• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42
sjoerd-p schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:09:
Even een gedachtespinsel: waarom zou je wachten met aanmelden? Zeres gaat bijvoorbeeld naar verwachting in mei al de eerste EREs op de markt brengen om te gelde te maken. Als iedereen wacht tot het einde van het jaar en het dan met terugwerkende kracht doet, gaan de marktprijzen toch enorm omlaag omdat er opeens veel meer aanbod van ERE is? Dus kan het geen kwaad Q1 al in te stappen? Of maak ik nu een denkfout?
Eerder is hier genoemd dat de impact van de particuliere markt van ERE zeer beperkt is.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:52:
[...]

Eerder is hier genoemd dat de impact van de particuliere markt van ERE zeer beperkt is.
Het is allemaal vraag en aanbod. Grote bedrijven die ERE's nodig hebben zullen deze niet in 1x op einde van het jaar dicht zetten. Dat is een te groot prijsrisico voor ze. Dus ze zullen dat gespreid over het jaar doen. Net zoals het aanbod steeds meer gespreid over het jaar vanuit de particulieren naar de markt gaat en zal groeien. Maar ook de verplichtingen van de bedrijven groeien elk jaar (zeker als ze niet aan hun duurzaamheidseisen voldoen).

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-03 23:50
ik heb me uiteindelijk bij ere-registratie.nl voor 1 jaar aangemeld met mijn NewMotion Home Advanced 2.x die bij 50five op een gratis account zit.
maar eens even kijken naar hoe anderen hun ervaringen gaan zijn, dan daarna bepalen of ik beter af ben bij anderen of dat ik ook mn paal beter kan flashen en dan tapelectric.

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
hrigteri schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:49:
ik heb me uiteindelijk bij ere-registratie.nl voor 1 jaar aangemeld met mijn NewMotion Home Advanced 2.x die bij 50five op een gratis account zit.
maar eens even kijken naar hoe anderen hun ervaringen gaan zijn, dan daarna bepalen of ik beter af ben bij anderen of dat ik ook mn paal beter kan flashen en dan tapelectric.
Precies dezelfde situatie hier. Ben benieuwd hoelang het jou duurde op respons van ere-registratie.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 14:38
Wanneer beginnen eigenlijk de eerste uitbetalingen nu de wet goedgekeurd is in de eerste kamer?

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:01
Belecthor schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:28:
Wanneer beginnen eigenlijk de eerste uitbetalingen nu de wet goedgekeurd is in de eerste kamer?
Ligt aan je beheerder, van TAP kreeg ik gisteren een mail dat ze 1x per jaar uitbetalen en dat de uitbetaling op 31 maart 2027 is.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Volgens mij betaald vrijwel elke aanbieder jaarlijks uit, dus dat zal waarschijnlijk 2027 ergens zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Net contact gehad met Bob van Lekkerladen. Mijn vraag was of er zicht was op een automatische koppeling met de occp leverancier 50five. Helaas blijkt 50five niet te reageren op verzoeken. Dat kan dus nog wel even duren.

*Zo ken ik 50five. Problemen veroorzaken door gewoon weg afwezig te zijn of niet te reageren. De klant heeft er last van. Ik heb zelf nog nooit een correct antwoord op mijn vraag ontvangen. Als ik überhaupt reactie krijg,
*zodra het kan, ben ik weg bij 50five. Gezien de historie cq trackrecord.

-=> het zal uiteindelijk wel een export worden via de portal.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 01-04-2026 09:55 ]

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 15:23
miicker schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:41:
[...]
Volgens mij betaald vrijwel elke aanbieder jaarlijks uit, dus dat zal waarschijnlijk 2027 ergens zijn.
Zeres doet het per kwartaal. Eerste transacties verwacht in mei van dit jaar, dacht ik. Kan het nu zo snel niet meer terugvinden.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:18
avdwerf schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:20:
[...]

Weet niet of ik dat hier zo mag noemen, maar ik heb hem bij slimmelaadpunt.nl besteld. Daar was hij 930 euro en kreeg via de chat na vraag om korting een code van -50 euro.
Bedankt voor de tip! Zojuist ook een business 7.5m gekocht voor 965 euro, hopelijk heb ik dat 500 euro verschil snel terugverdiend.

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:11
sjoerd-p schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:11:
[...]

