• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:28:
[...]

Als je motor plof zegt heb je in die zin ook geen controle meer.

En wat bedoel je met dat in personenauto's alle begrenzingen te overrulen zijn door het gaspedaal in te drukken? Diverse auto's zijn bijvoorbeeld begrenst op max 180km/h of 200km/h ofzo. Zou heel gek zijn als je dat kan overrulen door simpel 'gas' te geven.
Ik heb ook niet zo'n moderne auto, maar bij sommige auto's kun je een snelheidslimiet instellen en dan kan je met je voet op het pedaal drukken en loslaten wat je wilt maar je gaat niet over die snelheid heen... behalve als je het pedaal 1x helemaal indrukt, dan verdwijnt de limiet.

Mijn auto had een ECU limiet op 242km/u (die er af is gehaald toen de auto in het verleden stage2 getuned was). Die limieten zijn meestal om de versnellingsbak te beschermen en niet de motor, die kan sowieso wel wat hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2026 20:10 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
ArcticWolf schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:09:
[...]

Ik heb ook niet zo'n moderne auto, maar bij sommige auto's kun je een snelheidslimiet instellen en dan kan je met je voet op het pedaal drukken en loslaten wat je wilt maar je gaat niet over die snelheid heen... behalve als je het pedaal 1x helemaal indrukt, dan verdwijnt de limiet.
Ja die ken ik, ik heb het meer over de softwarematige begrenzing vanwege bijvoorbeeld uitstoot limieten. Mijn Volvo V40 mocht vroeger max 190 om in de 14% bijtellingscategorie te vallen.

Maar hij geeft aan dat je dat dus ook kan omzeilen door het gaspedaal in te drukken.
"Alle snelheidsbeperkende maatregelen zijn uit te schakelen..."

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:11

niki_lauda

3840Wp/VW ID3B/WeHeat Sparrow

Waar ik me over verbaasde is dat de bug op verschillende plekken in verschillende auto’s anders werkte
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken