Nadat mijn HW3 Tesla op woensdag 2026.8.6 had geïnstalleerd kreeg ik vanochtend vroeg een notificatie dat 2026.8.6.1 beschikbaar was. In eerste instantie was ik hoopvol dat het FSD gerelateerd was, maar de release notes zeggen helaas enkel "This release contains minor fixes and improvements".
Hij is een tijdje geleden begonnen met downloaden, maar dat duurt inmiddels al erg lang, lijkt op een grote update dus. Ben benieuwd of er stiekem toch nog iets anders bij zit, mogelijk een maps update (ik heb nu 2025.14) of misschien toch nog iets anders... Hebben andere mensen ook het idee gehad dat het downloaden langer dan gebruikelijk bij kleine updates duurde? Al een interessant verschil gemerkt of gezien?
Volgens de Tesla assist AI heb ik nu v12.6.4, maar die is niet actief uiteraard, want ik kan nog geen Full Self Driving in "Menu --> Self-Driving" selecteren. Als de update klaar is met installeren zal ik eens kijken naar wat het service menu zegt over Autopilot weights, en of de Tesla Assist iets anders zegt. En als referentie, dit is wat ik nu heb, en wat ik ongeveer een maand geleden had:
- 2026.8.6 actieve autopilot bank: 234,471,488 bytes trip weights: 1,145,270,336 bytes
- 2026.?.? (mid-maart) actieve autopilot bank: 236,478,528 bytes, trip weights: 1.15GB
- 2026.?.? (mid-maart) actieve autopilot bank: 236,437,568 bytes, trip weights: 1.15GB