Hoe hebben jullie de dynamische tarief modus ingesteld? Het tarief van Zonneplan voor de inkoop en verkoop heb ik er denk ik nu goed in staan, tarieven komen redelijk overeen met die van zonneplan en ik heb een curve staan. Maar de app zegt bij de dynamische tarief modus: laad bij lage prijzen, ontlaad bij hoge prijzen. Ik krijg enkel de opladen 4 uur, ontladen 0 uur, en krijg het bij het wijzigingen van de instellingen niet aangepast (na opslaan zet hij hem weer terug op de oude standen). Ik ben wel even nieuwsgierig hoe jullie hem hebben staan.
.
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-08-2026 08:59 ]
Unfortunate peanut butter!NiGeLaToR schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:20:
[...]
Dan ben je waarschijnlijk ook niet getagged?
edit:
I stand corrected, ik zit bij 2/4 🎉
I stand corrected, ik zit bij 2/4 🎉
[ Voor 13% gewijzigd door Cloclo100 op 19-08-2026 22:13 ]
Deze week drama natuurlijk..het heeft geen zin vol laden . Vandaag weer!KoningPaulus schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:16:
Uit nieuwsgierigheid: Wat halen degenen met een dynamisch contract voor gemiddelde all in prijzen de afgelopen week in combinatie met jullie Max AC? En is dat dan daadwerkelijk de moeite? Ik zie wel eens super lage tarieven maar tegelijkertijd als ik zelf de historische prijzen opzoek zie ik gemiddeld 25-35 cent. Lijkt me best veel?
Netto winst;
Solix 1 14kWh, solix2 7kWH
/f/image/kH0rcu2YW4FDzL6HoweEtnWp.png?f=fotoalbum_large)
⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
Menig solix max ac zal nu een paar dagen stil gestaan hebben.
Het valt op dat het eerdere continu gebruik van 28 watt niet meer van toepassing is. De units zijn proper idle nu en gewoon bereikbaar.
Mij lijkt dat deze toestand ook bereikbaar zou moeten zijn op hogere soc in idle stand? Of hebben ze stiekum wat onzichtbare reserve capaciteit onderin?
Het valt op dat het eerdere continu gebruik van 28 watt niet meer van toepassing is. De units zijn proper idle nu en gewoon bereikbaar.
Mij lijkt dat deze toestand ook bereikbaar zou moeten zijn op hogere soc in idle stand? Of hebben ze stiekum wat onzichtbare reserve capaciteit onderin?
⚡ WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh
Mag ik vragen hoe jij je Anker én Zendure aanstuurt .... Omnibattery ??ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 04:39:
[...]
Deze week drama natuurlijk..het heeft geen zin vol laden . Vandaag weer!
Netto winst;
Solix 1 14kWh, solix2 7kWH
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Ik heb ook beide, maar moet centrale aansturing nog opzetten)
de HA integratie heeft een update gekregen waarbij de Smart Meter sensoren weer zouden moeten werken.
v1.4.3
Fixed- Smart Meter Gen 2 firmware version sensor creation failure (#108)
Added - Unit test suite
- CI pipeline to run tests automatically on push/PR
Omnibattery even gebruikt maar die doet te veel wat ik niet wil.Whiskey48 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 06:43:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je Anker én Zendure aanstuurt .... Omnibattery ??
(Ik heb ook beide, maar moet centrale aansturing nog opzetten)
Ik gebruikte voor zendure gielz en parallel een gielz-inspired anker opzet die met meerdere batterijen om kan gaan.
Zendure heb ik niet meet dus nu alleen de laatste, source staat hier;
https://github.com/tabnul/anker-solix-homeassistant
@Maurice- Je kunt die wielen beter liggend bewaren bedoel je?
JBS schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:24:
@Maurice- Je kunt die wielen beter liggend bewaren bedoel je?
Dan heb je deze zeker nog niet gezien, op de Anker websiteMaurice- schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:19:
Als je denkt dat je alles al gezien hebt... De Anker Solix Facebook groep:
[Afbeelding]
Wtf
Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB
haha no way manHandyLumberjack schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:27:
[...]
Dan heb je deze zeker nog niet gezien, op de Anker website![]()
[Afbeelding]
Wel goed voor de RTEHandyLumberjack schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:27:
[...]
Dan heb je deze zeker nog niet gezien, op de Anker website![]()
[Afbeelding]
@Maurice- ik wil wel weten met welke pluggen die plank in de muur zit, die zijn top!
[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-08-2026 10:10 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
What were they thinking?
En ik maar fans erop bouwen om temp zo laag mogelijk te krijgen .
Inschakelen batterij verwarming voorkomen in de winter denk ik.ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:11:
[...]
What were they thinking?
Dat was voor mij in ieder geval een reden om het spul in huis te zetten i.p.v. buiten.
En als extra voordeel benut ik de restwarmte voor ruimteverwarming.
[ Voor 10% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-08-2026 10:17 ]
Goedemorgen iedereen,
Sinds gisteren ook een Solarbank Max AC in huis staan. Ben benieuwd hoeveel er van mijn aannames overeind blijven in de praktijk. Heb ervoor gekozen omdat ik zonnepanelen heb, verwarm met airco’s en vanaf 1 januari vrij ben om te kiezen voor een nieuw energiecontract.
