• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:36
Nou mijn verhaal qua ERE bij Tap zit er alweer op.
Ze hadden mijn aanmelding dus teruggedraaid zonder nog te reageren op mijn 2e mail. Dus nogmaals gemaild met de vraag of ze niet gewoon alle transacties vanaf de datum dat ik de Peblar inbedrijf heb gesteld (eind januari)) uit kunnen lezen.
Antwoord:
Wij kunnen laders niet uitlezen, de laders stuurt berichten naar ons.

Sorry maar dit valt me enorm tegen van Tap.

Het hier breeduit verkondigde verhaal dat je dus tot het eind van het jaar kunt wachten om je aan te melden voor EREs omdat alle transacties vanaf 1 januari geldig zijn klopt dus niet, althans niet bij Tap.

Dus: welke afhandelaar integreert goed met Tap en accepteert wél de registratie van eerdere sessies?

Lijkt me trouwens zinnig deze info over Tap op te nemen in de eerste post?

[ Voor 5% gewijzigd door AA42 op 05-05-2026 19:08 ]

• AA42
RichieB schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:25:
[...]

Dus de sessies die in je Tap Electric dashboard ziet staan, zag je niet meegeteld worden voor de Tap Green Credits?
Klopt. Maar ik heb de Peblar sinds eind januari in bedrijf, maar heb me pas in april aangemeld bij Tap. Toen dus nog niet voor de EREs, maar in eerste instantie zodat zij mijn lader beheren voor de zakelijke laadpas van m’n werkgever. Wou dat eerst werkend hebben alvorens me aan te melden voor de ERE’s, er vol vanuit gaand dat ik ALLE sessies die door de Peblar opgeslagen zijn kon aantonen met de PDF die de Peblar maakt.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:25
@AA42 Dat sessies sinds aanmelden bij Tap (april dus) bij hun niet meertellen is wel heel vreemd. Hebben ze daar ook een reden voor aangegeven? Dat Tap geen handmatige sessies invoert van voor aanmelding had ik al eerder gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door RichieB op 05-05-2026 19:25 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
AA42 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:02:
Nou mijn verhaal qua ERE bij Tap zit er alweer op.
Ze hadden mijn aanmelding dus teruggedraaid zonder nog te reageren op mijn 2e mail. Dus nogmaals gemaild met de vraag of ze niet gewoon alle transacties vanaf de datum dat ik de Peblar inbedrijf heb gesteld (eind januari)) uit kunnen lezen.
Antwoord:
Wij kunnen laders niet uitlezen, de laders stuurt berichten naar ons.

Sorry maar dit valt me enorm tegen van Tap.

Het hier breeduit verkondigde verhaal dat je dus tot het eind van het jaar kunt wachten om je aan te melden voor EREs omdat alle transacties vanaf 1 januari geldig zijn klopt dus niet, althans niet bij Tap.

Dus: welke afhandelaar integreert goed met Tap en accepteert wél de registratie van eerdere sessies?

Lijkt me trouwens zinnig deze info over Tap op te nemen in de eerste post?
Vervelend! Maar het heeft hier in het topic wel eerder gestaan dat Tap alleen met terugwerkende kracht hun eigen sessies accepteert. Met de waarschijnlijk vele Tap gebruikers is dit voor hun natuurlijk ook de makkelijke weg.

• AA42
Maurice- schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:30:
[...]

Vervelend! Maar het heeft hier in het topic wel eerder gestaan dat Tap alleen met terugwerkende kracht hun eigen sessies accepteert. Met de waarschijnlijk vele Tap gebruikers is dit voor hun natuurlijk ook de makkelijke weg.
Kan zijn, maar ik vind Tap hier niet heel helder over op hun website en communicatie bij aanmelding.

Maar nu dus op zoek naar een betrouwbare partij die dit wél doet…. Zeres of Joulo?
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden of vragen is niet toegestaan