• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11
Op dit moment heb ik een variabel energiecontract bij van der bron. Nu ik een thuisaccu heb ben ik me gaan verdiepen in energiecontracten met dynamische prijzen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, welke energieleverancier hebben jullie gekozen? Ik zag dat Frank energie de accu echt kan aansturen, zelf wil ik vooral dat er geladen wordt als er overschot is van mijn panelen of de stroom goedkoop is maar niet handelen.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:25
Bammos schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:59:
[...]
Hoeveel mm2 heb je de power dock mee aangesloten? Want ik begreep dat de power dock up/doen maximaal 4800watt mocht
De powerdock heb ik met 5x6mm^2 aangesloten naar de meterkast. Inderdaad vroeger 4800W, ik heb al gelezen over 10kw, maar nergens specs bij Anker daarover terug kunnen vinden. Aangezien het EV laden met 11kW kan is het kast design niet een bottleneck. De releasenotes in de app roepen bij mij nog meer vragen op: 15 stuks, hoe en wat(t) dan ?? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3dJCTmDYEgXkeZFgMP8McJuP8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIPCCH4ypiFX8jfZpAaKLQmi.jpg?f=fotoalbum_large

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:25
rorie schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:21:
Op dit moment heb ik een variabel energiecontract bij van der bron.
Dit forum topic gaat NIET over energiecontracten, even elders vragen ...

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:24

MGZ

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:02:
[...]

Goeie, had zelf het idee dat ie de hoofdschakelaar vervangt - want als het nog een keer de ruimte van een 3-fase hoofdschakelaar moet vullen wordt het mogelijk een beetje druk in menig groepenkast :+
Kan de ATS de smart meter gen 2 vervangen? Ik lees dat de ATS een ingebouwde meter heeft die met CT klemmen aangesloten wordt

• gerlag
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
I guess. Ik zit op het vinkentouw. Popel om er een te bestellen. Dan gelijk nog 7kWh erbij bestellen. Maar even geduld nog Er wordt al voorgesorteerd op najaarsacties ;)

9kW LG U44 | 2x Anker Solix Max AC | 6.5kW solar

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:57
Die prijzen in Duitsland zijn wel jaloersmakend inmiddels. Achteraf mooi wonen enzo, maar de volle mep betaald hebben enkele maanden geleden voelt toch wat wrang. Ook als de BTW verlaagd gaat worden, zal dit vast niet met terugwerkende kracht gaan gebeuren.

Anker Solix Max AC 7 kWh | 4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20
MGZ schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:59:
[...]

Kan de ATS de smart meter gen 2 vervangen? Ik lees dat de ATS een ingebouwde meter heeft die met CT klemmen aangesloten wordt
Klopt, de stroom door de ATS en een extra om de PV installatie te kunnen meten bijvoorbeeld.

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:02
tweazer schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:48:
[...]

De powerdock heb ik met 5x6mm^2 aangesloten naar de meterkast. Inderdaad vroeger 4800W, ik heb al gelezen over 10kw, maar nergens specs bij Anker daarover terug kunnen vinden. Aangezien het EV laden met 11kW kan is het kast design niet een bottleneck. De releasenotes in de app roepen bij mij nog meer vragen op: 15 stuks, hoe en wat(t) dan ?? [Afbeelding]
Ok, ja ik heb ook 5x6mm2 dus ik kan hem dus ook hoger zetten. Ik heb maar 1x solarbank 4 en 2x Solarbank 3.

Ik vraag me ook af wat die 15 is....die 10 stekkers is wel beter want ik had er 7 en kon er maar eerst 6 toevoegen.
En wat wordt er bedoeld met punt 4?

• gerlag
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Vandaag blijkt de app ge-updated. Ik zie zou gauw nog geen nieuwe functies behalve dan dat solar systemen van derden nu echt niet gezien worden als je in de app aanvinkt dat die er niet zijn. Voorheen zag de app het toch.

Iemand nieuwe functies ontdekt?

9kW LG U44 | 2x Anker Solix Max AC | 6.5kW solar

• berthavekes2
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:43
bestel2k schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:58:
Is er een aansluitschema voor de backup auto-switch beschikbaar. Waar moet deze in een 3 fase groepenkast zitten en waar moet de PV groep aangesloten zitten. Nu heb ik voor me zelf bedacht; fase 1 - backup switch - aardlekschakelaar - en dan iedergeval de volgende groepen hierachter ; anker solix max AC en de PV groep en dan nog de groepen waaronder o.a. verlichting en koelkast.
Met fase 1 bedoel je wel na de hoofdschakelaar toch?

• berthavekes2
NiGeLaToR schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:02:
[...]

Goeie, had zelf het idee dat ie de hoofdschakelaar vervangt - want als het nog een keer de ruimte van een 3-fase hoofdschakelaar moet vullen wordt het mogelijk een beetje druk in menig groepenkast :+
Dat zou in een 1 fase groepenkast nog mogen, of het wenselijk is, is een andere vraag.

Maar je moet in 1 handeling de boel spanningsloos kunnen maken, dus ook de 2 fases buiten je backup om.

• bestel2k
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
berthavekes2 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:11:
[...]

Met fase 1 bedoel je wel na de hoofdschakelaar toch?
Ja, met “fase 1” bedoel ik één fase van de 3. Dus gewoon de normale hoofdschakelaar (die in iedere hoofdverdeelkast verplicht is) en dan op 1 fase (van de 3) de backup-switch. Hiermee heb ik één 1 fase groep voorzien van een backup systeem. Dit is meer dan voldoende voor mij. Beetje wat licht en de PV in de lucht houden zodat de batterij ook in een backup situatie nog bij laad. Evt krachtgroepen worden dan dus niet voorzien van stroom, heb ik ook niet nodig. Batterij is bedoeld voor NOM en backup systeem voor mij een bijzaak maar een Nice to have om zoals gezegd niet helemaal in het donker te zitten en ook de koelkast nog even te kunnen laten draaien.

• berthavekes2
bestel2k schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:25:
[...]

Nee met fase 1 bedoel ik één fase van de 3. Dus gewoon de normale hoofdschakelaar (die in iedere hoofdverdeelkast verplicht is) en dan op 1 fase (van de 3) de backup-switch. Hiermee heb ik één 1 fase groep voorzien van een backup systeem. Dit is meer dan voldoende voor mij. Beetje wat licht en de PV in de lucht houden zodat de batterij ook in een backup situatie nog bij laad. Evt krachtgroepen worden dan dus niet voorzien van stroom, heb ik ook niet nodig. Batterij is bedoeld voor NOM en backup systeem voor mij een bijzaak maar een Nice to have om zoals gezegd niet helemaal in het donker te zitten en ook de koelkast nog even te kunnen laten draaien.
Dan begrijpen we elkaar goed.

Ik wil de backup auto-switch met dezelfde redenatie.

• Mr Black
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:08
REDN4S schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:55:
[...]

kleine ruimte valt wel mee enkel de breedte voorkant is gewoon open, achterkant genoeg ruimte tot de bakstenen muur en hij staat op de grond (wel onder een aanrechtblad dus).
Links zit de aan uit schakelaar, rechts de stekker(s). En op de grond zonder bodemplaat komt er geen lucht onderdoor. De koelribben achter hebben langsgaande ventilatie nodig. In mijn opstelling buiten haalt de kasttemperatuur bij 17 gr al een temperatuur van 33 gr bij een ontlading rond 270 Watt. Ik zou dit voor geen prijs onder mijn keukenblok neerzetten.

Vrijst won 2002. Veel glas.(A) 175 m2 - Adlar 6 kW hybr 24 kW zongas combi Atag Zon 6 x 420 W wst 10x340 W zd: 50 m2 vloer. bg. woonk - hal 5 rad. 1e verd. 4 rad. 2e verd. 2 rad. laag temp bij 0 gr. 31 ingaand

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste