• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lordy79 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:41:
[...]

Prima. Maar dat neemt geen box-3 heffing weg.

[...]

Nee, de BOR werkt alleen bij ondernemersvermogen, niet bij beleggingsvermogen. Je kunt wel gewoon dividendbelasting uitstellen maar dan komt de fiscus bij overlijden toch aan haar trekken.

[...]

Nou, het is een deel van mijn werk en ik heb al aardig wat zaken bedacht en ken ook veel truukjes. Waaronder de 'stichting'. Probleem is natuurlijk dat de macht van de stichting bij de familie blijft liggen en die bepaalt aan welke goede doelen de stichting schenkt. Daarmee krijg je per definitie belangenverstrengeling.

[...]

Ja, maar de jubelton is afgeschaft. Was een fantatisch iets want als ik de kinderen van mijn vriendje elk een ton schenk en de vader van die kinderen hetzelfde doet aan mijn kinderen, dan kun je niet een keer maar heel vaak jubelen. Natuurlijk via de notaris zodat het 'gelijk oversteken' is maar daar is enorm van geprofiteerd. Maar nogmaals, dat is afgeschaft. En terecht.

[...]

Nou, de stelling was dat de superrijken allerlei truukjes hebben waardoor ze nauwelijks of niet belasting betalen. Ik heb behalve jouw voorbeelden (de stichting) nog maar weinig gezien.
Als het allemaal zo makkelijk was, zouden de gewone rijken (10M - 25M) dat ook allemaal toepassen want dan loont het om een constructie op te zetten die een ton tot 250K kost.
Opnieuw ga je weer creatief reageren om te doen alsof het er niet is. Je mag nog een keer lezen heb er genoeg van. De inmiddels van haar geloof gevallen Marike Stellinga doet een poging voor je.

Over de BOR is ook al zat geschreven, ben altijd heel benieuwd hoe we de gene compenseren die geen bedrijf moet belenen of verkopen. Dat wordt snel vergeten, de zo mooi ontweken belasting met bijvoorbeeld de BOR wordt lekker aangevuld door de lagere regionen op de sociaal economische ladder.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 12-09-2026 09:40 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Wil je op iemand reageren? Citeer dan het betreffende bericht in plaats van alleen een @-mention te doen. Zo is de discussie beter te volgen voor iedereen.
• Bespreek de energie discussie voor Nederland s.v.p. hier: Energie-en inflatiecrisis in Nederland - II
• Migratie en aanverwante onderwerpen kunnen hier besproken worden: Migratie in Nederland: problemen, oplossingen en achtergrond.
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid