedure. Venus E / Venus C / Jupiter E : U dient uw apparaat op een pallet te verpakken, zodat wij de ophaling kunnen regelen. Meestal verzenden we eerst uw vervangende apparaat en regelen we vervolgens de ophaling. Als u geen pallet heeft, gebruik dan de pallet die bij uw vervangende apparaat is geleverd.

Mijn leverancier was Duravolt maar die zijn afgestapt van Marstek. Mijn oude batterij doet het echter prima met de LED's aan. Ik wacht zeer geduldig af.

Marstek Venus E 5,12 V2 met HWp1. Firmware EMS 158.1. BMS 216.DMR 5 Communicatiemodule 2025..... Belgie

• tweeek
Dit is niet jou procedure maar een stukje tekst wat iedereen krijgt rechts naast het document waarin de omruiling goedgekeurd is.

Daarnaast is je extra opmerking erg vervelend voor mensen die werkelijk een probleem hebben met de marstek venus.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.