Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15
S.J.Onnie schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:49:
[...]

Het is en blijft gewoon een Molenaarstrap. Niet heel gevaarlijk als je er aan gewend bent. Een Molenaarstrap scheelt serieus ruimte in grondoppervlak en is in sommige situaties de enige (beste?) mogelijkheid om een bovenverdieping te ontsluiten. Ik snap dat het niet ideaal is maar er wordt hier toch wel heel erg de nadruk op gelegd hoe gevaarlijk het wel niet is. (De meeste Molenaars leefden lang en gelukkig ;) )
Ik bezocht laatst een molen en kreeg van de molenaar de waarschuwing altijd achteruit vd trap naar beneden te moeten gaan omdat je anders je hoofd kon stoten in het trapgat. Ik liep namelijk gewoon vooruit maar er was ook een leuning aan beide kanten. Niet dat ik daar de lengte voor heb om me daar te stoten, maar dit bleek een "regel" in de molen te zijn.

Desalniettemin lijkt het me zwaar onpraktisch als je bijvoorbeeld een wasmand ofzo mee moet nemen over zo'n trap in een woning.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:50

Fiber

Beaches are for storming.

Morwen schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:57:
[...]

Denk dat als diegene man is en niet te moeilijk is, er voor de kleine boodschap in de nacht een alternatief mogelijk is waar de makelaar geen aandacht op wil vestigen. :+
Prima alternatief:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/234/585/922.jpg?options=width=2160

:7

Ik zou persoonlijk overigens gewoon beneden gaan slapen, en ook de wasmachine naar beneden verplaatsen. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 13-09-2026 21:27 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Bob Popcorn

Plop!

gambieter schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:00:
[...]

Overdag vind ik het al helemaal niets, maar 's nachts als je naar het toilet moet? Nee.

Dat iets een eeuw geleden nog kon, betekent niet dat het nu nog kan.
De eerste week zal het ff wennen zijn, maar daarna sprint je zo'n ding gewoon op en af hoor. Je spiergeheugen is een wonderbaarlijk iets, ik loop in mijn huis 's nachts ook gewoon in het pikdonker de trap af en op. En dan zie je in de hal en in het trapgat echt gewoon he-le-maal niks.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
synoniem schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:53:
[...]

Ook een molenaarstrap kan geleverd worden met een leuning. En ik ben er vrij zeker van dat de meeste molenaars niet zo stom waren om een trap met dat soort "design" treden te nemen.
Dat is geen design, dat is bescherming tegen intruders. Dat komt nog uit de oude kastelentijd, toen trappen vaak tredes hadden met verschillende hoogtes. De locals kenden hun trappen en waren veel sneller boven dan hun achtervolgers.

Dit principe wordt hier iets anders toegepast dmv om en om halve treden. Als je de trap kent en deze oprent dan begin je uit gewoonte met de juiste poot eerst. De achtervolger heeft 50% kans om met de verkeerde achterpoot te starten, waarna deze zijn/haar/hen voet of enkel breekt en de achtervolging moet staken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:04
EvaluationCopy schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:33:
[...]

Dat is geen design, dat is bescherming tegen intruders. Dat komt nog uit de oude kastelentijd, toen trappen vaak tredes hadden met verschillende hoogtes. De locals kenden hun trappen en waren veel sneller boven dan hun achtervolgers.

Dit principe wordt hier iets anders toegepast dmv om en om halve treden. Als je de trap kent en deze oprent dan begin je uit gewoonte met de juiste poot eerst. De achtervolger heeft 50% kans om met de verkeerde achterpoot te starten, waarna deze zijn/haar/hen voet of enkel breekt en de achtervolging moet staken.
Dat is serieus een heel gaaf hilarisch feitje.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Bob Popcorn schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:57:
[...]

De eerste week zal het ff wennen zijn, maar daarna sprint je zo'n ding gewoon op en af hoor. Je spiergeheugen is een wonderbaarlijk iets, ik loop in mijn huis 's nachts ook gewoon in het pikdonker de trap af en op. En dan zie je in de hal en in het trapgat echt gewoon he-le-maal niks.
Een (bekende) trap op of af in het donker is inderdaad geen probleem, maar het juiste moment bepalen om linksaf te slaan voor de deuropening van m'n slaapkamer blijft in het pikdonker toch een uitdaging die zonder op de tast vaak fout blijft gaan :+

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:56
OK! Ik zal nooit meer een lans breken voor een molenaarstrap want dit topic ontspoort een beetje daardoor. ;)

Dus fijne Tweakers.... terug naar bijzondere huizen voordat de Bezemwagen langskomt :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:50

Fiber

Beaches are for storming.

EvaluationCopy schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:33:
[...]

Beetje dezelfde reden waarom oude wenteltrappen in torens en kastelen en zo altijd met de klok mee omhoog draaien. Dat is voor een (rechtshandige) verdediger met een zwaard veel beter te verdedigen dan andersom... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Om het een beetje ontopic te houden, hoe zou deze trap zijn om een koffietje mee naar kantoor te nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H36EplH3vOnR5JOg5AJ9Kzz310I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fQUcrizAt1pXuBMgpgNjUhGk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/234/557/341.jpg?options=width=2160

of wordt dat toch werken in de kroeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UehvEy-WQpEfXIR_rHQmNjONB9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phMBGUr2xuFjD3smgDDt83Lz.png?f=fotoalbum_large

Of in de sauna?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB7bdWDTftgrGDHssCqtylfv-nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddqdimhir93HoeO0qYUkuhOD.png?f=fotoalbum_large en sinds wanneer worden paardenposters geblurd?

https://www.funda.nl/detail/koop/zegge/huis-lage-zegstraat-14/44591254/

[ Voor 6% gewijzigd door Just-Be op 14-09-2026 20:07 ]

Solving problems for a living and creating my own at home.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:16
Just-Be schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:06:
Om het een beetje ontopic te houden, hoe zou deze trap zijn om een koffietje mee naar kantoor te nemen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

of wordt dat toch werken in de kroeg

[Afbeelding]

Of in de sauna?

[Afbeelding] en sinds wanneer worden paardenposters geblurd?

https://www.funda.nl/detail/koop/zegge/huis-lage-zegstraat-14/44591254/
Lijkt me meer gewoon een gezinsfoto van meerdere mensen die elkaar omarmen en gehurkt staan, maar ik zie wat je bedoeld..

• Just-Be
  • Nu online
iketot schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:13:
[...]

Lijkt me meer gewoon een gezinsfoto van meerdere mensen die elkaar omarmen en gehurkt staan, maar ik zie wat je bedoeld..
Haha grappig, nu ik in zoom zie ik dat er ook in, van een afstandje lijken het net twee paarden in de wei :+

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Just-Be schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:25:
[...]

Haha grappig, nu ik in zoom zie ik dat er ook in, van een afstandje lijken het net twee paarden in de wei :+
Ook wel netjes dat ook het spiegelbeeld in de deur van de sauna geblurred is.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:31
Stolpboerderij op een dikke 6000m2 eigen grond in een afgelegen stuk Noord Holland, 800.000 euro.
Gelukkig weet de makelaar dat er wat extra kosten bijkomen: circa € 210.550 incl. btw, waarvan € 208.150 direct noodzakelijk en € 2.400 op termijn. Kosten voor modernisering zijn hierin niet opgenomen.

oprijlaantje:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/232/183/489.jpg?options=width=2160

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/232/183/513.jpg?options=width=2160

gelukkig zijn er zat visualisaties om je droomboerderij te visualiseren.

-edit- Linkje vergeten https://www.funda.nl/detail/koop/zwaagdijk-oost/huis-zwaagdijk-16/44432649/

[ Voor 14% gewijzigd door No Hands op 14-09-2026 21:31 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Linkje?

• Just-Be
  • Nu online

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:49:
Stolpboerderij op een dikke 6000m2 eigen grond in een afgelegen stuk Noord Holland, 800.000 euro.
Gelukkig weet de makelaar dat er wat extra kosten bijkomen: circa € 210.550 incl. btw, waarvan € 208.150 direct noodzakelijk en € 2.400 op termijn. Kosten voor modernisering zijn hierin niet opgenomen.

oprijlaantje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

gelukkig zijn er zat visualisaties om je droomboerderij te visualiseren.

-edit- Linkje vergeten https://www.funda.nl/detail/koop/zwaagdijk-oost/huis-zwaagdijk-16/44432649/
Misschien mis ik iets, maar is dat niet extreem duur voor een stuk grond met een huis zonder woon- en/of recreatiebestemming?
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.