• Lordopa
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07:25
Actieve koeler gemonteerd. 5 fans op rij, past perfect. Aangesloten op het noodstroomcontact(via app > timer > AAN van 12-17u) daar waar de temperaturen over het algemeen het hoogst zullen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZGlhN9k9RbFIwoi_o0w0oZ-2d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyxSmKcICuENG6p2aT1WzCrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3Pl7MH0yaQl1Smebsl6oAq408o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJwU75JwWLnTshLJnU3p86yO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ewZcBRX7f-PixsjdNpiyauKa4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLS9Soxnkpk1SeqVZgao6Gbn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgAwRCh2H7H5zT0U-bb6JMZDP_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfgEoIHdkp81AknsCRkajzMP.jpg?f=fotoalbum_large

• gerlag
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23
Ooit was ie stil. :)... Maar verder mooi gedaan. Wat is de onderliggende reden dat je dit gemaakt hebt?

9kW LG U44 | 2x Anker Solix Max AC | 6.5kW solar

• Lordopa
gerlag schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:17:
Ooit was ie stil. :)... Maar verder mooi gedaan. Wat is de onderliggende reden dat je dit gemaakt hebt?
Staat hier niet in de woonkamer dus passief of actief maakt voor hier niet uit:). en tussen 12-17 stoor ik mij er ook niet aan. over het algemeen toch werkende haha!

1e reden Na 1,5/2u op 3000w+ laden werd de batterij behoorlijk warm. cijfers van 48+ graden waren niet vreemd(tijdens de warme dagen). Iets teveel voor mijn gevoel. Heden daags zo rond de 43c max (passief). Nu actief proberen om de temperatuur nog iets lager te houden. (ik heb odm nog geen idee of het wat uit gaat maken, zit er net op gemonteerd.)

2e staat deze in een halletje wat niet verwarmd is. Sinds de batterij is omgevingstemperatuur daar gem. hoger dan in mijn woonkamer. Erg aangenaam maar ik mis een circulatie die de lucht eens in de zoveel tijd net als een deken even doet ‘opschudden’. Soms zet ik de deur open zodat de warme lucht een aangrenzende kamer kan verwarmen. en dat gaat met lucht in beweging ook een stuk vlotter.

Voor die 40 eu en 2 boutjes los/vast draaien wil ik het wel proberen. Mocht het niks zijn is het er zo af:)

[ Voor 16% gewijzigd door Lordopa op 20-09-2026 21:54 ]

• Principis
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-09 21:43
D vd schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor de info! Ik dacht dat als je boven de 800watt laat terugleveren, de batterij aangemeld moet worden bij fluvius, wat geweigerd zou worden aangezien deze nog niet op de lijst staat van synergrid.
Ahnee, die moet sowieso aangemeld zijn via fluvius, en dus op de synergrid lijst staan. Het minimum van 800w is precies "verdwenen" van de website van fluvius.

[ Voor 34% gewijzigd door Principis op 20-09-2026 21:42 ]

• D vd
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:39
Dus jammer genoeg niet legaal te gebruiken in vlaanderen momenteel:(? Dan maar op zoek naar een andere? Je zou hem maar kopen en achteraf merken dat die toch niet op de lijst terecht komt:0..

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
D vd schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:48:
Dus jammer genoeg niet legaal te gebruiken in vlaanderen momenteel:(? Dan maar op zoek naar een andere? Je zou hem maar kopen en achteraf merken dat die toch niet op de lijst terecht komt:0..
Volgens mij heeft @TechPunt.nl al bevestigd dat hij er ondertussen op staat.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

digital-IMEI schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:02:
[...]

Volgens mij heeft @TechPunt.nl al bevestigd dat hij er ondertussen op staat.
Nee. Klopt niet.
Zolang hij niet op de publieke C10/26 lijst staat, is hij niet goedgekeurd.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Principis schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:34:
[...]

Ahnee, die moet sowieso aangemeld zijn via fluvius, en dus op de synergrid lijst staan. Het minimum van 800w is precies "verdwenen" van de website van fluvius.
Alles moet aangemeld worden in principe.
Boven de 800W sowieso aan te melden binnen de 30 dagen.
Tot 800W kan je wachten tot wanneer Fluvius je zelf contacteert.

https://www.fluvius.be/nl/groene-energie/plug-en-play-toestellen#plug-en-play-toestellen-bij-een-digitale-meter

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:28

MGZ

Zo toch maar de knoop doorgehakt en de max ac besteld. Wel gevraagd om nog niet te leveren aangezien ik niet zeker weet of er een kabel getrokken kan worden naar de plaats die ik in gedachten heb. Maar aangezien ik van de week 2 electriciens heb benaderd en niks terug hoor is dat wel een domper (tenzij iemand hier een goede electricien in de buurt van Raamsdonksveer noord-brabant kent)

• D vd
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:39
Slonzo schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:14:
[...]

https://www.fluvius.be/nl/groene-energie/plug-en-play-toestellen#plug-en-play-toestellen-bij-een-digitale-meter
Bedankt voor de link. Jammer genoeg mag hij dus nog niet gebruikt worden in vlaanderen. Iemand ervaring met een evenwaardig alternatief dat wel op de lijst staat?

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

D vd schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor de link. Jammer genoeg mag hij dus nog niet gebruikt worden in vlaanderen. Iemand ervaring met een evenwaardig alternatief dat wel op de lijst staat?
Eventueel gewoon nog even afwachten. We gaan toch naar de donkerste maanden.

• Max|IA²
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05
Slonzo schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:14:
[...]

Als we niks willen terugleveren, maar de overtollige stroom van de zonnenpanelen op willen slaan op de accu en in de nacht van gebruiken, dan hoeven we toch niet aan te melden?

Liefst wil ik niets terugleveren en alles zelf verbruiken wanneer de zon niet schijnt. :9

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:25
Martijn schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:00:
[...]

Ik heb nu een Anker P1 en een Homewizard P1, kan ik dan de Anker eruit gooien of blijft die nodig?
Ja als je omnibattery gebruikt wel ja

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:11
Lordopa schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:09:
Actieve koeler gemonteerd. 5 fans op rij, past perfect. Aangesloten op het noodstroomcontact(via app > timer > AAN van 12-17u) daar waar de temperaturen over het algemeen het hoogst zullen zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt! Jouw oplossing zal best wel zorgen voor betere koeling maar kan het onderste gedeelte van het koelingsblok wel zijn warmte goed kwijt? Het design van het koelblok is dat door convectie de warmte stijgt. Deze wordt nu flink verstoord door ventilatoren alleen aan de bovenkant van de unit. De fans werken tegen de bedoelde luchtstroom in. Kan je de fans niet beter aan de onderkant plaatsen en die dan schuin omhoog richting

• Lordopa
Hightechsoul schreef op maandag 21 september 2026 @ 04:49:
[...]

Mooi gemaakt! Jouw oplossing zal best wel zorgen voor betere koeling maar kan het onderste gedeelte van het koelingsblok wel zijn warmte goed kwijt? Het design van het koelblok is dat door convectie de warmte stijgt. Deze wordt nu flink verstoord door ventilatoren alleen aan de bovenkant van de unit. De fans werken tegen de bedoelde luchtstroom in. Kan je de fans niet beter aan de onderkant plaatsen en die dan schuin omhoog richting
[...]
Klopt wat je zegt.
Fans zo gemonteerd dat de standaard passieve koeling voor grotendeels vd tijd kan werken zoals het hoort.
Stond hier eerst op de grond. Klein bankje gemaakt waardoor die hoger is komen te staan voor betere luchttoevoer van onder de batterij vandaan. Merkbaar beter.
5x120mm fans in ‘low’ geven al een aardige luchtverplaatsing dus ook het onderste gedeelte vd batterij is een voelbare luchtverplaatsing.
Maar je hebt gelijk > Van onder naar boven is inderdaad de meest ideale en natuurlijke richting, voordeel is dat het bankje van hout is, even kijken hoe ik die fans daar aan bevestigd. even verzinnen en bekijken hoe het uitkomt:)

nog wat betere foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlSnFo6bYKUPa08VA4eU6qCrf84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1i2LCYlGF4J0QB0LDjvq95i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBlMYhseq9LhQzaGrLR8Vre_L5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGSK4NBnpiX8AvzZ2U6zMr3t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFpF1NZBmdJIipP2eCwYf5iltVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKLLwetn88BJfpaD5OTOj3yU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Lordopa op 21-09-2026 07:18 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Slonzo schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:06:
[...]

Nee. Klopt niet.
Zolang hij niet op de publieke C10/26 lijst staat, is hij niet goedgekeurd.
Uh?
TechPunt.nl schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:03:
Goed nieuws voor de Belgen, de Anker Solarbank Max AC is vandaag eindelijk goedgekeurd door Synergrid!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:46
Er lijkt wat ontwikkeling te zijn met.het fixen de internet dependency van de anker devices!

Je.kan jezelf eventueel opgeven voor validatie van de firmware. (Snap niet waarom zon technisch simpel te reproduceren issue validatie nodig heeft maar goed)

https://github.com/anker-charging/ha-anker-solix-official/issues/124#issuecomment-5755401625

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:21
Hightechsoul schreef op maandag 21 september 2026 @ 04:49:
[...]

[...]
Je kunt ze ook gewoon aan de bovenkant laten aanzuigen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:53
Pieterve schreef op maandag 21 september 2026 @ 02:34:
[...]

Ja als je omnibattery gebruikt wel ja
Ok, en dan wel gewoon de standaard Anker integratie gebruiken voor de Max AC of kun je daar ook beter een andere voor gebruiken. Met de P1 instant zie ik nu elke seconde updates vanuit de P1, maar de batterij zie ik elke 5 sec iets terug geven aan Home Assistant.

Als ik OmniBattery gebruik focus ik standaard op 'eigen verbruik' correct? Nu is dat voor mij prima, heb nog tot 1 juli een vast contract, en zal dus zaken als AI modus van Anker niet gebruiken, maar daarna wordt dat wellicht wel interessant. Kan OmniBattery dan nog steeds de aansturing regelen? Anker heeft namelijk zijn eigen P1 nodig, ik er theoretisch nu uit kan gooien...

[ Voor 31% gewijzigd door Martijn op 21-09-2026 09:53 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:08
coolmos schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:31:
[...]

Je kunt ze ook gewoon aan de bovenkant laten aanzuigen.
Volgens mij werkt ergens tegen aan blazen altijd beter dan afzuigen, ook in niet ideale manier opstellingen.

Stel deze vraag maar in (een betaalde versie van) AI

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Max|IA² schreef op maandag 21 september 2026 @ 00:05:
[...]

Als we niks willen terugleveren, maar de overtollige stroom van de zonnenpanelen op willen slaan op de accu en in de nacht van gebruiken, dan hoeven we toch niet aan te melden?
Zeker wel. Hoe jij je batterij wíl gebruiken boeit Fluvius niet.
Als je 800W op L2 verbruikt maar je batterij zit op L1, dan lever je bij NOM mode nog altijd 800W "terug" op L1.
Fluvius moet het grid stabiel houden. Voor hen maakt dat dus wel degelijk uit, zelfs bij NOM.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tsja, ondanks die berichtgeving staat hij (nog) niet op de lijst. Dat er mogelijks bij Synergrid of Anker al ergens groen licht gegeven is, betekent niet dat het publiek/adminstratief al in orde is. Niet op de lijst = niet oké.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ctrl-tab schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:46:
Je.kan jezelf eventueel opgeven voor validatie van de firmware. (Snap niet waarom zon technisch simpel te reproduceren issue validatie nodig heeft maar goed)
Dan werk je duidelijk niet in IT. Simpel te reproduceren != simpel op te lossen != simpel de "fix" te valideren voor alle mogelijke permutaties.

Ik zou zelf trouwens erg voorzichtig zijn met betatester te spelen voor Anker. Doe mij maar stabiele firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door Slonzo op 21-09-2026 10:40 ]

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste