Errr nee, dat is precies het punt: ze hebben mij 7 jaar geleden voor iets laten betalen dat "voor het einde van het jaar" zou werken. 7 jaar later blijkt dat ze nog steeds niet kunnen leveren. Art. 6:74 BW maakt de leverancier
schadeplichtig over de tekortkoming.
"Je kunt voor de normale prijs upgraden naar een nieuwe auto" is geen schadevergoeding, want niet redelijk en billijk dat ik een fortuin aan extra kosten moet maken.
Art. 6:83 BW sub c regelt zelfs dat Tesla hier reeds in verzuim is zonder ingebrekstelling, omdat we uit de media en publieke communicatie moeten afleiden dat de verbintenis niet zal worden nagekomen. Art. 6:95 maakt de facto de vermogensschade, zijnde de aanschafprijs plus wettelijke rente, onderdeel van de schadevergoeding. Je kunt daarnaast aanspraak maken op 'gederfd gebruiksgenot', een arbitraire vergoeding voor het feit dat ik al 7 jaar zelf mijn auto moet rijden ondanks ieder jaar nieuwe, concrete en schriftelijke, beloftes dat het dat jaar echt zou komen.
Maar het gaat niet om wire compatible, gaat om puur fysieke ruimte voor HW4 die er nu niet is blijkbaar.
Zoals je hierboven al kunt zien klopt geen enkele aansluiting meer, zeker niet met auto's die origineel HW2.5 hadden zoals de mijne. Naast de computer zelf zijn de camera's van te lage resolutie en kwaliteit dus die zouden ook allemaal vervangen moeten worden. De wiring van de 2019-auto's heeft niet voldoende bandwidth om alle camera's op hogere resolutie te kunnen rondpompen. Je moet ongeveer de halve auto herbouwen om er een volledige HW4-set van te maken.
Ik heb net overigens even gecheckt en de 5300 euro die ik op 27 maart 2019 heb betaald heeft inmiddels al 4771,25 wettelijke rente verzameld.
[
Voor 12% gewijzigd door
curry684 op 14-04-2026 10:35
]