Ik kijk inderdaad goed om me heen, en ik rij normaal gesproken de maximum snelheid van vrachtwagens, een snelheid die vanzelfsprekend ook op een snelweg verwacht moet worden. En iemand met een rijbewijs moet dat gewoon goed in kunnen schatten. "Voor hetzelfde geld is hij een hele goede en
waakzame chauffeur, beter dan die lui die al append tussen stroken slingeren." Dit laatste durf ik zelf wel te bevestigen.
(mijn keus voor de Enyaq is bepaald doordat het toen de enige beschikbare EV station was.) @
_Anvil_
Een voertuig op de snelweg moet minimaal 60km/h kunnen rijden. Dus ook die snelheid moeten andere chauffeurs op voorbereid zijn. Opletten dus. Dat moet altijd achter het stuur. Maar het programma "de slechtste chauffeur" is wel ontluisterend. Al die bestuurders die doen alsof het een computer spel zonder regels en consequenties is. (edit: hoe is het mogelijk dat die ooit een rijbewijs hebben gehaald...)
Ik heb een keer echt mijn best gedaan midden in de nacht op een lege weg en heb met mijn Opel Astra 1:27 gehaald. Dat kan overdag niet. Ja DAT was extreem. Nu gebruik ik gewoon wat ik weet.
En laat weten wat er mogelijk is als je oplet en begrijpt wat je doet. (voor milieu en de portemonnee)
>20 jaar terug wilde mijn toenmalige vriendin snel terug naar huis; 200 op de autobahn, ik kwam een bocht tegen die ik op de heenweg niet had opgemerkt... (gewoonlijk reed ik ~20% zuiniger in haar auto dan zij, constanter, sneller doorschakelen...)
En tenzij ik een bord heb gemist rij ik nergens harder dan de maximum snelheid. Die 30km/h in steden is wel overdreven. Ik rij op de fiets geregeld sneller. Tot 60km/h. Nee, niet elektrisch... gewoon een goede fiets en conditie.
[/ot]