Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Wij komen regelmatig in Zweden zowel de Enyaq 80 als met de Enyaq 85 coupé. Geen problemen ondervonden in Zweden met de connect services.Pazo schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:46:
Ik ga van de zomer op vakantie naar Zweden, en ik lees in de MySkoda app dat het 2G/ 3G netwerk o.a. in Zweden sinds 1-1-2026 gestopt zou zijn. Statement van Skoda hierover staat hier: https://www.skoda-auto.com/connectivity/2g-3g-sunset
En de tabel met welke auto's dit betrekking op heeft staat hier:
https://www.skoda-auto.co...76-4916-9de3-cb96a5f3c851
Mijn Enyaq heeft een productiedatum van juni 2022. Maar ik begrijp de tabel niet helemaal. Uit de tabel maak ik op dat de Connect Services in Zweden waarschijnlijk niet meer werkt. Maar ik zie ook dat met 'SW 3.8 update via Over-the-Air' het daarna wel weer zou moeten werken? Zie ik dat goed? Mijn voertuigversie zit volgens de app op 3.2 en is 'actueel'. Hoe kom ik naar 3.8? Is dit eventueel door een dealer te forceren? Sinds ik de auto heb (eind januari dit jaar) wel enkele updates gehad, maar volgens mij dus geen grote versie updates. Weet iemand hoe dit zit?
Even een vraagje. Mijn collega met een Elroq uit 2025 kan via de Skoda app zijn auto vergrendelen, mijn Enyaq coupé 85 ook uit 2025 kan dit niet. We hebben beide de 5.4.4. Update en ook dezelfde app software versie. Iemand een idee of is dit gewoon niet beschikbaar?
Oke, maar vallen die ook in de tabel en welke softwareversie hebben die dan?Defense.71 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:39:
[...]
Wij komen regelmatig in Zweden zowel de Enyaq 80 als met de Enyaq 85 coupé. Geen problemen ondervonden in Zweden met de connect services.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Voor wie het interessant vindt:sorted.bits schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:24:
Mijn bestelling is net gedaan, maar op de factuur die ik in de mail kreeg, stonden de nieuwe bedragen al genoemd. Ga er dan maar even vanuit dat ik automatisch het geupdate model krijg.
Hier ook net besteld (vorige week), levering is week 28 (begin juli) en dealer bevestigt dat dit het nieuwe model betreft.
Cool, wat heb je besteld?Tk55 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:56:
[...]
Voor wie het interessant vindt:
Hier ook net besteld (vorige week), levering is week 28 (begin juli) en dealer bevestigt dat dit het nieuwe model betreft.
Ook, ik probeer beelden te vinden van het navigatiesysteem na de Android update. Ik hoopte eigenlijk dat het Google Maps met EV support zou zijn, maar ik kan er niets over vinden.
Ik heb mijn enyaq ook met 3.2 gekocht. Daarna heeft mijn garagebedrijf de update naar 3.8 kunnen forceren inderdaad. Van de tabel begrijp ik wel dat dat voldoende moet zijn om te blijven werken zonder 2g/3g.Pazo schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:47:
[...]
Oke, maar vallen die ook in de tabel en welke softwareversie hebben die dan?
OK bedankt, ik zal eens bellen met mijn garage of die dat kunnen (merkloze garage).ddgcpeters schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:50:
[...]
Ik heb mijn enyaq ook met 3.2 gekocht. Daarna heeft mijn garagebedrijf de update naar 3.8 kunnen forceren inderdaad. Van de tabel begrijp ik wel dat dat voldoende moet zijn om te blijven werken zonder 2g/3g.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.