Het zou mooi zijn dat Tesla 'gewoon' alle HW3 auto's met een service melding geven in app met de optie om voor XXX euro je camera te laten replacen t.b.v. FSD V14 Lite.carpebios schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Maar daar zit dus ook verschil in, in de Y. Ik heb de nieuwere interieurcamera op hw3 in m'n Y zitten.
Dat sowieso natuurlijk.Boost9898 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:37:
[...]
Het zou mooi zijn dat Tesla 'gewoon' alle HW3 auto's met een service melding geven in app met de optie om voor XXX euro je camera te laten replacen t.b.v. FSD V14 Lite.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hier een webpagina met info over de rollout van 2026.20.5.1 FSD HW3: V14 Lite met daarbij alle features, even scrollen.
https://teslascope.com/so...release-note-feature-1940
https://teslascope.com/so...release-note-feature-1940
Kunnen ze gewoon bij je thuis doen lijkt me.Boost9898 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:37:
[...]
Het zou mooi zijn dat Tesla 'gewoon' alle HW3 auto's met een service melding geven in app met de optie om voor XXX euro je camera te laten replacen t.b.v. FSD V14 Lite.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De betere interieur camera is in NL nodig omdat de RDW strenge eisen stelt aan het DMS, de camera moet ten alle tijde je handen kunnen zien om te monitoren of je daar niet iets anders mee aan het doen bent.Damian schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:24:
Hands-On mode is bij slecht licht, dus 's nachts. De Cabin camera heeft geen IR-Leds dus erg slecht zicht 's nachts. Enkele laat legacy Model Y's hebben deze al wel, maar de vraag is of de RDW voor deze edge case moeite er in gaat steken.
Voor NL zal er dus echt eerst een andere interieur camera moeten komen voor het gros, ook met V14 Lite.
Een alternatief daarvoor zou een "handen aan het stuur" vereiste kunnen zijn, net als bij EAP.
Mijn punt is, als dat voldoende is, dan is een upgrade van de interieur camera dus niet nodig, omdat FSD blijkbaar ook een "hands on" modus heeft waar hij dan permanent op gezet zou kunnen worden in Europa.
Er is enorm veel geld betaald voor FSD in het verleden. Dus ik ben van mening dat ze dit gratis mogen komen doen.Boost9898 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:37:
[...]
Ja en nee. Ik heb een Model 3 waarbij ik EAP heb, maar geen FSD is aangeschaft. Ik kan voor 50 euro per maand FSD Capability aanschaffen, dus als ik met een betaalbare camera upgrade gebruik kan maken van FSD á 50 euro per maand zou ik dat dikke prima vinden.rodebest schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:04:
[...]
Er is enorm veel geld betaald voor FSD in het verleden. Dus ik ben van mening dat ze dit gratis mogen komen doen.
Voor mij zou de “handen aan het stuur zoals bij EAP” een acceptabele tijdelijke optie zijn zolang het nog supervised FSD is. En zodra de unsupervised FSD er is de hardware upgrade inclusief camera’s.BreeeZe schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:04:
[...]
De betere interieur camera is in NL nodig omdat de RDW strenge eisen stelt aan het DMS, de camera moet ten alle tijde je handen kunnen zien om te monitoren of je daar niet iets anders mee aan het doen bent.
Een alternatief daarvoor zou een "handen aan het stuur" vereiste kunnen zijn, net als bij EAP.
Mijn punt is, als dat voldoende is, dan is een upgrade van de interieur camera dus niet nodig, omdat FSD blijkbaar ook een "hands on" modus heeft waar hij dan permanent op gezet zou kunnen worden in Europa.
Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Bosch EasyControl CT200 thermostaat | Home Assistant | BBQKees | PV 6 kWp ONO | Tesla MY LR AWD 2021 FSD
Om je een idee te geven hoe dat er uit ziet:HansRemmerswaal schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Voor mij zou de “handen aan het stuur zoals bij EAP” een acceptabele tijdelijke optie zijn zolang het nog supervised FSD is. En zodra de unsupervised FSD er is de hardware upgrade inclusief camera’s.
Lijkt me wel iets minder fijn met een Yoke stuur 😬pdidi schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:12:
[...]
Om je een idee te geven hoe dat er uit ziet:
[Afbeelding]
Dit zou ik classificeren als praktisch onbruikbaar. Ja het werkt, maar alles behalve fijn.pdidi schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:12:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb het eens voor de grap zelf geprobeerd met mijn MY HW4 FSD v14 alleen zit ik achterlijk ver van het stuur, waardoor het stuur voor mij niet ver genoeg naar voren kon om lekker relaxed je handen te kunnen houden. Maar als je "normaal" zit en het stuur tot vlak bij je kan zetten denk ik best acceptabelBoost9898 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Dit zou ik classificeren als praktisch onbruikbaar. Ja het werkt, maar alles behalve fijn.
Prima! Een grote stap voorwaarts op de huidige EAP waarbij we ook handen aan het stuur moeten houden. Bij mijn huidige EAP moet ik af en toe even het stuur vasthouden, als dit hetzelfde werkt dan mag het morgen bij mij aangezet worden.pdidi schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:12:
[...]
[Afbeelding]
Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Bosch EasyControl CT200 thermostaat | Home Assistant | BBQKees | PV 6 kWp ONO | Tesla MY LR AWD 2021 FSD
Voor mij ook geen optie. Tenzij ze het aantal controle momenten fors beperken, want relaxed rijden is het nu niet.Boost9898 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Dit zou ik classificeren als praktisch onbruikbaar. Ja het werkt, maar alles behalve fijn.