WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK

• sjaakV21
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:39
Wij hebben de Marstek Venus E3 sinds februari in gebruik naar volle tevredenheid. Sinds die tijd ca 350kwh bespaart. Sinds de laatste firmware update (ca 1 mnd geleden?) zie ik dat de batterij, wanneer de omloopstatus de lage ingestelde DOD grens van 20% is bereikt, dat de batterij blijft ontladen. En dit relatief veell (5-10% in 6 uur). Voorheen was dit niet het geval en was er geen ontlading in de omloopstatus. Bij 100% batterij lading in de omloopstatus is er overigens geen ontlading.

Kent iemand dit ook en is hier iets aan te doen??. Ik heb Marstek ook gevraagd in de app maar die hebben nog niet gereageerd. Ik hoop dat een nieuwe firmware update dit probleem gaat oplossen
PaPi36 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:50:
Wat is jullie verwachting. Handiger om twee 5kwh batterijen te kopen of 1 Venus max zo dadelijk als die uit is gekomen.
Als je in Vlaanderen woont beter 2xV3 omdat je dan 5kW ontlaadvermogen hebt en zo piekafname en van het net kan beperken en zo captar beperken

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Je kan toegang tot de batterij in de app delen. Iemand een idee hoe je dat delen kan stopzetten ?

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

PNARI schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:11:
[...]
Als je in Vlaanderen woont beter 2xV3 omdat je dan 5kW ontlaadvermogen hebt en zo piekafname en van het net kan beperken en zo captar beperken
Dat plus het feit dat niet eens zeker is of de E v4 en E max ooit gehomologeerd geraakt als plugin. Blijkbaar is er een 2600W limiet voor via stopcontact in AREI wetgeving. Dan zou je natuurlijk kunnen laten keuren voor vaste aansluiting, maar daarvoor moet die gehomologeerd zijn. Als je ziet dat de E v3, A en D nog steeds niet gehomologeerd zijn kan dat makkelijk nog een dik jaar duren :+

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Gummiebeer schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:44:
Ik zat alweer een tijdje tegen een defecte V2 aan te kijken en het was angstvallig stil bij Marstek. Wederom een mail gestuurd met de vraag wanneer ik de vervanging kan verwachten. Al vrij snel hebben ze updates gepusht waaronder ook voor de communicatie module dus maar geïnstalleerd.

Nu doen de accu's weer wat ervan verwacht wordt. Geen soc drift meer en geen crash bij 12% lading!

Nog een paar dagen aankijken en dan de garantie claim weer intrekken.
Ik wacht sinds eind april op vervanging. Na onderzoek snel geconcludeerd dat er vervangen moest worden
After inspection, we have applied for a Return/Exchange procedure for your device. If you received this email from Marstek, the procedure has been approved.
maar daarna blijft 't stil... maar eens een reminder sturen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 01-06-2026 22:46 ]

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
doobieters schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:32:
Ik heb een extreem hoge waarde bij dagelijkse laad en ontlaad waarde. Zie screeenshot. Weet iemand toevallig een fix?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mocht iemand de fix zoeken: stekker uit het stopcontact en de batterij uit en aan zetten. Dat zou het moeten oplossen. Eventueel nog een reset.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V148) - 4,7 kWp panelen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie, ook in deel 1 van dit topic: Hame / Marstek 5,12kWh plug en play thuisaccu.