Zeres doet het per kwartaal. Eerste transacties verwacht in mei van dit jaar, dacht ik. Kan het nu zo snel niet meer terugvinden.
In de offerte van Zeres voor een vve staat: "Het inboeken, verhandelen en uitbetalen kan plaatsvinden nadat de NEa het register voor energie (voor inboeken) heeft geopend. De NEa heeft aangegeven dit in het tweede kwartaal van 2026 te doen".
Geen woord over "mei". Wel dat ze inderdaad per kwartaal uitbetalen.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:22
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:24:
[...]

In de offerte van Zeres voor een vve staat: "Het inboeken, verhandelen en uitbetalen kan plaatsvinden nadat de NEa het register voor energie (voor inboeken) heeft geopend. De NEa heeft aangegeven dit in het tweede kwartaal van 2026 te doen".
Net aangemeld bij Zeres. Eerste kWh's vanaf 1 jan t/m vandaag moet je nog handmatig invullen. Daarmee bedoel ik het totaal, dus niet elke individuele laadsessie. Maar vanaf 2e kwartaal gaan ze dat geautomatiseerd doen.

Heb ze net aan de telefoon gehad, het is een 1 jarig contract maar het contract kost geen geld. Bevestigingsmail is ook al binnen.

Och ja, je moet toch wat he.

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34
internet4me schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:54:
Net contact gehad met Bob van Lekkerladen. Mijn vraag was of er zicht was op een automatische koppeling met de occp leverancier 50five. Helaas blijkt 50five niet te reageren op verzoeken. Dat kan dus nog wel even duren.

*Zo ken ik 50five. Problemen veroorzaken door gewoon weg afwezig te zijn of niet te reageren. De klant heeft er last van. Ik heb zelf nog nooit een correct antwoord op mijn vraag ontvangen. Als ik überhaupt reactie krijg,
*zodra het kan, ben ik weg bij 50five. Gezien de historie cq trackrecord.

-=> het zal uiteindelijk wel een export worden via de portal.
Ik heb helaas geen keus om naar een ander te gaan, mijn werkgever regelt dat allemaal, maar ik heb soortgelijke ervaringen met 50five. Bij mij hadden ze een fout gemaakt bij het registeren van laadsessies en de uitbetaling daarvan. Herhaaldelijk heb ik gemaild met het verzoek om het op te lossen, maar ik kreeg geen reactie. Na anderhalve maand kreeg ik een nota waarmee de fout gecorrigeerd was, maar nog steeds had ik geen reactie ontvangen van de klantenservice. Ik heb ze daarop gemaild met de vermelding dat het eindelijk in orde was. Eind verhaal zou je denken..... 4 weken nadat het gecorrigeerd was (inmiddels zijn we in totaal al 2.5 maanden verder) kreeg ik opeens voor het eerst een reactie. Mij werd op zeer onvriendelijke toon verzocht om niet nogmaals te vragen om een uitbetaling van verbruik wat ze al vergoed hadden. Ze deden net alsof ik de boel probeerde te flessen en aan hun kant alles in orde was. Nadat ik ze op vrij directe wijze te verstaan heb gegeven dat het klantenservice een puinhoop is en dat ik het niet normaal vond om op een dergelijke manier aangesproken te worden kreeg ik excuses aangeboden. Ik kan ze absolute niet aanbevelen.

[ Voor 0% gewijzigd door osluis op 01-04-2026 11:14 . Reden: typo ]

• BartjeBoos
Just_A_User schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:10:
[...]

Net aangemeld bij Zeres. Eerste kWh's vanaf 1 jan t/m vandaag moet je nog handmatig invullen. Daarmee bedoel ik het totaal, dus niet elke individuele laadsessie. Maar vanaf 2e kwartaal gaan ze dat geautomatiseerd doen.

Heb ze net aan de telefoon gehad, het is een 1 jarig contract maar het contract kost geen geld. Bevestigingsmail is ook al binnen.
De oorspronkelijke reactie ging over "Wanneer beginnen eigenlijk de eerste uitbetalingen nu de wet goedgekeurd is in de eerste kamer?".
Voor consumenten kost het bij zeres inderdaad geen geld (behalve de commissie) voor ondernemers/ vve's wel.

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Den Hartog betaald in april 2027 uit over het jaar 2026.
Daarna betalen ze per kwartaal.

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT SWversie 5.4.4. | Alfen Laadpaal EVE Single S-Line

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:30
Net ook aangemeld bij Zeres. Met de actiecode is het 18% en zo te zien dit jaar al per kwartaal. Gaan volgend jaar wel weer eens verder kijken als het nodig is.

• sjoerd-p
Breadrun schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:48:
Net ook aangemeld bij Zeres. Met de actiecode is het 18% en zo te zien dit jaar al per kwartaal. Gaan volgend jaar wel weer eens verder kijken als het nodig is.
En bij Zeres krijg je nog korting per jaar, dus volgend jaar wordt het 17% voor je ;-)

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• BartjeBoos
sjoerd-p schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:51:
[...]

En bij Zeres krijg je nog korting per jaar, dus volgend jaar wordt het 17% voor je ;-)
Blijft grappig hoe men reageert op een lage commissie.

In de voorwaarde van Zeres: "De commissie wordt ingehouden over de netto-opbrengst van de verkoop van uw ERE;s. Eventuele transactie-, administratie- of verkoopkosten worden eerst betaald en het resultaat na deze kosten is de netto-opbrengst."

Bij laadloon bijvoorbeeld: Laadloon.nl brengt een commissie van twintig procent (20%) in rekening over de bruto opbrengst van de
gerealiseerde ERE’s. Deze commissie dekt onder meer administratie, registratie, verificatie, certificering en
uitbetaling.

Dus een wezenlijk verschil tussen een commissie over netto- of bruto- opbrengst.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:29:
[...]

In de voorwaarde van Zeres: "De commissie wordt ingehouden over de netto-opbrengst van de verkoop van uw ERE;s. Eventuele transactie-, administratie- of verkoopkosten worden eerst betaald en het resultaat na deze kosten is de netto-opbrengst."

Bij laadloon bijvoorbeeld: Laadloon.nl brengt een commissie van twintig procent (20%) in rekening over de bruto opbrengst van de
gerealiseerde ERE’s. Deze commissie dekt onder meer administratie, registratie, verificatie, certificering en
uitbetaling.

Dus een wezenlijk verschil tussen een commissie over netto- of bruto- opbrengst.
Daarom is het handig de kat uit de boom te kijken en dankbaar zijn als mensen hun eerste tussenresultaten willen delen.
Het verschil zoals je hierboven stelt zou ongeveer gelijk kunnen zijn wanneer de bedrijfsvoering ongeveer 2 á 3% van de bruto opbrengst kost. Het zou ook helemaal anders kunnen zijn.

• sjoerd-p
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:29:
[...]

Zeres is daar heel transparant over en heeft zelfs de volgende voorbeeldberekening op de site staat voor particulieren:
20.000 km rijden, thuis laden: 5 km rijden per kWh = 4.000 kWh stroom

4.000 kWh ≈ 1.317 ERE’s

De formule van de ERE berekening van de NEa staat op onze website bij vraag & antwoord

1.317 ERE’s x verkoopopbrengst van € 0,45 ≈ € 593,-

De verkoopprijs is € 0,46 en verkoopkosten op de emissiemarkt zijn ongeveer 1,5%

Onze commissie is 19% inclusief 21% btw ≈ € 113,-

Netto-opbrengst (uitbetaling) voor u: € 480,- per jaar

Dit is € 0,12 per kWh
En dus nog één procent meer met de extra kortingscode. En nog een procent meer het jaar daarna. Maar tegen die tijd kijk ik wel hoe de wereld eruit ziet.

Inmiddels ook antwoord van Zeres dat een SmartEVSE paal mét MID meter gewoon voldoet en dat foto van de meter op beginstand en eindstand voldoende is voor het netto verbruik die periode. En dat er wellicht nog een koppeling met Tap Electric komt om het automatisch uit te lezen, maar dat ze eerst koppelingen bouwen met de APi's van de fabrikanten i.p.v. CPO's. Het serienummer mocht ik zelf kiezen, maar heb ik de SmartEVSE serienummer voor gekozen.

Mijn zelfbouw-paal met MID meter in een New Motion behuizing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2MLQpWOqKNzQ3hBsM3DnJ3Rzu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5CnIdxSqN4o3MgAycYKkam1.jpg?f=fotoalbum_large

• BartjeBoos
sjoerd-p schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:49:
[...]

Zeres is daar heel transparant over en heeft zelfs de volgende voorbeeldberekening op de site staat voor particulieren:
[...]
Is dat wel zo?
19% commissie klinkt toch heel iets anders dan het rekenvoorbeeld laat zien.
Behalve de verkoopkosten van 1,5% worden ook nog eerst de transactie- en administratie kosten verrekend.

Als ze als voorbeeld nemen van een ere prijs van 46 cent en dat levert een vergoeding van 12 cent op per kWh op. Is dat toch eerder 21% totale kosten door Zeres

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:30:
[...]

Is dat wel zo?
Behalve de verkoopkosten van 1,5% worden ook nog eerst de transactie- en administratie kosten verrekend.

Als ze als voorbeeld nemen van een ere prijs van 46 cent en dat levert een vergoeding van 12 cent op per kWh op. Is dat toch eerder 21% totale kosten door Zeres
20.215% op het totaal om precies te zijn, mits de 1.5% stand houdt.
[edit]
Zeres zegt daarover het volgende:
Deze bedragen ongeveer 1.0% tot 1.5% % van de verkoopwaarde. Zeres heeft, als grootste ERE-inboekdienstverlener met grotere volumes, lagere verkoopkosten dan andere inboekdienstverleners.

[ Voor 17% gewijzigd door osluis op 01-04-2026 15:14 ]

• mrme12345
  • Niet online
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:30:
[...]

Is dat wel zo?

Jij blijft wel steeds hetzelfde, niet onderbouwd herhalen he. Ik heb al berekening gedeeld waaruit blijkt dat dit niet zo is en 3x uitgelegd en berekening Zeres gedeeld enz. Wat is je intentie.......en Zeres is transparant. Ik heb van andere inboekers nog niet zo'n uitgebreide specificatie gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door mrme12345 op 01-04-2026 15:10 ]

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:08

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Topicstarter
Blik1984 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:38:
[...]
Ligt aan je beheerder, van TAP kreeg ik gisteren een mail dat ze 1x per jaar uitbetalen en dat de uitbetaling op 31 maart 2027 is.
Ook apart, ik zit eveneens bij TAP, maar krijg helemaal geen nieuwsbrieven over ERE. Je wilt toch een beetje op de hoogte gehouden worden over de ontwikkelingen. Aanvraag blijft ook op "Ingezonden" staan, wellicht is dat de reden.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:01
rogervdh schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:46:
[...]

Ook apart, ik zit eveneens bij TAP, maar krijg helemaal geen nieuwsbrieven over ERE. Je wilt toch een beetje op de hoogte gehouden worden over de ontwikkelingen. Aanvraag blijft ook op "Ingezonden" staan, wellicht is dat de reden.
Kijk even in je spam-mailbox, mijn mailtje met bevestiging stond daar, gisteren ontvangen. In de web-applicatie staat de aanvraag al wel als goedgekeurd, maar in de app bij mij ook nog als ingezonden.

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:00

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb mij 2 weken terug ook aangemeld bij Zeres. De aanmeldingsmail netjes ontvangen. Hierin staat dat in april er meer informatie komt over hoe je je laadpaal door ze kan laten uitlezen.
Tot en met 31 maart heb ik handmatig mijn kWh's opgevoerd en een bijlage toegevoegd met een usage rapport van mijn Zaptec laadpaal.

Nu is het wachten ;)

Gadgets fan

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:29
Wellicht heeft dit invloed op de prijs van EREs?

https://nos.nl/l/2608687

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:28
Ernie007 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:29:

Die gaat lager worden als dat doorgaat.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42
onzenuub schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:39:
[...]

Die gaat lager worden als dat doorgaat.
Bedankt meneer Trump :)
Prijs zal inderdaad flink zakken dan - minder rendabel .

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bedrijven moeten meer verduurzamen, weet je wat we maken gewoon de certificaten goedkoper 8)7.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

Steef

GoT's Most Eaten

Ernie007 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:29:

Het zal de waarde van de certificaten drukken, voor de consument betekent dit dat de rendabiliteit van een (vaak duurdere) laadpaal met MID meter lager uit zal komen. Het duurt dus langer voor je die er weer uit hebt.

Daarnaast remt het de verduurzaming van de industrie; CO2 rechten worden goedkoper waardoor bedrijven per euro meer CO2 kunnen produceren.

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 01-04-2026 19:01 ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• neek
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20:29
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:24:
[...]

Heb inderdaad ook de NEa gesproken, zij geven aan dat het register voor verhandeling nog gebouwd moet worden. Dit naar aanleiding van dat de wet nog niet definitief was. Dus of het echt realistisch is dat diverse inboekdienstverleners beweren aankomend kwartaal uit te betalen betwijfel ik.

snip: spam

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 01-04-2026 19:22 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

neek schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:00:
[...]

Heb inderdaad ook de NEa gesproken, zij geven aan dat het register voor verhandeling nog gebouwd moet worden. Dit naar aanleiding van dat de wet nog niet definitief was. Dus of het echt realistisch is dat diverse inboekdienstverleners beweren aankomend kwartaal uit te betalen betwijfel ik.

[mbr]snip: spam[/]
Ik heb jaren voor de overheid gewerkt en dat ze nu pas gaan beginnen aan de bouw durf ik wel uit te sluiten. Dat ding staat allang. Zo'n proces duurt tot ruim voorbij einde van dit jaar als ze nu nog moeten starten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BartjeBoos
mrme12345 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:08:
[...]

Jij blijft wel steeds hetzelfde, niet onderbouwd herhalen he. Ik heb al berekening gedeeld waaruit blijkt dat dit niet zo is en 3x uitgelegd en berekening Zeres gedeeld enz. Wat is je intentie.......en Zeres is transparant. Ik heb van andere inboekers nog niet zo'n uitgebreide specificatie gezien.
Lastig he, goed lezen ...
Mijn punt blijft is dat niet enkel de hoogte van de commissie/ fee bepalen is.
Dat gaf ik al eerder duidelijk aan door: "In de voorwaarde van Zeres: "De commissie wordt ingehouden over de netto-opbrengst van de verkoop van uw ERE;s. Eventuele transactie-, administratie- of verkoopkosten worden eerst betaald en het resultaat na deze kosten is de netto-opbrengst.

uitbetaling."

Dat zeres eerst 1,5% verkoopkosten rekent en daarna nog de standaard commissie van 19% daar bovenop rekent staat niet echt duidelijk op hun website bij de voorbeeld berekening. Je gaat er al snel vanuit dat het al inbegrepen is in de commissie. Staat wel in de voorwaarde maar daar staat ook dat er nog eventuele transactie en of administratiekosten zijn ...|

Nogmaals (als je mijn mijn punt niet begrijpt:) dat niet enkel de hoogte van de commissie/ fee bepalen is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat een bepaalde partij goed of slecht is. Ik geef ook helemaal geen voorkeur voor een partij aan. Daarvoor zijn o.a. niet alle regels die de Nea gaat hanteren duidelijk.

• mrme12345
  • Niet online
BartjeBoos schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:01:
[...]

Lastig he, goed lezen ...
Mijn punt blijft is dat niet enkel de hoogte van de commissie/ fee bepalen is.
Dat gaf ik al eerder duidelijk aan door: "In de voorwaarde van Zeres: "De commissie wordt ingehouden over de netto-opbrengst van de verkoop van uw ERE;s. Eventuele transactie-, administratie- of verkoopkosten worden eerst betaald en het resultaat na deze kosten is de netto-opbrengst.

uitbetaling."

Dat zeres eerst 1,5% verkoopkosten rekent en daarna nog de standaard commissie van 19% daar bovenop rekent staat niet echt duidelijk op hun website bij de voorbeeld berekening. Je gaat er al snel vanuit dat het al inbegrepen is in de commissie. Staat wel in de voorwaarde maar daar staat ook dat er nog eventuele transactie en of administratiekosten zijn ...|

Nogmaals (als je mijn mijn punt niet begrijpt:) dat niet enkel de hoogte van de commissie/ fee bepalen is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat een bepaalde partij goed of slecht is. Ik geef ook helemaal geen voorkeur voor een partij aan. Daarvoor zijn o.a. niet alle regels die de Nea gaat hanteren duidelijk.
Ja prima joh, lees mijn reacties nog een x zou ik zeggen en laat eens een andere inboeker zien die zo transparant is als Zeres. Ben benieuwd. Iets met spijkers en laag water.....maar verder, laten we dit maar zitten zo, hier schiet niemand wat mee op.

• BartjeBoos
mrme12345 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:03:
[...]

Ja prima joh, lees mijn reacties nog een x zou ik zeggen en laat eens een andere inboeker zien die zo transparant is als Zeres. Ben benieuwd. Iets met spijkers en laag water.....maar verder, laten we dit maar zitten zo, hier schiet niemand wat mee op.
Is het zo moeilijk om te lezen? Blijkbaar wel.
Mijn punt blijft dat niet enkel de hoogte van de commissie/ fee bepalen is.
Los van welke inboeker transparant is of überhaupt in deze situatie transparant kan zijn doordat de Nea nog dingen moet besluiten/ bepalen.

• neek
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20:29
Glashelder schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:48:
[...]

Ik heb jaren voor de overheid gewerkt en dat ze nu pas gaan beginnen aan de bouw durf ik wel uit te sluiten. Dat ding staat allang. Zo'n proces duurt tot ruim voorbij einde van dit jaar als ze nu nog moeten starten.
Dit is wat degene in kwestie aan de andere kant van de telefoon mij bevestigde. Ik denk dat de basis vanuit de HBE staat, maar waarom zou je bouwen aan iets wat nog geen zekerheid is. In die zin snap ik de reactie wel.

Overig apart dat mijn post als 'spam' wordt aangemerkt omdat ik de 'Earnergy' benoem, zie hier zoveel bedrijfsnamen voorbij komen :?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

neek schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:22:
[...]

Dit is wat degene in kwestie aan de andere kant van de telefoon mij bevestigde. Ik denk dat de basis vanuit de HBE staat, maar waarom zou je bouwen aan iets wat nog geen zekerheid is. In die zin snap ik de reactie wel.
Simpel: het proces van bouwen van deze applicaties is een zeer langdurig proces. En het gaat hier om een wet die met terugwerkende kracht vanaf 1 januari van kracht zou gaan zijn. De NEA is verantwoordelijk voor de uitvoering en dient gewoon ervoor te zorgen dat ze op tijd klaar zijn. Die verantwoordelijkheid wordt altijd uiterst serieus genomen. Doorgaans weten ze al ruim van tevoren dat zo'n wet eraan zit te komen.

Wij hadden altijd wel meerdere projecten in ontwikkleling waarvan nog niet zeker was of de wet het ging halen.
Overig apart dat mijn post als 'spam' wordt aangemerkt omdat ik de 'Earnergy' benoem, zie hier zoveel bedrijfsnamen voorbij komen :?
Je eigen bedrijf? ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:08

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Topicstarter
Blik1984 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:19:
[...]

Kijk even in je spam-mailbox, mijn mailtje met bevestiging stond daar, gisteren ontvangen. In de web-applicatie staat de aanvraag al wel als goedgekeurd, maar in de app bij mij ook nog als ingezonden.
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik kijk meestal in de Tap app en daar staat nog steeds "Ingezonden". Wel gek dat beide niet synchroon lopen/dezelfde data als bron gebruiken. Maar op de website staat inderdaad "Actief":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KraN_I_q3GfBKb_vyNhh0sQ7sOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ngMPALqE2l1LCs0wIq9E85Hc.png?f=fotoalbum_large

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Sonicfreak schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:08:
[...]

Ik kan je zeggen dat de export die ik vanuit 50five maak gebaseerd op de laadsessies van mijn laadpunt bij ere-registratie.nl gewoon geaccepteerd wordt.
Ik kreeg ook een mail van hen deze week dat als een export niet geaccepteerd wordt dat ze dan kunnen kijken om het wel werkend te krijgen.

Voor de vraag of dat met de andere oplossing ook gaat werken, kan ik geen antwoord geven want ik zit nog bij 50five.
Weet jij of iemand anders toevallig over welke periode je de export mag indienen? gaat dat in vanaf goedkeuring inschrijving of vanaf 1.1.2026?

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:23
Is het ondertussen al duidelijk hoe het zit met leaserijders en een kWh vergoeding? Ik lees ondertussen her en der wat op websites van aanbieders maar ik concludeer dat iedereen wat anders roept.

Het kamerstuk geeft ook geen uitsluitsel. Klopt mijn conclusie dat er een toeslagen-wet door de kamer is gekomen met een onduidelijke belasting component die mogelijk tot terugvordering leidt...?

Technisch is het allemaal niet zo spannend..

[ Voor 5% gewijzigd door Kameelstok op 01-04-2026 21:35 ]

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17
checkdiz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:03:
[...]

Weet jij of iemand anders toevallig over welke periode je de export mag indienen? gaat dat in vanaf goedkeuring inschrijving of vanaf 1.1.2026?
Met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2026.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt.

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.