In ander nieuws: na hier te lezen over de talloze laadkleppen die niet meer open gaan, dacht ik inmiddels, oef, met m'n MY23 zit ik precies wel goed want, 1, mijn Enyaq is toch 2 jaar nieuwer dan de andere MY21 Enyaq auto's hier in het topic, en, 2, tot nu toe geen enkele problemen ermee. Wel, dit weekend had ik ook prijs
Herhaaldelijk de auto openen en sluiten, hielp niet. Dat motortje(?) bleef gewoon in de gesloten stand staan waardoor er niets anders op zat dan de boel te forceren en daarbij iets af te breken. Het is dat ik de klep nu ook niet meer degelijk toe krijg, anders zou ik misschien ook nog zien dat de laadklep zelf licht verbogen is wegens de kracht die ik moest gebruiken.
Als ik het goed begrijp, draait dat lipje rond om de klep te openen en sluiten? (Roze pijl toont dan de rotatiebeweging aan.) En hoort er ook nog iets te zitten bij de gele pijl? Want daar is precies ook iets afgebroken; waarschijnlijk eenzelfde lipje als aan de linkerkant. En in de klep zelf is er ook wat plastic gesneuveld.
Te triest eigenlijk dat dit bij zo'n dure auto gebeurt...

Het is dus wachten tot alle andere klachten die jullie ervaren ook bij mijn recentere auto voorvallen, zoals die SOS-module die faalt, het internet in de auto dat wegvalt, accucellen die plots doodgaan, of gekkigheden met de 12V-accu waardoor je een hele kerstverlichting krijgt in je dashboard.
Zit nu in dubio of ik het laat maken voor honderden euro's bij de dealer of het toch zelf doe. Ik ben best wel handig maar heb weinig zin om te veel/te weinig reserveonderdelen te bestellen en mogelijk nog iets anders te verkloten.