Ik wilde even checken of iemand anders hier (ook) tegenaan is gelopen; voor het vast aansluiten van de accu had ik bedacht de aparte PV groep die ik heb in te zetten. De Anker op zolder neerzetten en de PV installatie (AP Systems micro omvormers) via de load port aan te sluiten. Nou; aansluiten ging, maar vervolgens zag ik in de app dat alle opgewekte stroom keurig naar het net werd geëxporteerd. En dus niet de accu in ging. Heb flink zitten zoeken en kwam terug bij de review van Energienerds dat zij dit in de test (# 14) wel werkend hadden gekregen.
https://energienerds.nl/index.php/2026/05/16/anker-solix-solarbank-max-ac-review#offgrid3
Heb ik iets gemist, over het hoofd gezien of heeft Anker opladen via de “Load” (off-grid) poort uitgezet in de firmware?
Sinds gisteren ook een Solarbank Max AC in huis staan. Ben benieuwd hoeveel er van mijn aannames overeind blijven in de praktijk. Heb ervoor gekozen omdat ik zonnepanelen heb, verwarm met airco’s en vanaf 1 januari vrij ben om te kiezen voor een nieuw energiecontract.
Ik wilde even checken of iemand anders hier (ook) tegenaan is gelopen; voor het vast aansluiten van de accu had ik bedacht de aparte PV groep die ik heb in te zetten. De Anker op zolder neerzetten en de PV installatie (AP Systems micro omvormers) via de load port aan te sluiten. Nou; aansluiten ging, maar vervolgens zag ik in de app dat alle opgewekte stroom keurig naar het net werd geëxporteerd. En dus niet de accu in ging. Heb flink zitten zoeken en kwam terug bij de review van Energienerds dat zij dit in de test (# 14) wel werkend hadden gekregen.
https://energienerds.nl/index.php/2026/05/16/anker-solix-solarbank-max-ac-review#offgrid3
Heb ik iets gemist, over het hoofd gezien of heeft Anker opladen via de “Load” (off-grid) poort uitgezet in de firmware?
Afgelopen maandag eindelijk ontvangen en opgehaald bij kennis in Duitsland. Inderdaad met een DIN P1, deze gaat als nieuw op marktplaats. Heb zelf een Anker P1 meter gekocht. Max AC aangesloten op een groep en werkt goed. Hij herkende eerst de P1 meter niet, ik kreeg fout S5 "Timeout meter verbinding mislukt" en fout A44. P1 meter herstart en daarna werkte het.brbr4thepc schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:47:
Afgelopen zaterdag (27 juni) de MAX AC besteld voor €1861,02 bij Solago.de en bezorgadres bij kennis in duitsland. Betaling is bevestigd en nu afwachten.
Volgens mij prima deal zo. Natuurlijk zullen er nog vele stunters komen maar 7kwh 100% ontladen en laden voor dit geld lijkt het mij een prima deal.
Nu ingesteld op de Slimme modus. Ziet alleen geen goede opbrengst van de zonnepanelen wat ik begrijp omdat hij alleen de P1 meter uitleest, dus hij trekt mijn eigen verbruik van de zonnepanelen af.
Ook gekoppeld met Modus aan HomeAssistant, hier kan ik wel de goede waarden van alles inzien.
Hij kan trouwens maximaal 800W ontladen en 3000W laden, dit kan ik via de app instellen via Aangepaste Modus. Mijn sluipverbruik is rond de 350W dus helemaal prima!
Huh? Een Anker Solix Max AC heeft toch helemaal geen PV-in? Hij heeft alleen een extra off-grid poort om stroom te leveren.Elviz87 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:56:
Goedemorgen iedereen,
Wat jij zoekt is bij Zendure een optie, dan heb je PV-in om een omvormer direct aan te sluiten en/of mpp trackers waarbij de omvormer in de thuisbatterij zit.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Railsysteem, 55KG per plankdrager dus 110kg bij 2 rails naast elkaar. Heb zelf de volledige garage muur daarmee gevuld. (Maar niet de anker erin gezetNiGeLaToR schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:08:
[...]
Wel goed voor de RTE
@Maurice- ik wil wel weten met welke pluggen die plank in de muur zit, die zijn top!
Ken de foto en weet waarom: die staat buiten op een plek waar het heel koud kan worden. Dan gaat je RTE naar de maan door de verwarming om de accu's op temperatuur te houden. Dan is isolatie op zich geen gekke gedachte, alleen door het volledig af te sluiten loop je alsnog risico op oververhitting omdat je het niet kunt regelen. Gok dat bij max laden hij nu flink heet wordt.ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:11:
[...]
What were they thinking?
Dus creatief absoluut, maar echt handig.. nee.
Nou ik heb antwoord van AI servicdesk.ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 04:44:
Menig solix max ac zal nu een paar dagen stil gestaan hebben.
Beetje dezelfde strekking als de laatste keer. Dat ze er mee bezig zijn, dat idle verbruik.
Alleen dit is zó AI dat ik niet meer weet of er echt iemand met de case bezig is. Maargoed we will see..neem aan dat ze dit niet op de plank laten liggen.
Die logs ga ik.niet sturen.. zo makkelijk reproduceerbaar...
Ik vraag me trouwens af of ze die power nu niet gewoon aan de AC zijde pakken... En normaal uit de batterij bijvoorbeeld
---- response
Dear tab***,
Thank you very much for your message and for describing your observations so clearly.
What you pointed out is completely understandable, and your conclusion makes sense. If the unit can remain reachable and ready to charge while staying in a very low-power sleep state at low SOC, then it is natural to expect similarly efficient idle behavior under other conditions as well. We fully understand why this matters to you, and we are truly sorry for the inconvenience this situation has caused.
At present, this topic is indeed being treated as an important matter internally. Our technical team is actively carrying out further testing and analysis, as we also want to understand this behavior more precisely and work toward a proper improvement. However, at this moment, we do not yet have a confirmed new conclusion or timeline that we can provide to you.
If you are willing to assist us, it would be very helpful if you could kindly send us the following information for your SOLIX Solarbank Max AC:
The serial number (SN) of the unit
Device logs uploaded through the app
With these details, we may be able to support our technical team with additional observation and targeted testing based on your specific case.
At the same time, we will continue checking this matter with our engineers and will do our best to come back to you as soon as we have clearer information.
We sincerely apologize again for the delay and for the inconvenience. Please rest assured that we are continuing to follow this matter closely, and we truly appreciate your patience, attention, and support.
If there is anything else you would like to add, please feel welcome to contact us anytime. We are always here for you.
Check de link maar die ik geplaatst had naar het artikel van energienerdssdk1985 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:17:
[...]
Huh? Een Anker Solix Max AC heeft toch helemaal geen PV-in? Hij heeft alleen een extra off-grid poort om stroom te leveren.
Wat jij zoekt is bij Zendure een optie, dan heb je PV-in om een omvormer direct aan te sluiten en/of mpp trackers waarbij de omvormer in de thuisbatterij zit.
Precies, de HYXi Halo heeft deze functionaliteit ook, zelfs in eiland bedrijf. Nuttige toevoeging. We hebben hier nog een hele discussie gehad over de scheiding en aarding en dat zat bij Anker goed (mits je de aarding ook aan de anker hangt).Elviz87 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:44:
[...]
Check de link maar die ik geplaatst had naar het artikel van energienerds
Ben nu overigens wel nieuwsgierig of het laden vanuit de offgrid poort gaat werken - wat overigens ook prima kan komen door het type programma wat je draait, want als het wordt teruggeleverd aan het net was de accu dus ook niet vanuit het net aan het laden?
Phoe daardat moet je maar even durven danElviz87 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:44:
[...]
Check de link maar die ik geplaatst had naar het artikel van energienerds
Verder ligt feature creep wel op de loer zo. Voordeel van Anker vind ik dat ze juist eerst iets werkend maken en het dan pas uitbrengen, niet andersom (wat bij Zendure wel het geval leek te zijn bij de nieuwe mix serie). Dus an sich positief dat ze naar input luisteren maar laten we hopen dat het niet ten kostte gaat van de stabiliteit.De bovenstaande testresultaten waren onder voorbehoud, aangezien Anker SOLIX in eerste instantie niet de intentie had om laden via de off-grid poort te ondersteunen. De fabrikant heeft inmiddels echter toegezegd deze functie via een toekomstige software-update officieel toe te voegen. Hierdoor wordt laden met een micro-omvormer via het off-grid stopcontact straks netjes zichtbaar in de app, en wordt de beveiliging qua limieten hier specifiek op aangepast. Echter, wanneer de batterij volledig is opgeladen, kan de Max AC het vermogen van de micro-omvormer momenteel nog niet via frequency-shifting gecontroleerd laten terugvallen. Op dit moment wordt de off-grid poort in zo’n scenario simpelweg nog volledig uitgeschakeld.
Kan ik nog iemand blij maken met een Anker AC stekker? Ik heb er nog een besteld nadat de eerste niet geleverd was. Bleek gewoon niet op voorraad. Nu heb ik er 2. Afhalen in Zaandam voor €10.
Ik ben mij aan het oriënteren naar een thuisbatterij (stekker), alleen kon ik zo snel niet vinden hoe de Anker AC met het volgende omgaat.
Ik heb veel zonnepanelen (langverhaal kort, allemaal al aangeschaft voor de terugleverboete en stoppen saldering (was toen nog afbouw tot 2023) en had een elektrische auto (ook weer weg i.v.m. veel klachten)).
Of wel, op een goeie zomerdag wek ik +/- 60Kwh op.
Ik heb nu wel en hybride auto met een accu van max. 11Kwh in kan.
Dus ja, zit wellicht te overwegen om bijv. een accu te nemen van 14Kwh.
Maar wil dus optimaal gebruik maken van mijn zonnestroom (zoveel mogelijk) en wellicht dus spelen met de dynamische tarieven.
Alleen als je ook een dynamisch contract hebt (heb ik nog niet), gaat hij dan zoveel mogelijk zonnestroom laden en die terug het net op drukken tegen een gunstig tarief?
Of gaat hij zich alleen vol laden en daarna niks doen en wachten tot de zonnestroom afneemt?
Ik heb veel zonnepanelen (langverhaal kort, allemaal al aangeschaft voor de terugleverboete en stoppen saldering (was toen nog afbouw tot 2023) en had een elektrische auto (ook weer weg i.v.m. veel klachten)).
Of wel, op een goeie zomerdag wek ik +/- 60Kwh op.
Ik heb nu wel en hybride auto met een accu van max. 11Kwh in kan.
Dus ja, zit wellicht te overwegen om bijv. een accu te nemen van 14Kwh.
Maar wil dus optimaal gebruik maken van mijn zonnestroom (zoveel mogelijk) en wellicht dus spelen met de dynamische tarieven.
Alleen als je ook een dynamisch contract hebt (heb ik nog niet), gaat hij dan zoveel mogelijk zonnestroom laden en die terug het net op drukken tegen een gunstig tarief?
Of gaat hij zich alleen vol laden en daarna niks doen en wachten tot de zonnestroom afneemt?
Hmm scherm ging uit tijdens firmware update, hij is niet verder dan 23% gekomen. Opnieuw ingestart nu hangt hij op 0%.
Inmiddels is het opgelost, blijkbaar is het signaal van die specifieke Landis+Gyr E360 niet sterk genoeg en is een actieve splitter een oplossing om het werkend te krijgen.-tom-562 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:47:
[...]
OK, net nog wat verder getest met @HandyLumberjack
Hij heeft mijn P1 meter op zijn Landis Gyr360 aangesloten (en zijn eigen wifi thuis), daar werkte die prima.
Daarna hebben we zijn eigen P1 meter op mijn Landis Gyr360 aangesloten; zelfde resultaat als mijn P1 meter. Wel verbinding met wifi, geen signaal te zien vanuit de meter.
Daarna hebben we zowel zijn P1 meter als mijn P1 meter op zijn wifi aangesloten (voor het gemak had hij zijn Odido Klik&Klaar modem meegenomen), maar wederom hetzelfde resultaat (wel wifi, geen signaal vanuit meter).
In alle situaties blijft de P1 meter blauw knipperen en we zien geen data (verbruik e.d.) binnenkomen in de Anker app.
We hebben ook nog getest met voeding en zonder voeding (maakte geen verschil).
Het enige wat ik kan bedenken dat het signaal van mijn Landis Gyr360 niet sterk genoeg isHet enige wat ik nog kan bedenken is om een actieve P1 splitter te testen, wie weet werkt die ook als signaalversterker?
Dus voor degene die problemen ondervinden met een Landis+Gyr E360 is het de moeite om een actieve splitter te proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-08-2026 18:12 ]
Hier een stukje tekst waar dit aangeraden word voor een marstek.HandyLumberjack schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:07:
[...]
Inmiddels is het opgelost, blijkbaar is het signaal van die specifieke Landis+Gyr E360 niet sterk genoeg en is een actieve splitter een oplossing om het werkend te krijgen.
Dus voor degene die problemen ondervinden met een Landis+Gyr E360 is het de moeite om een actieve splitter te proberen.
Let op: bij de Landis Gyr E350 en 360 meters is in 90% van de gevallen
een actieve splitter nodig om de slimme meter met de P1 Marstek meter
te koppelen. Dit komt doordat de data die deze meters uitzenden anders
is dan bij andere slimme meters. Wij raden de actieve P1 splitter van
HomeWizard aan.
https://www.marstek.nl/wp...euwe-P1-meter-HighRes.pdf
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
Er lijkt geen recovery optie te zijn, behalve support contacten.sdk1985 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:48:
Hmm scherm ging uit tijdens firmware update, hij is niet verder dan 23% gekomen. Opnieuw ingestart nu hangt hij op 0%.
Ik hoorde dus zelf wel bij de 10% waar het wel lukt zonder splittertweeek schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:20:
[...]
Hier een stukje tekst waar dit aangeraden word voor een marstek.
Let op: bij de Landis Gyr E350 en 360 meters is in 90% van de gevallen
een actieve splitter nodig om de slimme meter met de P1 Marstek meter
te koppelen. Dit komt doordat de data die deze meters uitzenden anders
is dan bij andere slimme meters. Wij raden de actieve P1 splitter van
HomeWizard aan.
https://www.marstek.nl/wp...euwe-P1-meter-HighRes.pdf
De 0% versprong later ineens naar update complete. Geduld heeft geholpen. Zit nu op x.14 ipv x.10.NiGeLaToR schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Er lijkt geen recovery optie te zijn, behalve support contacten.
Ach ja soms heb je mazzel, tevens net zo leuk om als een ander een situatie heeft om zo vrij makkelijk hulp te kunnen bieden zoals je al gedaan had.HandyLumberjack schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
Ik hoorde dus zelf wel bij de 10% waar het wel lukt zonder splitter.
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.71, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü
Het is idd makkelijk als je iemand in de buurt hebt wonen met exact dezelfde setup.tweeek schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Ach ja soms heb je mazzel, tevens net zo leuk om als een ander een situatie heeft om zo vrij makkelijk hulp te kunnen bieden zoals je al gedaan had.
Wel bizar dat het nodig is, mss kan het in de topicstart opgenomen worden?
Het systeem draait dus nu, nog wel op 800W teruglevering en zonder extra panelen. Als ik binnenkort weer tijd heb dan even kijken of het geupgrade kan worden
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Stapje voor stapje verder ..... en je weet nou bij wie je je vragen kan stellen-tom-562 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:34:
[...]
Het is idd makkelijk als je iemand in de buurt hebt wonen met exact dezelfde setup.
Het systeem draait dus nu, nog wel op 800W teruglevering en zonder extra panelen. Als ik binnenkort weer tijd heb dan even kijken of het geupgrade kan worden
Weet iemand of in de stekkers voor vaste aansluiting gewoon soepele kabel mag, of moet ik adereindhulsjes aan mijn 4 neopreen kabels maken? In de stekker zitten van die soort wago quick release klemmetjes.
Oef gelukkig!sdk1985 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:25:
[...]
De 0% versprong later ineens naar update complete. Geduld heeft geholpen. Zit nu op x.14 ipv x.10.
Anker raad zelf gevlochten kabel aan. Ik heb er overigens gewoon massieve aders in gedrukt. Adereindhulzen zou ik dus niet doenMartijn schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:25:
Weet iemand of in de stekkers voor vaste aansluiting gewoon soepele kabel mag, of moet ik adereindhulsjes aan mijn 4 neopreen kabels maken? In de stekker zitten van die soort wago quick release klemmetjes.
Ik heb net mijn order geannuleerd wegens geen homologatie Synergrid...quizzical schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:13:
[...]
[...]
Opvolgvraag:
[...]
Antwoord:
[...]
Mijn vingers jeuken om de bestelling te annuleren en een alternatief te bestellen. Maar ik mis een goede vervanger. Degenen die ervoor kozen om het toestel illegaal al te gebruiken gaan nu best lang in deze ietwat oncomfortabele situatie zitten.
Ideaal voor mijn situatie zou zijn:
- Twee toestellen van elk 2600W (die blijven dan elke onder de 10a dat een regulier stopcontact continu kan leveren, dus dan hoef ik geen legrand green'up te plaatsen) en een relatief kleine capaciteit (elk 3-5Kwh).
- Gezamenlijk leveren deze dan 5200W waardoor ze veel beter het capaciteitstarief kunnen compenseren dan de Anker die 3500W aankan.
- In de meeste situaties is het dan mogelijk om gewoon het verbruik in het huidige kwartier te monitoren maar niet te injecteren. Pas wanneer het volledige budget voor het huidige kwartier verbruikt is, ga je 100% van het verbruik in de woning compenseren door injectie van de batterijen. Dus als je bvb het capiteitstarief wil drukken tot de minimumpiek van 2.5KW, dan heb je in dat kwartier een budget van 2.5KW*15Min*60s=2250000WattSeconden.
- Doordat de Anker 'slechts' 3500W aankan zou ik regelmatig situaties hebben dat die niet het volledige verbruik van mijn woning gedurende de rest van het kwartier kan compenseren.
- De batterij moet gehomologeerd zijn door Synergrid (Er zijn nog niet veel door synergrid gehomoloeerde batterijen die 2600W kunnen leveren).
- Een lokale en goede integratie met Home Assistant is essentieel, want de slimste batterijen kunnen hoogstens het continu verbruik van het net in het oog houden en compenseren tot een ingestelde limiet, niet het verbruik over een kwartier. Om goed om te gaan met het capaciteitstarief is in Belgie het zelf aansturen met Home Assistant de enige optie voor plug&play batterijen. Hiermee vallen veel kandidaten af.
- Aansturingen van Home Assistant naar de batterij (vermogen waarmee moet worden geladen/ontladen) moet naar RAM geschreven worden en niet naar Flash want anders verkort dit veelvuldig sturen van instructies de levensduur van het flashgeheugen van de batterij.
- Een batterij waarbij een type-A aardlekschakelaar volstaat want het is een forse meerprijs om die te vervangen door een type-B. Hiermee vallen de meeste batterijen ook af begrijp ik.
- Beschikken over een noodstroompoort die veilig kan gebruikt worden voor een wasmachine of droogkast. De enige manier voor mij om deze batterijen elk op hun eigen dedicated stroomgroep en zekering te krijgen is door die van de wasmachine en droogkast te gebruiken en deze toestellen dan op de noodstroompoorten van de batterijen te zetten.
- En dan zijn er de standaard vereisten, zoals niet te buggy (een probleem bij Venus begrijp ik), hoge RTE,...
Helaas heb ik nog geen batterij gevonden die hieraan voldoet... Zelfs de Anker Max AC niet, maar deze kwam toch het meeste in de buurt.
Heb laatste firmware, maar met Max AC en 1 uitbreidingsunit meet ik nog steeds een continue verbruik van 28 W als die niks doet?ctrl-tab schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 04:44:
Ik bedoel.wanneer je de 5% bereikt hebt. Dan blijft in elk geval de soc redelijk stabiel. Of er toch stiekum 28w via ac binnen komt weet ik niet.Herbiek616 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:25:
[...]
Heb laatste firmware, maar met Max AC en 1 uitbreidingsunit meet ik nog steeds een continue verbruik van 28 W als die niks doet?
Die upgrade gaat een boel schelen, met een stuk(je) meer opwek dat je op jaarbasis verbruikt, gaat je zelfvoorzienendheid een stuk omhoog.-tom-562 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:34:
[...]
Het is idd makkelijk als je iemand in de buurt hebt wonen met exact dezelfde setup.
[ Voor 8% gewijzigd door HandyLumberjack op 20-08-2026 22:19 ]
Aanvullend op de temperatuursensor die @ctrl-tab gevonden heeft, heb ik er nog een paar werkend voor de Max AC.Slonzo schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 09:15:
[...]
Als ik de adressen uit het document van de X1 naast de bestaande config voor de Max AC leg, dan lijken die op het eerste zicht heel sterk overeen te komen. De kans is dus groot dat alles wat mogelijk nog in de AC Max wordt vrijgegeven, zeer gelijkaardig zal zijn aan de X1.
Als ik me niet vergis, zijn er momenteel amper meer registers uit te lezen op de AC Max (iemand heeft in 1 v/d github issues een exhaustieve scan gedaan). Maar is alvast een goed aanknooppunt.
Vergeleken:Markdown:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 # X1 vs AC Max Modbus Register Comparison ## Summary | Comparison | Result | |---|---:| | AC Max configuration registers | 24 | | AC Max addresses also defined by X1 | 18 | | AC Max addresses not present in X1 | 6 | | X1 functional registers represented in AC Max | 18 | | X1 functional registers absent from AC Max | 100+ | ## 1. Every register in the AC Max configuration | AC Max address | AC Max configuration | Type | X1 equivalent | Match | Notes | |---:|---|---|---|:---:|---| | **32768** | `device_model` | STRING ×5 | — | ❌ | X1 model name is **10090**, STRING ×10 | | **10100** | `device_sn` | STRING ×12 | Model SN | ✅ | Exact address/type/count match | | **10112** | `device_sw_version` | STRING ×6 | Software Version | ✅ | Exact | | **10014** | `battery_soc` | UINT16 | SOC | ✅ | Exact | | **10002** | `pv_power` | INT32 ×2 | PV Power | ✅ | Exact | | **10004** | `third_party_pv_power` | INT32 ×2 | 3rd Party PV Power | ✅ | Exact | | **10008** | `battery_charging_power` / `battery_discharging_power` | INT32 ×2 | Battery Power | ✅ | Same register; AC Max splits sign into two HA entities | | **10010** | `load_power` | INT32 ×2 | Load Power | ✅ | Exact | | **10012** | `grid_import_power` / `grid_export_power` | INT32 ×2 | Grid Power | ✅ | Same register; sign is split | | **10208** | `ac_grid_output_power` | INT32 ×2 | Grid Active Power | ✅ | Same register | | **10018** | `pv_total_generation` | UINT32 ×2 | Total PV Generation | ✅ | Exact | | **10262** | `cumulative_charge_energy` | UINT32 ×2 | Total Battery Charge Energy | ✅ | Exact | | **10264** | `cumulative_discharge_energy` | UINT32 ×2 | Total Battery Discharge Energy | ✅ | Exact | | **10250** | `rated_energy` | UINT32 ×2 | Battery Rated Capacity | ✅ | Same register/data; different terminology | | **10001** | `battery_status` | UINT16 | Battery Status | ✅ | Exact | | **10036** | `max_charge_power` | INT32 ×2 | Rechargeable Power | ✅ | Exact | | **10038** | `max_discharge_power` | INT32 ×2 | Dischargeable Power | ✅ | Exact | | **32774** | `ems_mode_mask` | UINT16 | — | ❌ | Not documented in X1 V1.0.0 | | **60003** | `backup_soc_enable` | UINT16 | — | ❌ | Not documented in X1 V1.0.0 | | **10064** | `operating_mode` | UINT16 | Work Mode | ⚠️ | Address/type match, but option mapping differs | | **10071** | `battery_power_direction` / `battery_power_setpoint` | INT32 ×2 | Battery Charge/Discharge Control | ⚠️ | Address/type match, but AC Max abstracts the signed value differently | | **60000** | `charging_limit_soc` | UINT16 | — | ❌ | Not in X1 specification | | **60001** | `discharge_limit_soc` | UINT16 | — | ❌ | Not in X1 specification | | **60002** | `backup_reserve_soc` | UINT16 | — | ❌ | Not in X1 specification | ## 2. Exact matches | Address | X1 definition | AC Max definition | Type / width | |---:|---|---|---| | **10001** | Battery Status | `battery_status` | UINT16 / 1 | | **10002** | PV Power | `pv_power` | INT32 / 2 | | **10004** | 3rd Party PV Power | `third_party_pv_power` | INT32 / 2 | | **10008** | Battery Power | charge/discharge power | INT32 / 2 | | **10010** | Load Power | `load_power` | INT32 / 2 | | **10012** | Grid Power | import/export power | INT32 / 2 | | **10014** | SOC | `battery_soc` | UINT16 / 1 | | **10018** | Total PV Generation | `pv_total_generation` | UINT32 / 2 | | **10036** | Rechargeable Power | `max_charge_power` | INT32 / 2 | | **10038** | Dischargeable Power | `max_discharge_power` | INT32 / 2 | | **10100** | SN | `device_sn` | STRING / 12 | | **10112** | Software Version | `device_sw_version` | STRING / 6 | | **10208** | Grid Active Power | `ac_grid_output_power` | INT32 / 2 | | **10250** | Battery Rated Capacity | `rated_energy` | UINT32 / 2 | | **10262** | Total Charge Energy | `cumulative_charge_energy` | UINT32 / 2 | | **10264** | Total Discharge Energy | `cumulative_discharge_energy` | UINT32 / 2 | ## 3. Matches with semantic differences ### 10064 — Work Mode #### X1 | Address | Definition | Values | |---:|---|---| | **10064** | Work Mode | 0 Self-consumption; 1 TOU; 2 Backup only; 3 3rd-party control; 4 User-defined; 5 Socket Aggregation | #### AC Max | Value | AC Max interpretation | |---:|---| | 0 | self_consumption | | 1 | tou_mode | | 3 | third_party_control | | 4 | custom_mode | | 5 | socket_overlay_mode | | 6 | smart_mode | | 7 | dynamic_pricing | **Verdict:** address/type match, protocol semantics do not. The AC Max configuration introduces values 6 and 7 that do not exist in the X1 V1.0.0 documentation, and omits X1 value 2. ### 10071 — Battery charge/discharge control The X1 definition uses a signed INT32 value: - Positive = discharging - Negative = charging The AC Max configuration exposes the same underlying register as: - `battery_power_direction` - `battery_power_setpoint` with: - direction `0` = charge - direction `1` = discharge - setpoint = positive magnitude Example mapping: | X1-style representation | AC Max HA representation | |---|---| | `-500 W` | direction = charge, setpoint = 500 | | `+500 W` | direction = discharge, setpoint = 500 | **Verdict:** physical Modbus register matches; HA abstraction is different. ## 4. AC Max registers not present in the X1 specification | Address | AC Max purpose | Type | X1 V1.0.0 | |---:|---|---|:---:| | **32768** | Device model | STRING ×5 | ❌ | | **32774** | EMS mode capability mask | UINT16 | ❌ | | **60000** | Charging-limit SOC | UINT16 | ❌ | | **60001** | Discharge-limit SOC | UINT16 | ❌ | | **60002** | Backup-reserve SOC | UINT16 | ❌ | | **60003** | Backup-SOC enable | UINT16 | ❌ | The X1 model-name register is **10090**, STRING ×10, rather than AC Max's **32768**, STRING ×5. ## 5. X1 registers missing from the AC Max configuration ### Summary / plant information | X1 address | X1 register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10000 | Plant Status | ❌ | | 10006 | Active Power — PCS AC Side | ❌ | | 10015 | SOH | ❌ | | 10016 | Daily PV Generation | ❌ | | 10020 | Daily Battery Charge Energy | ❌ | | 10022 | Total Battery Charge Energy | ❌ | | 10024 | Daily Load Consumption Energy | ❌ | | 10026 | Total Load Consumption Energy | ❌ | | 10028 | Daily Purchased Energy | ❌ | | 10030 | Total Purchased Energy | ❌ | | 10032 | Daily Feed-in Energy | ❌ | | 10034 | Total Feed-in Energy | ❌ | | 10040 | Number of PCS | ❌ | | 10041 | Number of Available PCS | ❌ | | 10042–10049 | System Alarm 1–8 | ❌ | | 10050 | Reserved | ❌ | ### X1 control registers | X1 address | X1 definition | AC Max | |---:|---|:---:| | 10060 | System Time | ❌ | | 10062 | Time Zone | ❌ | | 10063 | DST | ❌ | | 10065 | Active Power Control — power | ❌ | | 10067 | Reactive Power Control — percentage | ❌ | | 10069 | Reactive Power Control — power | ❌ | | 10070 | Reactive Power Control — percentage | ❌ | | 10073 | Switch On/Off Control | ❌ | | 10074 | Export Power Limit Control Mode | ❌ | | 10075 | Export Power Limit Control Value | ❌ | | 10077 | Import Power Limit Control Mode | ❌ | | 10078 | Import Power Limit Control Value | ❌ | | 10080 | VPP disconnect timeout | ❌ | | 10081 | Reserved | ❌ | ### X1 PCS information | X1 address | X1 register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10090 | Model Name | ❌ | | 10118 | Hardware Version | ❌ | | 10124 | Rated Power | ❌ | | 10126 | Maximum Active Power | ❌ | | 10128 | Maximum Apparent Power | ❌ | | 10130 | Number of MPPT | ❌ | | 10131 | Strings per MPPT | ❌ | | 10132 | Output Mode | ❌ | | 10143 | Work Status | ❌ | | 10144–10155 | PCS Alarm 1–12 | ❌ | | 10156 | Internal Temperature | ❌ | ### X1 PV-string registers | Address | Register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10167 | PV1 Voltage | ❌ | | 10168 | PV1 Current | ❌ | | 10169 | PV2 Voltage | ❌ | | 10170 | PV2 Current | ❌ | | 10171 | PV3 Voltage | ❌ | | 10172 | PV3 Current | ❌ | | 10173 | PV4 Voltage | ❌ | | 10174 | PV4 Current | ❌ | | 10175 | PV5 Voltage | ❌ | | 10176 | PV5 Current | ❌ | | 10177 | PV6 Voltage | ❌ | | 10178 | PV6 Current | ❌ | | 10179 | PV7 Voltage | ❌ | | 10180 | PV7 Current | ❌ | | 10181 | PV8 Voltage | ❌ | | 10182 | PV8 Current | ❌ | | 10183–10184 | Total PV Power | ❌ | | 10185–10186 | Daily PV Generation | ❌ | | 10187–10188 | Total PV Generation | ❌ | ### X1 grid registers | Address | X1 register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10199 | Grid Voltage / Uab Voltage | ❌ | | 10200 | Ubc Voltage | ❌ | | 10201 | Uca Voltage | ❌ | | 10202 | Phase A Voltage | ❌ | | 10203 | Phase B Voltage | ❌ | | 10204 | Phase C Voltage | ❌ | | 10205 | Grid / Phase A Current | ❌ | | 10206 | Phase B Current | ❌ | | 10207 | Phase C Current | ❌ | | **10208** | **Grid Active Power** | **✅** | | 10210 | Grid Reactive Power | ❌ | | 10212 | Grid Power Factor | ❌ | | 10213 | Grid Frequency | ❌ | ### X1 backup-output registers | Address | X1 register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10224 | Backup Voltage / Uab | ❌ | | 10225 | Ubc Voltage | ❌ | | 10226 | Uca Voltage | ❌ | | 10227 | Phase A Voltage | ❌ | | 10228 | Phase B Voltage | ❌ | | 10229 | Phase C Voltage | ❌ | | 10230 | Backup / Phase A Current | ❌ | | 10231 | Phase B Current | ❌ | | 10232 | Phase C Current | ❌ | | 10233–10234 | Backup Active Power | ❌ | | 10235–10236 | Backup Reactive Power | ❌ | | 10237 | Backup Power Factor | ❌ | | 10238 | Backup Frequency | ❌ | ### X1 battery-system registers | Address | X1 register | AC Max | |---:|---|:---:| | 10249 | Number of battery packs | ❌ | | **10250** | **Rated Capacity** | **✅** | | 10252 | Battery Status | ❌ | | 10253 | Battery Voltage | ❌ | | 10254 | Battery Power | ❌ | | 10256 | Battery SOC | ❌ | | 10257 | Battery SOH | ❌ | | 10258 | Daily Charge Energy | ❌ | | 10260 | Daily Discharge Energy | ❌ | | **10262** | **Total Charge Energy** | **✅** | | **10264** | **Total Discharge Energy** | **✅** | | 10266–10273 | Battery Alarm 1–8 | ❌ | | 10274 | Reserved | ❌ | ### X1 individual battery-pack registers None of the X1 individual battery-pack registers are present in the AC Max configuration. | Pack | X1 address block | |---|---| | Pack 1 | 10284, 10294, 10306, 10312, 10318, 10320–10322, 10324–10326, 10328–10330 | | Pack 2 | 10340, 10350, 10362, 10368, 10374, 10376–10378, 10380–10382, 10384–10386 | | Pack 3 | 10396, 10406, 10418, 10424, 10430, 10432–10434, 10436–10438, 10440–10442 | | Pack 4 | 10452, 10462, 10474, 10480, 10486, 10488–10490, 10492–10494, 10496–10498 | | Pack 5 | 10508, 10518, 10530, 10536, 10542, 10544–10546, 10548–10550, 10552–10554 | | Pack 6 | 10564, 10574, 10586, 10592, 10598, 10600–10602, 10604–10606, 10608–10610 | Each pack exposes model, serial number, software/hardware versions, capacity, status, voltage, power, SOC, SOH, discharge energy and temperatures. ### X1 external-meter registers None of the X1 meter block is represented in the AC Max YAML. | Address | X1 register | |---:|---| | 10620 | Meter Model | | 10630 | Meter Type | | 10631 | Meter Status | | 10632 | Phase A Voltage | | 10633 | Phase B Voltage | | 10634 | Phase C Voltage | | 10635 | Phase A Current | | 10636 | Phase B Current | | 10637 | Phase C Current | | 10638–10639 | Phase A Active Power | | 10640–10641 | Phase B Active Power | | 10642–10643 | Phase C Active Power | | 10644–10645 | Total Active Power | | 10646–10647 | Total Reactive Power | | 10648 | Power Factor | | 10649 | Grid Frequency | | 10650–10651 | Phase A Forward Active Energy | | 10652–10653 | Phase B Forward Active Energy | | 10654–10655 | Phase C Forward Active Energy | | 10656–10657 | Total Forward Active Energy | | 10658–10659 | Phase A Reverse Active Energy | | 10660–10661 | Phase B Reverse Active Energy | | 10662–10663 | Phase C Reverse Active Energy | | 10664–10665 | Total Reverse Active Energy | ## Overall mapping | Area | X1 | AC Max YAML | |---|---|---| | Basic battery/system power | Shared extensively | Yes | | PV aggregate power | Shared | Yes | | Grid aggregate power | Shared | Yes | | Battery aggregate energy | Shared | Yes | | PCS identity | Mostly omitted | Partial | | PCS electrical measurements | Mostly omitted | Partial | | PV-string measurements | Omitted | No | | Grid electrical measurements | Mostly omitted | Partial | | Backup electrical measurements | Omitted | No | | Individual battery packs | Completely omitted | No | | External meter | Completely omitted | No | | Operating mode | Shared address, different semantics | Yes | | Battery power control | Shared address, different abstraction | Yes | | EMS capability mask | — | AC Max-specific | | SOC-limit controls | — | AC Max-specific | | Model register | 10090 | 32768 | ## Key conclusions 1. The AC Max configuration is **not an independent register map**. Its core telemetry is strongly aligned with the X1 protocol. 2. Directly shared registers include **10001, 10002, 10004, 10008, 10010, 10012, 10014, 10018, 10036, 10038, 10100, 10112, 10208, 10250, 10262 and 10264**. 3. The AC Max has additional registers at **32768, 32774 and 60000–60003** that are not present in the supplied X1 specification. 4. The X1 exposes a substantially larger set of PCS, PV-string, grid, backup, individual-battery and meter registers that the AC Max integration does not use. 5. **10064** is a particularly important compatibility issue: the address is shared, but the enumerated operating modes differ. 6. **10071** is physically the same register, but the AC Max integration abstracts its signed charge/discharge value into direction plus magnitude. 7. The X1 model-name register is **10090**, whereas AC Max uses **32768**. ## Source documents - X1 Modbus Protocol V1.0.0, 2025-08-07: https://salesforce-knowledge-download.s3.us-west-2.amazonaws.com/000029136/en_US/000029136.pdf - AC Max configuration: https://github.com/anker-charging/ha-anker-solix-official/blob/main/custom_components/anker_solix_official/config/482b2e95c3aaf78b871f463a71ba7f4fc87f9181872ac6168a90ad198fa3853a.yaml
Ik zou ook graag een switch willen voor het noodstroomstopcontact, maar die krijg ik niet werkend.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
| modbus: - name: anker_solix_max_ac_extra type: tcp host: 192.168.178.46 port: 502 sensors: - name: "Anker Solix Max AC SOH" unique_id: anker_solix_max_ac_soh address: 10015 input_type: input data_type: int16 scale: 1 precision: 1 unit_of_measurement: "%" # device_class: state_class: measurement scan_interval: 60 - name: "Anker Solix Max AC batterij temperatuur" unique_id: anker_solix_max_ac_batterij_temperatuur address: 10156 input_type: input data_type: int16 scale: 0.1 precision: 0 unit_of_measurement: "°C" device_class: temperature state_class: measurement scan_interval: 60 - name: "Anker Solix Max AC net spanning" unique_id: anker_solix_max_ac_net_spanning address: 10199 input_type: input data_type: int16 scale: 0.1 precision: 1 unit_of_measurement: V device_class: voltage state_class: measurement scan_interval: 60 - name: "Anker Solix Max AC noodstroom spanning" unique_id: anker_solix_max_ac_noodstroom_spanning address: 10224 input_type: input data_type: int16 scale: 0.1 precision: 1 unit_of_measurement: V device_class: voltage state_class: measurement scan_interval: 60 - name: "Anker Solix Max AC noodstroom vermogen" unique_id: anker_solix_max_ac_noodstroom_vermogen address: 10233 input_type: input data_type: int32 scale: 1 precision: 0 unit_of_measurement: W device_class: power state_class: measurement scan_interval: 5 binary_sensors: - name: "Anker Solix Max AC back-upreserve" # deze sensor toont enkel of de back-upreserve functie is ingeschakeld. # het ingestelde percentage gaat al via de officiele integratie. unique_id: anker_solix_max_ac_back_upreserve address: 60003 input_type: holding |
:strip_exif()/f/image/bDvNo56x7qjKPeEnhT6EoLZU.jpg?f=fotoalbum_large)