Zal eens een positieve ervaring delen met de MT Venus V3, voor de starters die nog volgen.
Vanaf dag 1 begin dit jaar draaide de batterij direct goed via LAN en updaten verliep ook soepel,, mede dankzij de tips zoals de LAN-kabel loskoppelen bij updaten.
Ik heb dan ook alles standaard gehouden, dus op 800W ontladen, en ik heb 1 fase thuis.
Mijn meter is een DSMR 5 en update elke seconde.
Sindsdien heb ik 'm nu 2x 3 dagen laten draaien (eind maart én de afgelopen 3 dagen), aangezien mijn meerjarige energiecontract nog doorloopt tot 1 oktober aanstaande en ik dus nog lekker "ouderwets" alles mag salderen zonder rekening te hoeven houden met TLV en TLK..
Update van v146 naar v148 gekregen vorige week toen ik 'm weer aanzette.. verliep ook weer soepel en daarna geen omkijken meer naar gehad. Wél gemonitoord uiteraard :)
Leuk in deze update voor mij is, dat ik nu ook het LED-licht kan uitzetten van de batterij.
Batterij draait steeds NOM (oftwel zelfconsumptie) en dat is ook precies waar ik 'm voor heb straks, zodra ik niet meer kan salderen, zodat ik mijn eigen verbruik van de zonnepanelen verhoog.
Nu weer uitgezet op 72% geladen en in september gaat ie dan weer aan, om 'm dan ook niet meer uit te zetten.
[
Voor 0% gewijzigd door
Raymy01 op 06-06-2026 13:31
. Reden: typo ]