Tesla FSD op HW3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:20

Boost9898

Software developer

Yaksa schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:27:
[...]

Het is niet alleen de camera hé. HW3 heeft verouderde hardware in de computer zitten en veel minder rekenkracht dan de systemen gebaseerd op HW4. Dan kan Tesla wel een Light module ontwikkelen die op de oude hardware geïnstalleerd kan worden maar dan praat je niet over dezelfde functionaliteiten zoals HW4 owners met een abo op FSD(Supervised) hebben.
Tesla zal tevens niet zo happig zijn om bij 100.000 voertuigen een (gratis) upgrade te doen.
Het is eigenlijk wel alleen de camera hé. HW3 krijgt het V14 Lite distilled model, hier rijden ze in Amerika al deels op. Hiervoor hoeft er technisch (en praktisch) gezien niets qua hardware geswapt te worden.

Om aan de RDW regeltjes te voldoen is er een kans dat enkel de interieurcamera vervangen moet worden omdat deze bij de meestel HW3 auto's geen zicht hebben op de handen/het stuur. Dit is ook geen kwestie van een hogere resolutie camera of wat dan ook, enkel de kijkhoek is hier een beperkende factor.

Bovendien acht ik de kans zeker aanwezig gezien het onderstaande. Tesla heeft er juist baat bij om dit mogelijk te maken omdat ze dan FSD S mogelijk kunnen maken op HW3 modellen, dit zijn honderdduizenden potentiële subscribers die 50 a 100 euro per maand kunnen opleveren. De kosten voor een enkele interieurcamera replacement zullen niet het probleem zijn. Wel kan ik me voorstellen dat het DMS softwaremodel uitgebreid moet worden, of ze moeten dezelfde camera/positie gebruiken als in HW4 modellen.
pdidi schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:19:
Eén voordeel: vanaf 1 januari mogen voor DCAS Phase 3 goedgekeurde systemen de handen los op snelwegen EN hoeft de camera de positie van de handen niet meer te zien

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:46

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14
Eigenlijk niet. Dat er nog geen aanvraag ligt zou waarschijnlijk liggen aan het feit dat V14lite helemaal nog niet is uitgebracht in Europa. Zodra die plannen er wel zijn hoop ik natuurlijk ook dat de aanvraag de deur uit gaat.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste