Dat is wel een hele goede waarschuwing! Stond daar nog niet bij stil. Ik dacht juist dat het wel fijn zou zijn op de rustigere snelwegen, dat ik niet de hele tijd die gong van het in- en uitschakelen hoef te horen. Ik ken natuurlijk de verhalen dat de strookwissel heel aandachtig ingeleid moet worden, maar dit besefte ik niet.pdidi schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:13:
[...]
Bezint eer ge begint. Tijdens mijn FSD abbo maand een paar keer EAP gebruikt, maar wat ben ik blij dat ik nu weer basic AP heb. Ok, EAP heeft Auto Lane Change, maar die werkt niet heel goed, zeker niet als het heel druk is. Het grootste probleem (vind ik) is dan dat je met EAP niet meer soepel handmatig kunt inhalen terwijl autosteer aanstaat. De verminderde stuurweerstand als het knipperlicht aanstaat bestaat nl. niet in EAP. Maar goed, doorgewinterde EAP gebruikers kunnen dit waarschijnlijk beter beoordelen
Is het dus niet zo dat de kant waarheen je richting aangeeft als het ware "zacht" word voor het stuur? Want dat is nu mijn workflow: knipperen-sturen-bingbong-baanwissel-button-bongbing-blij.
Precies daarvoor heb ik ook de S3XY button met 'Toggle AP' links achterop mijn stuur geplakt. Richting aangeven en AP inschakelen doe ik zo met dezelfde vinger.
Ik zal dus straks op de weg naar huis dus moeten kijken of ik kan wennen aan knipperen-button-bingbong-baanwissel-button-bongbing-blij.
Of wacht, ik ga dan full-Juniper modus. Disengage is dan ook echt disengage. Hmm...
[J|O|R] <- .signature.gz
/f/image/sRgpPmxkT4A67GVSm0Wbcc1h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FLzJkgyBQVCZIHcFm9LaBZ9J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0VV60amRwArcoh2usJRUfkXF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ryTcHthEKBcI98TYlCaBNdGu.webp?f=fotoalbum_large)