WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijne is zelfde kleurstelling en heeft het ook. Tips zijn welkom!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05
burniej schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:09:
Ik doelde eerder op het spuiten van metalen delen en slecht afplakken van de kunstof delen, waardoor er lak of andere middelen in aanraking zijn gekomen met het kunststof?
Oh zo |:(
Ik kon verder niet zien of er iets gespoten is of zo. Wel heb ik dit verschijnsel eerder gezien bij mijn motor die eenzelfde soort kunststof had en veel in de zon heeft gestaan. Het lijkt dus wel een beetje op zonschade.
bbbrumbrum schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:11:
Dat is wel een beetje jammer dan IMO, tenzij het natuurlijk simpel te fixen is.

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:29
Fr1ek schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:17:
Ik overweeg om een iv 60 uit 2021 first edition aan te schaffen. De kunststof van de spoiler en achterbumper zien er een beetje verweerd uit en de verkoper zegt dat dit door het poetswerk komt. Ik vraag me af of dat wel zo is, en zo niet of dat simpel te herstellen is ;)

De rand van de bumper:

[Afbeelding]

En de spoiler:

[Afbeelding]

Iemand hier ervaring mee of een mening over?
Het gaat om deze overigens :)
Verkoper heeft gelijk; dat is wax die wat slordig is aangebracht en daardoor zorgt dat het kunststof wit uitslaat. Kun je met een goede kunststofhersteller weer mooi zwart krijgen, bijvoorbeeld Gyeon Trim.

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
Ik heb dat ook op mijn Enyaq. Vroeg me ook al af wat dat was. Kunststof hersteller bestellen dus.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fr1ek schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:17:
Ik overweeg om een iv 60 uit 2021 first edition aan te schaffen. De kunststof van de spoiler en achterbumper zien er een beetje verweerd uit en de verkoper zegt dat dit door het poetswerk komt. Ik vraag me af of dat wel zo is, en zo niet of dat simpel te herstellen is ;)

De rand van de bumper:

[Afbeelding]

En de spoiler:

[Afbeelding]

Iemand hier ervaring mee of een mening over?
Het gaat om deze overigens :)
Ben je je bewust van SOH van 93% en is het rijbereik daarmee nog genoeg voor jou?
bbbrumbrum schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:11:
Wat je ook zou kunnen doen is de lak goed afplakken en het kunststof spuiten in gewenste kleur.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05
93% is een beetje hoger dan wat ik over het algemeen in het aanbod zie. De auto wordt niet dagelijks gebruikt (ik werk altijd thuis) en lange ritten maken we eigenlijk ook niet.
Onze voorkeur zou wel uitgaan naar een iv 80, maar het aanbod is nogal beroerd op dit moment. De iv 80's die ik zie zijn of gigantisch duur of hebben een lage SoH (<90%) en niet de opties die ik wil. Mijn budget is 25k.
Het bijkomende probleem is dat onze huidige auto aan vervanging toe is, dus we moeten op korte termijn wat anders :|
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.