Waarom niet bij klik en klaar blijven? Voor de besparing die je doet kan altijd nog een keer zelf een 5G buiten router kopen voor hogere snelheden.MusicMaikel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:37:
Ik meld me hier ook eens.
Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.
Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Maar ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Wacht heel even, ik volg je namelijk niet meer.B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:42:
[...]
Hmm, zou je kunnen proberen. Ik heb vorig jaar ook nog CashbackXL gebruikt inderdaad, was toch weer 67,50eu.
Alleen, naderhand wel wat gedoe gehad. Ik ging van particulier naar zakelijk, dat gaf in de online omgeving wat problemen. Ik kreeg nieuwe apparatuur, dat was werkelijk plug&play maar moest het oude terugsturen natuurlijk. Daarvoor krijg je niet standaard een doos, die kun je wel gratis aanvragen. Daarvoor moet je weer bellen (wachttijd!), dat ging niet in 1x goed. Dus weer bellen.
Kortom, dat "verlies" pak ik nu maar. Nu veranderd er, afgezien van de factuur en iets trager internet helemaal niets.
Jouw probleem wordt denk ik wel dat aanmelding via CashbackXL moet lopen, anders krijg je de cashback niet. Alleen heb je bij Ziggo al iets lopen, dus dat werkt niet.
Op hetzelfde adres overstappen op een ander naam (die van je partner) en ander rekeningnummer, wellicht ook KvK, werkt 100% wel. Dat heb ik meermaals gedaan.
Heb namelijk een hekel aan het bellen. Dus afgelopen jaren heb ik het contract telkens opgezegd en opnieuw afgesloten op naam van mijn vriendin en ander rekeningnummer en vice versa. Dan gaat alles online, automatisch en prima.
Ik ben vorig jaar ook van particulier naar zakelijk overgestapt. Ik woon alleen zonder partner of huisgenoten.
Wat ik dus begrijp uit je bericht, is dat ik met dezelfde kvk nummer maar een nieuw rekeningnummer gezien word als nieuwe klant?
laagste daling sinds... dus het daalt steeds.W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:08:
[...]
De titel van het gelinkte artikel is letterlijk "Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling sinds 2023'"
Dus de daling neemt af.
Of het product van ziggo slechter is dan dat van andere internetproviders is afhankelijjk van wat je belangrijk vindt. En iemand die iets anders doet dan ik wil zou ik niet debiel noemen.
Ik denk dat de vraag ook veranderd. Je neemt een internetlijn, zo basic mogelijk en regelt dan zelf de rest wel. Als je vergelijkt tussen ziggo en een budget glasvezel aanbieder vind ik ze echt te duur. En als je alleen inet en basis tv nodig hebt dan ga je naar de centjes kijken.
Met kpn ook zo'n discussie gehad waarbij ik zij dat ze te duur waren tov bijvoorbeeld budget of odido.
Ja maar met ons krijg je som kaartjes voor de bios of dierentuin.
Als ik naar de dierentuin of bios wil dan regel ik dat zelf wel, dat hoeft de internetprovider niet te doen.
Probleem is dat bij ons op 1 locatie dus alleen ziggo er is, geen glas. Maar onndertussen word starlink en odido klik-klaar ook goedkoper en beter dus daar krijgen ze ook concurrentie van.
Ik ga overstappen terug van KPN naar Ziggo/Vodafone.
Wat vinden we van die TV?
Vroeger belde ik ze en kreeg ik elk jaar mooie verlengdeal (zeer aantrekkelijk).
Vorig jaar was KPN echt stuk goedkoper.
Nu kan ik voor €5,- verschil terug naar VodafoneZiggo maar wil eigenlijk wat meer korting.
Normaal pak ik elke keer 1 jaar en wissel ik.
Echter is misschien de TV interessant? We zijn net aan het verhuizen, en een nieuwe grotere TV zou niet mis zijn. Maar volgens mij is dit niet de beste actie / goede tv of wel?
Ik ben in ieder geval van plan om terug over te stappen naar:
Basis internet / Basic TV + 2x unlimited abo.
Wat vinden we van die TV?
