BAJ82 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:46:
Ik probeerde vanavond met obd11 pro de batterij waardes van de sos-module te resetten zodat de sos foutmelding (hopelijk) erdwijnt. Echter zie ik control module 75 Telematics niet in het lijstje verschijnen. Iemand die het al wel gelukt is om met obd11 de sos foutmelding te resetten op een Skoda Enyaq?
Ja, dat ging prima bij mij. Daarna is de melding ook niet meer teruggekomen. Was wel even putsen.
Soms leest OBD11 niet alle modules goed in, even de app opnieuw opstarten, of de stekker opnieuw inpluggen en opnieuw beginnen helpt dan vaak.
Eerst had ik bij Telematics -> Live Data -> Backup Battery SoH een rSoH van "49"
Daarna reset uitgevoerd: "Resetting the history of the emergency call battery"
Daarna was de rSoH "100"
Daarna de meldingen gewist, auto een uurtje afgesloten gelaten, maar bleef het lampje van de emergency call rood. Daarna de auto 10cm vooruit gereden, en toen was alles ineens weg en het lampje weer groen.
Dit was begin juli, de melding is daarna ook weggebleven.
(vindt het nog steeds belachelijk dat Pon ruim €1000 wilde voor het vervangen van de hele emergency call module, voor iets wat uiteindelijk een software probleem was, en met een simpele reset kan worden opgelost)
[
Voor 6% gewijzigd door
Martijn02 op 08-10-2026 10:25
]