• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07

rammes

koekebakker 1e klas

-Splash- schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:43:
Wat ik mij afvroeg, waarom gebruikt iedereen ABRP (nou ja beetje overdreven, maar je snapt het wel)? Ik gebruik voor lange ritten de Skoda navigatie omdat je dan laadstops binnenkrijgt en voor de korte ritten google maps met android auto.

ABRP heeft wel meer opties, maar ik vind het prima als ik ergens kan stoppen waar ik kan laden. Vaak kijk ik met vakanties wel of er iets te doen is voor de kinderen of als de vouwwagen mee is of ik kan laden op het laadstation zonder af te koppelen. :+
ik heb een laadpas van het werk voor Europa en in mijn Skoda nav. kan ik geen voorkeur aanbieders ingeven.

Ik zou het doen!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07

rammes

koekebakker 1e klas

Apzoeir schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:49:
Ik ga morgen voor de eerste keer fietsendrager installeren. Klopt het dat sommige rijhulpsystemen automatisch al zullen uitschakelen van zodra ik de stekker aansluit? Of moet ik toch zaken manueel uitzetten? (Wil vermijden dat auto ineens in de remmen gaat omdat hij iets "ziet" achter de auto).
Van wat ik weet,

Is de trekhaak vanuit de fabriek geïnstalleerd dan ziet het systeem zelf dat er iets zit en schakelt hij dingen uit.

Ik zou het doen!

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:01
Ik ga morgen voor de eerste keer fietsendrager installeren. Klopt het dat sommige rijhulpsystemen automatisch al zullen uitschakelen van zodra ik de stekker aansluit? Of moet ik toch zaken manueel uitzetten? (Wil vermijden dat auto ineens in de remmen gaat omdat hij iets "ziet" achter de auto).
Iets aan de trekhaak wordt bij mij automatisch herkend.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
rammes schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:09:
[...]

ik heb een laadpas van het werk voor Europa en in mijn Skoda nav. kan ik geen voorkeur aanbieders ingeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdsiQkbBVccjCQJLvZMsqdVBhdE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7J0PMtn98EIwGpknOpAnIXJd.png?f=fotoalbum_large

In app kan het wel. Kan het in de auto niet? Ik heb ook een laadpas van werk en zou die voorkeuren graag gebruiken om tesla te elimineren. Daar wil ik per definitie niet laden.

[ Voor 14% gewijzigd door cryptapix op 22-07-2026 21:32 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CarbonCopy schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:17:
Ik heb weer iets raars met mijn Octavia IV. Wellicht kunnen jullie mij daar ook bij helpen. ;-)

Ik heb vanmiddag bij een openbare laadpaal geladen. Bij thuiskomst zie ik dat de Skoda app denkt dat de auto nog steeds aan het laden is. Onder andere evcc heeft nu ook problemen om de SoC van de Skoda op te halen… iemand van jullie dit ook ervaren?

[Afbeelding]
Het was een algemene storing denk ik. Ik was aan het laden en kreeg geen updates binnen tot ergens kort na 19u. Ik dacht dat het lag aan slecht mobiel bereik maar mijn smartphone had goed bereik op de plek waar ik geparkeerd stond.

• ikbentochniegek
cryptapix schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:30:
[...]

[Afbeelding]

In app kan het wel. Kan het in de auto niet? Ik heb ook een laadpas van werk en zou die voorkeuren graag gebruiken om tesla te elimineren. Daar wil ik per definitie niet laden.
Dat kan in de auto inderdaad niet. Wel neemt de auto tegenwoordig de laders over als je de route van de app naar de auto stuurt.
Kennelijk vinden ze bij het skoda belangrijker om spelletjes in het infotainment aan te bieden in plaats van dit soort basale zaken in orde te brengen. </Moppermode>

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
ikbentochniegek schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Dat kan in de auto inderdaad niet. Wel neemt de auto tegenwoordig de laders over als je de route van de app naar de auto stuurt.
Kennelijk vinden ze bij het skoda belangrijker om spelletjes in het infotainment aan te bieden in plaats van dit soort basale zaken in orde te brengen. </Moppermode>
Spelletjes…
* cryptapix huilt in ME3.x

• burniej
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
In mijn MY21 krijg je een melding dat bepaalde rijhulpsystemen niet beschikbaar zijn, ik hoef niks uit te zetten. Hij remt nooit bij achteruit rijden, maar ik krijg nog wel soms geluiden/schermindicaties dat iets gezien wordt door de sensor (en dat is dan ook echt zo, niet de fiets/drager!).

Je krijgt ook een 'extra' knipperlichtindicator in de cockpit die met een pijl naar links en rechts tegelijk, onafhankelijk van welke je gebruikt (ik vermoed om aan te geven dat bij verkeerde bedrading van je fietsendrager de aansturing geinverteerd kan zijn en je dus zelf dit moet controleren).
urk_forever schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:05:
Laatst viel het me op dat de kentekenplaat houder achter nogal rammelt bij het dichtdoen van de achterklep.

Hij zit wel goed vast met de twee schroeven, maar aan de zijkanten zit ruimte omdat de klep wat rond loopt. Hebben jullie daar ook last van en misschien een oplossing voor?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, heb hetzelfde probleem.

• ikbentochniegek
burniej schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:22:
[...]
In mijn MY21 krijg je een melding dat bepaalde rijhulpsystemen niet beschikbaar zijn,
Zo wordt de dode hoek detectie bijvoorbeeld uitgeschakeld.
Er zijn ook auto fabrikanten die de cruise control uitschakelen in geval van een aanhanger, gelukkig blijft die wel gewoon werken.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.