• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hier inmiddels vandaag de SW ook geupdate van 5.4 naar 5.4.4.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:55
Solarman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:24:
Hier inmiddels vandaag de SW ook geupdate van 5.4 naar 5.4.4.
Ik ben wel benieuwd hoe lang de vooraankondiging bij jou in de app stond. Bij mij staat sinds eind februari dat de update binnen enkele dagen beschikbaar is, maar nog steeds geen update te bekennen bij het uitschakelen van de auto.

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Taxus schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:53:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe lang de vooraankondiging bij jou in de app stond. Bij mij staat sinds eind februari dat de update binnen enkele dagen beschikbaar is, maar nog steeds geen update te bekennen bij het uitschakelen van de auto.
Bij mij stond de melding een 3 weken geleden in de app, dat enkele dagen moet je bij Skoda maar zien als enkele weken 8)
Vandaag in de app bij Status > Auto details, de melding dat de update beschikbaar was.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:18
mister9 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:32:
[...]

Mijn Enyaq is exact in die week geproduceerd. Kan ik ergens nakijken of mijn auto nu ook die 1800 kg inderdaad mag trekken?
Op je kentekenbewijs. Of ovi.rdw.nl.

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:32
Boeie schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:09:
[...]

Vanaf productie week 48 in 2025 is dit doorgevoerd inderdaad.
Skoda bevestigd dit zelf ook op haar 'Skoda EV Lounge' pagina. Beetje verstopt in de comments maar ja:

https://www.facebook.com/...rmalinks=1407757324198301

[...]

[...]
Best bizar eigenlijk, de mijne is in Oktober afgeleverd.
Het is ook niet een klein beetje maar van 1000kg naar 1800kg.
Ben best benieuwd naar de mogelijkheid om te upgraden, en inderdaad dan moet dat ook via het RDW, zal best prijzig zijn.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.