[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
MusicMaikel schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:37:
Ik meld me hier ook eens.

Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.

Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Maar ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Waarom niet bij klik en klaar blijven? Voor de besparing die je doet kan altijd nog een keer zelf een 5G buiten router kopen voor hogere snelheden.

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:45
B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:42:
[...]

Hmm, zou je kunnen proberen. Ik heb vorig jaar ook nog CashbackXL gebruikt inderdaad, was toch weer 67,50eu.

Alleen, naderhand wel wat gedoe gehad. Ik ging van particulier naar zakelijk, dat gaf in de online omgeving wat problemen. Ik kreeg nieuwe apparatuur, dat was werkelijk plug&play maar moest het oude terugsturen natuurlijk. Daarvoor krijg je niet standaard een doos, die kun je wel gratis aanvragen. Daarvoor moet je weer bellen (wachttijd!), dat ging niet in 1x goed. Dus weer bellen.

Kortom, dat "verlies" pak ik nu maar. Nu veranderd er, afgezien van de factuur en iets trager internet helemaal niets.

Jouw probleem wordt denk ik wel dat aanmelding via CashbackXL moet lopen, anders krijg je de cashback niet. Alleen heb je bij Ziggo al iets lopen, dus dat werkt niet.
Op hetzelfde adres overstappen op een ander naam (die van je partner) en ander rekeningnummer, wellicht ook KvK, werkt 100% wel. Dat heb ik meermaals gedaan.

Heb namelijk een hekel aan het bellen. Dus afgelopen jaren heb ik het contract telkens opgezegd en opnieuw afgesloten op naam van mijn vriendin en ander rekeningnummer en vice versa. Dan gaat alles online, automatisch en prima.
Wacht heel even, ik volg je namelijk niet meer.

Ik ben vorig jaar ook van particulier naar zakelijk overgestapt. Ik woon alleen zonder partner of huisgenoten.

Wat ik dus begrijp uit je bericht, is dat ik met dezelfde kvk nummer maar een nieuw rekeningnummer gezien word als nieuwe klant?

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:44
W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:08:
[...]

De titel van het gelinkte artikel is letterlijk "Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling sinds 2023'"
Dus de daling neemt af.

Of het product van ziggo slechter is dan dat van andere internetproviders is afhankelijjk van wat je belangrijk vindt. En iemand die iets anders doet dan ik wil zou ik niet debiel noemen.
laagste daling sinds... dus het daalt steeds.
Ik denk dat de vraag ook veranderd. Je neemt een internetlijn, zo basic mogelijk en regelt dan zelf de rest wel. Als je vergelijkt tussen ziggo en een budget glasvezel aanbieder vind ik ze echt te duur. En als je alleen inet en basis tv nodig hebt dan ga je naar de centjes kijken.

Met kpn ook zo'n discussie gehad waarbij ik zij dat ze te duur waren tov bijvoorbeeld budget of odido.
Ja maar met ons krijg je som kaartjes voor de bios of dierentuin.

Als ik naar de dierentuin of bios wil dan regel ik dat zelf wel, dat hoeft de internetprovider niet te doen.
Probleem is dat bij ons op 1 locatie dus alleen ziggo er is, geen glas. Maar onndertussen word starlink en odido klik-klaar ook goedkoper en beter dus daar krijgen ze ook concurrentie van.

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:12

MrManuel

The impossible is easy...

Ik ga overstappen terug van KPN naar Ziggo/Vodafone.
Wat vinden we van die TV?

Vroeger belde ik ze en kreeg ik elk jaar mooie verlengdeal (zeer aantrekkelijk).
Vorig jaar was KPN echt stuk goedkoper.
Nu kan ik voor €5,- verschil terug naar VodafoneZiggo maar wil eigenlijk wat meer korting.

Normaal pak ik elke keer 1 jaar en wissel ik.
Echter is misschien de TV interessant? We zijn net aan het verhuizen, en een nieuwe grotere TV zou niet mis zijn. Maar volgens mij is dit niet de beste actie / goede tv of wel?

Ik ben in ieder geval van plan om terug over te stappen naar:
Basis internet / Basic TV + 2x unlimited abo.

[ Voor 9% gewijzigd door MrManuel op 19-11-2025 15:53 ]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

• nafofella

Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.

Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).

Als niet gamed, geen nas/server/grote bestanden heen en weer slingert maar alleen beetje youtube/tv kijkt dan klik-klaar en nl ziet abbo?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:03
RuneScimi007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:45:
[...]

Wacht heel even, ik volg je namelijk niet meer.

Ik ben vorig jaar ook van particulier naar zakelijk overgestapt. Ik woon alleen zonder partner of huisgenoten.

Wat ik dus begrijp uit je bericht, is dat ik met dezelfde kvk nummer maar een nieuw rekeningnummer gezien word als nieuwe klant?
Nee, dat weet ik niet.
Ik weet alleen dat je met andere naam en/of ander rekeningnummer als nieuwe klant wordt gezien. Als je nog een ander KvK nummer zou hebben dan zal dat ook wel werken vermoed ik.

Mijn partner heeft ook nog een KvK nummer, dus wij hebben meerdere opties als we ons als nieuwe klant zouden willen registreren.

In jouw geval zou ik gewoon even bellen. Kost iets meer moeite, maar dan krijg je het aanbod echt wel. Bel wel het zakelijk nummer, dat contact is prettig. Alleen, zoals altijd en overal, wel wat wachttijd natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door B-Real op 19-11-2025 15:54 ]

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:20
Roy Tollenaar schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:45:
[...]

Waarom niet bij klik en klaar blijven? Voor de besparing die je doet kan altijd nog een keer zelf een 5G buiten router kopen voor hogere snelheden.
Omdat ik toch al diverse keren heb gemerkt dat mijn internet wegvalt. Dat houdt dan een paar minuten aan en pakt hij hem weer opnieuw op. Vind daarnaast toch wel via een harde verbinding een fijner gevoel hebben, geen idee waarom.
nafofella schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:52:
[...]

Als niet gamed, geen nas/server/grote bestanden heen en weer slingert maar alleen beetje youtube/tv kijkt dan klik-klaar en nl ziet abbo?
Zie bovenstaand. Ik game heel af en toe wel nog, maar dat zijn dan vrijwel geen shooters. Merk in andere games toch ook al wel delay, dus is sowieso niet ideaal.

• RuneScimi007
B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:53:
[...]

Nee, dat weet ik niet.
Ik weet alleen dat je met andere naam en/of ander rekeningnummer als nieuwe klant wordt gezien. Als je nog een ander KvK nummer zou hebben dan zal dat ook wel werken vermoed ik.

Mijn partner heeft ook nog een KvK nummer, dus wij hebben meerdere opties als we ons als nieuwe klant zouden willen registreren.

In jouw geval zou ik gewoon even bellen. Kost iets meer moeite, maar dan krijg je het aanbod echt wel. Bel wel het zakelijk nummer, dat contact is prettig. Alleen, zoals altijd en overal, wel wat wachttijd natuurlijk.
Super ik ga ze even bellen

• RuneScimi007
B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:53:
[...]

Nee, dat weet ik niet.

Heb jij een contract afgesloten voor een jaar of langer? Ze konden mij namelijk niet dezelfde prijs aanbieden als jou voor 1 jaar

Ze konden mij 43 ex btw aanbieden voor 1 jaar met 700/70mbit

[ Voor 3% gewijzigd door RuneScimi007 op 19-11-2025 16:31 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik werd net gebeld door 030 nummer dat me al drie keer eerder een bandje liet horen (ik wilde het al blokkeren als zijnde scammers) tot het ziggo bleek te zijn vandaag.
Dus toch eens even gekeken hoeveel ik eruit kon peuteren:
9mnd 10 euro korting
12mnd 50% korting op disney plus.
Ik heb hem niks horen zeggen over 1 of 2 jaar verlenging.
Van de blackfriday 50% korting had hij zogenaamd nog nooit gehoord.

Ik heb gezegd dat ie me maandag terug mag bellen en dat ik een beter aanbod verwacht omdat we ons op glas aan het oriënteren zijn. Zal wel niks meer mogelijk zijn, maar laat het maar aangetekend zijn...het is de eerste keer dat ze me op eigen initiatief belden in elk geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).

Wat bedoel je precies met storingen? Alleen al door het feit dat je op een nieuw adres zit kan je niet bepalen of hier dan ook sprake van is. Je ervaring zegt om die reden niets over een nieuwe aansluiting. Storingen ontstaan in de meeste gevallen door problemen in de infrastructuur dat kan bij Ziggo zijn of bij jouw thuis. In de meeste gevallen ook gewoon oplosbaar.

• B-Real
RuneScimi007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:30:
[...]

Heb jij een contract afgesloten voor een jaar of langer? Ze konden mij namelijk niet dezelfde prijs aanbieden als jou voor 1 jaar

Ze konden mij 43 ex btw aanbieden voor 1 jaar met 700/70mbit
Een jaar inderdaad. Gewoon de BF zakelijk aanbieding.
Internet extra M 700/70. TV start. 12 maanden 50% korting.

Langer dan een jaar wil ik alleen als de korting ook mee loopt.

Maar, ik zit nog steeds te wachten op de bestigingsmails…

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:34:
Dan staat er toch:
Eerste 12 maanden: 31,00
Maand 13 t/m 36: 67,00
Daarna per maand: 72,00
Ah, met 2 of 3 jaar heb je het eerste jaar extra korting.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-11-2025 19:18 ]

• RuneScimi007
B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:34:
[...]

Langer dan een jaar wil ik alleen als de korting ook mee loopt.

Maar, ik zit nog steeds te wachten op de bestigingsmails…
oh, dan ga ik ze morgen opnieuw proberen te bellen want dat konden ze mij dus niet aanbieden....

hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RivaGT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:04:
Mooi topic, gelukkig komt black friday er weer aan.
Momenteel ben ik Ziggo klant op vriendin's naam, vorig jaar op mijn naam.
Toevallig kan ik elk jaar met BF overstappen, echter gaf Ziggo mij vorig jaar aan dat dit niet toegestaan is op de manier te doen hoe ik het gedaan had (ze belde mij persoonlijk op).

Hebben jullie hier ervaring mee / hoe pakken jullie dit aan?
Happy deal scoring!
Ziggo zegt zoveel, niets van aantrekken want het is onzin. Wel goed ervoor zorgen dat ze niet doorhebben dat je weer dezelfde persoon bent.

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:13
Xtinction89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:06:
[...]

Via internetten.nl krijg ik bij een 1-jarig contract wel te zien: "Wil je liever een CI+ insteekkaart i.p.v. een Mediabox?" Kun je een vinkje bij plaatsen en zijn geen kosten aan verbonden.
Ga er vanuit dat dit dan ook bij 2 jaar mogelijk is.
Ik heb gezocht maar krijg die optie niet te zien :( , bij Wifi Groot & TV Complete.

Kan jij mij wellicht een link sturen waar jij dit wel ziet.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
rambocus schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:31:
[...]

Ik heb gezocht maar krijg die optie niet te zien :( , bij Wifi Groot & TV Complete.

Kan jij mij wellicht een link sturen waar jij dit wel ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TdnHiph2H9KHJ1PrZOdc4e-TmI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/22gjhpop8J6HJA9FJhXXmXx3.png?f=user_large

https://www.internetten.nl/aanvragen/6033?position=12

edit:
Let op dat installatie niet wordt genoemd via internetten.nl, dat is wel zo bij Ziggo zelf: Installatie zoals jij wil t.w.z. € 249. Als de benodigde kabels/aansluitpunten al aanwezig zijn kun je zelf installeren, maar als er kabels getrokken moeten worden dan is het misschien toch voordeliger om het via ziggo.nl te doen..

edit2:
De Ziggo helpdesk vind dat installeren bestaat uit het plaatsen van wifi. Hooguit gaan ze de aansluiting in de meterkast aanpassen en een gratis coax kabeltje leveren. Kabels trekken kost extra, aansluitpunt plaatsen ook, € 50 voor het eerste half uur, € 15 per kwartier, € 1 per meter, € per connector. De technische helpdesk weet nog minder dan de verkoopafdeling.

[ Voor 42% gewijzigd door mrmrmr op 21-11-2025 04:43 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-12 18:17
W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:35:
[...]

Verwacht jij dat ziggo tijd en geld gaat steken in extra communicatie die hen op korte termijn nog meer geld kost ?

Ik verwacht dat ook jouw nieuwe internetboer dat niet doet.
KPN deed dit prima bij mij, dus pas op met aannames doen ;). Was er zelf niet op ingegaan i.v.m. wat zaken, en bleven dit half jaarlijks netjes doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Koldur
nafofella schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:50:
[...]

laagste daling sinds... dus het daalt steeds.
Ik denk dat de vraag ook veranderd. Je neemt een internetlijn, zo basic mogelijk en regelt dan zelf de rest wel. Als je vergelijkt tussen ziggo en een budget glasvezel aanbieder vind ik ze echt te duur. En als je alleen inet en basis tv nodig hebt dan ga je naar de centjes kijken.

Met kpn ook zo'n discussie gehad waarbij ik zij dat ze te duur waren tov bijvoorbeeld budget of odido.
Ja maar met ons krijg je som kaartjes voor de bios of dierentuin.

Als ik naar de dierentuin of bios wil dan regel ik dat zelf wel, dat hoeft de internetprovider niet te doen.
Probleem is dat bij ons op 1 locatie dus alleen ziggo er is, geen glas. Maar onndertussen word starlink en odido klik-klaar ook goedkoper en beter dus daar krijgen ze ook concurrentie van.
En 12 miljard schuld:

https://www.nu.nl/tech/63...o-tot-koerswijziging.html

Ziggo zit helaas in zwaar weer en dat is voor ons als klanten niet goed. Slecht voor de concurrentie met glas als dit doorzet. De feiten uit dit artikel geven wel aan dat er iets moet gaan veranderen op niet al te lange termijn. De investeerder groep achter Ziggo is al bezig te kijken hoe.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Koldur schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:17:

KPN deed dit prima bij mij, dus pas op met aannames doen ;). Was er zelf niet op ingegaan i.v.m. wat zaken, en bleven dit half jaarlijks netjes doen.
Dan stel ik mijn verwachting bij. Dat is wel mooi van KPN. Waarschijnlijk vinden ze behoud van klanten belangrijk.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Aangezien de BF deal van dit jaar matig is, doe ik denk ik niets en wacht ik tot mijn abbo afloopt (eind feb). Ik heb net nog een extra half jaar 50% korting gekregen en mocht de nieuwe koerswijziging komen dan kan ik wellicht begin volgend jaar een gelijkwaardige of zelfs betere aanbieding krijgen.

©2004

• rambocus
mrmrmr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:52:
[...]

[Afbeelding]

https://www.internetten.nl/aanvragen/6033?position=12

edit:
Let op dat installatie niet wordt genoemd via internetten.nl, dat is wel zo bij Ziggo zelf: Installatie zoals jij wil t.w.z. € 249. Als de benodigde kabels/aansluitpunten al aanwezig zijn kun je zelf installeren, maar als er kabels getrokken moeten worden dan is het misschien toch voordeliger om het via ziggo.nl te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uV9tKMuV7R02I8khgdsSO66T10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPycW7n7BP4lMjWMddPFFqkC.jpg?f=fotoalbum_large

heel bijzonder krijg die mogelijk niet te zien via edge en chrome. Zou het aan het adres liggen?

• mrmrmr
  • Niet online
rambocus schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:41:
heel bijzonder krijg die mogelijk niet te zien via edge en chrome. Zou het aan het adres liggen?
Misschien. Ik denk dat er momenteel een storing is, ik krijg in ieder geval daar een melding over.
Onderhoud
Op dit moment vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde delen van de site niet of niet juist lijken te werken. Wij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op.

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-12 23:01
Wifi extra groot kan ik bestellen maar alleen telefonisch. Neem aan binnenkort wel anders.

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:20
Jay-B schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:28:
[...]

Wat bedoel je precies met storingen? Alleen al door het feit dat je op een nieuw adres zit kan je niet bepalen of hier dan ook sprake van is. Je ervaring zegt om die reden niets over een nieuwe aansluiting. Storingen ontstaan in de meeste gevallen door problemen in de infrastructuur dat kan bij Ziggo zijn of bij jouw thuis. In de meeste gevallen ook gewoon oplosbaar.
Ik bedoel met storingen dat ik van veel mensen in mijn omgeving (zowel zakelijk als privé) veel klachten hoor over de hoeveelheid storingen die mensen met een Ziggo abonnement hebben. Daarentegen hoor ik over KPN zelden wat.
Het voelt voor mij behoorlijk dubbel om, tegen beter weten in, zo'n bedrag over te maken naar een partij waar ik van weet dat er veel verstoringen in diensten van hen zitten.

• Davidrrr
Ik heb echt nooit storing met ziggo. Ik ben aan het rondkijken momenteel en dan zal het gaan om snelheid, tarief etc maar storingen heb ik eigenlijk nooit. Zal verschillen dan per gebied.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 12:30
Davidrrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:07:
Ik heb echt nooit storing met ziggo. Ik ben aan het rondkijken momenteel en dan zal het gaan om snelheid, tarief etc maar storingen heb ik eigenlijk nooit. Zal verschillen dan per gebied.
Zelfde hier. Heb nu 16.5 jaar Ziggo en laatste 6 jaar zakelijk. Kan op 1 hand de incidenten tellen. De snelheden werden voorheen wel altijd gehaald, maar sinds de laatste upgrade niet meer. Dus ik ga de snelheid weer terug schakelen.
Heb nu 1400/140 maar de modem heeft 1Gb netwerkpoorten , dus die 1400 kan je nooit halen.

• mrmrmr
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:21:
En 12 miljard schuld:

https://www.nu.nl/tech/63...o-tot-koerswijziging.html

Ziggo zit helaas in zwaar weer en dat is voor ons als klanten niet goed. Slecht voor de concurrentie met glas als dit doorzet. De feiten uit dit artikel geven wel aan dat er iets moet gaan veranderen op niet al te lange termijn. De investeerder groep achter Ziggo is al bezig te kijken hoe.
Tja. Investeerders (Liberty et al.) zuigen Ziggo leeg door uit het uitbetalen van veel te grote dividenden en het laten terugbetalen van schulden met rente aan deze investeerders. Als dit klinkt alsof het over de V&D of de HEMA gaat: dat klopt. Ook daar liep het zo. Zodra investeringsmaatschappijen (V&D: Sun Capital, Hema: KKR/Lion Capital) de boel overnemen en een bedrijf volladen met schulden begint de ellende. V&D heeft dat niet overleefd, HEMA is gered door Jumbo.

• Koldur
mrmrmr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:19:
[...]

Tja. Investeerders (Liberty et al.) zuigen Ziggo leeg door uit het uitbetalen van veel te grote dividenden en het laten terugbetalen van schulden met rente aan deze investeerders. Als dit klinkt alsof het over de V&D of de HEMA gaat: dat klopt. Ook daar liep het zo. Zodra investeringsmaatschappijen (V&D: Sun Capital, Hema: KKR/Lion Capital) de boel overnemen en een bedrijf volladen met schulden begint de ellende. V&D heeft dat niet overleefd, HEMA is gered door Jumbo.
Uiteindelijk maakt het mij weinig uit hoe het is gekomen, dit is de stand van zaken bij Ziggo en met het blijvend dalen van klanten en oplopende schuld, is er maar een conclusie mogelijk.
De manier waarop ze met bestaande klanten omgaan, blijkt in dit topic helaas ook niet al te best. De toekomst moet het antwoord geven, maar de vooruitzichten zijn helaas niet heel goed.

• rambocus
mrmrmr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:59:
[...]

Misschien. Ik denk dat er momenteel een storing is, ik krijg in ieder geval daar een melding over.

[...]
al gevonden alleen bij tv start kan jij de mogelijkheid aanvinken voor ci+ , bij compleet niet ( apart). Heb nog even daarna nog even gechat maar kan inderdaad niet bij compleet

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En je kunt niet achteraf van TV Start naar TV Compleet zonder extra hardware?

Maar je krijgt sowieso hardare ivm opnamemogelijkheid :)

[ Voor 30% gewijzigd door CreativeS op 20-11-2025 10:41 ]

• nafofella
Via meermetziggo een abbo geregeld. Dus 100 euro cashback, 6 maand 50% korting en 6 maand disney+

abbo paar dagen voor verlopen contract vorige huurder :p
100 euro is toch 1,5 extra gratis.

• W1ck1e
CreativeS schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:40:
En je kunt niet achteraf van TV Start naar TV Compleet zonder extra hardware?

Maar je krijgt sowieso hardare ivm opnamemogelijkheid :)
Programmeren en bekijken van opnames kan ik prima met de chromecast of een pc. Daarnaast krijg je volgens mij bij TV start op dit moment ook al een next. En dat is ook genoeg voor TV compleet of TV max.

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:41

Deurwaarder

*blaf*

Het aanbod bij Ziggo is wat mager, maar bij concurrenten ook.
Ik zit al bij Ziggo en dat werkt goed, dus ik heb niet direct behoefte om over te stappen.

Maar blijven zitten levert ~3 euro per maand korting op.
Overstappen naar KPN of Odido scheelt 175-200 euro per jaar.
Als nieuwe klant Ziggo nemen is ook 200 euro goedkoper. Moet ik alleen mijn vrouw overtuigen dat op haar naam te zetten (en alle opnames van afgelopen jaar kwijtraken...)

-Geen deurwaarder-

• nixby
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-11 16:45
Ter info: zojuist ook Ziggo gebeld

Voor 1 jaar contractverlenging
  • 3 x €10 korting
  • 6 x ESPN + 2 x 3 mnd gratis (notitie gemaakt in bestand, moet er wel zelf achteraan)
Dus voor de mensen waarvoor ESPN interessant is: het is rekbaar naar 12 maanden.

Meer kreeg ik er niet uit. Uiteindelijk akkoord gegaan. Verschil met KPN bleek minimaal over 1 jaar genomen tenzij ik verkeerd gerekend heb. (Heb zat aan 200MB internet, krijg nu 400 bij Ziggo)

Edit: opmaak

[ Voor 3% gewijzigd door nixby op 20-11-2025 11:49 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

MazeWing

The plot thickens...

Ziggo met hun “beste black Friday aanbieding ooit”….

Kennelijk zijn ze die actie van 2 jaar geleden vergeten waarbij je bij een 1 jarig abonnement gewoon 12 maanden 50% korting kreeg + Disney (of een andere dienst) voor een heel jaar cadeau ipv 6 maanden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• mitsumark
  • Nu online
MusicMaikel schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:05:
[...]

Ik bedoel met storingen dat ik van veel mensen in mijn omgeving (zowel zakelijk als privé) veel klachten hoor over de hoeveelheid storingen die mensen met een Ziggo abonnement hebben. Daarentegen hoor ik over KPN zelden wat.
Het voelt voor mij behoorlijk dubbel om, tegen beter weten in, zo'n bedrag over te maken naar een partij waar ik van weet dat er veel verstoringen in diensten van hen zitten.
Maar is dat wel zo?
https://www.keuze.nl/nieu...ider-met-minste-storingen

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:04

_serial_

and there was silence

Unknown Alien schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:19:
[...]

Zelfde hier. Heb nu 16.5 jaar Ziggo en laatste 6 jaar zakelijk. Kan op 1 hand de incidenten tellen. De snelheden werden voorheen wel altijd gehaald, maar sinds de laatste upgrade niet meer. Dus ik ga de snelheid weer terug schakelen.
Heb nu 1400/140 maar de modem heeft 1Gb netwerkpoorten , dus die 1400 kan je nooit halen.
De sagemcom heeft 1x2,5 Gbit, als je modem hebt wat alleen Gbit heeft, en Abbo van 1+ Gbit, kan je om swap vragen

somewhere there was silence

• Mistraller
Ik had vroeger mijn hele familie op ziggo gezet. Alles werkte prima. Tegenwoordig velen gezwicht voor glas vanwege financiëel gewin. Relatie in de familie is er niet beter op geworden, want ze bellen nu net wat vaker omdat er iets niet werkt, en dan zeg ik meestal dat dat onderdeel was van de lagere kosten. :P #mijniebelle

---------------

• CreativeS
  • Niet online
_serial_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:02:
De sagemcom heeft 1x2,5 Gbit, als je modem hebt wat alleen Gbit heeft, en Abbo van 1+ Gbit, kan je om swap vragen.
Onbegrijpelijk dat sommige informatie alsnog niet bij de gebruikers aankomt. Het is niet zo dat het bijvoorbeeld hier of op de community nooit besproken wordt.

• W1ck1e
CreativeS schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:05:

Onbegrijpelijk dat sommige informatie alsnog niet bij de gebruikers aankomt. Het is niet zo dat het bijvoorbeeld hier of op de community nooit besproken wordt.
Of over de nieuwe ziggo pakketten, of over de prijsverhogingen, of ....
Nu is tweakers verre van representatief voor klanten van welke internet provider dan ook.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 12:30
[...]

Dat zou vanuit Ziggo moeten. Je krijgt (in mijn geval) een upgrade en 6 mnd 50% korting. Dat was eerst 1200Mb en dat is nagenoeg 1Gb. Zag kort geleden dat ze een upgrade hebben gegeven naar 1400. Dan zouden ze ook automatisch een nieuwe Modem moeten toesturen met 2.5Gb poorten. Anders heeft die upgrade geven ook geen zin.

Nu maakt mij die 200mb geen klap uit. Heb liever 600/600

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:51

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

MazeWing schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:42:
Ziggo met hun “beste black Friday aanbieding ooit”….

Kennelijk zijn ze die actie van 2 jaar geleden vergeten waarbij je bij een 1 jarig abonnement gewoon 12 maanden 50% korting kreeg + Disney (of een andere dienst) voor een heel jaar cadeau ipv 6 maanden.
Yup, ik heb vanmorgen dan ook opgezegd (24-12-2025) en ga volgende week vrijdag eens goed kijken waar ik het beste uit ben. Belabberde deal!

Steam ID = Ackerfiets

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:17

MazeWing

The plot thickens...

Family Guy schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:59:
[...]

Yup, ik heb vanmorgen dan ook opgezegd (24-12-2025) en ga volgende week vrijdag eens goed kijken waar ik het beste uit ben. Belabberde deal!
Die deal was dan ook wel heel goed. Maar onbegrijpelijk dat ze met een dalend aantal leden niet opnieuw dit soort acties doen EN (nog veel belangrijker) ook bestaande klanten aanbiedingen doen die simpelweg te goed zijn om je heil elders te zoeken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:07:
Of over de nieuwe ziggo pakketten, of over de prijsverhogingen, of ....
Nu is tweakers verre van representatief voor klanten van welke internet provider dan ook.
Nee maar kom op, stukje nieuwsgaring toch? Althans, je zoekt toch op voorhand al dingen op of uit? Of je apparatuur überhaupt geschikt is? Zeker gebruikers op Tweakers... al besef ik me nu dat dat ook niet meer is wat het was.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Genoeg mensen die nooit op Tweakers of in de community komen. Zeker degenen die geen problemen hebben: ze betalen voor 2 Gb internet, maar hebben nog een 1 Gb modem, maar alles doet het toch? Dus ze betalen voor iets wat ze niet gebruiken en ook niet nodig hebben...
Pas als er problemen zijn (bijvoorbeeld omdat er een DNS server uitligt of Cloudflare moeilijk doet), dan gaan mensen eens op zoek. En komen er achter dat ze niet de snelheid halen die ze horen te halen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• CreativeS
  • Niet online
Pietervs schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:21:
Genoeg mensen die nooit op Tweakers of in de community komen.
Ik reageer op een reactie van iemand die hier wel op Tweakers komt.
En dan kan men de provider de schuld geven (de makkelijkste weg), maar je bent er altijd zelf nog bij (vind ik).
Maar nogmaals, ik overschat schijnbaar veel mensen :+

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 20-11-2025 16:37 ]

• Jay-B
  • Niet online
[...]
Er zitten geen storingen in de diensten. Je doet het nu voorkomen alsof iedereen met een Ziggo abonnement constant storingen heeft. Dat is onzin. Er kunnen altijd verstoringen voordoen maar dat kan even zo goed bij glasvezel, kijk maar naar Odido de afgelopen maanden. Ik kan je verzekeren dat mijn uptime beter was. Maar het is uiteraard je eigen keus. Bovendien kwam Ziggo ook relatief goed uit de test van de consumentenbond. Beste voor TV en 'gedeelde' 3e plaats met KPN overall. Nu kan je afvragen hoe representatief dit is maar dit rijmt niet met al die storingen dan.

https://www.consumentenbond.nl/internet/beste
Unknown Alien schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:19:
[...]
In dat geval kan je Ziggo ook vragen om een nieuw modem. De sagemcom heeft een 2,5 Gbps poort.
Koldur schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:24:
[...]
De manier waarop ze met bestaande klanten omgaan, blijkt in dit topic helaas ook niet al te best. De toekomst moet het antwoord geven, maar de vooruitzichten zijn helaas niet heel goed.
Het aantal klanten wat weggaat is gehalveerd afgelopen kwartaal. Uiteraard maakt één zwaluw nog geen zomer maar als de trend zich voortzet dan is het vooruitzicht dus juist wel goed.

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:15:
Het aantal klanten wat weggaat is gehalveerd afgelopen kwartaal. Uiteraard maakt één zwaluw nog geen zomer maar als de trend zich voortzet dan is het vooruitzicht dus juist wel goed.
Kunstmatig mensen binnenhouden door kortingen te verlengen... nee, ik ben niet pessimistisch, maar dat men vreemde dingen doet om mensen binnen te houden... merkwaardig. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen men op deze manier tot in het nieuwe jaar bindt.

• Mistraller
CreativeS schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:39:
[...]

Kunstmatig mensen binnenhouden door kortingen te verlengen... nee, ik ben niet pessimistisch, maar dat men vreemde dingen doet om mensen binnen te houden... merkwaardig. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen men op deze manier tot in het nieuwe jaar bindt.
Dingdong. Mannetje van Ziggo aan de deur. Heel lulverhaal.... "Ik heb al Ziggo". Oh dan kan ik niks voor je doen.
Ziggo is gewoon actief de deur aan het sluiten lijkt het wel.

Ze hebben het boek van Guido Thys goed gelezen. (meesterlijke spreker btw ook)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/348nOWOAlnr/550x800.jpg

---------------

• Davidrrr
Altijd vreselijk. Hier pas een kereltje van kpn. Popi jopi taal, met zijn jij en je terwijl ik minimaal 2 keer zo oud ben. Hij wist zonder iets te weten waar of wat ik had te melden dat ik flink minder zou betalen. Heb hem gewezen op de sticker op de deur dat ik nooit iets koop van lui aan de deur. Neig dan gelijk kpn te mijden. Al zal het bij sommige mensen werken.

• nafofella
[...]

Op werk was er met zakelijk wel eens wat problemen. Maar dat kan ook aan de rest van infrastructuur liggen intern.
Met kpn adsl hadden wij dat ook. Toen wifi via een UniFi ac laten lopen en was over.
Collega had ook problemen met wifi. Die is ook op UniFi over gegaan als acces points en nu al 3 jaar geen problemen meer. Zelfde bij buurman. Die had heel veel IoT apparatuur erachter. Daar ook alles UniFi en problemen over.

Als je op kpn forum of ziggo forum kijkt zie je dat heel veel problemen komen doordat binnenshuis het netwerk niet optimaal is. Als je gaat klooien met range extenders of slechte apparatuur gebruikt dan is het ook suboptimaal.

Vroegah had je een cat of utp kabel naar de woonkamer. Ergens waar de tv kwam. Op de eerste en 2e verdieping zat niks of een keer een extra utp kabel.

Tegenwoordig word daar in de bouw al wat meer rekening mee gehouden. Naar elke verdieping word een cat6 kabel getrokken die ergens uit plafond kan komen.

In 30 jaar tijd is “online” veel groter dan vroeger. Alleen werd en word daar niet altijd rekening mee gehouden. En het mag niks kosten vaak. Mensen verwachten dat als je standaard modem van de provider in de meterkast in een hoekje weg stopt dat je overal goede wifi hebt 🫣

• W1ck1e
Davidrrr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:28:
Altijd vreselijk. Hier pas een kereltje van kpn. Popi jopi taal, met zijn jij en je terwijl ik minimaal 2 keer zo oud ben. Hij wist zonder iets te weten waar of wat ik had te melden dat ik flink minder zou betalen. Heb hem gewezen op de sticker op de deur dat ik nooit iets koop van lui aan de deur. Neig dan gelijk kpn te mijden. Al zal het bij sommige mensen werken.
Zo had ik laatst iemand aan de deur die niks te verkopen had. Hij was van de postcode loterij. Ik zei "dan zijn we klaar". ;)
Neen, we hadden niks gewonnen.

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-12 11:18
Ik wil Internet Only van Ziggo, maar is daar Ziggo Go bij inbegrepen?

• Davidrrr
Ziggo go kun je erbij bestellen als je in de keuzematrix zit.

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-12 01:31
Nou via de chat krijg je in elk geval niks voor elkaar. Zal het opzegformulier eens in vullen.

Ben er wel een beetje klaar mee haha. Of overstappen of wellicht overstap via partner. Maar die irritante apparatuuromwissel..

En dan ga ik sowieso mijn huidige Ziggo netwerknaam overnemen in de nieuwe modem, hoef ik ook niet alle device op een nieuwe te zetten.. scheelt weer ellende.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-12 00:11
Mistraller schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:24:
Ik werd net gebeld door 030 nummer dat me al drie keer eerder een bandje liet horen (ik wilde het al blokkeren als zijnde scammers) tot het ziggo bleek te zijn vandaag.
Dus toch eens even gekeken hoeveel ik eruit kon peuteren:
9mnd 10 euro korting
12mnd 50% korting op disney plus.
Ik heb hem niks horen zeggen over 1 of 2 jaar verlenging.
Van de blackfriday 50% korting had hij zogenaamd nog nooit gehoord.

Ik heb gezegd dat ie me maandag terug mag bellen en dat ik een beter aanbod verwacht omdat we ons op glas aan het oriënteren zijn. Zal wel niks meer mogelijk zijn, maar laat het maar aangetekend zijn...het is de eerste keer dat ze me op eigen initiatief belden in elk geval.
Ik kreeg 9x20euro voor 2jaar!

• Koldur
Jay-B schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:15:
[...]

Er zitten geen storingen in de diensten. Je doet het nu voorkomen alsof iedereen met een Ziggo abonnement constant storingen heeft. Dat is onzin. Er kunnen altijd verstoringen voordoen maar dat kan even zo goed bij glasvezel, kijk maar naar Odido de afgelopen maanden. Ik kan je verzekeren dat mijn uptime beter was. Maar het is uiteraard je eigen keus. Bovendien kwam Ziggo ook relatief goed uit de test van de consumentenbond. Beste voor TV en 'gedeelde' 3e plaats met KPN overall. Nu kan je afvragen hoe representatief dit is maar dit rijmt niet met al die storingen dan.

https://www.consumentenbond.nl/internet/beste

[...]

In dat geval kan je Ziggo ook vragen om een nieuw modem. De sagemcom heeft een 2,5 Gbps poort.

[...]

Je begrijpt dat bij een schuld van 12 miljard en nog steeds een teruglopend klanten bestand, er absoluut geen goed vooruitzicht is? Waarom halveert het vertrekken van klanten? Waarschijnlijk door de langzamere uitrol glasvezel en of diminishing returns (op een gegeven moment kan het klanten bestand niet veel harder meer terug lopen) gaan er nu niet zoveel klanten meer weg, maar per saldo, verlies je klanten. Om winst te maken/schulden af te kunnen betalen, moet je echt snel meer klanten krijgen dan weggaan.

Als Ziggo iets echt goed inzet, hoeft voor de niet Tweakers absoluut niet technisch te zijn, kan Ziggo gewoon in no-time weer een groeiend klanten bestand realiseren. Maar dat doen ze (nog?) niet.

• B-Real
Ik ben op dit gebied meer de gemiddelde Nederlander dan Tweaker.

Internet is voor mij net als gas/water/licht. Dat moet er altijd zijn, tegen de laagste prijs.

De afgelopen jaren was dat voor ons (met kortingsacties) Ziggo. Als het volgend jaar een andere leverancier is ga ik daar naartoe.

Kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst problemen had met internet. Ziggo niet en Tweak glasvezel daarvoor ook niet. Alleen bij overstappen wel eens wat gedoe, maar het internet bleef het wel doen.

De mobiele telecomproviders of internetbankieren hebben vaker storing!

• nafofella
B-Real schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:10:
Ik ben op dit gebied meer de gemiddelde Nederlander dan Tweaker.

Internet is voor mij net als gas/water/licht. Dat moet er altijd zijn, tegen de laagste prijs.

De afgelopen jaren was dat voor ons (met kortingsacties) Ziggo. Als het volgend jaar een andere leverancier is ga ik daar naartoe.

Kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst problemen had met internet. Ziggo niet en Tweak glasvezel daarvoor ook niet. Alleen bij overstappen wel eens wat gedoe, maar het internet bleef het wel doen.

De mobiele telecomproviders of internetbankieren hebben vaker storing!
doordat klanten ook de mogelijkheid voor een eigen modemkeuze moeten hebben word het natuurlijk ook steeds makkelijker. Dan is overstappen idd ff elk jaar een prijsvergelijker invullen en klaar.

Maar op een gegeven moment word dat ook minder omdat meer mensen dat gaan doen.

Maar vraag eens in je omgeving/werk hoeveel mensen elk jaar ff een nieuw energie contract of inet abbo afsluiten. Je schrikt ervan hoe weinig mensen dat doen. En hoe weinig mensen weten dat je met een uurtje werk max ff een paar honderd bespaart per jaar.

• Xtinction89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12 10:36
Ik had vanochtend om 08:00 Ziggo opgezegd via het formulier op de website.
Begin volgende week wilde ik mezelf weer aanmelden via mijn partner.

Om 10:00 ben ik gebeld door het welbekende 030-nummer en heb ik hetzelfde aanbod gekregen als nieuwe klant. Ik kon kiezen tussen:
6 maanden 50% korting en 1 jaar klant (mijn keuze).
12 maanden 50% korting en 2 jaar klant.
Hierbij krijg ik 2 Wifi-Pods en wordt mijn Next box omgeruild voor de Next Mini.

Enige wat ik nu mis is €100 cashback als ik het abonnement had afgesloten via internetten.nl, maar ik vind het wel prima zo. Hoef ik ook (nog) niet mijn e-mail adres om te gaan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtinction89 op 21-11-2025 11:11 ]

• W1ck1e
Xtinction89 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:10:
... en wordt mijn Next box omgeruild voor de Next Mini.
...
Wilde jij dat ? Of moest dat van ziggo ?

• Davidrrr

Om 10:00 ben ik gebeld door het welbekende 030-nummer en heb ik hetzelfde aanbod gekregen als nieuwe klant. Ik kon kiezen tussen:
Hierbij krijg ik 2 Wifi-Pods en wordt mijn Next box omgeruild voor de Next Mini.

Enige wat ik nu mis is €100 cashback als ik het abonnement had afgesloten via internetten.nl, maar ik vind het wel prima zo. Hoef ik ook (nog) niet mijn e-mail adres om te gaan zetten.
Bij mij boden ze helaas niks. Ik zei nog als je nou hetzelfde kan bieden als nieuwe klanten maar helaas. Wellicht stappen er veel op nu?

• Xtinction89
W1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:13:
[...]
Wilde jij dat ? Of moest dat van ziggo ?
Ik wilde dat zelf, wij hebben momenteel een gewone Next box maar deze heeft de welbekende pieptoon als deze uit staat/stand-by.
We hebben de Arris Next en deze is ongeveer 4x geswapped door Ziggo in de hoop dat we een Humax Next zouden krijgen die het probleem niet had. Helaas is dit nooit gelukt en heb ik het opgegeven. Swappen direct naar een mini was ook niet mogelijk.

We kijken eigenlijk nooit op de 'normale wijze' tv maar altijd via apps. Alleen als de oppas er is, is het handig om een Next (mini) te hebben aangezien zij niet zo handig zijn met apps e.d.

• W1ck1e
Xtinction89 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:25:

Ik wilde dat zelf, wij hebben momenteel een gewone Next box maar deze heeft de welbekende pieptoon als deze uit staat/stand-by.
We hebben de Arris Next en deze is ongeveer 4x geswapped door Ziggo in de hoop dat we een Humax Next zouden krijgen die het probleem niet had.

...
Ik hoor geen piep, maar dat kan aan mij liggen maar ook aan het type. Geen idee welke we hebben.

edit: die met een aan uit schakelaar, dus de "Arris"

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 21-11-2025 12:21 ]

• Mistraller
Ruud888 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 23:27:
[...]

Ik kreeg 9x20euro voor 2jaar!
Ja die wil ik minstens te horen krijgen, en die 50% korting op disney. Als ik lees dat er bij opzegging 12 maanden 50% geboden kan worden; dan moet dit ook kunnen.

---------------

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:26:
Ik hoor geen piep, maar dat kan aan mij liggen maar ook aan het type. Geen idee welke we hebben.
https://community.vodafon...xt-uitgelegd/td-p/1095684

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzrIPkgHwtBJzhAMg5upw4N_47Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hESjkDlDN0B7vhUURbFhT0LZ.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook te vinden in de Vodafone&Ziggo-app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCEz85gJz5plGFV-u_7G2v6YvgE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OvJfP4GChe9nXuQhojVgtUaF.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2025 12:27 ]

• Wolly
  • Niet online

Enige wat ik nu mis is €100 cashback als ik het abonnement had afgesloten via internetten.nl, maar ik vind het wel prima zo.
Aanbod voor nieuwe klanten is 9 maanden 50% korting en gratis tv pakket 6 maanden. Je hebt dus niet hetzelfde gekregen.
Zie eerdere post in dit topic.
Hoef ik ook (nog) niet mijn e-mail adres om te gaan zetten.
Het is als prijsshopper altijd belangrijk om niet je mail bij je provider te hebben. Voor de toekomst als tip dus om dat toch te wijzigen.

• CreativeS
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:35:
Aanbod voor nieuwe klanten is 9 maanden 50% korting en gratis tv pakket 6 maanden. Je hebt dus niet hetzelfde gekregen.
Maar het is altijd meer dan die karige 3x een €10,- bij 1 jaar toch? Nou dan.

• CreativeS
  • Niet online
Het is als prijsshopper altijd belangrijk om niet je mail bij je provider te hebben. Voor de toekomst als tip dus om dat toch te wijzigen.
Het is altijd belangrijk om gewoon je e-mailadres (en als het kan je vaste telefoonnummer) niet bij KPN of Ziggo of welke ISP dan ook te hebben. Dat scheelt altijd als je eens wil overstappen, niet alleen als kortinghopper.

• Wolly
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:07:
[...]

Maar het is altijd meer dan die karige 3x een €10,- bij 1 jaar toch? Nou dan.
Nou dan wat? Als hij aangeeft dat hij hetzelfde voordeel heeft als een nieuwe klant dan geef ik aan dat dat niet klopt en kom jij met 'Maar het is beter dan 2 knikkers en een appel'?

[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 21-11-2025 13:12 ]

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Via overstappen.nl:
Wifi Groot (1Gbit) en 1 jaar contract: Totale kosten eerste jaar: € 395,00

De eerste 6 maanden voor € 27,50 per maand. Daarna betaal je € 55,00 per maand. + 100 euro cashback.

Volgens mij geen verkeerde deal.

• CreativeS
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:12:
Nou dan wat? Als hij aangeeft dat hij hetzelfde voordeel heeft als een nieuwe klant dan geef ik aan dat dat niet klopt en kom jij met 'Maar het is beter dan 2 knikkers en een appel'?
* CreativeS gaat er - ondanks dat zijn vingers jeuken - maar niet verder op in... sfeer is belangrijker.

:(:)

[ Voor 61% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2025 14:33 ]

• CreativeS
  • Niet online
SparTi schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:46:
Via overstappen.nl:
Wifi Groot (1Gbit) en 1 jaar contract: Totale kosten eerste jaar: € 395,00

De eerste 6 maanden voor € 27,50 per maand. Daarna betaal je € 55,00 per maand. + 100 euro cashback.

Volgens mij geen verkeerde deal.
Da's inderdaad best wel een fijne.

• Xtinction89
[...]

Zie eerdere post in dit topic.
[...]
Voor mij was het aanbod toch wel hetzelfde als nieuwe klant bij 1 jaar.
6 maanden 50% korting en dat vind ik voldoende. Dat ik dan een TV-pakket mis loop.. dat kan best.
Maar die heb ik dan ook niet nodig, aangezien wij daarvoor een andere dienst gebruiken.
Als bestaande klant mag je (wel onterecht natuurlijk) wel in je handen klappen als je een aanbieding als dit ontvangt. Vooral als je ziet wat ze eerder aangeboden hebben en soms nog proberen bij andere vaste klanten.

Wil je het dus 'exact' lezen als hetzelfde... dan heb je een puntje, maar denk dat voor sommige mensen die net als mij zouden denken: "Ik ga opzeggen en dan weer aanmelden met de gegevens van mijn partner" dit aanbod gewoon aannemen en tevreden zijn.

Qua prijsshoppen... Tja, daar heb je zeker een punt. Maar dit jaar zou het eerste jaar geweest zijn dat ik aan het 'shoppen' zou zijn gegaan tussen providers. Eerder is dit dan ook nog niet nodig geweest :)

• jaspertd
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-12 08:38
Werd net gebeld door Ziggo... Kreeg het aanbod voor:
  • 6 maanden 50% bij 1 jaar contract korting...
  • 12 maanden 50% bij 2 jaar contract korting...
  • Disney Plus voor 50%
  • Extra zender ESPN
  • en 7 euro extra korting als ik van 1100 naar 1000 Mbit zou gaan....
W1ck1e schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:06:
[...]

Nu is het wel relevant hoeveel korting je krijgt voor die 6 of 12 maanden. 10 of 20 euro, 50% ?
En hoelang die korting op Disney Plus ?
Thanks... aangepast

[ Voor 35% gewijzigd door jaspertd op 21-11-2025 15:46 ]

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-12 11:18
Weet iemand of je bij MeermetZiggo bij een Wifi Start TV ook gratis Ziggo Go en SmartWifi6 erbij krijgt? Ik kan dit namelijk nergens op de site vinden.

• W1ck1e
jaspertd schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:58:
  • 6 maanden bij 1 jaar contract korting...
  • 12 maanden bij 2 jaar contract korting...
  • Disney Plus voor 50%
  • Extra zender ESPN
Nu is het wel relevant hoeveel korting je krijgt voor die 6 of 12 maanden. 10 of 20 euro, 50% ?
@jaspertd En hoelang die korting op Disney Plus ?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
  • Disney Plus voor 50%
  • Extra zender ESPN
[...]

Thanks... aangepast
Bizar dat er zulke verschillen in zitten. Ik krijg 3x10 euro en verder niks bij het opzeggen en ben na een week nog niet gebeld.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:57
Ik zit al jaren bij KPN met internet only en helemaal tevreden, maar echt nieuwe kortingen krijgen daar is erg mager. Ik betaal nu zo'n €54 voor 1GB internet en de maximale korting die ik kan krijgen is 12 maanden €5 korting bij een nieuwe tweejarig abonnement. Totale korting dus €60.

Daarom toch eens op de Ziggo site gaan kijken ivm Black Friday. Internet only 1GB komt dan op €55 (vergelijkbaar met KPN), maar dan dus wel 9 maanden 50% korting bij een tweejarig abonnement. Totale korting €247,50. Of voor een eenjarig abonnement gaan met 6 maanden 50% korting en dan volgend jaar rondom Black Friday weer rondkijken.. wat is wijsheid.

Dan nog een snelle vraag over Ziggo GO. Ik wil sowieso geen kastje erbij, maar Ziggo GO is misschien nog wel interessant om erbij te nemen. Is dit gewoon vergelijkbaar met een app zoals Netflix? Dus installeren, inloggen en kijken?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
[b]SvV_Ying schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:51:[/b
Dan nog een snelle vraag over Ziggo GO. Ik wil sowieso geen kastje erbij, maar Ziggo GO is misschien nog wel interessant om erbij te nemen. Is dit gewoon vergelijkbaar met een app zoals Netflix? Dus installeren, inloggen en kijken?
Ja. Met dien verstande dat je geen extra zenderpakketten erbij kunt bestellen (volgens mij). Want daar heb je wel een volwaardig tv-abonnement voor nodig.

• Davidrrr
Voor mijn pakket (als ik espn neem) maakt het vrijwel niks uit of ik tv erbij of alleen internet en ziggo go. Sterker ik kijk nu thuis op ziggo go. Die next ligt in een la ergens. Ik kan bij internet only geen 6 maanden espn krijgen en dat is precies het verschil. Vreemd eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Davidrrr op 21-11-2025 19:07 ]

• nafofella
SvV_Ying schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:51:
Ik zit al jaren bij KPN met internet only en helemaal tevreden, maar echt nieuwe kortingen krijgen daar is erg mager. Ik betaal nu zo'n €54 voor 1GB internet en de maximale korting die ik kan krijgen is 12 maanden €5 korting bij een nieuwe tweejarig abonnement. Totale korting dus €60.

Daarom toch eens op de Ziggo site gaan kijken ivm Black Friday. Internet only 1GB komt dan op €55 (vergelijkbaar met KPN), maar dan dus wel 9 maanden 50% korting bij een tweejarig abonnement. Totale korting €247,50. Of voor een eenjarig abonnement gaan met 6 maanden 50% korting en dan volgend jaar rondom Black Friday weer rondkijken.. wat is wijsheid.

Waarom geen eigen router zodat je alleen een paar instellingen (5 minuten werk) hoeft te veranderen bij switchen provider?

Ik heb een Google tv streamer en zo’n Android Google box. Ik kan dus de ziggo app installeren en kijken. En ja dat werkt gewoon netjes. Als je een tv hebt waar je apps op kunt installeren dan ook ziggo app. Wel ff checken of je tv dat kan.

Werkt gewoon goed.

• mitsumark
  • Nu online
nafofella schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:06:
[...]

Waarom geen eigen router zodat je alleen een paar instellingen (5 minuten werk) hoeft te veranderen bij switchen provider?
Ik ben nog niet eens 5 minuten bezig, in combinatie met (eigen) mesh netwerk.
Adapter en 2x ethernet stekker uit de router.
Schroefje in de houten wand in de meterkast verplaatsen.
Nieuwe router ophangen en stekkers er weer in.

• Mistraller
  • Disney Plus voor 50%
  • Extra zender ESPN
[...]

Thanks... aangepast
En had jij vooraf opgezegd? Want het is wel volslagen idioot, want dit aanbod heb ik met lullen als brugman, niet gekregen toen ze me belden. ESPN hoef ik niet eens maar die 12x50 euro en disney plus had ik het wel voor gedaan.

---------------

• Jay-B
  • Niet online
Disney+ Premium 12 maanden 50% is een black friday aanbieding en kan iedereen bestellen zolang je het nog niet hebt via Ziggo. Gewoon inloggen in Mijn Ziggo en bestellen. Hetzelfde geldt voor ESPN Compleet en Viaplay TV+ & Ziggo Sport Totaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-B op 21-11-2025 22:24 ]

• Mistraller
Jay-B schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:23:
Disney+ Premium 12 maanden 50% is een black friday aanbieding en kan iedereen bestellen zolang je het nog niet hebt via Ziggo. Gewoon inloggen in Mijn Ziggo en bestellen. Hetzelfde geldt voor ESPN Compleet en Viaplay TV+ & Ziggo Sport Totaal.
Dat is leuk, maar ik heb niks aan premium, ouwe tv en maar 1 stream nodig en geen downloads. Dus met korting ben ik dan nog duurder uit dan het gewone reclame kanaal.

Aan de telefoon kreeg ik 50% korting op elke variant aangeboden. Ik weet dan alleen nog niet zeker of ik met of zonder reclame zou nemen, maar het mocht allebei; dan zou ik dus 3,50 betalen met reclame.

---------------

• Ruud888
P_de_B schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:29:
[...]

Bizar dat er zulke verschillen in zitten. Ik krijg 3x10 euro en verder niks bij het opzeggen en ben na een week nog niet gebeld.
Heb je wel via het online formulier opgezegd?
Dat is een must.
Heb je ook een bevestiging per mail ontvangen van de opzegging.

Het bekende 030 nummer belt dan binnen 48uur.

Ik keer 18dagen geleden 12x20euro voor 2jaar.
En met de extra foon korting van Vodafoon een goede reden om te blijven.

• P_de_B
  • Niet online
Ruud888 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:02:
[...]

Heb je wel via het online formulier opgezegd?
Dat is een must.
Heb je ook een bevestiging per mail ontvangen van de opzegging.

Het bekende 030 nummer belt dan binnen 48uur.

Ik keer 18dagen geleden 12x20euro voor 2jaar.
En met de extra foon korting van Vodafoon een goede reden om te blijven.
Nee, ik heb initieel gebeld en toen was de enige optie 3x10 euro. Dan bellen ze dus niet blijkbaar.

Ik ga nu een ander abonnement afsluiten, en dat zal ook prima zijn. Ik merk alleen dat dit me mateloos irriteert. Het zal Ziggo echt geen zak uitmaken dat ik weg ga, maar ik vind dit zo'n rare manier van werken dat het me gewoon (onredelijk en veel meer dan goed is) irriteert merk ik. Dat je proactief gebeld wordt als je vorig jaar een abonnement hebt afgesloten via een of andere deal en als je 20+ jaar klant bent is het geen probleem dat je weggaat. Als je via een online formulier opzegt bellen ze met een betere deal en als je belt om op te zeggen krijg je nauwelijks een deal. Wat is dit voor vage willekeur :(

[ Voor 37% gewijzigd door P_de_B op 22-11-2025 10:17 ]

• Ruud888
P_de_B schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:11:
[...]

Nee, ik heb initieel gebeld en toen was de enige optie 3x10 euro. Dan bellen ze dus niet blijkbaar.

Ik ga nu een ander abonnement afsluiten, en dat zal ook prima zijn. Ik merk alleen dat dit me mateloos irriteert. Het zal Ziggo echt geen zak uitmaken dat ik weg ga, maar ik vind dit zo'n rare manier van werken dat het me gewoon (onredelijk en veel meer dan goed is) irriteert merk ik. Dat je proactief gebeld wordt als je vorig jaar een abonnement hebt afgesloten via een of andere deal en als je 20+ jaar klant bent is het geen probleem dat je weggaat. Als je via een online formulier opzegt bellen ze met een betere deal en als je belt om op te zeggen krijg je nauwelijks een deal. Wat is dit voor vage willekeur :(
Ja vreemde manier van werken.
Bel anders zelf dat 030 nummer en begin over onze deals.

• Mistraller
Ruud888 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:49:
[...]

Ja vreemde manier van werken.
Bel anders zelf dat 030 nummer en begin over onze deals.
Nou, zelfs als ze je zelf bellen maar je hebt niet opgezegd, dan krijg je kennelijk geen scherpe deal...

---------------

• mitsumark
  • Nu online
[...]

Er zit natuurlijk 0,0 willekeur in, is allemaal op data gebaseerd. Blijkbaar voldoe je juist aan het profiel. Of niet, en als er genoeg van jou rondlopen wordt het beleid aangepast.

• P_de_B
  • Niet online
mitsumark schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:45:
[...]

Er zit natuurlijk 0,0 willekeur in, is allemaal op data gebaseerd. Blijkbaar voldoe je juist aan het profiel. Of niet, en als er genoeg van jou rondlopen wordt het beleid aangepast.
Snap ik hoor. En de data zegt dat mensen die via een aanbieding binnengekomen zijn eerder weg gaan als ze geen nieuwe aanbieding krijgen en mensen die al lang abonnee zijn dat niet gaan doen en daar val ik in. Maar dat het zelf uitmaakt hoe je opzegt had ik niet verwacht.

• pino85
  • Laatst online: 28-11 17:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Helaas nog nergens echt de scherpe aanbiedingen, niet hij Ziggo niet bij kpn niet bij odido etc.
Op Black Friday de laatste jaren 12 maanden 50% korting gehad bij een jaar abonnement dus ik wacht wel even de dag zelf af..

Liefhebber van Tweakers

• nafofella
pino85 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:27:
Helaas nog nergens echt de scherpe aanbiedingen, niet hij Ziggo niet bij kpn niet bij odido etc.
Op Black Friday de laatste jaren 12 maanden 50% korting gehad bij een jaar abonnement dus ik wacht wel even de dag zelf af..
Volgensmij zijn dit al de black friday deals ;)
https://www.ziggo.nl/campagne/blackfriday

• Mistraller
Haha als ze maandag bellen ga ik eens om die tv zeuren. Dan hoef ik verder geen korting meer. :+

---------------

• mitsumark
  • Nu online
Mistraller schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:49:
[...]

Haha als ze maandag bellen ga ik eens om die tv zeuren. Dan hoef ik verder geen korting meer. :+
Je kunt beter voor de bol.com bon gaan, meer vrijheid. Of 12M korting als je een duurder abbo hebt.
uitvoering: Samsung U8020F 55" Zwart

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

franssie

Save the albatross

[...]
<>. Het zal Ziggo echt geen zak uitmaken dat ik weg ga,<>
Dat is ondertussen wel aan het veranderen maar mensen die niet bewegen laten ze lekker zitten :P

Ze hebben echt een probleem met wegrennende klanten, genoeg artikelen over te vinden, maar wie niet piept, krijgt niets extra (beetje zoals veel werkgevers omgaan met werknemers - het werkt blijkbaar).
Maar zo gaat het ook bij KPN (niet dat je daar iets aan hebt) maar mijn schoonmoeder ga ik overzetten op Youfone (notabene een KPN merk) en gaat minder dan de helft betalen voor meer :P

Wel vreemd dat als je wel piept maar niet opzegt, je een slechtere deal krijgt - en dat is stom en dom van de bedrijven. Er bestaat ondertussen internet en fora, Ik kan het zo 123 niet vinden, maas het niet een chips fabrikant die prijzen uitdeelde met kraskaarten waar binnen 2 dagen alle juiste antwoorden op internet te vinden waren?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 21:07
Ik wil gaan overstappen naar Ziggo. Ik ben voetbal fan, maar helaas zie ik dat ik bij geen enkel abonnementsvorm gratis of met korting Ziggo sport totaal krijg. Ik wil dit laatste graag hebben ivm championsleague voetbal. Ik zie wel dat je op bepaalde extra zenders 50% Black Friday korting kunt krijgen. De combi VIaplay tv+ en Ziggo sport totaal kost dan 11,48 euro per maand. Helaas kun je geen korting krijgen als je alleen Ziggo sport totaal neemt.
Ik wil het abo pas half januari laten ingaan. Weet iemand of je bij het aangaan van een nieuw abo ook meteen die extra korting op de extra zenders kunt krijgen? Ik probeer het bij het invullen maar het lijkt erop alsof je pas extra zenders kunt toevoegen als je een abo hebt. Met de klantenservice heb ik slechte ervaringen, kunnen ja zeggen en in praktijk blijkt het dan later bv niet te kunnen. Vandaar dat ik het hier vraag. BVD.

• CreativeS
  • Niet online
Justie schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:12:
Ik wil gaan overstappen naar Ziggo. Ik ben voetbal fan, maar helaas zie ik dat ik bij geen enkel abonnementsvorm gratis of met korting Ziggo sport totaal krijg. Ik wil dit laatste graag hebben ivm championsleague voetbal.
Ziggo Sport Totaal zit in TV Max.

[ Voor 84% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2025 21:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie