hamsteg schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:14:
[...]
We moeten niet vanuit angst reageren. We zouden ook extra IC bedden aanhouden na Corona; gelukkig is dat gestopt gingen tientallen miljoenen naar toe terwijl het nutteloos was.
Als je alles veilig wilt hebben moeten je in een bubbelplastic bal midden in een kamer gaan zitten. In tijden van nood worden we ook creatief en komen er alternatieven naar boven. Veiligheid 100% nastreven is ongelooflijk duur en uiteindelijk is het alleen maar uitstel.
Ik verslik me in mijn koffie, maar begrijp je bedoeling met 100% veiligheid.
Doorgaan: mensen die "100%!" zeggen denken vaak in zwart wit. Ja nee. Goed slecht.
Als je wist hoe slecht we er voor staan met de veiligheid via IC bedden zou je deze bewering niet durven maken. Had dan een vergelijk gemaakt met fietshelmen oid, maar niet met IC bedden. De stupiditeit die de politiek aan het licht brengt in deze is echt....verbijsterend...
Naar mijn idee mogen we best een onderscheid gaan maken tussen de mensen die nu de IC bedden bagatelliseren en degene die er graag voor betalen. Als er straks de volgende crisis komt kunnen we mooi onderscheid maken tussen de voor-en-tegen-IC-bedden-mensen. Misschien via het vastleggen politieke keuze van mensen die stemmen op een politieke partij welke voor of tegen deze keuze was.....
Geintje natuurlijk, maar het is wel tenenkrommend om het hier zo te lezen.
Komt op mij over als bedrijven die wel gebruik maken van de infrastructuur en populatie van NL maar daar niet voor willen betalen...
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw