• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:22
ddgcpeters schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:04:
Vandaag terug gereden uit oostenrijk. Prettige auto om mee te rijden, maar met deze temperaturen wel 1 groot nadeel gevonden. Na het snelladen bij 38+ graden buitentemp gaat de koeling volledig naar de accu. De eerste 20 min rijden hadden we dus geen airco maar warme lucht |:( . Dat was dus echt vol op zweten geblazen met 38 graden.
Vreemd, vorige week met 37/38 buitentemp wat op het scherm werd aangegeven na laden echt geen last van gehad. En daarnaast, airco en koeling van het accusysteem lijken mij 2 verschillende systemen. Overigens rij ik een my22.

  • ddgcpeters
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:28
ebk71 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:21:
[...]

Vreemd, vorige week met 37/38 buitentemp wat op het scherm werd aangegeven na laden echt geen last van gehad. En daarnaast, airco en koeling van het accusysteem lijken mij 2 verschillende systemen. Overigens rij ik een my22.
Die van ons is een my21. Bij eerdere berichten heb ik ook gezien dat mensen warme lucht binnen kregen wanneer ze met een (te) volle accu lang van een berg afreden, en dus veel terugwinning hadden. Vandaar mijn aanname dat de koeling naar de accu ging. Zeker omdat in andere gevallen de airco binnen een paar minuten koud is, en niet pas na 20 minuten. Die eerste 20 minuten moet de kou toch ergens gebleven zijn.

  • Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
dokasensai schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:12:
[...]

Ja geweldige kleur jammer dat die niet op de sportline te bestellen is. al vind ik de Olibo Green ook een hele mooie kleur
Hij staat er bij mij gewoon bij als ik de sportline configureer. Uni lak selecteren ipv metallic lak -> steel grey

  • Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23:06
ddgcpeters schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:28:
[...]

Die van ons is een my21. Bij eerdere berichten heb ik ook gezien dat mensen warme lucht binnen kregen wanneer ze met een (te) volle accu lang van een berg afreden, en dus veel terugwinning hadden. Vandaar mijn aanname dat de koeling naar de accu ging. Zeker omdat in andere gevallen de airco binnen een paar minuten koud is, en niet pas na 20 minuten. Die eerste 20 minuten moet de kou toch ergens gebleven zijn.
Vwb warme lucht in interieur bij afdalen met een volle accu gaat het om dumpen van warmte van de accu in het interieur. De regeneratieve energie kan de auto immers niet kwijt in de accu. Heb eens op YouTube een video gezien van iemand met een ID7 waarbij dat ook speelde.

In jouw geval kan het dus ook goed zijn dat de accu niet zozeer gekoeld moest worden maar vooral zijn warmte kwijt moest en dat in het interieur doet. Overigens bijzondere ontwerpkeuze van VAG om dan voor het interieur te kiezen om de warmte kwijt te kunnen. Daar hadden ze toch ook iets anders op kunnen bedenken.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.