• appsec
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:13
obed112 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:53:
Vandaag heb ik de batterijen met Modbus in ha gezet. Ik heb nu meer gegevens en kan via ha de user work mode aanpassen. Wat ik ook graag zou willen is de batterijen laten laden en ontladen met een automatisering op basis van dynamische tarieven. Het is me nog niet gelukt om de batterijen te laten laden of ontladen via ha alleen de user work mode aanpassen. Kan iemand me hier mee helpen?
Je moet de user work mode op anti feed laten staan en de RS485 control mode inschakelen. Dan kan je de andere settings veranderen om force charge of discharge te doen. Om weer terug te gaan naar NOM zet je de control mode weer uit.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.