sweebee schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:11:
Had 't al in het algemene topic gevraagd maar wellicht is dit een betere locatie;
Voor de mensen die "Full Self-Driving Capability" (HW3) hebben aangeschaft (abo). Hoe goed werkt die wisselen van rijstrook en navigeren.
Wellicht handig om een maandje te abonneren ivm vakantie.
EAP is absoluut waardeloos, mijn advies is dan ook om er geen cent aan uit te geven.
Lane changes moet je altijd zelf initiëren met richtingaanwijzer èn zelf het stuur licht insturen. Vervolgens beweegt de auto zich onverfijnd als een beginnend bestuurder zich naar de andere strook òf hij smijt m met een flinke ruk terug omdat ie ergens bang van is geworden tijdens de manouvre, soms ook letterlijk zonder dat er ander verkeer om je heen is. Geloof me, dit geeft je een hartverzakking.
Smart summon is onzin want je moet basically naast je auto staan voordat het werkt en dan is het nog hit and miss. Daarnaast lees ik nog veel anecdotes over auto's die tijdens summon schade rijden. Ik heb geen bron voor je paraat, maar op reddit genoeg te vinden.
Het enige goede wat erin meekomt is autopark, maar waarom ze dit ooit achter de EAP wall hebben gestopt vind ik ook wat van.
EAP is het het echt niet waard, maar voordeel van het abo nu is dat je het makkelijker zelf kunt ervaren zonder je spaarrekening open te hoeven trekken.