Het aantal problemen met mijn MY27 valt ontzettend mee, remmen, dat doe ik bijna nooit meer zelf, dat is even wennen maar zelfs zonder travel assist stopt hij netjes achter voorgangers bij het stoplicht.Southern Sun schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:02:
Ik kan als het goed is over een paar weken de nieuwe Enyaq ophalen als nieuwe lease auto, maar begin me wel vaker af te vragen of het een goede keuze was als ik de reacties hier de laatste tijd zie. De Skoda van de buurman staat de laatste weken ook meer bij de dealer dan op de oprit, maar goed. Ik zal er zonder verwachtingen ingaan en dan merken we het wel.
De huidige BMW iX1 heeft geen AC, kijk er wel heel erg naar uit om gebruik te kunnen gaan maken van travel assist en dan maar hopen dat het qua software issues mee gaat vallen.
[...]
Ben nu best direct remgedrag gewend en het viel me tijdens de proefrit sowieso op dat het rempedaal behoorlijk lang voelt. In elk geval veel minder gevoel, maar kwestie van wennen leek me.
Als je TA niet aan hebt staan moet je daarna wel, als een holbewoner, weer het ‘gas’pedaal intrappen om te rijden… 😂.
Nadeel is wel, als je 2 verschillende auto’s hebt dan is het wel wennen als je in een andere auto stapt..