Vroeger belde ik ze en kreeg ik elk jaar mooie verlengdeal (zeer aantrekkelijk).
Vorig jaar was KPN echt stuk goedkoper.
Nu kan ik voor €5,- verschil terug naar VodafoneZiggo maar wil eigenlijk wat meer korting.
Normaal pak ik elke keer 1 jaar en wissel ik.
Echter is misschien de TV interessant? We zijn net aan het verhuizen, en een nieuwe grotere TV zou niet mis zijn. Maar volgens mij is dit niet de beste actie / goede tv of wel?
Ik ben in ieder geval van plan om terug over te stappen naar:
Basis internet / Basic TV + 2x unlimited abo.
[ Voor 9% gewijzigd door MrManuel op 19-11-2025 15:53 ]
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Als niet gamed, geen nas/server/grote bestanden heen en weer slingert maar alleen beetje youtube/tv kijkt dan klik-klaar en nl ziet abbo?MusicMaikel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:37:
Ik meld me hier ook eens.
Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.
Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Nee, dat weet ik niet.RuneScimi007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:45:
[...]
Wacht heel even, ik volg je namelijk niet meer.
Ik ben vorig jaar ook van particulier naar zakelijk overgestapt. Ik woon alleen zonder partner of huisgenoten.
Wat ik dus begrijp uit je bericht, is dat ik met dezelfde kvk nummer maar een nieuw rekeningnummer gezien word als nieuwe klant?
Ik weet alleen dat je met andere naam en/of ander rekeningnummer als nieuwe klant wordt gezien. Als je nog een ander KvK nummer zou hebben dan zal dat ook wel werken vermoed ik.
Mijn partner heeft ook nog een KvK nummer, dus wij hebben meerdere opties als we ons als nieuwe klant zouden willen registreren.
In jouw geval zou ik gewoon even bellen. Kost iets meer moeite, maar dan krijg je het aanbod echt wel. Bel wel het zakelijk nummer, dat contact is prettig. Alleen, zoals altijd en overal, wel wat wachttijd natuurlijk.
[ Voor 28% gewijzigd door B-Real op 19-11-2025 15:54 ]
Omdat ik toch al diverse keren heb gemerkt dat mijn internet wegvalt. Dat houdt dan een paar minuten aan en pakt hij hem weer opnieuw op. Vind daarnaast toch wel via een harde verbinding een fijner gevoel hebben, geen idee waarom.Roy Tollenaar schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:45:
[...]
Waarom niet bij klik en klaar blijven? Voor de besparing die je doet kan altijd nog een keer zelf een 5G buiten router kopen voor hogere snelheden.
Zie bovenstaand. Ik game heel af en toe wel nog, maar dat zijn dan vrijwel geen shooters. Merk in andere games toch ook al wel delay, dus is sowieso niet ideaal.nafofella schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:52:
[...]
Als niet gamed, geen nas/server/grote bestanden heen en weer slingert maar alleen beetje youtube/tv kijkt dan klik-klaar en nl ziet abbo?
Super ik ga ze even bellenB-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:53:
[...]
Nee, dat weet ik niet.
Ik weet alleen dat je met andere naam en/of ander rekeningnummer als nieuwe klant wordt gezien. Als je nog een ander KvK nummer zou hebben dan zal dat ook wel werken vermoed ik.
Mijn partner heeft ook nog een KvK nummer, dus wij hebben meerdere opties als we ons als nieuwe klant zouden willen registreren.
In jouw geval zou ik gewoon even bellen. Kost iets meer moeite, maar dan krijg je het aanbod echt wel. Bel wel het zakelijk nummer, dat contact is prettig. Alleen, zoals altijd en overal, wel wat wachttijd natuurlijk.
Heb jij een contract afgesloten voor een jaar of langer? Ze konden mij namelijk niet dezelfde prijs aanbieden als jou voor 1 jaarB-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:53:
[...]
Nee, dat weet ik niet.
Ze konden mij 43 ex btw aanbieden voor 1 jaar met 700/70mbit
[ Voor 3% gewijzigd door RuneScimi007 op 19-11-2025 16:31 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie