Was dat via Ziggo of via een partner (meervoordeel etc)?Family Guy schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:45:
[...]
Is ook gewoon een leugen. Ik geloof twee jaar geleden was het gewoon 50% korting op het totaal bij 12 maanden contract.
Ik vind het ook raar. volgensmij was er vorig jaar ook helemaal een speciale black friday landingspage.Family Guy schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:45:
[...]
Is ook gewoon een leugen. Ik geloof twee jaar geleden was het gewoon 50% korting op het totaal bij 12 maanden contract.
Of ze moeten gezien de teruglopende klanten besparen? Of er komt nog iets?
Klopt. Dit was een aantal jaar zo. Vanaf vorig jaar hebben ze 2 jarige contracten met 1 jaar 50% of bij 1 jaar 6 of 9 maanden (afhankelijk van de postcode).Family Guy schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:45:
[...]
©2004
Toentertijd gewoon rechtstreeks.Wolly schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:55:
[...]
Was dat via Ziggo of via een partner (meervoordeel etc)?
Steam ID = Ackerfiets
Ik las in het vorige BF topic van ziggo dat als je een "actieve" lijn had bij ziggo je dan niet bij "meermetziggo" een nieuwe deal kon scoren?
wokkelz in "[Black Friday] Ziggo Internet & TV (2024)"
Je moet eerst opzeggen, liefst een paar dagen wachten tot het in de systemen is verwerkt en dan kan je via meervoordeel aanvragen.nafofella schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:30:
Ik las in het vorige BF topic van ziggo dat als je een "actieve" lijn had bij ziggo je dan niet bij "meermetziggo" een nieuwe deal kon scoren?
Dus bijvoorbeeld, je wil per 25-12 via meervoordeel. Dan zeg je vandaag 17-11 op, wacht je een paar dagen en dan dien je je aanvraag in bij meervoordeel.
Ziggo heeft een 'Hybrid fibre-coaxial' (HFC) netwerk. Coax noemen we al 'kabel' in Nederland zolang ik mij kan herrineren. Dus zo vreemd is die benaming niet, al was het netter geweest als ze 'hybriede' niet hadden weggelaten.MCP cloud schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:43:
Sinds de komst van (echt KPN) glasvezel bij ik weg gegaan bij upc/Ziggo. Als je zo klanten moet paaien ben je diep gezonken vind ik.
En blijven liegen over glasvezel, ook deur verkopers hier aan de deur al jaren...
[Afbeelding]
alleen snapt half nederland niet wat ze met hybrid bedoelen. Al het internet loopt over glasvezel, alleen het laatste stukje is anders per aanbieder. Coax, glasvezel, 5G.NSG schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:50:
[...]
Dus zo vreemd is die benaming niet, al was het netter geweest als ze 'hybriede' niet hadden weggelaten.
Geneuzel in de marge.
Dit schreeuwt om een bron.Ruud888 schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:39:
Ziggo heeft aangegeven in 2026 de prijzen te verlagen invb leegloop.
Op nu.nl stond een tijdje terug
Nu krijgen klanten die een vast abonnement bij Ziggo combineren met een mobiel abonnement van Vodafone bepaalde diensten gratis, zoals een extra zenderpakket voor de tv. Maar niet iedereen zit te wachten op iets extra.
Daarom wil VodafoneZiggo ervoor gaan zorgen dat het voordeel ook in de portemonnee merkbaar wordt, liet het bedrijf doorschemeren. Dat moet ervoor zorgen dat de abonnementsprijzen concurrerender worden.
Bron: https://www.nu.nl/tech/63...o-tot-koerswijziging.html
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 17-11-2025 11:37 ]
Dan is dat toch oud nieuws. Misschien dat @Ruud888 Nieuw nieuws heeft.DON PAPA schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:36:
[...]
Op nu.nl stond een tijdje terug
Nu krijgen klanten die een vast abonnement bij Ziggo combineren met een mobiel abonnement van Vodafone bepaalde diensten gratis, zoals een extra zenderpakket voor de tv. Maar niet iedereen zit te wachten op iets extra.
Daarom wil VodafoneZiggo ervoor gaan zorgen dat het voordeel ook in de portemonnee merkbaar wordt, liet het bedrijf doorschemeren. Dat moet ervoor zorgen dat de abonnementsprijzen concurrerender worden.
Bron: https://www.nu.nl/tech/63...o-tot-koerswijziging.html
Hij schrijft toch ook nergens dat het nieuw nieuws is, en als je dit oude nieuws (wat aangeeft dat Ziggo in 2026 de prijs wil verlagen) al wist, waarom vraag je dan om een bronW1ck1e schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:40:
[...]
Dan is dat toch oud nieuws. Misschien dat @Ruud888 Nieuw nieuws heeft.
De komende prijsverlaging is dus nog niet helemaal zeker.W1ck1e schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:40:
[...]
Dan is dat toch oud nieuws. Misschien dat @Ruud888 Nieuw nieuws heeft.
Eerst de aandeelhouders die moeten beslissen.
https://www.totaaltv.nl/n...-in-strijd-met-glasvezel/
dit verliezen zal blijven doorgaan.Ruud888 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:47:
[...]
De komende prijsverlaging is dus nog niet helemaal zeker.
Eerst de aandeelhouders die moeten beslissen.
https://www.totaaltv.nl/n...-in-strijd-met-glasvezel/
Waarom zou je kiezen voor ziggo als je ook glas in huis kan krijgen?
Als ze zorgen dat ze onder de prijzen van glasvezelboeren zitten en vaste klanten ook proberen te houden dan maken ze een kans. Anders zie ik ze elk jaar weer klanten verliezen.
Ziggo is echt te duur ivm glas.
15 euro per maand? Welk aanbod is dat?krissie100 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:27:
Overstap ging perfect en makkelijk en betalen nu bij Odido voor hetzelfde de eerste 12 maanden 15 ipv 105 bij Ziggo, daarna iets van 73 incl. ESPN compleet.
Als er meteen een bron bij staat (of genoemd wordt) dan kan ik zelf zien of het oud of nieuw nieuws is. Ruud heeft misschien wel een bron waar wij geen toegang tot hebben.DON PAPA schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:44:
Hij schrijft toch ook nergens dat het nieuw nieuws is, en als je dit oude nieuws (wat aangeeft dat Ziggo in 2026 de prijs wil verlagen) al wist, waarom vraag je dan om een bron![]()
btw: pas je een beetje op met die hamer ?
Was een aanbieding die gold voor bepaalde gebieden met ODF glasvezel.Olaf van der Spek schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:04:
[...]
15 euro per maand? Welk aanbod is dat?
Normale aanbieding was dacht ik 30€ 1ste jaar incl ESPN, maar voor mijn gebied was deze extra scherp op 15 bij tweejarig abbo.
Zo te zien hebben wij op het juiste moment toegeslagen
https://nl.pepper.com/aan...mpleet-odf-netwerk-371580 om precies te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 17-11-2025 12:46 ]
Ik lees in de voorwaarden dat als je aanspraak wil maken op de nieuwe klant korting je 6 maanden geen internet moet hebben afgenomen als klant. Gaat niet om het adres. Dan kan ik gewoon opzeggen en mijn vrouw laten aansluiten en dan volgend jaar weer andersom? Meeste voordeel is voor 12 maanden aangezien de korting wel blijft en ik dan ook bij 24 maanden maar 6 maanden ESPN krijg.
Yep en andere IBAN gebruiken.Davidrrr schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:51:
Ik lees in de voorwaarden dat als je aanspraak wil maken op de nieuwe klant korting je 6 maanden geen internet moet hebben afgenomen als klant. Gaat niet om het adres. Dan kan ik gewoon opzeggen en mijn vrouw laten aansluiten en dan volgend jaar weer andersom? Meeste voordeel is voor 12 maanden aangezien de korting wel blijft en ik dan ook bij 24 maanden maar 6 maanden ESPN krijg.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Thanks. Hoezo andere iban? Is dat een issue geweest? Ergste geval doe ik dat en pas ik later wel iban weer aan.
Thanks!!Jewie schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:54:
Er loopt een IBAN check bij de aanvraag.
Na je goedkeuring (levering) kan je gewoon iban weer aanpassen mocht je het willen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja precies. Top. Thanks.Amaze86 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:56:
[...]
Na je goedkeuring kan je gewoon iban weer aanpassen mocht je het willen.
Ik zie trouwens dat de Ziggo zakelijk aanbieding voor nieuwe klanten weer beter is dan voor particulieren klanten. Vorig jaar de overstap van particulier naar zakelijk gemaakt; iemand weet van wat het verlengingsaanbod voor zakelijk is? Anders maar wederom een switch aanvragen naar particulier.
Inderdaad en daar komt nog eens bij dat Cord Cutting (geen TV ) een duidelijke trend aan het worden is. Vooral jongeren willen en internetabonnement zonder verdere poespas en dan kom je automatisc uit op glasvezel als dat beschikbaar is.nafofella schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:54:
[...]
dit verliezen zal blijven doorgaan.
Als ze zorgen dat ze onder de prijzen van glasvezelboeren zitten en vaste klanten ook proberen te houden dan maken ze een kans. Anders zie ik ze elk jaar weer klanten verliezen.
Ik heb 2 maanden geleden eindelijk maar eens mijn TV abonnement opgezegd bij Ziggo aangezien ik het toch al jaren geen TV meer keek maar........
Ook kreeg ik opeens gratis Skyshowview, maar volgens mij is dat bij een TV abonnement?
- Ik heb nog geen terugstuur pakket gekregen van Ziggo om de mediabox terug te sturen
- Ik heb alle zenders nog steeds
Ook kreeg ik opeens gratis Skyshowview, maar volgens mij is dat bij een TV abonnement?
[ Voor 17% gewijzigd door NyteMyre op 17-11-2025 19:15 ]
Heb je wel een bevestiging van je opzegging ?NyteMyre schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:14:
Ik heb 2 maanden geleden eindelijk maar eens mijn TV abonnement opgezegd bij Ziggo aangezien ik het toch al jaren geen TV meer keek maar........Duurt dit gewoon lang of is er iets anders?
- Ik heb nog geen terugstuur pakket gekregen van Ziggo om de mediabox terug te sturen
Wat staat er in "mijn ziggo" ?
Je bedoelt SkyShowtime. Dat is een streamingdienst en heb je geen TV-abonnement voor nodig.NyteMyre schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:14:
Ik heb 2 maanden geleden eindelijk maar eens mijn TV abonnement opgezegd bij Ziggo aangezien ik het toch al jaren geen TV meer keek maar........Duurt dit gewoon lang of is er iets anders?
Dat komt, omdat mensen (vaak onterecht) blijven roepen dat glasvezel superieur is aan glasvezel met een stukje "kabel", en dat is in de praktijk voor 95%+ van de mensen niet het geval.MCP cloud schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:43:
Sinds de komst van (echt KPN) glasvezel bij ik weg gegaan bij upc/Ziggo. Als je zo klanten moet paaien ben je diep gezonken vind ik.
En blijven liegen over glasvezel, ook deur verkopers hier aan de deur al jaren...
[Afbeelding]
Waarom zou je kiezen voor glas, als kabel ook prima functioneert?nafofella schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:54:
[...]
dit verliezen zal blijven doorgaan.
Er zijn natuurlijk een aantal aansluitingen van wat mindere kwaliteit ivm afstand/delen.
Volgens Keuze.nl is Ziggo heel zo slecht niet: https://www.keuze.nl/nieu...ider-met-minste-storingen
Ik wissel jaarlijks tussen KPN/KPN en Ziggo/Vodafone, merk helemaal niks van kwaliteits/stabiliteitsverschil.
Bij een "kabel" provider zoals ziggo kun je ook gewoon een internet only zonder poespas afsluiten.Microstar Z80 schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:16:
[...]
Inderdaad en daar komt nog eens bij dat Cord Cutting (geen TV ) een duidelijke trend aan het worden is. Vooral jongeren willen en internetabonnement zonder verdere poespas en dan kom je automatisc uit op glasvezel als dat beschikbaar is.
Ik heb nog nooit een kado t.w.v. 650 euro gezien. Vorige maand was het 450 euro bol.com en vorig jaar BF was het 500 euro bol.com. Wat dat betreft dus inderdaad de beste deal ooit.nafofella schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:43:
ziggo geeft aan
"onze beste black friday deal ooit"
bij 2 jaar 12 maand 50% korting en een tv.
1 jaar is hetzelfde als eerst.
niet echt geweldig. ik had voor 1 jaar 50% gedacht.
https://www.ziggo.nl/tv-internet
Dat jij liever kiest voor korting is ook prima, dan heb je alleen niet de beste deal ooit.
(in geval van 2 jaar contract wel een evenaring voor zover ik weet, voor 1 jaar heb ik beter gezien).
Nou.. uitvoering: Samsung U8020F 55" Zwartmitsumark schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:04:
Ik heb nog nooit een kado t.w.v. 650 euro gezien. Vorige maand was het 450 euro bol.com en vorig jaar BF was het 500 euro bol.com. Wat dat betreft dus inderdaad de beste deal ooit.
Beste ooit?
Gewoon zelfde aanbieding als voorheen, ik zou eigenlijk eerder de €500,- bol dan prefereren, meer keuze.
Maar goed, altijd sigaar uit eigen doos met 2 jaar zonder korting dus ik blijf lekker bij elk jaar switchen.
Ja dat. Ik vind met google vooral dat je het alleen gratis krijgt met een TV Max (heb ik niet) en een combi van Vodafone en Ziggo Internet+TV. Ik heb natuurlijk mijn TV opgezegd nu, dus ik heb alleen internet.Jay-B schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:14:
[...]
Je bedoelt SkyShowtime. Dat is een streamingdienst en heb je geen TV-abonnement voor nodig.
Ja, ik heb een bevestiging gehad. Ook is mijn laatste factuur €45 (55 voor internet + 10 euro korting voor verlengen) en daar staat ook SkyShowTime op met €0. Verder staat er op Mijn Ziggo dat ik alleen "Wifi Groot" heb.W1ck1e schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:26:
[...]
Heb je wel een bevestiging van je opzegging ?
Wat staat er in "mijn ziggo" ?
Er staat bij "Je Producten / Streamingdiensten" (raar als ik op "Mijn TV-pakket" kom ik ook daar) dat ik "Kabel aansluiting" en een Digitale ontvanger heb (in bruikleen). Als ik op "Wijzig TV abonnement" staat er ook "Geen Televisie + Wifi groot"
Bij "Je streamingdiensten" staat "Je neemt momenteel geen streamingdiensten af." (terwijl ik dus wel SkyShowtime heb)
via andere sites krijg je bij 1 jaar nog een extra cashback van 100 euro.mitsumark schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:04:
[...]
Ik heb nog nooit een kado t.w.v. 650 euro gezien. Vorige maand was het 450 euro bol.com en vorig jaar BF was het 500 euro bol.com. Wat dat betreft dus inderdaad de beste deal ooit.
Dat jij liever kiest voor korting is ook prima, dan heb je alleen niet de beste deal ooit.
(in geval van 2 jaar contract wel een evenaring voor zover ik weet, voor 1 jaar heb ik beter gezien).
12 maanden 50% korting is ook beter dan de huidige deal.
Ik denk ook dat de meeste mensen liever korting hebben dan een tv. want de meeste mensen hebben wel een tv en als ze een nieuwe willen dan passend bij hun eigen wensen.
Met 1 jaar krijg je bv 6 maanden espn kado en met 24 maanden ook. Dat scheelt toch al 6 x 18 euro als je dat jaarlijks krijgt.
Ja, ze geven 50% voor 6 maanden met een jaarcontract. Zelf vindt ik het nog steeds een groot verschil met nieuwe klanten, vorig jaar gaven ze aanzienlijk meer aan bestaande klanten. Hun target lijkt dit jaar veel meer gericht op 3 jaar contracten en klanten dus vast te leggen voor langere tijd, dan krijg je 1 jaar lang 50%.Jewie schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:58:
Ik zie trouwens dat de Ziggo zakelijk aanbieding voor nieuwe klanten weer beter is dan voor particulieren klanten. Vorig jaar de overstap van particulier naar zakelijk gemaakt; iemand weet van wat het verlengingsaanbod voor zakelijk is? Anders maar wederom een switch aanvragen naar particulier.
[ Voor 12% gewijzigd door Kdonkey op 18-11-2025 11:01 ]
Voor nieuwe klanten kunnen de kortingen en kado’s niet op en de huidige klanten worden afgescheept met een lachertje 3 x 10 euro. Tsja Ziggo zo ga je je vasten klanten niet houden en lopen de nieuwe klanten van nu na einde contract ook weer even hard weg.
Ik ga na bijna 20 jaar over naar KPN want voel me door dit aanbod geschoffeerd door Ziggo.
Ik ga na bijna 20 jaar over naar KPN want voel me door dit aanbod geschoffeerd door Ziggo.
Andersom precies hetzelfde kan ik je zeggen. 20 jaar klant bij KPN en een mooie korting kon er niet meer af. Een jaarcontract afgesloten bij Ziggo met 6 maanden voor 50% en een jaar lang sport compleet. Als ik zometeen niet een mooi verlengaanbod krijg stap ik weer over naar KPN. En het jaar erop weer terug naar Ziggo.edebee schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:17:
Voor nieuwe klanten kunnen de kortingen en kado’s niet op en de huidige klanten worden afgescheept met een lachertje 3 x 10 euro. Tsja Ziggo zo ga je je vasten klanten niet houden en lopen de nieuwe klanten van nu na einde contract ook weer even hard weg.
Waarom een duur z.g.n. internet only abonnement bij Ziggo afnemen als er betere en veel goedkopere oplossingen zoals glasvezel voorhanden zijn???mitsumark schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:04:
[...]
Dat komt, omdat mensen (vaak onterecht) blijven roepen dat glasvezel superieur is aan glasvezel met een stukje "kabel", en dat is in de praktijk voor 95%+ van de mensen niet het geval.
[...]
Waarom zou je kiezen voor glas, als kabel ook prima functioneert?
Er zijn natuurlijk een aantal aansluitingen van wat mindere kwaliteit ivm afstand/delen.
Volgens Keuze.nl is Ziggo heel zo slecht niet: https://www.keuze.nl/nieu...ider-met-minste-storingen
Ik wissel jaarlijks tussen KPN/KPN en Ziggo/Vodafone, merk helemaal niks van kwaliteits/stabiliteitsverschil.
[...]
Bij een "kabel" provider zoals ziggo kun je ook gewoon een internet only zonder poespas afsluiten.
[...]
Dan moet het er wel zijn... kip, ei, bla bla.Microstar Z80 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:22:
Waarom een duur z.g.n. internet only abonnement bij Ziggo afnemen als er betere en veel goedkopere oplossingen zoals glasvezel voorhanden zijn???
Nou, ik zag dat er al klanten waren die het Ziggo Wifi extra groot van 2gbit/s pakket hadden, en op de website maken ze er ook al reclame over van BEL ons, CHAT ons of ga snel langs in de winkel hiervoor.
Ik heb zelf het internet elite pakket 1100/100 wat met de nodige inflatiecorrecties al was opgelopen naar 62 euro p/m. Dus naar 2000/120 gaan voor maar 60 euro p/m lijkt me een no-brainer.
(Overigens zag ik dat er een nieuw abonnement was, Wifi groot van 1000/100 voor maar 55 euro p/m. Als ik dit geweten had toen het uitkwam was ik daar wel al lang op overgestapt, die 100mbit/s meer is niet echt de 7 euro p/m meerprijs waard)
Maar goed, die snelheidsupgrade voor minder geld is voor mij ok dan dus ik bel ze op:
persoon #1: Op uw adres is helaas alleen gigabit beschikbaar
ik: maar ik heb nu 1,1gbit en volgens een speedtest gaat ie nog wel eens wat sneller (soms 1130) dus dat lijkt me sterk.
persoon #1: owh, ff kijken.. tijdje later, mja het kan wel, ik zie ook al mensen die overgezet zijn, maar ik kan het niet doen, ik stuur je door naar andere afdeling.
Persoon #2: na lang wachten (30 min) uiteindelijk: mja ik zie dat het niet beschikbaar is voor uw account en kan het niet omzetten. Probeert u het begin volgend jaar nog eens.
ik: Maar ik begreep juist dat bestaande klanten voorrang krijgen en later, eind dit jaar/begin volgend jaar juist de nieuwe klanten dit konden doen.
Persoon #2: Mja we zijn nu alleen mensen met een oud "internet max" abbo aan het omzetten (klonk als smoes om van me af te geraken)
ik: naja mijn abbo is blijkbaar ook iets wat oud is en niet meer bestaat, maar goed, als ik het pas kan aanvragen als de nieuwe klanten dit kunnen, krijg ik dan ook "insert hoge korting/dure welkomscadeaus" als een bestaande nieuwe klant?
Persoon #2: natuurlijk niet.
ik: figures, have a nice day
Moest toevallig nog in de binnenstad zijn, dus de ziggo/Vodafone winkel ingelopen:
Aangegeven dat ik het pakket wilde omzetten. Dit konden ze helaas niet doen. Ze gaven aan dat hun bestelsysteem ook net was omgezet en dat het eigenlijk voor geen meter liep.
Dus ze hebben hun eigen supportline hiervoor gebeld.
De eerste keer bellen tijdens de overschakeling naar de 2de afdeling (de eerste kon niets helpen) werd de verbinding verbroken.
De tweede keer bellen is de persoon die me hielp tot wel 6 afdelingen diep doorverbonden, maar konden ze uiteindelijk allemaal niets betekenen.
Heb een uur in die winkel gestaan.
Advies was uiteindelijk of ik ze zelf maar zou bellen over een weekje ofzo.
dus TLDR: Contact gezocht met Ziggo voor dat nieuwe 2gbit abbo. Ziggo zegt: dit is onmogelijk te doen
Dan krijg je wel zo'n gevoel dat ze me het liefste zo lang mogelijk op dat duurdere abbo willen houden waar ze minder snelheid hoeven leveren.
Iemand verder nog horrorverhalen en mogelijk een manier om het toch aan te kunnen vragen?
Ik heb zelf het internet elite pakket 1100/100 wat met de nodige inflatiecorrecties al was opgelopen naar 62 euro p/m. Dus naar 2000/120 gaan voor maar 60 euro p/m lijkt me een no-brainer.
(Overigens zag ik dat er een nieuw abonnement was, Wifi groot van 1000/100 voor maar 55 euro p/m. Als ik dit geweten had toen het uitkwam was ik daar wel al lang op overgestapt, die 100mbit/s meer is niet echt de 7 euro p/m meerprijs waard)
Maar goed, die snelheidsupgrade voor minder geld is voor mij ok dan dus ik bel ze op:
persoon #1: Op uw adres is helaas alleen gigabit beschikbaar
ik: maar ik heb nu 1,1gbit en volgens een speedtest gaat ie nog wel eens wat sneller (soms 1130) dus dat lijkt me sterk.
persoon #1: owh, ff kijken.. tijdje later, mja het kan wel, ik zie ook al mensen die overgezet zijn, maar ik kan het niet doen, ik stuur je door naar andere afdeling.
Persoon #2: na lang wachten (30 min) uiteindelijk: mja ik zie dat het niet beschikbaar is voor uw account en kan het niet omzetten. Probeert u het begin volgend jaar nog eens.
ik: Maar ik begreep juist dat bestaande klanten voorrang krijgen en later, eind dit jaar/begin volgend jaar juist de nieuwe klanten dit konden doen.
Persoon #2: Mja we zijn nu alleen mensen met een oud "internet max" abbo aan het omzetten (klonk als smoes om van me af te geraken)
ik: naja mijn abbo is blijkbaar ook iets wat oud is en niet meer bestaat, maar goed, als ik het pas kan aanvragen als de nieuwe klanten dit kunnen, krijg ik dan ook "insert hoge korting/dure welkomscadeaus" als een bestaande nieuwe klant?
Persoon #2: natuurlijk niet.
ik: figures, have a nice day
Moest toevallig nog in de binnenstad zijn, dus de ziggo/Vodafone winkel ingelopen:
Aangegeven dat ik het pakket wilde omzetten. Dit konden ze helaas niet doen. Ze gaven aan dat hun bestelsysteem ook net was omgezet en dat het eigenlijk voor geen meter liep.
Dus ze hebben hun eigen supportline hiervoor gebeld.
De eerste keer bellen tijdens de overschakeling naar de 2de afdeling (de eerste kon niets helpen) werd de verbinding verbroken.
De tweede keer bellen is de persoon die me hielp tot wel 6 afdelingen diep doorverbonden, maar konden ze uiteindelijk allemaal niets betekenen.
Heb een uur in die winkel gestaan.
Advies was uiteindelijk of ik ze zelf maar zou bellen over een weekje ofzo.
dus TLDR: Contact gezocht met Ziggo voor dat nieuwe 2gbit abbo. Ziggo zegt: dit is onmogelijk te doen
Dan krijg je wel zo'n gevoel dat ze me het liefste zo lang mogelijk op dat duurdere abbo willen houden waar ze minder snelheid hoeven leveren.
Iemand verder nog horrorverhalen en mogelijk een manier om het toch aan te kunnen vragen?
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Elite 1.1Gb/s heb ik hier ook gehad, maar 2Gb/s is hier nog niet leverbaar.
Het is nog geen 31 december 2025
De Wifi-abonnementen zijn er al een half jaartje hoor, ook Wifi Groot.
Het is nog geen 31 december 2025
De Wifi-abonnementen zijn er al een half jaartje hoor, ook Wifi Groot.
Begin dit jaar was jouw pakket langzamer. en goedkoper. Blijkbaar heb je die wijzigingen gemist. Rond het moment van de snelheidsverhoging zijn de nieuwe pakketten geintroduceerd. Overgaan naar een nieuw pakket scheelde geld maar dwong je wel in een nieuw jaarcontract. De prijs van de oude pakketten zijn wel verhoogd, die van de nieuwe niet.NaWA schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:47:
Nou, ik zag dat er al klanten waren die het Ziggo Wifi extra groot van 2gbit/s pakket hadden, en op de website maken ze er ook al reclame over van BEL ons, CHAT ons of ga snel langs in de winkel hiervoor.
...
Voor mij was een en ander reden om te wisselen.
Misschien moet je nu een nieuw pakket hebben om naar 2Gbit te kunnen gaan.
Mja, kreeg alleen een melding dat de snelheid omhoog ging. Dat ze een (oude snelheid) abbo introduceerden tegelijk had ik nooit iets van vernomen.
Daar kwam ik enkele weken terug achter. Maar toen had ik al zoiets van, ik wacht wel op die 2gbit die ook goedkoper is.
Naja dat is uiteindelijk nu nog geen optie.
In het verleden overigens wel locked geweest in een ouder en duurder abbo en ze weigerden toen het om te zetten.
Telefoongesprek ging toen: dit kan niet mijnheer. Ik: maar waarom niet? Zij: omdat dit niet kan mijnheer...
Of dit de reden is dat ik nu weer locked ben? Dunno. Ik zag enkele berichten dat mensen met elite 1100/100 overgestapt waren naar de nieuwe 2000/120
Daar kwam ik enkele weken terug achter. Maar toen had ik al zoiets van, ik wacht wel op die 2gbit die ook goedkoper is.
Naja dat is uiteindelijk nu nog geen optie.
In het verleden overigens wel locked geweest in een ouder en duurder abbo en ze weigerden toen het om te zetten.
Telefoongesprek ging toen: dit kan niet mijnheer. Ik: maar waarom niet? Zij: omdat dit niet kan mijnheer...
Of dit de reden is dat ik nu weer locked ben? Dunno. Ik zag enkele berichten dat mensen met elite 1100/100 overgestapt waren naar de nieuwe 2000/120
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
Ziggo heeft momenteel een aanbieding waarbij je bij het verhogen van je internetsnelheid, de eerste 6 maanden 50% korting krijgt. Het pakket Wifi Groot kost dan 45 euro per maand. Omdat Wifi Extra Groot er niet tussen stond, heb ik via de chat contact opgenomen met een medewerker. Hij kon mij 6 maanden Wifi Extra Groot aanbieden voor 50 euro per maand, eventueel inclusief 3 gratis WiFi-pots.
Ik ben benieuwd wanneer de 2Gbit ingaat. Eerst moet ik nog een netwerkkaart kopen die dat ondersteunt.
Ik ben benieuwd wanneer de 2Gbit ingaat. Eerst moet ik nog een netwerkkaart kopen die dat ondersteunt.
[ Voor 7% gewijzigd door ffk op 18-11-2025 17:23 ]
2 gbit gewoon omdat het kan?ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:21:
Heb je een link ?ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:21:
Ziggo heeft momenteel een aanbieding waarbij je bij het verhogen van je internetsnelheid, de eerste 6 maanden 50% korting krijgt. Het pakket Wifi Groot kost dan 45 euro per maand. Omdat Wifi Extra Groot er niet tussen stond, heb ik via de chat contact opgenomen met een medewerker. Hij kon mij 6 maanden Wifi Extra Groot aanbieden voor 50 euro per maand, eventueel inclusief 3 gratis WiFi-pots.
Gewoon omdat het kan inderdaad! Ik heb ruim voldoende aan de 100 Megabit die ik momentele heb. Vorig jaar had ik nog 200/200 van Youfone maar Ziggo is gewoon het goedkoopst hier omdat er 'gratis' TV bijzit. Ja natuurlijk is click&klaar + NLZiet nog goedkoper maar dat zie ik niet zo zitten. De Duitse zenders zijn ook belangrijk voor mij en die zitten gewoon in het onversleutelde signaal. Voorlopig is het Sagecom-modem dat Ziggo leverde het beste standaardmodem van alle providers dat ik tot nu toe gehad heb.
[ Voor 7% gewijzigd door ffk op 18-11-2025 17:38 ]
mja en dat bellen had ik dus geprobeerd, maar dat was helaas onmogelijk. Ligt er dan gewoon echt aan wie je aan de lijn krijgt ofzo.ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:36:
[...]
Gewoon wanneer je in de Vodafone & Ziggo app je internetpakket aanpast. Als WiFi Extra Groot er niet tussen staat, moet je even contact opnemen via de chat. Telefonisch is misschien nog beter want het chatten ging tergend langzaam. Stiekem had ik gehoopt dat ze het voor 47,50 konden aanbieden.
Alleen slechts 5 euro korting op groot, terwijl ik nu 10 heb op middel, voor 9 maanden.ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:36:
[...]
Gewoon wanneer je in de Vodafone & Ziggo app je internetpakket aanpast. Als WiFi Extra Groot er niet tussen staat, moet je even contact opnemen via de chat. Telefonisch is misschien nog beter want het chatten ging tergend langzaam. Stiekem had ik gehoopt dat ze het voor 47,50 konden aanbieden.
Maar via meermetziggo. Daar heb je een cashback van 100 euro erbij die ziggo niet heeft.
Blijf het raar vinden dat een tussenpartij dus betere deals heeft dan ziggo zelf. Want ik neem aan dat die tussenpartij ook nog een provisie krijgt.
Blijf het raar vinden dat een tussenpartij dus betere deals heeft dan ziggo zelf. Want ik neem aan dat die tussenpartij ook nog een provisie krijgt.
Ik heb via MeerVoordeel ziggo middel besteld 400/40mbit met deze TV: uitvoering: Hisense 55U79KQ Zwart Ik denk wel een van de mooiere TV's als je kijkt naar de specs heb al een wasmachine en droger van dat merk en bevalt wel, beide ook iOT/App enzo. Ik hoop wel dat ik het juiste modem krijg want moest perse dit pakket uitkiezen om deze TV te kunnen kiezen als cadeau. Ik heb nu Odido glasvezel 2gbit daarvoor Delta, maar ga verhuizen. Stom dat KPN de flat pas aan wil sluiten als 80% van de mensen glasvezel wil nemen, is dat ook mogelijk dat ze dan meteen voor een concurrent kunnen kiezen die ook via KPN glas levert ? Ik wil wel mijn internet verhogen naar 2 gbit/120, maar is eerst nog niet zo hard nodig. Heb mijn videokaart gisteren verkocht, dus kan nu toch eerst even wat minder spellen spelen. Verhuizing ging even voor. Ik vraag me ook af of je standaard een CI+ module krijgt want ik kon er wel 1 extra bestellen, maar ik bel er nog wel even achteraan.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Wifi Extra Groot is voor niemand nog zelf online te bestellen. Alleen telefonisch.ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:36:
[...]
Nee, het ligt aan je locatie. Ondanks dat het grootste deel van het netwerk klaar is zijn er nog een paar plekken die technisch of administratief nog niet gereed zijn.NaWA schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:48:
[...]
mja en dat bellen had ik dus geprobeerd, maar dat was helaas onmogelijk. Ligt er dan gewoon echt aan wie je aan de lijn krijgt ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 18-11-2025 18:27 ]
Inmiddels is de nieuwe snelheid al ingegaan:
:strip_exif()/f/image/VK0p4ay1IdMlXT4m5DBKwFy2.png?f=user_large)
De speedtest met een 2.5Gbit-adapter houden jullie nog van mij tegoed.
De ping is onveranderd trouwens, hoger dan bij het oude Motorola-modem (Docsis 2.0) of Arris (3.0) en VDSL2 die allemaal rond de 5ms zitten bij de eerst hub. Ik zit nu op gemiddeld 10ms met Docsis 3.1 + Sagecom-modem. Niet echt concurrerend met glasvezel.
Deze hele aankoop was trouwens best impulsief: ik heb aan 100Mbit meer dan genoeg.
---
Waarschuwing: zojuist kreeg ik de bevestiging per mail. Hier staat dat de minimale doorlooptijd 12 maanden is. De medewerker vertelde echter dat ik ieder moment weer mijn snelheid kan verlagen. Er heerst dus nog wat onduidelijkheid hierover. Als ik nu een jaar hier aan vastzit dan trek ik mij binnen 14 dagen weer terug.
:strip_exif()/f/image/VK0p4ay1IdMlXT4m5DBKwFy2.png?f=user_large)
De speedtest met een 2.5Gbit-adapter houden jullie nog van mij tegoed.
De ping is onveranderd trouwens, hoger dan bij het oude Motorola-modem (Docsis 2.0) of Arris (3.0) en VDSL2 die allemaal rond de 5ms zitten bij de eerst hub. Ik zit nu op gemiddeld 10ms met Docsis 3.1 + Sagecom-modem. Niet echt concurrerend met glasvezel.
Deze hele aankoop was trouwens best impulsief: ik heb aan 100Mbit meer dan genoeg.
---
Waarschuwing: zojuist kreeg ik de bevestiging per mail. Hier staat dat de minimale doorlooptijd 12 maanden is. De medewerker vertelde echter dat ik ieder moment weer mijn snelheid kan verlagen. Er heerst dus nog wat onduidelijkheid hierover. Als ik nu een jaar hier aan vastzit dan trek ik mij binnen 14 dagen weer terug.
[ Voor 59% gewijzigd door ffk op 18-11-2025 19:40 ]
Ik vind Ziggo altijd wel een goede provider voor de rest, meestal zijn de speedtesten altijd net iets boven de waarden van je abonnement. En dat is bij glas of DSL / mobiel / Starlink niet altijd zo, al heb ik met de laatste nog geen ervaring.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Vorig jaar bij BlackFriday overgestapt weer van vrouwlief naar mijzelf, dit jaar weer andersom mits de aanbieding goed is. Ben verder wel goed tevreden.
Vorig jaar was er echter een truuk om via een andere postcode in het bestel proces alsnog 12 maanden (i.p.v. 9) 50% korting te krijgen voor een 1-jarig contract.
Iemand alweer zoiets tegen gekomen? Zag het niet in dit topic voorbij komen nog helaas.
Vind de 6 maanden 50% wel enorm karig namelijk.
Vorig jaar was er echter een truuk om via een andere postcode in het bestel proces alsnog 12 maanden (i.p.v. 9) 50% korting te krijgen voor een 1-jarig contract.
Iemand alweer zoiets tegen gekomen? Zag het niet in dit topic voorbij komen nog helaas.
PSN: bryanlost
Hehe, hier bij verhoging van Middel naar Groot 6 maanden €5,- korting. Wowie!!!ffk schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:21:
Ziggo heeft momenteel een aanbieding waarbij je bij het verhogen van je internetsnelheid, de eerste 6 maanden 50% korting krijgt. Het pakket Wifi Groot kost dan 45 euro per maand.
Gewoon 9 maanden 50% bij 12 maanden is al maanden actief, is zelfs al in dit (of het oude) topic langsgekomen. Kan je ook nog gratis 6 maanden Disney of ESPN kiezen.bryanvan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:48:
Vorig jaar bij BlackFriday overgestapt weer van vrouwlief naar mijzelf, dit jaar weer andersom mits de aanbieding goed is. Ben verder wel goed tevreden.
Kwestie van cookies cleanen. Als je via Cashbackxl doet krijg je nog extra 4,4%.
[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 18-11-2025 22:56 ]
Verdorie je hebt gelijk ook. Ik keek begin van de week op de telefoon en toen dacht ik alleen 6 maanden te zien staan. Hmm, vergelijkbaar met vorig jaar dan inderdaad!Wolly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:55:
[...]
Gewoon 9 maanden 50% bij 12 maanden is al maanden actief, is zelfs al in dit (of het oude) topic langsgekomen. Kan je ook nog gratis 6 maanden Disney of ESPN kiezen.
Kwestie van cookies cleanen. Als je via Cashbackxl doet krijg je nog extra 4,4%.
PSN: bryanlost
Goeie tip!Wolly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:55:
[...]
Gewoon 9 maanden 50% bij 12 maanden is al maanden actief, is zelfs al in dit (of het oude) topic langsgekomen. Kan je ook nog gratis 6 maanden Disney of ESPN kiezen.
Zeker goede tip, alleen jammer dat ik dan een next krijg ipv CI+, online heb je gewoon geen mogelijkheid om het ergens aan te vinken. Kan wel telefonisch maar dan heb je weer geen 9 maanden 50% kortingWolly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:55:
[...]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ja, wat is dan belangrijker... die 3 maandjes extra uitmelken of die 'onhebbelijke' Next Mini.
Ik denk die korting
Ik denk die korting
Die Next mini ligt bij ons in een kast. Gebruiken alleen de ziggo app op tv. Gek genoeg is de prijs voor alleen online voor een jaar (met ziggo go) voor ons even duur als met de Next en tv en ziggo go. Verschil zit hem in Espn 6 maanden korting dat ik ook altijd erbij neem. Dus dan kies ik dat pakket wel.
Maar heb jij ook een contract gekregen dat doet vermoeden dat je nu 12 maanden maanden vastzit aan deze snelheid? Ziggo is erg onduidelijk in mijn optiek over het verlagen van je pakket, verhogen kan uiteraard wel altijd.CreativeS schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:34:
[...]
Hehe, hier bij verhoging van Middel naar Groot 6 maanden €5,- korting. Wowie!!!
Nee, ik zag die 'korting' en ben niet doorgegaan. Vrijheid blijheidffk schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:05:
Maar heb jij ook een contract gekregen dat doet vermoeden dat je nu 12 maanden maanden vastzit aan deze snelheid? Ziggo is erg onduidelijk in mijn optiek over het verlagen van je pakket, verhogen kan uiteraard wel altijd.
Haha, ik snap je sarcasme nu. Zo gek is die aanbieding toch niet? Wanneer je nu op Wifi Start zit, kun je voor €5,50 extra per maand 6 maanden lang 1Gbit hebben i.p.v. 100Mb. Nadeel is wel dat, omdat het een aanbieding is, je 12 maanden langer klant bij Ziggo moet blijven.CreativeS schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:29:
[...]
Nee, ik zag die 'korting' en ben niet doorgegaan. Vrijheid blijheid
Zojuist heb ik contact met de helpdesk gehad. Er is mij verzekerd dat ik volgende maand mijn snelheid alweer zou kunnen downgraden gelukkig.
Hier trouwens een speedtest onder 802.11ax:
Ja, maar als je de downloadsnelheid sowieso niet nodig hebt is elke euro 'in de aanbieding' toch al één teveel?ffk schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:57:
Haha, ik snap je sarcasme nu. Zo gek is die aanbieding toch niet? Wanneer je nu op Wifi Start zit, kun je voor €5,50 extra per maand 6 maanden lang 1Gbit hebben i.p.v. 100Mb. Nadeel is wel dat, omdat het een aanbieding is, je 12 maanden langer klant bij Ziggo moet blijven.
Het had leuk geweest, even die upload weer wat hoger, maar de 'korting' plus weer een jaar vastzitten... nee dank je.
Die 4.4% is ook wel een flinke afname van vorige jaren...Wolly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:55:
[...]
Het wat iets van 31 euro bij mij, toch weer een 10e maand voor 50%Jewie schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:31:
[...]
Die 4.4% is ook wel een flinke afname van vorige jaren...
[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 19-11-2025 09:33 ]
CashbackXL:Wolly schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:55:
[...]
- 2 jaar 8.2%
- 1 jaar 4,4%
Er staat overigens wel bij: Nieuwe klant.
Ik vraag me af of ze je als nieuwe klant zien als je twee jaar geleden hebt opgezegd en nu weer terugkomt: mijn account bestaat nog steeds, ondanks mijn eerdere verzoek mijn gegevens te wissen (AP zegt Ziggo blijkbaar niet veel: ze registreren van alles maar als je iets gewist wil hebben mag je door 100.000 hoepeltjes springen en dan hopen dat ze het inderdaad ook doen).
Overigens heb ik daar een paar jaar geleden het nodige gedoe mee gehad met Ziggo. Ze vonden dat mijn emailadres al bestond en ik dus al klant was, waardoor de registratie misging.
Uiteindelijk destijds telefonisch een contract afgesloten, maar wel een klacht erachteraan gestuurd omdat ik toen 100 euro misliep omdat ik niet via CashbackXL kon registreren. Die 100 euro heeft Ziggo uiteindelijk afgetrokken van de eerste facturen.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Inderdaad, elke euro extra voor extra snelheid die ik niet gebruik is extra winst voor ziggo. Ik gun ziggo best winst, maar onnodig en extra hoeven ze niet van mij te krijgen.CreativeS schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:01:
Ja, maar als je de downloadsnelheid sowieso niet nodig hebt is elke euro 'in de aanbieding' toch al één teveel?
Het had leuk geweest, even die upload weer wat hoger, maar de 'korting' plus weer een jaar vastzitten... nee dank je.
Dat nieuwe klantverhaal is nu al zo vaak langs gekomen, kwestie van andere gegevens invullen.Pietervs schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:38:
[...]
CashbackXL:
- 2 jaar 8.2%
- 1 jaar 4,4%
Er staat overigens wel bij: Nieuwe klant.
Ik vraag me af of ze je als nieuwe klant zien als je twee jaar geleden hebt opgezegd en nu weer terugkomt: mijn account bestaat nog steeds, ondanks mijn eerdere verzoek mijn gegevens te wissen (AP zegt Ziggo blijkbaar niet veel: ze registreren van alles maar als je iets gewist wil hebben mag je door 100.000 hoepeltjes springen en dan hopen dat ze het inderdaad ook doen).
Overigens heb ik daar een paar jaar geleden het nodige gedoe mee gehad met Ziggo. Ze vonden dat mijn emailadres al bestond en ik dus al klant was, waardoor de registratie misging.
Uiteindelijk destijds telefonisch een contract afgesloten, maar wel een klacht erachteraan gestuurd omdat ik toen 100 euro misliep omdat ik niet via CashbackXL kon registreren. Die 100 euro heeft Ziggo uiteindelijk afgetrokken van de eerste facturen.
Weet ik, maar het is geen antwoord op de vraag. Als je 2 jaar geleden weggegaan bent, zien ze je dan nog als nieuwe klant? Anders moet je inderdaad met andere gegevens aan de slag.Wolly schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:46:
[...]
Dat nieuwe klantverhaal is nu al zo vaak langs gekomen, kwestie van andere gegevens invullen.
Overigens, voor degenen die CashbackXL gebruiken:
voor 1 jaar is de cashback via Internetten.nl misschien interessanter: daar zie ik "exclusieve cashback" staan die varieert van 30 (100 Mbps download) tot 70 euro (2 Gb download) bij een jaarcontract, wat nog oploopt als je TV erbij neemt.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Staat in de voorwaarden iets als 6 maanden geen internet hebben afgenomen. Dus je bent gewoon een nieuwe klant. Het is niet zo dat je maar 1 keer in je leven nieuwe klant kunt zijn bij ziggo.
Hoe pas je hier trouwens de Cashbackxl op toe? Want van daaruit kom ik op de 'reguliere' pagina met slechts 6 maanden korting.Wolly schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:32:
[...]
Het wat iets van 31 euro bij mij, toch weer een 10e maand voor 50%Ik vermoed dat ze het op de originele orderwaarde berekenen.
Vanuit Cashback naar Ziggo navigeren, dan de genoemde url plakken in je adresbalk.Jewie schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:46:
[...]
Hoe pas je hier trouwens de Cashbackxl op toe? Want van daaruit kom ik op de 'reguliere' pagina met slechts 6 maanden korting.
Al stap je elke jaar over... fysiek of binnenshuis op ander bankrekeningnummer, je bent en blijft nieuwe klant.Pietervs schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:37:
Weet ik, maar het is geen antwoord op de vraag. Als je 2 jaar geleden weggegaan bent, zien ze je dan nog als nieuwe klant? Anders moet je inderdaad met andere gegevens aan de slag.
Net even gekeken, maar via CashbackXL kan je alsnog de ziggo URL invullen voor 9 maanden korting omdat je op de website van Ziggo zelf bestelt. Dat kan via internetten.nl niet lijkt me? Dus dan heb je hogere cashback maar mis je wel de 3 extra maanden 50% korting.Pietervs schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:37:
[...]
Weet ik, maar het is geen antwoord op de vraag. Als je 2 jaar geleden weggegaan bent, zien ze je dan nog als nieuwe klant? Anders moet je inderdaad met andere gegevens aan de slag.
Overigens, voor degenen die CashbackXL gebruiken:
voor 1 jaar is de cashback via Internetten.nl misschien interessanter: daar zie ik "exclusieve cashback" staan die varieert van 30 (100 Mbps download) tot 70 euro (2 Gb download) bij een jaarcontract, wat nog oploopt als je TV erbij neemt.
Mooi topic, gelukkig komt black friday er weer aan.
Momenteel ben ik Ziggo klant op vriendin's naam, vorig jaar op mijn naam.
Toevallig kan ik elk jaar met BF overstappen, echter gaf Ziggo mij vorig jaar aan dat dit niet toegestaan is op de manier te doen hoe ik het gedaan had (ze belde mij persoonlijk op).
Hebben jullie hier ervaring mee / hoe pakken jullie dit aan?
Happy deal scoring!
Momenteel ben ik Ziggo klant op vriendin's naam, vorig jaar op mijn naam.
Toevallig kan ik elk jaar met BF overstappen, echter gaf Ziggo mij vorig jaar aan dat dit niet toegestaan is op de manier te doen hoe ik het gedaan had (ze belde mij persoonlijk op).
Hebben jullie hier ervaring mee / hoe pakken jullie dit aan?
Happy deal scoring!
Via internetten.nl krijg ik bij een 1-jarig contract wel te zien: "Wil je liever een CI+ insteekkaart i.p.v. een Mediabox?" Kun je een vinkje bij plaatsen en zijn geen kosten aan verbonden.rambocus schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:02:
[...]
Zeker goede tip, alleen jammer dat ik dan een next krijg ipv CI+, online heb je gewoon geen mogelijkheid om het ergens aan te vinken. Kan wel telefonisch maar dan heb je weer geen 9 maanden 50% korting
Ga er vanuit dat dit dan ook bij 2 jaar mogelijk is.
Hoe had je het gedaan?RivaGT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:04:
Ik had gewoon via de Ziggo site als ik me niet vergis toen der tijd een aanmelding geplaatst met de nieuwe gegevens. Zal het dit jaar weer proberen, echter was benieuwd of er meerdere mensen hier al een een melding van hebben ontvangen. Het enige wat ik kan bedenken zijn dat de Vodafone abonnementen op dit adres staan?
Dus als je zegt mijn vriendin en ik gaan uit elkaar en zij neemt een eigen abonnement nu op haar naam gaan ze zeggen dat ze geen nieuwe klant is? Zou grappig zijn. Ze sluiten een contract af met een klant, een natuurlijk persoon. Niet met een woning. Dit staat in hun eigen actievoorwaarden.
[ Voor 50% gewijzigd door Davidrrr op 19-11-2025 14:28 ]
Net ziggo gebeld en ook 3x €10,- korting aangeboden gekregen bij een nieuw jaar abonnement.
Door omstandigheden niet eerder kunnen bellen of verlengen dus dat was al 4 maanden geleden. De nieuwe pakketten blijken niet veel te verschillen van mijn huidige pakket maar een stuk goedkoper te zijn;
Heb nu 500/50 voor €74,35 terwijl nieuw 400/40 €67,00 kost en nieuw 1000/1000 €73,00
Op mijn vraag waarom ik daar bij einde abonnement niet over geïnformeerd ben kwam geen fatsoenlijk antwoord. Naast dat nieuwe klanten volop kortingen krijgen worden oude klanten dus ook gewoon op duurdere abonnementen gehouden in plaats van ze te informeren over nieuwe mogelijkheden.
Hoewel best vervelend omdat we een aantal opnames hebben van programma's die mijn kinderen graag kijken ga ik nu voor het eerst in jaren toch ook echt weg.
Door omstandigheden niet eerder kunnen bellen of verlengen dus dat was al 4 maanden geleden. De nieuwe pakketten blijken niet veel te verschillen van mijn huidige pakket maar een stuk goedkoper te zijn;
Heb nu 500/50 voor €74,35 terwijl nieuw 400/40 €67,00 kost en nieuw 1000/1000 €73,00
Op mijn vraag waarom ik daar bij einde abonnement niet over geïnformeerd ben kwam geen fatsoenlijk antwoord. Naast dat nieuwe klanten volop kortingen krijgen worden oude klanten dus ook gewoon op duurdere abonnementen gehouden in plaats van ze te informeren over nieuwe mogelijkheden.
Hoewel best vervelend omdat we een aantal opnames hebben van programma's die mijn kinderen graag kijken ga ik nu voor het eerst in jaren toch ook echt weg.
Ik sta op het punt om als nieuwe klant te gaan registreren d.m.v. de gegevens van mijn partner in te vullen.
Het opzeggen online zou betekenen dat: Per 19-11-2025 opzeggen zou betekenen dat het abonnement stopt per 19-12-2025.
Alleen zit ik wel nog met mijn Vodafone abonnementen. We hebben namelijk Red Together Extra (Family) met 4 gezindsleden. Dit vind ik prima en wil ik ook graag behouden.
Stel: Ik sluit het abonnement via mijn partner af en laat deze per 18-12-2025 beginnen.
Krijg ik dan geen gezeur met de Vodafone voordelen? Omdat er dan alsnog een Ziggo abbonement op het adres staat?
Het opzeggen online zou betekenen dat: Per 19-11-2025 opzeggen zou betekenen dat het abonnement stopt per 19-12-2025.
Alleen zit ik wel nog met mijn Vodafone abonnementen. We hebben namelijk Red Together Extra (Family) met 4 gezindsleden. Dit vind ik prima en wil ik ook graag behouden.
Stel: Ik sluit het abonnement via mijn partner af en laat deze per 18-12-2025 beginnen.
Krijg ik dan geen gezeur met de Vodafone voordelen? Omdat er dan alsnog een Ziggo abbonement op het adres staat?
Verwacht jij dat ziggo tijd en geld gaat steken in extra communicatie die hen op korte termijn nog meer geld kost ?Appelkoeken schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:20:
... De nieuwe pakketten blijken niet veel te verschillen van mijn huidige pakket maar een stuk goedkoper te zijn;
...
Ik verwacht dat ook jouw nieuwe internetboer dat niet doet.
Dit hoef je niet te verwachten maar zijn ze wettelijk verplicht.W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:35:
[...]
Verwacht jij dat ziggo tijd en geld gaat steken in extra communicatie die hen op korte termijn nog meer geld kost ?
Ik verwacht dat ook jouw nieuwe internetboer dat niet doet.
Aanbieders zijn wettelijk verplicht om klanten actief te informeren over het aflopen van hun contract. Daarbij moet de aanbieder de klant ook jaarlijks informeren over hun voordeligste tarieven. De ACM ziet dat dit in de praktijk soms niet of onvoldoende gebeurt.'
Volledig artikel https://www.acm.nl/nl/pub...lecombedrijven-en-nade...
De voordelen krijg je automatisch weer toegewezen.Xtinction89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:28:
©2004
Dus dan gaat het mis bij de handhaving. In andere gevallen verwacht ik daar niet zoveel van. Kijkt de acm niet vaak genoeg, of gebeurt het echt slechts soms ?edebee schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:41:
[...]
Dit hoef je niet te verwachten maar zijn ze wettelijk verplicht.
Aanbieders zijn wettelijk verplicht om klanten actief te informeren over het aflopen van hun contract. Daarbij moet de aanbieder de klant ook jaarlijks informeren over hun voordeligste tarieven. De ACM ziet dat dit in de praktijk soms niet of onvoldoende gebeurt.'
Volledig artikel https://www.acm.nl/nl/pub...lecombedrijven-en-nade...
Ik weet even niet of ik zo'n vinkje bij "we houden u op de hoogte over aanbiedingen" (of dat uberhaupt kan) heb geplaatst. MIsschien dat de bedoelde communicatie daar vanaf hangt.
ACM controleert dus niet vaak genoeg maar aan de andere kant houdt Ziggo zich dus ook niet aan de wet.W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:52:
[...]
Dus dan gaat het mis bij de handhaving. In andere gevallen verwacht ik daar niet zoveel van. Kijkt de acm niet vaak genoeg, of gebeurt het echt slechts soms ?
Ik weet even niet of ik zo'n vinkje bij "we houden u op de hoogte over aanbiedingen" heb geplaatst. MIsschien dat de bedoelde communicatie daar vanaf hangt.
Mijn abo is al reeds maart afgelopen maar vanuit ziggo niets gehoord wat ze dus wel verplicht zijn. Zelf gebeld en toen kreeg ik de niet te weigeren aanbieding van 3 x 10 euro
In plaats van ziggo aanklagen (wat natuurlijk een hoop werk is, en wellicht niet loont) is wisselen van provider wel iets wat in ieder geval jou helpt. Of dat voldoende is om ziggo te laten bewegen is voor mij nog niet duidelijk.edebee schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:57:
[...]
ACM controleert dus niet vaak genoeg maar aan de andere kant houdt Ziggo zich dus ook niet aan de wet.
Mijn abo is al reeds maart afgelopen maar vanuit ziggo niets gehoord wat ze dus wel verplicht zijn. Zelf gebeld en toen kreeg ik de niet te weigeren aanbieding van 3 x 10 euro. Net het laatste zetje om over te stappen naar glasvezel.
Ik snap dus ook echt niet dat ziggo hier niet mee wat doet. Snapt er dan geen enkele debiel daar in het management dat je met je "inferieure" product dit moet compenseren op andere gebieden.edebee schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:57:
[...]
ACM controleert dus niet vaak genoeg maar aan de andere kant houdt Ziggo zich dus ook niet aan de wet.
Mijn abo is al reeds maart afgelopen maar vanuit ziggo niets gehoord wat ze dus wel verplicht zijn. Zelf gebeld en toen kreeg ik de niet te weigeren aanbieding van 3 x 10 euro. Net het laatste zetje om over te stappen naar glasvezel.
De afgelopen jaren verliezen ze vrij fors klanten.
nieuws: Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling ...
De titel van het gelinkte artikel is letterlijk "Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling sinds 2023'"nafofella schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:01:
[...]
Ik snap dus ook echt niet dat ziggo hier niet mee wat doet. Snapt er dan geen enkele debiel daar in het management dat je met je "inferieure" product dit moet compenseren op andere gebieden.
De afgelopen jaren verliezen ze vrij fors klanten.
nieuws: Ziggo verloor vorig kwartaal 18.500 internetklanten, 'laagste daling ...
Dus de daling neemt af.
Of het product van ziggo slechter is dan dat van andere internetproviders is afhankelijjk van wat je belangrijk vindt. En iemand die iets anders doet dan ik wil zou ik niet debiel noemen.
Aanklagen is veel te veel werk maar een melding bij ACM maken kan wel helpen als meer mensen dit doen. Dan komt Ziggo tenminste wel in het vizier bij de ACM.W1ck1e schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:01:
[...]
In plaats van ziggo aanklagen (wat natuurlijk een hoop werk is, en wellicht niet loont) is wisselen van provider wel iets wat in ieder geval jou helpt. Of dat voldoende is om ziggo te laten bewegen is voor mij nog niet duidelijk.
Vorig jaar met Black Friday Ziggo Zakelijk afgesloten.
Internet 800/70 en TV Complete. Jaar lang met 50% korting, dus 46,56 (incl btw) per maand. Zonder korting natuurlijk een absurd bedrag. Was de afgelopen tijd al een paar keer gebeld om te verlengen tegen dezelfde voorwaarden (dacht ik), maar telefoontje kwam steeds enigszins ongelegen.
Met dit topic als trigger maar eens zelf teruggebeld. Aanbieding stond nog, maar bleek contract voor 3 jaar te zijn met 1 jaar voor 50% korting. Daar had ik niet zoveel zin in.
Begreep de medewerker aan de telefoon ook wel. Kon ook wel voor een jaar. Echter, Black Friday aanbieding voor nieuwe klanten waren nog iets voordeliger (wel 700/70 internet, maar dat verschil merk ik toch niet).
Dus komend jaar internet 700/70, TV Start (scheelt toch weer een euro
). Voor 38,12 (incl btw) per maand.
Telefoontje duurde 20 minuten, waarvan 17 minuten in de wacht denk ik. Moest 1x doorverbonden worden, maar daarna was het gelijk geregeld
Moet zeggen dat contact met de zakelijk afdeling wel een verademing is. Altijd mensen die goed verstaanbaar zijn, de juiste kennis hebben en snel iets kunnen en mogen regelen. Is bij de particuliere afdeling wel eens anders is mijn ervaring...
Ohja, nu Vodafone nog even lastig vallen want dat contract loopt ook af
Internet 800/70 en TV Complete. Jaar lang met 50% korting, dus 46,56 (incl btw) per maand. Zonder korting natuurlijk een absurd bedrag. Was de afgelopen tijd al een paar keer gebeld om te verlengen tegen dezelfde voorwaarden (dacht ik), maar telefoontje kwam steeds enigszins ongelegen.
Met dit topic als trigger maar eens zelf teruggebeld. Aanbieding stond nog, maar bleek contract voor 3 jaar te zijn met 1 jaar voor 50% korting. Daar had ik niet zoveel zin in.
Begreep de medewerker aan de telefoon ook wel. Kon ook wel voor een jaar. Echter, Black Friday aanbieding voor nieuwe klanten waren nog iets voordeliger (wel 700/70 internet, maar dat verschil merk ik toch niet).
Dus komend jaar internet 700/70, TV Start (scheelt toch weer een euro
Telefoontje duurde 20 minuten, waarvan 17 minuten in de wacht denk ik. Moest 1x doorverbonden worden, maar daarna was het gelijk geregeld
Moet zeggen dat contact met de zakelijk afdeling wel een verademing is. Altijd mensen die goed verstaanbaar zijn, de juiste kennis hebben en snel iets kunnen en mogen regelen. Is bij de particuliere afdeling wel eens anders is mijn ervaring...
[ Voor 3% gewijzigd door B-Real op 19-11-2025 15:21 ]
Ik had vorige jaar precies dezelfde actie afgenomen voor zakelijk. Ik ga ziggo zakelijk gelijk bellen en dit telefonisch met ze regelen dan.B-Real schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:20:
Vorig jaar met Black Friday Ziggo Zakelijk afgesloten.
Dus komend jaar internet 700/70, TV Start (scheelt toch weer een euro). Voor 38,12 (incl btw) per maand.
Ik kan niet met dezelfde kvk nummer + een nieuw rekeningnummer een nieuwe klant worden? Zodat ik ook gebruik kan maken van de cashbackxl actie.
Ik meld me hier ook eens.
Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.
Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik woon sinds kort op mezelf en nu heb ik in mijn appartement niets anders binnen liggen dan Ziggo. Nu zit ik bij KPN met mobiel en was dat eigenlijk niet van plan om te wisselen naar Vodafone. Daarnaast ben ik überhaupt niet zo'n fan van Ziggo, gezien hun record aan storingen etc.
Echter ik word zo goed als gedwongen (zo voelt het althans), gezien het een VVE complex betreft. Nu ga ik wel plijten om alsnog KPN aan te laten leggen, maar er heeft al een schouw plaatsgevonden en is toen geconstateerd dat deze buitenom gelegd zou moeten worden, binnendoor zou niet te doen zijn volgens degene die de schouw kwam doen. VVE vergadering is volgende week ergens.
Op dit moment zit ik bij Odido Klik&Klaar. Dat was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld, maar ik ben nu toch aan het overwegen om Ziggo te pakken, beter iets dan niets gevalletje. Ik zit heel erg met mezelf in de knoop: ik vind de prijzen die ze vragen écht absurd en principieel voelt het ook gewoon niet lekker (storingen, zulke hoge prijzen en pas zakken bij opzeggen...).
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Hmm, zou je kunnen proberen. Ik heb vorig jaar ook nog CashbackXL gebruikt inderdaad, was toch weer 67,50eu.RuneScimi007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:34:
[...]
Ik had vorige jaar precies dezelfde actie afgenomen voor zakelijk. Ik ga ziggo zakelijk gelijk bellen en dit telefonisch met ze regelen dan.
Ik kan niet met dezelfde kvk nummer + een nieuw rekeningnummer een nieuwe klant worden? Zodat ik ook gebruik kan maken van de cashbackxl actie.
Alleen, naderhand wel wat gedoe gehad. Ik ging van particulier naar zakelijk, dat gaf in de online omgeving wat problemen. Ik kreeg nieuwe apparatuur, dat was werkelijk plug&play maar moest het oude terugsturen natuurlijk. Daarvoor krijg je niet standaard een doos, die kun je wel gratis aanvragen. Daarvoor moet je weer bellen (wachttijd!), dat ging niet in 1x goed. Dus weer bellen.
Kortom, dat "verlies" pak ik nu maar. Nu veranderd er, afgezien van de factuur en iets trager internet helemaal niets.
Jouw probleem wordt denk ik wel dat aanmelding via CashbackXL moet lopen, anders krijg je de cashback niet. Alleen heb je bij Ziggo al iets lopen, dus dat werkt niet.
Op hetzelfde adres overstappen op een ander naam (die van je partner) en ander rekeningnummer, wellicht ook KvK, werkt 100% wel. Dat heb ik meermaals gedaan.
Heb namelijk een hekel aan het bellen. Dus afgelopen jaren heb ik het contract telkens opgezegd en opnieuw afgesloten op naam van mijn vriendin en ander rekeningnummer en vice versa. Dan gaat alles online, automatisch en prima.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie