Ja gedaan, maar ik vind niet de link naar een specifieke koeling die “goed werkte” en dacht mij te herinneren dit ergens gezien te hebben in een blog van iotdomotica of groenenerds oid.digital-IMEI schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:41:
[...]
Check even het topic, er zijn meerdere gebruikers die dit reeds gedaan hebben.
Je kunt volgens de handleiding wel een RS485 aansluiten op smart meter gen2 en deze verbinden met de thuisbatterij.peterpijpelink schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:55:
[...]
klopt, geen RJ45 netwerk aansluiting op de smart meter gen2. Wifi is tegenwoordig goed te realiseren met mesh of andere technieken. DSMR is traag, maar moet zeggen met die ct klemmen en de wifi goed voor elkaar hoor je mij niet meer klagen, van 1, euro 20 naar 20ct per dagWat goed helpt is kleine antenne zo dicht mogelijk bij de accu proberen te krijgen.
Als iemand dit getest heeft ben ik heel benieuwd naar de resultaten. Als die positief zijn heb ik er weer een klusje bij_Mitchie_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:18:
[...]
Je kunt volgens de handleiding wel een RS485 aansluiten op smart meter gen2 en deze verbinden met de thuisbatterij.
[Afbeelding]
Hier BE met P1 op een DSMR5 meter die idd elke seconde een telegram uitstuurt.Cloclo100 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:47:
Iemand in België die die p1 meter (succesvol) gebruikt? Deze zou elke seconde signaal moeten doorgeven. Is dit dan zoveel anders in Nederland en gewoon bruikbaar in BE? Of hang ik er toch aan en moet ik naar die smart meter ?
Werkt gewoon goed. Een beetje lagging heb je altijd, 'smart' meter of niet.
Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar en als ik kijk op de anker website kun je een hiervoor een stekkertje kopen.Dylanf97 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:20:
[...]
Als iemand dit getest heeft ben ik heel benieuwd naar de resultaten. Als die positief zijn heb ik er weer een klusje bij
Toch een ventilator dan...Panamon schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:09:
[...]
Ik had even teruggezocht naar je post, maar wat ik hoorde was echt hard. Ik zal het volgende keer wel eens proberen te meten een decibelmeter.
Het rare is wel dat ik heb een week of 2 in gebruik had en het toen niet eerder is voorgekomen.
Overigens spreek Anker zelf in de mail naar mij toe wel over een ventilator:
In deze situatie laadt het apparaat met een hoog vermogen en moet de interne koelventilator op hoge snelheid werken om de warmteafvoer te ondersteunen. Hierdoor kan een duidelijk hoorbaar, scherper lucht-/ventilatorgeluid ontstaan.
Volgens onze analyse is het door u gemelde geluid daarom afkomstig van de interne ventilator tijdens vollast laden en betreft dit geen aanwijzing voor een hardwaredefect.
Het is in ieder geval geen normaal bedrijfsgeluid wat ik nog jaren wil horen.
Mocht een tweakert zich geroepen voelen een teardown te doen, ik wil gerust kijken naar een review
Het feit dat de warme lucht niet buiten de behuizing kan, kan die alleen maar zeer lokaal en tijdelijk koelen.
Ik heb trouwens vandaag mijn laagsteprijsgarantie van 100 euro toch mogen ontvangen. Ik heb wel toch zelf een mail moeten sturen. Dan bleek dat 'toevallig iets misgelopen was' en het nu zeker wél in orde ging komen.
Hmm, dan krijg je twee stuurmechanismen. Ik denk dat je dan meer pieken krijgt.Gilio schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:22:
Kan een smart plug helpen om de pieken van een quooker eerder zichtbaar te maken voor de batterij?
Wat ik wel met een smartplug heb gedaan is de quooker in de nacht uitzetten. Hij warmt een half uur voor de wekker op. En als de lampen in de keuken aanstaan blijft hij langer aan.
Dit drukt bij ons het verbruik tot 0,5 kwh. Per dag.
Ondanks wat Anker zegt vind ik het onwaarschijnlijk.Joindry schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:14:
[...]
Toch een ventilator dan...
Mocht een tweakert zich geroepen voelen een teardown te doen, ik wil gerust kijken naar een review
Het feit dat de warme lucht niet buiten de behuizing kan, kan die alleen maar zeer lokaal en tijdelijk koelen.
Ik heb trouwens vandaag mijn laagsteprijsgarantie van 100 euro toch mogen ontvangen. Ik heb wel toch zelf een mail moeten sturen. Dan bleek dat 'toevallig iets misgelopen was' en het nu zeker wél in orde ging komen.
Dit geluid start en stopt vrijwel direct als je je wattage van een enkele unit aanpast <1900 en >2000 watt.
Ik dacht in eerste instantie ook ventilator, zo klinkt het ook. Maar ik vaar niet blind op wat een servicesk zegt , zeker niet in deze markt.
WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW