Ik kan je niet helpen, maar had deze zomer meermaals dezelfde ervaring met Ionity in zowel Duitsland als Zweden. Bij alle andere laadsessies bij andere operators zoals Vattenfall, EnBW en Circle K had ik dit helemaal niet. Ik denk dat het probleem eerder bij Ionity dan bij de Enyaq ligt.Atomstar schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:19:
Afgelopen vrijdag had ik een probleem met DC laden bij een Ionity lader: hij stopte na 10min laden opeens, daarna na 8min, en daarna stopte hij tot 3x toe binnen 1-2 minuten. Uiteindelijk heb ik hem wel succesvol kunnen laden aan een EnBW DC-lader die in de buurt was, maar het was wel irritant.
Iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik had het tot nu toe een keer eerder bij een Tesla lader, maar daar lukte het wel om het laden weer op te starten. Verder is het ±15x wel gelukt bij een DC lader. Bij AC laden nooit een probleem gehad.
Overzicht laadsessies:
[Afbeelding]
De eerste sessie ging ±10min goed
[Afbeelding]
De tweede sessie ±8min
[Afbeelding]
De volgende sessies stopte bijna meteen:
[Afbeelding]
Aan de EnBW lader werkte het weer wel:
[Afbeelding]offtopic:
PS Ik kon net als SnoozeOperator in "Het grote zwembad topic - Deel 2" de tag om de plaatjes in pop-up mode te maken niet vinden - tips welkom
Overigens pakte het ook een keer positief uit. De Ionity laadpaal ging in storing en gaf aan dat ik het opnieuw moest proberen, maar de auto was gewoon aan het laden. Uiteindelijk 50 kwh gratis geladen (en gelukkig kreeg ik de stekker er aan het einde van de sessie ook uit).