• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zou Brekelmans naar Fiete Merz gekeken hebben in Duitsland? Lekker tegen nog extremere ongure rechtse types aanrijden en vooral hard roepen dat het (jonge) proletariaat lui is en maar harder moet werken. Uiteraard houd je de rentenierskaste volledig uit de wind. Werkt in Duitsland natuurlijk ook uitstekend!

Roekeloze domheid die al decennia grijsgedraaid wordt. Ook de roep om minder ambtenaren is natuurlijk weer lachwekkend treurig. Zijn eigen partij is groot liefhebber van (bijna) onuitvoerbare regelgeving.
_JGC_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:41:
Hetzelfde onderwerp op nu.nl:
https://www.nu.nl/politie...ekenlang-op-vakantie.html

Het is allemaal de schuld van de vakbonden en PRO. Die moeten tekenen bij het kruisje, want praten met links willen we niet.

De mensen bij FNV hadden zomervakantie, dat was ook no-go natuurlijk. Alsof de kamer geen zomerreces en kerstreces waarbij de politiek gewoon stil ligt terwijl er een begroting gesmeed moet worden.

Misschien kan Brekelmans wat aan de wachtgeldregeling doen voor als er straks weer een VVD'er opstapt of VVD een kabinet laat vallen.
Uiteraard, er moet hard gewerkt worden om die arme grote bedrijven uit de wind te houden. Effectiefste manier? De ene kleine man tegen de andere opzetten. Al is het niet de migrant met verkeerde kleur (over uitbuiting en onmenselijke behandeling van arbeidsmigranten horen we deze droeftoeter natuurlijk niet), dan zal het wel die boze communist van een Hans Spekman met zijn werkschuwe FNV zijn.

De VVD, al decennia lang de invloedrijkste politieke partij en nog steeds is alles de schuld van links. Moet ze nageven, ze krijgen het verdomd goed verkocht.

[ Voor 68% gewijzigd door GoldenSample op 09-09-2026 23:50 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:13

hamsteg

Species 5618

Joris748 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:57:
[...]

Waarom dat niet lukt? Omdat de VVD al twee decennia aan de knoppen zit en bereid is een kabinet op te blazen als het zijn zin niet krijgt.
Maar wie is er dan minder slim, de VVD (die door haar leden nauwelijks ter verantwoording wordt geroepen) of de andere partijen die onder "landsbelang" weer met de VVD in zee gaan? Van mij mogen ze volgende verkiezingen compleet genegeerd worden, niet meer mee onderhandelen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hamsteg schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:12:
[...]

Maar wie is er dan minder slim, de VVD (die door haar leden nauwelijks ter verantwoording wordt geroepen) of de andere partijen die onder "landsbelang" weer met de VVD in zee gaan? Van mij mogen ze volgende verkiezingen compleet genegeerd worden, niet meer mee onderhandelen.
Porgue not allebei?

Ik heb ook écht wel een mening over D66 en het CDA, en mijn mening over D66 met hun semi-progressieve "nee dit keer gaat het anders zijn!" gelul is heel wat sterker.

Maar PvdA is ook al gewoon echt oliedom geweest in Rutte 2, die hebben dat zo ongelooflijk verprutst dat mensen gewoon al het vertrouwen in links zijn verloren, en dus hun heil maar zoeken bij iemand die gratis bier en gouden bergen belooft.

Het is gewoon een combinatie van heel veel dingen. VVD die praktisch een politiek systeem op zich is geworden, grote media die somehow volledig tandeloos zijn geworden, rechtse oppositie maakt gebruikt van de hefboom die de VVD biedt, en linkse oppositie lijkt nu pas langzaam te ontdekken wat werkt.

En dan heb je ook nog de complete wetteloosheid die social media heet, waar het heel wat makkelijker is om in een rechtse fuik te zwemmen dan een linkse.

Eerlijk gezegd herken ik ook langzamerhand mijn landje niet zo meer, maar niet op de PVV manier. We zijn een land dat op alle mogelijkheden vastzit en langzaam lijkt af te brokkelen als een brug uit de jaren 70. Is dit nou het land van de Deltawerken en de afsluitdijk?

We doen graag alsof we als land 1 groot ASML zijn, maar volgens mij zijn we meer een Philips. Van toonaangevend en degelijk, naar een plakmerk voor Chinese rommel zodat boomers het kopen, door arrogant achterover te leunen en gewoon domme keuzes te maken. En wat rest ziet er van een afstandje leuk uit, maar is ook niet bepaald kwaliteit.

Aan de andere kant, er zijn maar weinig landen van ons kaliber die momenteel wél in de lift zitten :X Onze specifieke problemen zijn misschien uniek, maar een politiek die al 20 jaar volgas geeft, maar in de neutraal, dat is volgens mij iets waar heel west-europa last van heeft, en misschien wel het hele "westen".

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• Wat is (uiterst / radicaal / extreem) links en rechts? Zie Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
• Wil je op iemand reageren? Citeer dan het betreffende bericht in plaats van alleen een @-mention te doen. Zo is de discussie beter te volgen voor iedereen.
• Bespreek de energie discussie voor Nederland s.v.p. hier: Energie-en inflatiecrisis in Nederland - II
• Migratie en aanverwante onderwerpen kunnen hier besproken worden: Migratie in Nederland: problemen, oplossingen en achtergrond.
In het algemeen geld ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid