• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:06
Ik heb hem eigenlijk standaard op <D> met recuperatie op automatisch. Scheelt dat echt veel tov flipperen (afgezien hypermilen)?

Voor zover ik begrijp zou je dan, praktisch gezien, met name moeten flipperen om te wisselen van <50km/h en snelheden van 50<80?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:52
@Ronald.42 gewoon lekker rijden in de stand die je prettig vindt. Het scheelt echt niet voldoende in verbruik om op basis van efficiëntie een keuze tussen de standen te maken. Je moet het combineren met allerlei andere bespaarmaatregelen van @onetime (heel ver uitrollen, airco uit, etc.) om verschil te maken. Iedere keer komt deze discussie hier weer terug. Als je echt zuinig wil rijden, zoek dan in dit topic naar tips (van met name @onetime) en anders: geniet gewoon van je auto.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:57
Giku schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:06:
Ik heb hem eigenlijk standaard op <D> met recuperatie op automatisch. Scheelt dat echt veel tov flipperen (afgezien hypermilen)?

Voor zover ik begrijp zou je dan, praktisch gezien, met name moeten flipperen om te wisselen van <50km/h en snelheden van 50<80?
Dunno, ik rijd altijd in B. Maar de A(utomatisch) kun je tijdelijk overrulen met de flipper. Dus als je geen zin hebt om je rempedaal te gwbruiken kun je voor die keer dat je net iets meer wilt afremmen even de flipper intikke . Zodra je weer gas geeft gaat hij terug naar A.

Tenminste, als ik me het goed herinner van jaren geleden.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.