• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
duvekot schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:12:
Was weer een enorme aanval afgelopen nacht. Lijkt wel alsof alles wat ze opgespaard hadden de afgelopen dagen gewoon alsnog is afgevuurd en gelanceerd.
[Afbeelding]

En het was afgelopen nacht de koudste van de week met lokaal -25 🥶🧊❄️🌡️
Tja dat was te verwachten. Rusland "hield" zicht aan de afspraken met Trump, want ze hebben een aantal dagen niks afgeschoten. Trump blij, dat er erna gecompenseerd wordt is niet belangrijk, dat ze niks afgeschoten hebben is wat Trump paait.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
PASware schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Tja dat was te verwachten. Rusland "hield" zicht aan de afspraken met Trump, want ze hebben een aantal dagen niks afgeschoten. Trump blij, dat er erna gecompenseerd wordt is niet belangrijk, dat ze niks afgeschoten hebben is wat Trump paait.
Het valt helaas vanuit de VS gezien in de categorie dat Putin laat zien dat hij wel luistert naar Trump :/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
YakuzA schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:35:
[...]

Het valt helaas vanuit de VS gezien in de categorie dat Putin laat zien dat hij wel luistert naar Trump :/
Jep hij luistert, want hij valt even niet aan, om het erna te compenseren. Dus tja...hij heeft wel geluisterd.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:35:
[...]

En toch had Trump het over 1 week. En, uiteraard, onduidelijk wanneer die precies in zou gaan, zoals dat hoort bij de vage/halve info die Turmp altijd geeft. Maar het is geen hele week stil geweest met aanvallen.

Maar zo zal het wel gezien worden door team Trump idd, dat ben ik wel met je eens.
Trump is trots op Putin, anders hang je niet een foto op in je woning, boven een foto van jezelf met je kleindochter....

Afbeeldingslocatie: https://thehill.com/wp-content/uploads/sites/2/2026/01/GettyImages-2257997045_5917b6.jpg?resize=876,584

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
Je kunt geen afspraken maken met dictators dat leert de geschiedenis ons wel, ik vind dat een ieder die daarin geloof toch erg naïef, al die onderhandelingen en afspraken zijn waardeloos en tijdverspilling. Er is maar een taal die dictators begrijpen en zolang wij die taal niet spreken blijf dit jarenlang door etteren. En gezwel moet je verwijderen want anders ga je er uiteindelijk aan kapot

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
IJsbeer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:51:
[...]

En toch had Trump het over 1 week. En, uiteraard, onduidelijk wanneer die precies in zou gaan, zoals dat hoort bij de vage/halve info die Turmp altijd geeft. Maar het is geen hele week stil geweest met aanvallen.

Maar zo zal het wel gezien worden door team Trump idd, dat ben ik wel met je eens.
Trump is trots op Putin, anders hang je niet een foto op in je woning, boven een foto van jezelf met je kleindochter....

[Afbeelding]
Ik heb sterke twijfels bij de echtheid van deze foto. verhoudingen, scherpte en kleuren matchen niet met de rest van de ruimte (naar mijn inziens)

[ Voor 8% gewijzigd door barry86 op 03-02-2026 13:11 ]

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:56
PASware schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Volgens mij was er ook gewoon doorgegaan met drones en raketten alleen was de energievoorziening een week niet het hoofdtarget.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:17
barry86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:10:
[...]

Ik heb sterke twijfels bij de echtheid van deze foto. verhoudingen, scherpte en kleuren matchen niet met de rest van de ruimte (naar mijn inziens)
Hij is echt ... Door meerdere bronnen bevestigd:
https://thehill.com/homen...ated-room-of-white-house/

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:43

pro_6or

amateur_60r

PASware schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:53:
[...]

Als de Russen echt ballen hebben, sturen ze in een week tijd meer raketten/drones dan ooit te voren.

Ik hoop het niet voor de Oekrainers, maar als ze het wel doen, hoop ik juist weer dat Trump een keer echt over de oranje rooie gaat en echt Oekraine gaat helpen, maar dat zal wel weer mijn naieve wishfull thinking zijn.
Trump heeft geen enkele intentie Oekraine te helpen. Hij wil Europa juist zo zwak en verdeeld mogelijk hebben zodat zijn triljardair vriendjes het makkelijker leeg kunnen roven en hem ook een paar magere miljardjes toe kunnen stoppen. Grifter met een grote bek, nooit iets anders geweest.

een treffende spreuk

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

barry86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:10:
[...]

Die foto is zelf door Trump gedeeld ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Glashelder schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:29:
[...]

Die foto is zelf door Trump gedeeld ;)
Wat juist niet zegt dat het echt is :9

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:En na de hyperfocus op de Trump-Poetin foto nu weer terug naar het conflict in Oekraïne zelf.

S.V.P. geen nieuwe berichten daarover in dit topic.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed[embed] link [/]tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid