• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:23
Mooi, de max AC staat op Synergrid-lijst...,
ik staar al lang naar de aanschaf van een 7 + 7 kWh systeem. Prijzen in België (~€ 4.300) liggen pak hoger als NL en al zeker Duitsland (< € 3.100).

Zelfs als je rekening houdt met de Bebat-bijdrage van ca. € 2,80/kg excl. btw, blijft er een gapend prijsverschil.

0. Waar vonden jullie de beste Belgische prijs ? (niet altijd duidelijk of bebat inbegrepen is)
  1. Hoe zit het met Bebat-conform geraken bij grijze import.
  2. Krijg je problemen met fabrieksgarantie ?
  3. Zijn er bekende lokalisatielimieten (softwarematige regiogrenzen) ?
  4. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten.
(België altijd al volledige families willen ondersteunen met marges op pakweg gascondensatie ketels, etc... kon natuurlijk niet achterblijven voor thuis batterijen :) )

• TechPunt.nl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:35

TechPunt.nl

Bedrijfsaccount XiaomiProducts
yannickie111 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:12:
[...]

Dit klinkt als een enorm interessant product.
Zou het hiermee ook mogelijk moeten worden om een volwaardige island mode te maken, waarbij PV accu kan laden, ook zonder netspanning?
Deze switch geeft 1 fase, benieuwd of er hiervan (op termijn) 3 te combineren zijn, voor écht volledige island mode.
Ja, het wordt een volwaardige island mode: Anker bevestigt dat in deze island mode de panelen eerst de aangesloten verbruikers voeden, het overschot de accu laadt, en de accu bijspringt zodra de zon tekortschiet. PV blijft dus gewoon laden zonder netspanning.

Drie switches combineren voor een 3-fase island mode kan helaas niet: daarvoor komt een aparte 3-fase ATS van Anker, hiervan is de leverdatum nog onbekend.
TechPunt.nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:24:
[...]

Ja, het wordt een volwaardige island mode: Anker bevestigt dat in deze island mode de panelen eerst de aangesloten verbruikers voeden, het overschot de accu laadt, en de accu bijspringt zodra de zon tekortschiet. PV blijft dus gewoon laden zonder netspanning.

Drie switches combineren voor een 3-fase island mode kan helaas niet: daarvoor komt een aparte 3-fase ATS van Anker, hiervan is de leverdatum nog onbekend.
Dank voor de info! Weet je nog meer over de 3-fase ATS? Welke apparaten zullen bijvoorbeeld ondersteund worden?

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05
TechPunt.nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet of dit gaat werken met de standaard EU uitvoering van de Solarbank Max AC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF6ByyKPT8XuK9aSLBoqeqa27eY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgtRP600lls7YUgoluV94EBP.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsF1GIRQ2KfkzF6dS-zThWk1VJ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k84VH15hRBX3pQrF7xdxFgod.png?f=fotoalbum_large

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hi all,

Ik heb even advies nodig, want ik raak wat in de war.

Wij hebben en power dock, sb3 pro 8,1.kwh en alles is aangesloten op 3 fase.

Nu willen we een solarbank 4 en anker geeft aan dat dit mogelijk is.

We've reviewed your inquiry and would like to let you know: you can combine your Solarbank 4 Pro and your Solarbank 3 Pro into a single system using the Power Dock – the two devices can be operated together as one system.

Nu vraag ik dat aan de leverancier waar ik wij de de solarbank 4 zouden willen bestellen en deze geeft aan

Helaas zijn de Power Dock en de Solarbank 4 niet met elkaar compatibel, zo veer ik weet. Daarnaast zou deze combinatie technisch gezien ook niet optimaal zijn. De Power Dock kan per ingang maximaal 1.200 W verwerken, terwijl de Solarbank 4 tot 2.500 W kan leveren. Hierdoor zou u een groot deel van het beschikbare vermogen van de Solarbank 4 niet kunnen benutten

Ik dacht dat ik op forum hier ook iemamd met de setup die ik zou willen heeft draaien.

Maar de hoofdvraag

Kan het nu wel en heeft de leverancier ten aanzien van de verwerking en verlies van vermogen gelijk? Of juist niet?

De solarbank 3 is duurder nu dan de solarbank 4.

heel benieuwd naar de antwoorden

Dank alvasy

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
rem_hopster schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:26:
Hi all,

Ik heb even advies nodig, want ik raak wat in de war.

Wij hebben en power dock, sb3 pro 8,1.kwh en alles is aangesloten op 3 fase.

Nu willen we een solarbank 4 en anker geeft aan dat dit mogelijk is.

We've reviewed your inquiry and would like to let you know: you can combine your Solarbank 4 Pro and your Solarbank 3 Pro into a single system using the Power Dock – the two devices can be operated together as one system.

Nu vraag ik dat aan de leverancier waar ik wij de de solarbank 4 zouden willen bestellen en deze geeft aan

Helaas zijn de Power Dock en de Solarbank 4 niet met elkaar compatibel, zo veer ik weet. Daarnaast zou deze combinatie technisch gezien ook niet optimaal zijn. De Power Dock kan per ingang maximaal 1.200 W verwerken, terwijl de Solarbank 4 tot 2.500 W kan leveren. Hierdoor zou u een groot deel van het beschikbare vermogen van de Solarbank 4 niet kunnen benutten

Ik dacht dat ik op forum hier ook iemamd met de setup die ik zou willen heeft draaien.

Maar de hoofdvraag

Kan het nu wel en heeft de leverancier ten aanzien van de verwerking en verlies van vermogen gelijk? Of juist niet?

De solarbank 3 is duurder nu dan de solarbank 4.

Dank alvasy
Hier staat op de datasheet " Schuko ac Input / output"

https://solarhandel24.de/...pdf?v=6511990064923291490
MAX AC 3,6kW

dus lijkt me dat ze prima op 1 powerdock kunnen.
Hoop het wel wat dit was ook mijn gedachte om te gaan doen.

maar misschien is dit nog een vraag waard bij Anker zelf ? of de output beperkt wordt als je 2 type Solarbank aan de Powerdock hang

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:32
rem_hopster schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:26:

Dank alvasy
Werkt wel samen. Ik heb de setup draaien.
Bammos schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:28:
Vandaag de Anker Smart Meter gen 2 geïnstalleerd en nu werkt de combinatie Power Dock met 2x Solarbank 3 en Solarbank 4. Alleen wachten op Anker met de kit om hem mooier/beter aan te sluiten op de Power Dock. Nu heb ik wel maximaal 4800 watt laden en ontladen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:20

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

coolmos schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet of dit gaat werken met de standaard EU uitvoering van de Solarbank Max AC:

[Afbeelding] [Afbeelding]
Is deze B2 al leverbaar of komt die via een firmware upgrade? weet iemand dit? Blijkbaar als ik zo lees te snel gekocht?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant]. Anker Solix Max AC 42 kWh.

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
@Bammos thanks. Kon je post niet meer vinden. Was er nog iets met de power dock voor oktober of na oktober? Want die informatie had ik gevonden. Maar ook daarbij twijfel ik aan de juistheid.

Voorwaarde is dat je Power Dock SB4-geschikt is: óf geproduceerd ná oktober (dan direct aansluiten), óf een oudere dock mét de Accessory Kit / interface-update.

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:32
rem_hopster schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:16:
@Bammos thanks. Kon je post niet meer vinden. Was er nog iets met de power dock voor oktober of na oktober? Want die informatie had ik gevonden. Maar ook daarbij twijfel ik aan de juistheid.

Voorwaarde is dat je Power Dock SB4-geschikt is: óf geproduceerd ná oktober (dan direct aansluiten), óf een oudere dock mét de Accessory Kit / interface-update.
Ik weet niet van wanneer de mijne is maar ik heb de accessory kit ontvangen. Deze krijg je geheel kosteloos opgestuurd nadat je contact hebt gehad met Anker hierover. Hierna past het probleemloos.
Bammos schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:09:
Vandaag, onverwachts en sneller dan ik dacht, de Anker accessoires kit voor de Power Dock ontvangen zodat de Solarbank 4 erop aangesloten kan worden.

Er zit een plastic kapje bij die de elektra kabels afdekt en de strip aan de onderkant is breder geworden.
~[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding]
~[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding]
Ik heb nu 2x SB3 en 1xSB4 erop aangesloten en heb nu 4800 watt laden en ontladen. Inmiddels al een tijdje en in de app zie ik ook dat hij beide kanten op die 4800 watt doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bammos op 14-09-2026 18:36 ]

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:04

timhtc

Home Energy Management

Na ruim een maand Max AC (3,5 kW / 21 kWh, vaste aansluiting) een korte update.

De eerste dagen zat ik vol spanning te wachten op de grote verdiensten uit de handel. Bleek: Frank Energie test de batterij eerst op betrouwbaarheid door hem alleen op onbalanssignalen te laten reageren, nog niet op de day-ahead prijs. Toen dat via de mail bevestigd werd, ging hij multi-market draaien — en de opbrengsten trokken aan.

Af en toe zag ik wel gek gedrag. Bleek: valt de verbinding met Frank Energie weg, dan valt de batterij terug op de modus die je in de Anker-app hebt ingesteld vóór het koppelen. Bij mij stond die nog op Zelfconsumptie — niet bepaald optimaal. Omgezet naar Dynamisch Tarief, en sindsdien gedraagt hij zich ook bij een wegvallende verbinding een stuk logischer.

Wat wel tegenvalt aan die modus: je moet zelf laad-/ontlaadblokken opgeven, plús een operation time in uren voor beide. Wil je de batterij maximaal inzetten, dan moeten die blokken samen 24 uur beslaan — en dan is er geen optimalisatieruimte meer over. Zet je 'm op 6 uur laden en 6 uur ontladen, dan kan hij bij mij nooit meer dan 1 cyclus per dag draaien. Terwijl het ding zelf gewoon de exacte day-ahead prijzen van mijn leverancier binnenhaalt — die knop laat dus rendement liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door timhtc op 14-09-2026 19:44 ]

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• stamppot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 19:52
caspervc schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:10:
Hier is de AI prognose weer terug. De bug is gefixt 😊. Al mag ie nog iets slimmer worden van mij.

[Afbeelding]
Hmmm, hier werkt het nog steeds niet. Is ondertussen inderdaad al bijna 3 weken weg... Suf... Maar extra intelligentie ben ik helemaal met je eens. Voornamelijk dat hij pas gaat laden na de lucratieve ochtenduren tussen 7 en 9...

[ Voor 11% gewijzigd door stamppot op 14-09-2026 19:52 ]

twee onder 1 kap (1991), 136m2 oppervlak met radiatoren, Quatt V2 Duo, 6400kWh opwek

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:28
TechPunt.nl schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:03:
Goed nieuws voor de Belgen, de Anker Solarbank Max AC is vandaag eindelijk goedgekeurd door Synergrid!
Voor de volle 3500W?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
stamppot schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:50:
[...]

Hmmm, hier werkt het nog steeds niet. Is ondertussen inderdaad al bijna 3 weken weg... Suf... Maar extra intelligentie ben ik helemaal met je eens. Voornamelijk dat hij pas gaat laden na de lucratieve ochtenduren tussen 7 en 9...
Hier is die ook weer weg...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• coolmos
peterpijpelink schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:08:
[...]

Is deze B2 al leverbaar of komt die via een firmware upgrade? weet iemand dit? Blijkbaar als ik zo lees te snel gekocht?
Disclaimer: dat antwoord kwam van de AI van Anker. Ik weet niet helemaal zeker of dat wel betrouwbaar is, maar als dat ding via RJ45 gestuurd moet worden kan mijn Solarbank Max AC het in ieder geval niet.

Ik wacht nog even af, en anders heb ik misschien een familielid die tegen gereduceerd tarief een prachtige batterij wil hebben..

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26
coolmos schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:46:
[...]

Disclaimer: dat antwoord kwam van de AI van Anker. Ik weet niet helemaal zeker of dat wel betrouwbaar is, maar als dat ding via RJ45 gestuurd moet worden kan mijn Solarbank Max AC het in ieder geval niet.

Ik wacht nog even af, en anders heb ik misschien een familielid die tegen gereduceerd tarief een prachtige batterij wil hebben..
heeft jouw max ac geen rj45? die hebben ze allemaal twee toch? (bedoeld voor daisy chainen / combineren meerere batterijen - functionaliteit die nog gaat komen

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• TechPunt.nl

TechPunt.nl

Jazeker!

• coolmos
ctrl-tab schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:05:
[...]

heeft jouw max ac geen rj45? die hebben ze allemaal twee toch? (bedoeld voor daisy chainen / combineren meerere batterijen - functionaliteit die nog gaat komen
Dan zouden de RS485 poorten daarmee moeten werken. We gaan het zien.

Edit: Ik had onderstaande wel graag eerder geweten.

### 1️⃣  Solarbank Max AC – “2B‑stijl” (professionele ATS / whole‑home) ⭐⭐⭐⭐⭐

• Capaciteit: 7 kWh per hoofdunit (uitbreidbaar tot 42 kWh)  

• Voordelen:
  - Ontworpen voor vaste, professionele aansluiting (verdeelkast)  
  - Combineerbaar met ATS voor automatische net/backup‑omschakeling  
  - Geschikt voor hogere vermogens en (gedeeltelijke) hele‑huis‑back‑up  
  - Logischer keuze als je richting 3‑fase oplossing en netondersteuning denkt

• Geschikte scenario’s:
  - Vrijstaand/rijtjeshuis met serieuze PV‑installatie  
  - Gebruikers die echte back‑up of netonafhankelijkheid willen, niet alleen “balkon‑PV”

### 2️⃣  Solarbank Max AC – “2C‑stijl” (meer consumenten / plug‑&‑play georiënteerd) ⭐⭐⭐⭐

• Voordelen:
  - Meer gericht op eenvoud en plug‑&‑play‑gebruik  
  - Minder nadruk op zware ATS / hele‑huis‑back‑up  
  - Interessant als je vooral extra opslag wilt zonder complexe elektrische aanpassingen

• Geschikte scenario’s:
  - Gebruikers die opslag vooral voor zelfverbruik en besparing inzetten  
  - Woningen waar een volledige ATS‑integratie minder wenselijk of lastig is

📊 Variant herkennen aan typenummer

Bij Solarbank Max AC is de 2C‑variant het consumentenmodel met intern productnummer A17E2.  

Je apparaat heet in de lijst: “Solarbank Max AC A17E23Z1” → dat duidt op de A17E2‑lijn, dus jij hebt praktisch de 2C‑variant.

De 2B‑variant heeft een ander intern type (installateurskanaal, ATS/whole‑home) en zal niet met A17E2 als hoofdcode gelabeld zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door coolmos op 15-09-2026 08:28 ]

• MGZ
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:31

MGZ

• Voordelen:

• Geschikte scenario’s:
  - Gebruikers die echte back‑up of netonafhankelijkheid willen, niet alleen “balkon‑PV”

### 2️⃣  Solarbank Max AC – “2C‑stijl” (meer consumenten / plug‑&‑play georiënteerd) ⭐⭐⭐⭐

• Voordelen:
  - Interessant als je vooral extra opslag wilt zonder complexe elektrische aanpassingen

• Geschikte scenario’s:

Bij Solarbank Max AC is de 2C‑variant het consumentenmodel met intern productnummer A17E2.  

Je apparaat heet in de lijst: “Solarbank Max AC A17E23Z1” → dat duidt op de A17E2‑lijn, dus jij hebt praktisch de 2C‑variant.

De 2B‑variant heeft een ander intern type (installateurskanaal, ATS/whole‑home) en zal niet met A17E2 als hoofdcode gelabeld zijn.
Is dit niet de nieuwe XE?

Misschien dat @TechPunt.nl daar meer over weet?

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:36
Beetje glazen bol vraag, maar toch het proberen waard: Toevallig hier mensen die de thuisbatterij markt al meer dan een jaar volgen en ook Duitsland (met name https://solarhandel24.de/) gevolgd hebben tijdens de Black Friday periode vorig jaar? Waren ook daar nog aanvullende kortingen te vinden toen?

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:58
Voor de geïnteresseerden, ontving zojuist een mail van Techpunt dat je 10% korting krijgt op het volledige Anker SOLIX assortiment als je ze een persoonlijke mail stuurt met het verzoek tot een kortingscode.

Komt ie op 1889 euro uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mnoalx0XwHyp1MABKfOslR9YBZs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7PS5TWNsKDnAFNND2fqHylC2.png?f=fotoalbum_large

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:42
Dit bericht is alweer verwijderd van de pagina

• TechPunt.nl

TechPunt.nl

coolmos schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]
@coolmos: Goed nieuws, de Backup Auto-Switch werkt met de nieuwe Solarbank Max én met de huidige Solarbank Max AC. Beide hebben een COM-poort (RJ45) waarmee ze met de ATS communiceren. Over parallelbedrijf met drie units (±15kW) hebben we geen bevestiging; het officiële schema toont een opstelling met maximaal twee units.

Hoe het aansluiten werkt bij twee units: alleen de eerste unit gaat met RJ45 naar de Auto-Switch, de tweede unit koppelt aan de eerste. Het EU-schema toont verder een volledige woningopstelling: de switch in de hoofdverdeling, back-upverbruikers achter een eigen aardlek en automaat, en zelfs een bestaand PV-systeem van derden dat via een CT-klem in de meting meedraait.

[ Voor 3% gewijzigd door TechPunt.nl op 15-09-2026 15:27 ]

• TechPunt.nl

TechPunt.nl

coolmos schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:54:
[...]

Dan zouden de RS485 poorten daarmee moeten werken. We gaan het zien.

Edit: Ik had onderstaande wel graag eerder geweten.

• Voordelen:

• Geschikte scenario’s:

• Voordelen:

• Geschikte scenario’s:

Wat hier als "2B" wordt beschreven, is een apart product: de Anker SOLIX XE, zoals @MGZ correct aangeeft! Die XE deelt zijn hardware met de nieuwe Solarbank Max (Hybrid), heeft een andere behuizing en is uitsluitend via het installateurskanaal verkrijgbaar en levert 5000W out of the box. De nieuwe Solarbank Max is daarvan de plug-in-uitvoering: 3500W uit de doos, en bij vaste aansluiting door een elektricien te ontgrendelen naar 5000W.

Voor jouw Max AC (de A17E2-lijn) verandert er dus niets en de whole-home backup via de Backup Auto-Switch werkt gewoon met jouw model. Er is ook maar één consumentenuitvoering van de Max AC, en die kan dit allemaal.

• coolmos
TechPunt.nl schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:26:
[...]

@coolmos: Goed nieuws, de Backup Auto-Switch werkt met de nieuwe Solarbank Max én met de huidige Solarbank Max AC. Beide hebben een COM-poort (RJ45) waarmee ze met de ATS communiceren. Over parallelbedrijf met drie units (±15kW) hebben we geen bevestiging; het officiële schema toont een opstelling met maximaal twee units.

Hoe het aansluiten werkt bij twee units: alleen de eerste unit gaat met RJ45 naar de Auto-Switch, de tweede unit koppelt aan de eerste. Het EU-schema toont verder een volledige woningopstelling: de switch in de hoofdverdeling, back-upverbruikers achter een eigen aardlek en automaat, en zelfs een bestaand PV-systeem van derden dat via een CT-klem in de meting meedraait.
Super, dankjewel voor de info! Blijkbaar heeft de 2B versie dan alleen meer vermogen (5kW) ipv 3.5kW.

Moeten beide Max AC's dan op dezelfde fase terugleveren of mogen dat twee verschillende fases zijn?

PS Het ging niet om een verschil tusen de Max en de Max AC, maar het verschil tussen Max AC 2B en Max AC 2C

[ Voor 6% gewijzigd door coolmos op 15-09-2026 15:32 ]

• TechPunt.nl

TechPunt.nl

coolmos schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:31:
[...]

Super, dankjewel voor de info! Blijkbaar heeft de 2B versie dan alleen meer vermogen (5kW) ipv 3.5kW.

Moeten beide Max AC's dan op dezelfde fase terugleveren of mogen dat twee verschillende fases zijn?

PS Het ging niet om een verschil tusen de Max en de Max AC, maar het verschil tussen Max AC 2B en Max AC 2C
Beide Max AC's moeten op verschillende fases terugleveren omdat er op dit moment nog geen parallelfunctie is, die komt in Q4 als het goed is!

De 2B en 2C die je aangeeft hebben betrekking op de Max versie en niet op de Max AC. De "2B" is de SOLIX XE, die gebaseerd is op de Max (niet de Max AC). De Max AC heeft inderdaad maar 3500 watt en daar is geen andere uitvoering van (de Max AC 2B is namelijk gecanceld).

• berthavekes2
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:22
TechPunt.nl schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:49:
[...]

Beide Max AC's moeten op verschillende fases terugleveren omdat er op dit moment nog geen parallelfunctie is, die komt in Q4 als het goed is!

De 2B en 2C die je aangeeft hebben betrekking op de Max versie en niet op de Max AC. De "2B" is de SOLIX XE, die gebaseerd is op de Max (niet de Max AC). De Max AC heeft inderdaad maar 3500 watt en daar is geen andere uitvoering van (de Max AC 2B is namelijk gecanceld).
De omvormer in de Max AC kan wel 5000w ontladen ben ik achter gekomen. Als de accu ingesteld staat op 3500w ontladen naar het net, en ik sluit een verbruiker aan op de noodstroompoort van 2000w, blijft ie even hard naar het het ontladen.

Ik ben benieuwd of ze in de toekomst (softwarematig) 5000w naar het net ook gaan toestaan voor de Max AC.
berthavekes2 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:19:
[...]

De omvormer in de Max AC kan wel 5000w ontladen ben ik achter gekomen. Als de accu ingesteld staat op 3500w ontladen naar het net, en ik sluit een verbruiker aan op de noodstroompoort van 2000w, blijft ie even hard naar het het ontladen.

Ik ben benieuwd of ze in de toekomst (softwarematig) 5000w naar het net ook gaan toestaan voor de Max AC.
Ik heb makkelijk praten als niet-Max AC bezitter maar ik mag hopen van niet.

iedere niet-nadenkende gebruiker zet de accu op 5000w onder het mom: meer = beter.

Nee dankje.
digital-IMEI schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:28:
[...]

Ik heb makkelijk praten als niet-Max AC bezitter maar ik mag hopen van niet.

iedere niet-nadenkende gebruiker zet de accu op 5000w onder het mom: meer = beter.

Nee dankje.
De nieuwe Max zonder AC kan dit wel, maar dit moet door een installateur worden geactiveerd. Weet niet of dat betekent ‘ik ben installateur’ aanvinken in het menu. @TechPunt.nl postte er vanmiddag al over.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste