• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
HBrand schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:33:
[...]

Nee de smart gen2 meter hoeft niet op een eigen groep. Hij mag door een bestaande groep (minimaal 6A) gevoed worden. Dat is dus voor de 3-fase variant wel een 3-fase groep natuurlijk.

Heb je in de groepenkast geen 3-fase groep zitten zal je er indd voor de smart meter 1 moeten plaatsen. En heb je de ruimte in de groepenkast niet dan zijn er kleine kastjes met din rail verkrijgbaar waar je een groep en de meter in kan plaatsen. De ct klemmen breng je dan vanaf daar naar je hoofd bedrading.
Waar heb je deze informatie vandaan?
Waarom zou je die 3-fase gen2 meter niet kunnen aansluiten op drie verschillende eindgroepen die elk op een andere fase zitten?

• De Kris
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 08:04
Kred1966 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:08:
[...]

De Landis E350 en E360 hebben inderdaad een probleem (weet niet of alle versies dit probleem hebben), in de installatie video van thuisbatterij.nl wordt dit ook gemeld, zij adviseren dan de Smart meter te gebruiken.
Ik heb een E360+1P van 2024 en die doet het prima.

dK

• berthavekes2
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSXJL5Zhxr0wGhhSWV_qBQ-S5LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJSZ9Y3h976P7mL65dMe4rE1.jpg?f=fotoalbum_large Zojuist deze mail gehad dat de batterij nu gekoppeld kan worden met de Frank app.

Ik kan het morgen pas testen, gezien ik nu de checkcode niet bij de hand heb.

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55
Ik kreeg de mail ook van Frank Energie. Weet nog niet zo goed of ik dit ga koppelen. Misschien toch liever zelf in beheer.

Verder zag ik dat Frank weer te zien is bij dynamische instellingen alleen geeft ie nog wel uur tarieven aan. Ik maak gebruik van kwartier tarieven en dat heb ik in het verleden in de Anker app wel gehad.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:53
berthavekes2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:38:
[Afbeelding] Zojuist deze mail gehad dat de batterij nu gekoppeld kan worden met de Frank app.

Ik kan het morgen pas testen, gezien ik nu de checkcode niet bij de hand heb.
He, kan je hiermee dan ook vergoeding krijgen voor het stabiliseren van het stroomnet?

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:41
Het was nog even spannend of ze ze écht zouden leveren voor deze prijs, maar mijn 3 Solarbank Max AC's voor 1780 Euro per stuk zijn binnen :D

• WimEv
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:41
@redah Waar had je ze besteld?

• monkeytree
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:53
tweeek schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:12:
[...]

In een ander topic had iemand er 1 van 12 jaar oud en dat werkte niet met de batterij (ander merk) , er zijn dus van dit type meerdere varianten.

Misschien is dit linkje handige info als het al niet ergens staat vermeld.
https://www.ankersolix.com/nl/P1MeterDetail
De mijne blijkt toch wat ouder te zijn (2016), maar staat gewoon met naam en toenaam op de compatible lijst van Anker: Landis+Gyr E350 E0035.

• redah
WimEv schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:00:
@redah Waar had je ze besteld?
Bij Anker zelf. Je kon diverse kortingscodes stapelen. Er was een klein window waarbij dit bovenop de eigen 'standaard' korting van Anker kon, en dan kwam je op deze prijs uit. En dan heb ik ook nog een mail ontvangen dat ze 100 Euro willen terugstorten omdat de prijs gedaald is in 30 dagen nadat ik besteld had... Maar als ze dat niet doen, klaag ik niet ;) .

[ Voor 23% gewijzigd door redah op 27-07-2026 15:14 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53
redah schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:10:
[...]

Bij Anker zelf. Je kon diverse kortingscodes stapelen. Er was een klein window waarbij dit bovenop de eigen 'standaard' korting van Anker kon, en dan kwam je op deze prijs uit.
Ook een mail gehad van Anker over de prijsgarantie? Samen met CBXL zet ik in op €1.476 voor de basis unit. Lang niet gek 8-)

• redah
Maurice- schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:13:
[...]

Ook een mail gehad van Anker over de prijsgarantie? Samen met CBXL zet ik in op €1.476 voor de basis unit. Lang niet gek 8-)
Yep, nét m'n bericht aangepast. Ik heb het overigens nog niet terug, maar als ik het niet krijg ga ik geen slapende honden wakker maken...

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 22:18
monkeytree schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:05:
[...]

De mijne blijkt toch wat ouder te zijn (2016), maar staat gewoon met naam en toenaam op de compatible lijst van Anker: Landis+Gyr E350 E0035.
En dan is het weer uitzoeken.
"vaak geleverd in SMR 5.0 of DSMR 4.0/4.2 uitvoering"

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• monkeytree
tweeek schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Deze is SMR 5.0. En wordt, zoals alle 2G GPRS meters, vòòr 2009 vervangen. Liander kan alleen nog niet zeggen wanneer 🤔

• tweeek
monkeytree schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Deze is SMR 5.0. En wordt, zoals alle 2G GPRS meters, vòòr 2009 vervangen. Liander kan alleen nog niet zeggen wanneer 🤔
Kucht even, 2029 :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kWh V158 / BMS216 APP V1.6.73 , A+++ , Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie zonneplan dynamisch schultenbraü

• HBrand
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 03-09 09:40
marktweakt schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:32:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan?
Waarom zou je die 3-fase gen2 meter niet kunnen aansluiten op drie verschillende eindgroepen die elk op een andere fase zitten?
Op 3 verschillende groepen elk op een andere fase mag niet en is ook echt niet veilig. Een 3-fase apparaat moet altijd in 1x kunnen afschakelen.

In een installatie filmpje van Anker zelf zie je ze de meter op een al gebruikte groep aansluiten. Mooi is dan wel dat er in text onder staat, sluit de meter op een aparte installtieautomaat aan.

Het is geen vermogensgebruiker, maar een meetinstrument, dus mijns inzien onzinnig om er een eigen groep voor te gebuiken.

Ga je de meter sws in een kastje ernaast plaatsen dan kan je het nog overwegen om het wel te doen. Want zo duur is een 3f automaat nou ook weer niet, maar ze nemen wel een hoop ruimte in beslag.

• monkeytree
Moet wel: uiterlijk 1 januari 2029 zet KPN het 2G netwerk uit en dan zijn al die GPRS slimme meters (ruim 2 miljoen op dit moment) opeens dom. Twijfelachtig of de netbeheerders die deadline halen in het huidige vervangingstempo. Afijn, de klantenservice van Liander dacht dat ik nog voor het einde van dit jaar aan de beurt ben. Maar dat lost m'n probleem voor nu niet op, natuurlijk.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 22:12
monkeytree schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:19:
[...]

Moet wel: uiterlijk 1 januari 2029 zet KPN het 2G netwerk uit en dan zijn al die GPRS slimme meters (ruim 2 miljoen op dit moment) opeens dom. Twijfelachtig of de netbeheerders die deadline halen in het huidige vervangingstempo. Afijn, de klantenservice van Liander dacht dat ik nog voor het einde van dit jaar aan de beurt ben. Maar dat lost m'n probleem voor nu niet op, natuurlijk.
Enexis kon (of wilde) geen indicatie afgeven. Zelf initiëren kost 220 euro. Mocht je toch binnen die drie maanden daarna alsnog een brief voor kosteloze vervanging krijgen, krijg je dat geld terug. Maar goed, een smart meter is dus sws sneller en goedkoper. Werkt de integratie voor home assistant werkt hier ook mee trouwens?

Anker Solix Max AC 7 kWh | 4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
HBrand schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Op 3 verschillende groepen elk op een andere fase mag niet en is ook echt niet veilig. Een 3-fase apparaat moet altijd in 1x kunnen afschakelen.
Goed punt. Dank voor deze info.
In een installatie filmpje van Anker zelf zie je ze de meter op een al gebruikte groep aansluiten. Mooi is dan wel dat er in text onder staat, sluit de meter op een aparte installtieautomaat aan.

Het is geen vermogensgebruiker, maar een meetinstrument, dus mijns inzien onzinnig om er een eigen groep voor te gebuiken.

Ga je de meter sws in een kastje ernaast plaatsen dan kan je het nog overwegen om het wel te doen. Want zo duur is een 3f automaat nou ook weer niet, maar ze nemen wel een hoop ruimte in beslag.
Ik kan 4 redenen bedenken waarom je hem wel op (een) eigen groep(en) wil aansluiten:
1) Hij meet waarschijnlijk het voltage op de fase waarop je hem aansluit en je wilt geen vervuilde meetwaarden door een spanningsval o.i.d. door andere verbruikers op die groep
2) Andere gebruikers kunnen de automaat niet uitschakelen waardoor je metingen altijd doorgaan
3) Geen/minder harmonische vervuiling door bijvoorbeeld LED-drivers, warmtepompen, voedingen etc.
4) Je kunt volstaan met een aardlekautomaat met een lager ampèrage (6A is voldoende) waardoor je beter beschermd bent mocht de meter ooit intern kortsluiting veroorzaken.

Een 3P+N B6 alamat waarop je alleen de meter aansluit lijkt mij de beste oplossing denk je niet?

• Snoekebeest
  • Laatst online: 06:57
Nou het spul draait nu een paar dagen. Alleen de software/aansturing is nog wel een dingetje. Heb nu 2 systemen draaien. De E2700 pro en de Max AC krijg ik niet werkend in 1 systeem. De volgende dingen werken ook niet of maar deels;

De combi Shelly 3EM pro + Max AC + Anker Solix V1. De combi P1 meter + E2700 pro + Solix V1.

Wat wel werkt; Shelly 3EM pro + Max AC. Hoe het nu bij mij werkt; P1 meter + Max AC (systeem 1). Shelly 3EM pro + E2700 pro en Solix V1 (systeem 2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQo2MgIU-7lAy51jeI1CV5BFw_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jipxQr9wjQvM4bIml15UWzON.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vGl4YgIwG2j_Y8foG3qIAtu64o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7qXC1WG65hhg2veZ6CIyWHW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16ZfQh1UgudZn5b7PuSIwoKlSTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eM0Zv1HWTGaeZKAAlIE2H2wb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKNBQnXYKPV_XhmbO6Jrp4F-yF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMkra9NQzvIbWI8f4LnuN27N.jpg?f=fotoalbum_tile

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Snoekebeest schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:15:
Nou het spul draait nu een paar dagen. Alleen de software/aansturing is nog wel een dingetje. Heb nu 2 systemen draaien. De E2700 pro en de Max AC krijg ik niet werkend in 1 systeem. De volgende dingen werken ook niet of maar deels;

De combi Shelly 3EM pro + Max AC + Anker Solix V1. De combi P1 meter + E2700 pro + Solix V1.

Wat wel werkt; Shelly 3EM pro + Max AC. Hoe het nu bij mij werkt; P1 meter + Max AC (systeem 1). Shelly 3EM pro + E2700 pro en Solix V1 (systeem 2)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, de nieuwe productserie werkt nog niet (goed) samen met de vorige serie. En 2 of meer producten van de nieuwe serie werken schijnbaar ook nog niet goed in parallel.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• berthavekes2
Whiskey48 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:54:
[...]

He, kan je hiermee dan ook vergoeding krijgen voor het stabiliseren van het stroomnet?
Ja, via Frank kan je handelen op de onbalansmarkt, en als je ook nog in een netcongestiegebied woont, kan je daar ook nog een kleine vergoeding voor krijgen.

• berthavekes2
Bammos schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:47:
Ik kreeg de mail ook van Frank Energie. Weet nog niet zo goed of ik dit ga koppelen. Misschien toch liever zelf in beheer.

Verder zag ik dat Frank weer te zien is bij dynamische instellingen alleen geeft ie nog wel uur tarieven aan. Ik maak gebruik van kwartier tarieven en dat heb ik in het verleden in de Anker app wel gehad.
Ik heb het nu 3 volle weken zelf aangestuurd met Home Assistant obv day-ahead prijzen, en de verdiensten daarvan bijgehouden. Komende paar weken laat ik m aansturen door Frank om te zien wat dat doet

• Tempelier1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:17
tweeek schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Ik heb hier ook een hoop gezeur mee gehad. Ik heb ook een Landis+Gyr E350 samen met p1 meter een drama. Verkeerde waardes en de batterij deed vooral niet wat hij moest doen. Van extreem ontladen naar extreem laden. Na contact met support hebben ze een smart gen2 meter voorgesteld na terug sturen van p1. Duurt allemaal wel even voordat het geregeld is..

Maar na installeren van Gen 2 meter werkt het perfect!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Mijn Max Ac staat op de modus Eigen gebruik i.v.m. P1 meter. Is dit het beeld dat daar bij hoort? Het lijkt net alsof hij stroom afneemt en dezelfde hoeveelheid direct daarna teruglevert. Met salderen lijkt dit geen probleem maar ik vraag me af of dit volgend jaar ook werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTc6-iropeichPGoDSjhBeyAa7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VA4HWne1hP93MAv5bApo1fnz.png?f=fotoalbum_large

In Honewizard ziet het er gespiegeld uit. Maar is dit ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceMeYIm6JWw6mIZb2M7rfmiM1Tc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qoiNTnSB7etePVtXL3O46MOy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door La1974 op 27-07-2026 17:48 ]

• Taro
  • Niet online
La1974 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:47:
Mijn Max Ac staat op de modus Eigen gebruik i.v.m. P1 meter. Is dit het beeld dat daar bij hoort? Het lijkt net alsof hij stroom afneemt en dezelfde hoeveelheid direct daarna teruglevert. Met salderen lijkt dit geen probleem maar ik vraag me af of dit volgend jaar ook werkt.

[Afbeelding]

In Honewizard ziet het er gespiegeld uit. Maar is dit ook zo?

[Afbeelding]
Heb je een DSMR 4 of 5 slimme meter? Dit lijkt op een oudere DSMR 4 meter die een 10 seconden interval heeft en dus stuurt de accu te laat bij, waardoor die gaat pingpongen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:53

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Taro schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Heb je een DSMR 4 of 5 slimme meter? Dit lijkt op een oudere DSMR 4 meter die een 10 seconden interval heeft en dus stuurt de accu te laat bij, waardoor die gaat pingpongen.
dat zie ik ook (4.2), en in Home assistant kreeg ik ook foutmeldingen op die 10sec. Van de week vervang ik de P1 met de smart meter gen2. Vervanging van deze meter kan nog jaren duren.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant]. Anker Solix Max AC 42 kWh.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Taro schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Versie 5. Ik denk de veel genoemde E350Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arARNLL9WUdwlwXSkLcR6JPyadU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/miMfRyanlSi7jPt61gEziViS.jpg?f=user_large

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:01
Beste tweakers wie kan mij uit de brand helpen sinds een week hebben wij de solix mac ac die op zich heel goed werkt. Maar er is 1 probleem en dat is de P1 meter van de anker solix.

deze verliest tekens zijn verbinding.

al de gebruikelijke dingen die de ai van anker opstuurt hebben wij al gedaan. als we de meter loskoppelen dan 30 seconde er opnieuw in doen werkt het prima. Maar binnen 2 minuten begint hij weer blauw te knipperen. toen hebben wij een eigen 2,4 netwerk apart aangemaakt maar ook zonder resultaat. we zijn al een week aan het klooien hier mee en krijgen hem niet werkend. Wie heeft de gouden tip ?

Reset verwijderen opnieuw installeren laatste firmware staat er op.

• hzabel
  • Laatst online: 16-09 22:36
Volgens werkt het interne telwerk van dit type e350-meter inderdaad conform SRM 5.0, dus elke seconde een meting. De P1-poort werkt helaas nog met SRM 4.0/4.2 hardware, en stuurt een nieuwe waarde om de 10 seconden naar de P1 meter. Als ik een waterkoker aanzet duurt het gemiddeld 15 seconden voordat de batterij dit registreert. De P1 van Anker veroorzaakt volgens mij ook nog 3 seconden vertraging.

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:50

timhtc

Home Energy Management

Whiskey48 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:54:
[...]

Ja dat kan. Op twee manieren zelfs. Balanceren op de landelijke balansmarkt van TenneT, en als je in Gelderland, Utrecht, of delen van Flevoland of Noord Brabant woont dan ook om netcongestie te voorkomen.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

• KoningPaulus
Tempelier1 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Ik heb hier ook een hoop gezeur mee gehad. Ik heb ook een Landis+Gyr E350 samen met p1 meter een drama. Verkeerde waardes en de batterij deed vooral niet wat hij moest doen. Van extreem ontladen naar extreem laden. Na contact met support hebben ze een smart gen2 meter voorgesteld na terug sturen van p1. Duurt allemaal wel even voordat het geregeld is..

Maar na installeren van Gen 2 meter werkt het perfect!
Hoeveel tijd ging hier overheen? Stuurden ze eerst de smart gen meter of wilden ze perse eerst de P1 daar hebben?

En heb je een 1 of 3 fase gekregen? (Of kon je kiezen?)

• hiljolodewijk
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
HBrand schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Ik heb de Smart Meter (SM) nog niet, maar mijn ervaring met dit soort devices is dat ze hun voeding van 1 fase halen (het zijn immers geen 3 fase/400 volt apparaten), en de overige 2 fasen alleen worden gebruikt om de spanning te meten. Zou je dus de groep die op L1 is aangesloten uitzetten, dan gaat de Smart meter uit. Dus daar zit geen risico m.i.

Een aparte groep is natuurlijk onzin voor een SM wat een paar watt gebruikt (en zonde van de kosten). Wanneer mogelijk gewoon bij een bestaande groep op drukken, evt middels een verdeelblokje als je groep geen dubbele fase aansluiting heeft.
RebornVampie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:31:
[...]

Ik probeer het te begrijpen omdat sommige post me wat in de war brengen 😅. Ik heb een shelly em50 die 1 groep meet en die staat op dezelfde fase als de airco’s. Aangezien hij stroom (stroming) en kracht (amperage) op die groep wilt meten moeten de metingen ook daarvan uit komen.

Maar bij een 3 fase apparaat moet je dan toch ook 3 fases meten? De smart meter gen 2 is in mijn geval 3 fases. De voeding die de meter krijgt moet correleren met de fases die hij meet, toch? Dus ct klem 1 is l1 etc. Daaruit berekent hij vermogen en of je afneemt of teruglevert.

De batterij staat maar op 1 fase en daarom kan je hem niet als off grid gebruiken op een 3 fase woning (maar in de toekomst wel op 1 fase). De stekker van de AC max heeft ook enkel fase, nul en aarde. Geen perilex aansluiting. Dus in zoverre staan de smart meter en de batterij los van elkaar.
Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt, de batterij en SM staan los van elkaar, maar de SM meet natuurlijk wel de voltages en het verbruik (wattage). Dus de metingen moeten ook van die groep komen. De SM geeft volgens mij op de CT klem al aan welke om L1, L2 en L3 moet om de juiste waarde te kunnen berekenen. Omdat je kWh meter intern saldeert, kan je batterij op L1 leveren, en verbruik op L2 en L3 plaatsvinden zodat je toch nul-op-de-meter houdt.

www.h-elektro.nl - installateur van thuisbatterijen en laadpalen in de regio Zwolle, Hattem, Heerde

• Mainshooter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-09 11:00
Ik wil mijn Anker Solix Solarbank 3 E2700 Pro koppelen aan Frank Energie. Ik kan alleen niet de Checkcode vinden. Weet iemand waar deze moet staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Mainshooter op 27-07-2026 20:16 ]

• berthavekes2
Mainshooter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:03:
Ik wil mijn Anker Solix Solarbank 3 E2700 Pro koppelen aan Frank Energie. Ik kan alleen niet de Checkcode vinden. Weet iemand waar deze moet staan?
Die zou bij het serienummer op een sticker moeten staan volgens Frank. Ik ben nu niet bij de accu om het na kijken. In de app heb ik nergens de checkcode kunnen vinden.

• Tempelier1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:17
KoningPaulus schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Hoeveel tijd ging hier overheen? Stuurden ze eerst de smart gen meter of wilden ze perse eerst de P1 daar hebben?

En heb je een 1 of 3 fase gekregen? (Of kon je kiezen?)
Ongeveer twee weken.. ze sturen pas een smart als je de p1 eerst retour stuurt (je krijgt van hun een retour label) je kunt aangeven wat je nodig hebt. Fase 1 of 3. Je moet ff geduld hebben.

• Mainshooter
berthavekes2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:46:
[...]

Die zou bij het serienummer op een sticker moeten staan volgens Frank. Ik ben nu niet bij de accu om het na kijken. In de app heb ik nergens de checkcode kunnen vinden.
Ik heb net de batterij opgetild maar er staat niks onder bij mij

• marcovandeveen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 20:52
Mainshooter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:03:
Bij mij staan het serienummer én de checkcode in de Anker-app onder: Instellingen (van het huis) > Virtuele Energiecentrale. (Anker Solix Max AC)

[ Voor 3% gewijzigd door marcovandeveen op 27-07-2026 22:26 ]

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:34
HBrand schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:33:
[...]

Nee de smart gen2 meter hoeft niet op een eigen groep. Hij mag door een bestaande groep (minimaal 6A) gevoed worden. Dat is dus voor de 3-fase variant wel een 3-fase groep natuurlijk.

Heb je in de groepenkast geen 3-fase groep zitten zal je er indd voor de smart meter 1 moeten plaatsen. En heb je de ruimte in de groepenkast niet dan zijn er kleine kastjes met din rail verkrijgbaar waar je een groep en de meter in kan plaatsen. De ct klemmen breng je dan vanaf daar naar je hoofd bedrading.

De batterij zelf dient aangesloten te worden op een 1-fase B16 30mA aardlekautomaat, maar het is waarschijnlijk verstandiger vanwege de continu belasting en warmteontwikkeling om een B20 30mA aardlekautomaat te nemen.
Wat is de reden dat de batterij achter een eigen aardlekautomaat moet. Zou een eigen installatie automaat (16A of 20A) achter een bestaande aardlek (30mA) niet afdoende zijn? Of is de lekstroom van de batterij zo hoog?

• HBrand
bitjeverkeerd schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:01:
[...]

Wat is de reden dat de batterij achter een eigen aardlekautomaat moet. Zou een eigen installatie automaat (16A of 20A) achter een bestaande aardlek (30mA) niet afdoende zijn? Of is de lekstroom van de batterij zo hoog?
De belangrijkste reden is eigenlijk dat een batterij veel vermogen kan vragen en geven, waardoor je als deze samen met andere groepen achter een aardlekschakelaar zit al snel de maximale waarde van de aardlekschakelaar zal overschrijden (meestal 40A).

Maar volgens mij schrijft de norm hier ook wat over. Dat zware vermogenselectronica en energiesystemen op een eigen beveiliging moeten aangesloten worden.

Zoals eigenlijk ook vrijwel altijd apparaten aangesloten worden zoals de pv omvormer, laadpaal, warmtepomp e.d.

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:13
HBrand schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 00:00:
[...]

De belangrijkste reden is eigenlijk dat een batterij veel vermogen kan vragen en geven, waardoor je als deze samen met andere groepen achter een aardlekschakelaar zit al snel de maximale waarde van de aardlekschakelaar zal overschrijden (meestal 40A).

Maar volgens mij schrijft de norm hier ook wat over. Dat zware vermogenselectronica en energiesystemen op een eigen beveiliging moeten aangesloten worden.

Zoals eigenlijk ook vrijwel altijd apparaten aangesloten worden zoals de pv omvormer, laadpaal, warmtepomp e.d.
In principe mogen ze gewoon achter een bestaande aardlekschakelaar zitten. Uiteraard moet je wel de gebruikelijke eisen in acht nemen.
Vaak wordt voor een alamat gekozen omwille van de maximale stroom zoals hierboven al aangegeven of om minder afhankelijk te worden van andere apparaten die een aardlekfout kunnen veroorzaken en dan de accu ook uitschakelen.
Zware apparaten (boven 2kW) horen inderdaad op een eigen beveiliging, maar dat hoeft niet ook een eigen aardlekbeveiliging te zijn. Een aparte eindgroep is voldoende.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 17,6 kWp PV, WW-warmtepomp, gasloos sinds 2023, 32 kWh / 17 kW thuisaccu

• redah
Binnenkort komt de elektricien mijn 3 Solarbank Max AC's op de meterkast aansluiten. Eén per fase. Mijn apparatuur is relatief goed verdeeld over groepen/fasen, dus op het vervangen van enkele 40A naar 63A onderdelen na maak ik me weinig zorgen over de belastbaarheid (van PV, EV-lader, etc).

De aansturing zal voornamelijk via HA plaats vinden, maar ik heb graag een fallback. Het plan is nu om, totdat Anker updates uitrolt om de batterijen in één systeem te integreren, elke batterij een eigen Shelly/Smart Meter te geven. Ofwel:
  • Batterij 1 + Smart Meter 1 op fase 1
  • Batterij 2 + Smart Meter 2 op fase 2
  • Batterij 3 + Smart Meter 3 op fase 3
Als ik daarvoor 3 'systemen' aan moet maken, dan is dat maar zo. De gedacht is dat alles dan ook werkt zonder Home Assistant, en dat 2 batterijen kunnen laden terwijl de derde batterij bijvoorbeeld ontlaadt naar de warmtepomp, omdat ze elkaar niet 'zien' en vanwege de verdeling over de fasen elkaar ook niet in de weg zitten.

De elektricien had het enkel over de neutrale draad, en potentiële onbalans die zou kunnen ontstaan.

Maken we ergens een denkfout?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06

Barca

In Search Of Sunrise

monkeytree schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Ik had Liander een mail gestuurd vorig jaar. Gaf aan dat ik een nieuwe slimme meter wilde met wat uitleg. Ik werd door ze gebeld dat vond ik heel netjes en ze vroegen nogmaals naar alle redenen waarom. De vorige meter gaf per 10 seconden waarden door (aan bijvoorbeeld Homewizard) en daardoor had ik geen 100 procent real-time inzicht en zou een thuisaccu op P1 data steeds achter de feiten aan lopen. Ik was enorm goed door ze geholpen, ze waren enorm aardig en de communicatie was perfect en nog geen twee maanden later kwamen ze langs voor een nieuwe slimme meter. Mijn meter was geeneens een 2G meter zeiden ze, maar wel een Landys Gyr E350 en was al SMR5.0.

Is vervangen door een KAIFA MA304 SMR 5.5.

Mijn punt: stuur ze een mail met wat uitleg. Ze zijn best behulpzaam. Als jij met goede motivatie komt kunnen ze echt wel wat voor je betekenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Barca op 28-07-2026 09:00 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:26
redah schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:24:
Binnenkort komt de elektricien mijn 3 Solarbank Max AC's op de meterkast aansluiten. Eén per fase. Mijn apparatuur is relatief goed verdeeld over groepen/fasen, dus op het vervangen van enkele 40A naar 63A onderdelen na maak ik me weinig zorgen over de belastbaarheid (van PV, EV-lader, etc).

De aansturing zal voornamelijk via HA plaats vinden, maar ik heb graag een fallback. Het plan is nu om, totdat Anker updates uitrolt om de batterijen in één systeem te integreren, elke batterij een eigen Shelly/Smart Meter te geven. Ofwel:
Als ik daarvoor 3 'systemen' aan moet maken, dan is dat maar zo. De gedacht is dat alles dan ook werkt zonder Home Assistant, en dat 2 batterijen kunnen laden terwijl de derde batterij bijvoorbeeld ontlaadt naar de warmtepomp, omdat ze elkaar niet 'zien' en vanwege de verdeling over de fasen elkaar ook niet in de weg zitten.

De elektricien had het enkel over de neutrale draad, en potentiële onbalans die zou kunnen ontstaan.

Ik ben zeker geen elektriciën, klinkt als een mooie en grote setup.

Enige vraag die bij mij opkomt, wat als je meer op 1 fase gebruikt dan de AC op die fase kan leveren? Haken de andere 2 AC’s dan in? Of wordt dat van het net gepakt? Is wellicht een edge case.

• redah
digital-IMEI schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:37:
Enige vraag die bij mij opkomt, wat als je meer op 1 fase gebruikt dan de AC op die fase kan leveren? Haken de andere 2 AC’s dan in? Of wordt dat van het net gepakt? Is wellicht een edge case.
Nee, de andere 2 AC's zouden dan -technisch, fysiek- niet kunnen inhaken omdat de fasen gescheiden zijn. Voor zover ik het goed begrijp kan ik wel gebruik maken van het intern salderen van de slimme meter. Dus op het moment dat fase 1 stroom van het net gebruikt, zou ik op fase 2 of 3 kunnen ontladen, waardoor de slimme meter dit met elkaar verrekent. Maar dat gaat alleen via HA, zo slim is de Anker app straks in Q4 ook niet als ik Anker support mag geloven:
Normaal gesproken zal het systeem de meerdere apparaten relatief gelijkmatig ontladen volgens een algemene strategie. Voordat de functie officieel wordt gelanceerd, kunnen de bijbehorende details echter nog verder worden geoptimaliseerd. Daarom kunnen we op dit moment geen volledig zekere toezegging doen en vragen we om uw begrip.
Maar daar kan dus ook het probleem van onbalans en dus gedoe in de neutrale draad ontstaan, volgens de elektricien, omdat de 3 fasen normaal gesproken uitgaan van importeren of exporteren, niet allebei tegelijk.

Dat zou ik hier dus even in de groep willen gooien :).

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:26
redah schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Maar daar kan dus ook het probleem van onbalans en dus gedoe in de neutrale draad ontstaan, volgens de elektricien, omdat de 3 fasen normaal gesproken uitgaan van importeren of exporteren, niet allebei tegelijk.
De elektricien heeft ten dele gelijk. Gelukkig ben je niet de enige die aangesloten is op de elektriciteitscentrale, onbalans wordt door een natuurlijke verdeling in de straat/wijk vereffend. Ook 'doordraaien' per aansluitadres van de fasen verhusseld verbruik. Als iedereen (met best wel wat moeite) eenzelfde fase(on)belasting zou verooorzaken, ja dan, theoretisch te behalen resultaten ...

• monkeytree
Barca schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:50:
[...]

Ik had Liander een mail gestuurd vorig jaar. Gaf aan dat ik een nieuwe slimme meter wilde met wat uitleg. Ik werd door ze gebeld dat vond ik heel netjes en ze vroegen nogmaals naar alle redenen waarom. De vorige meter gaf per 10 seconden waarden door (aan bijvoorbeeld Homewizard) en daardoor had ik geen 100 procent real-time inzicht en zou een thuisaccu op P1 data steeds achter de feiten aan lopen. Ik was enorm goed door ze geholpen, ze waren enorm aardig en de communicatie was perfect en nog geen twee maanden later kwamen ze langs voor een nieuwe slimme meter. Mijn meter was geeneens een 2G meter zeiden ze, maar wel een Landys Gyr E350 en was al SMR5.0.

Is vervangen door een KAIFA MA304 SMR 5.5.

Mijn punt: stuur ze een mail met wat uitleg. Ze zijn best behulpzaam. Als jij met goede motivatie komt kunnen ze echt wel wat voor je betekenen.
Bij mij was de Liander dame aan de telefoon bijzonder vriendelijk, maar ook onvermurwbaar. De nieuwe meters worden in bijna militaire organisatie uitgerold, geen tijd voor uitzonderingen. Tenzij je dokt, natuurlijk. Moest jij nog iets betalen?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06

Barca

In Search Of Sunrise

monkeytree schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:22:
[...]

Bij mij was de Liander dame aan de telefoon bijzonder vriendelijk, maar ook onvermurwbaar. De nieuwe meters worden in bijna militaire organisatie uitgerold, geen tijd voor uitzonderingen. Tenzij je dokt, natuurlijk. Moest jij nog iets betalen?
Nee was gratis. Maar ik belde ze niet, ik had ze gemaild. En toen belden ze mij. Ik kreeg iemand aan de telefoon met veel begrip, het was geen enkel probleem.

• digital-IMEI
tweazer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:17:
[...]

De elektricien heeft ten dele gelijk. Gelukkig ben je niet de enige die aangesloten is op de elektriciteitscentrale, onbalans wordt door een natuurlijke verdeling in de straat/wijk vereffend. Ook 'doordraaien' per aansluitadres van de fasen verhusseld verbruik. Als iedereen (met best wel wat moeite) eenzelfde fase(on)belasting zou verooorzaken, ja dan, theoretisch te behalen resultaten ...
Klopt het dat het Powerdock vergelijkbaar werkt wanneer dit 3 fase is aangesloten?

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:34
HBrand schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 00:00:
[...]

Klinkt logisch. Alleen als je het echt goed wil doen moet je de bestaande aardlekschakelaar sowieso verzwaren ook als de thuisbatterij achter een eigen aardlekautomaat zit. Via het net (25A), de zonnepanalen (16A) en de thuisaccu (16A) kan er immers ook 57A door deze aardlek gestuurd worden als je kinderen tijdens een feestje 3 frituurpannen, de airco en de oven aanzetten :)

• tweazer
digital-IMEI schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:32:
[...]
Klopt het dat het Powerdock vergelijkbaar werkt wanneer dit 3 fase is aangesloten?
Ja, dwz elektrotechnisch is dat eigenlijk een vrij dom ding, 4 schuko's worden op 3 fase aangesloten, 1 fase dubbel aangesloten. Ik vraag mij nog steeds af wat de technische specs zijn, wat gebeurt bij het aansluiten van (mix van?) een solarbank 4 of max aangesloten, beperkt tot 4x1200W ? Dan is 4 keer een 2ac met bp5000 accu's goedkoper ....

• tweazer
monkeytree schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:22:
[...]onvermurwbaar. ... geen tijd voor uitzonderingen.
Een meter die slecht verbruiksdata verstuurd wordt eerder vervangen, aluminiumfolie ?

• redah
Thanks voor je reactie! Ik kan me het niet meer 100% heugen allemaal, maar volgens mij zei hij dat er -theoretisch- een te hoge spanning op de nulgeleider kon komen te staan: het resultaat van import + export, vanwege fase draaiingen en weet ik niet wat allemaal.

De enige veilige optie zou zijn om ontladen naar het net te verbieden: puur eigen gebruik, waardoor er dus wat verlies zal optreden wanneer 1 fase zwaar wordt belast en de batterij op die fase het niet in zijn eentje aan kan.

• redah
tweazer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:35:
Ja, dwz elektrotechnisch is dat eigenlijk een vrij dom ding, 4 schuko's worden op 3 fase aangesloten, 1 fase dubbel aangesloten. Ik vraag mij nog steeds af wat de technische specs zijn, wat gebeurt bij het aansluiten van (mix van?) een solarbank 4 of max aangesloten, beperkt tot 4x1200W ? Dan is 4 keer een 2ac met bp5000 accu's goedkoper ....
In de reactie van Anker support op mijn vraag over het samenvoegen van 3 AC's in de app of powerwall kreeg ik als reactie dat het systeem tot 11kW terug kan leveren. Maar dat exacte specificaties nog kunnen wijzigen ;).

• harrak1974
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 16-09 18:44
Ik heb zelf ook een Kaifa smr5 slimme meter die perfect werkt met de anker p1 meter. Heb 2 Anker solarbanks max AC in de garage staan die ik nu via HA stuur(omnibattery). Tot nu toe draait alles goed. Anker heeft nog geen ondersteuning voor 2 solarbanks die parallel draaien, wordt verholpen met de update die in Q4 komt hoor ik.

• Whiskey48
Shit, ik kom er net achter dat de Anker 4 pro niet in een cluster zal/kan werken met een Anker AC.Max.

Balen, had de 4 pro besteld, zal die maar annuleren en enkel 2 of later 3 Max AC accus te halen. Dan maar de zonnepanelen op de Enphase houden. Dan kunnen ze later gewoon werken als 1 systeem (en als 1 systeem aanmelden bij Frank Energie)

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08
fplin schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:56:
Beste tweakers wie kan mij uit de brand helpen sinds een week hebben wij de solix mac ac die op zich heel goed werkt. Maar er is 1 probleem en dat is de P1 meter van de anker solix.

deze verliest tekens zijn verbinding.

al de gebruikelijke dingen die de ai van anker opstuurt hebben wij al gedaan. als we de meter loskoppelen dan 30 seconde er opnieuw in doen werkt het prima. Maar binnen 2 minuten begint hij weer blauw te knipperen. toen hebben wij een eigen 2,4 netwerk apart aangemaakt maar ook zonder resultaat. we zijn al een week aan het klooien hier mee en krijgen hem niet werkend. Wie heeft de gouden tip ?

Reset verwijderen opnieuw installeren laatste firmware staat er op.
De antenne al op meerdere posities neergezet?
Desnoods een tijdelijk een repeater in de meterkast hangen om te kijken of dat helpt.
Ik heb daar ook een Hue bridge hangen en die kunnen dus het wifisignaal verstoren!
Zigbee dongles kunnen dat ook. Dus hoe sterk is je signaal?

Ik heb zelf omdat de wifi in de meterkast beroerd was een nieuw Fritz Accesspoint 1200AX aangeschaft en die op de plek van de oude 1200 neergehangen en de oude 1200 in de meterkast verplaatst, gewoon bedraad aangesloten met zowel 2.4 als 5 Ghz.
Perfecte Wifi nu daar en geen enkele keer een probleem met de p1 meters, zowel die van anker als die van homewizard.

Arriving Somewhere but not here....

• digital-IMEI
tweazer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:35:
[...]

Eigenlijk vraag je je dan af waarom Anker ervoor kiest om systemen te beperken tot 3 apparaten. Technisch verandert er dus niets wanneer je 3 Solarbanks aansluit op een Powerdock of direct op hun eigen groep (wel ieder een andere fase)

• tweazer
digital-IMEI schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:56:
[...]Eigenlijk vraag je je dan af waarom Anker ervoor kiest om systemen te beperken tot 3 apparaten. Technisch verandert er dus niets wanneer je 3 Solarbanks aansluit op een Powerdock of direct op hun eigen groep (wel ieder een andere fase)
Ik vermoed dat het design 'te direkt' is, niet "samenwerkend", net iets te eenvoudig ten gunste van degelijkheid. Als je bijvoorbeeld de pila mesh home battery (site) bekijkt zie je IMHO "the next gen" van aansturing en samenwerken. Anker zou het design hiernaar kunnen omprogrammeren (mits de hardware genoeg cpu/ram heeft op de esp chips). De power dock maakt ook dat regulering van > 800W input van toepassing is op de power dock, niet wat je er op aansluit, kortom makkelijker te testen en conformeren aan de regulering.

[ Voor 10% gewijzigd door tweazer op 28-07-2026 13:12 ]

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:02
tweazer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:09:
[...]

Ik vermoed dat het design 'te direkt' is, niet "samenwerkend", net iets te eenvoudig ten gunste van degelijkheid. Als je bijvoorbeeld de pila mesh home battery (site) bekijkt zie je IMHO "the next gen" van aansturing en samenwerken. Anker zou het design hiernaar kunnen omprogrammeren (mits de hardware genoeg cpu/ram heeft op de esp chips). De power dock maakt ook dat regulering van > 800W input van toepassing is op de power dock, niet wat je er op aansluit, kortom makkelijker te testen en conformeren aan de regulering.
936,87 euro/kWh als prijs moet wel zeer next gen zijn....

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 16:32
In de documetatie van de Power Dock wordt gesproken over een Solarbank 3 e2700 Pro of eventueel later een Solarbank 2. Is de Power Dock ook te gebruiken met een Solar MAX AC?

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:55
bartws schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:00:
In de documetatie van de Power Dock wordt gesproken over een Solarbank 3 e2700 Pro of eventueel later een Solarbank 2. Is de Power Dock ook te gebruiken met een Solar MAX AC?
Zover ik weet is dit niet mogelijk.

[ Voor 80% gewijzigd door Bammos op 28-07-2026 14:41 ]

• fplin
  • Laatst online: 07:01
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:54:
[...]

De antenne al op meerdere posities neergezet?
Desnoods een tijdelijk een repeater in de meterkast hangen om te kijken of dat helpt.
Ik heb daar ook een Hue bridge hangen en die kunnen dus het wifisignaal verstoren!
Zigbee dongles kunnen dat ook. Dus hoe sterk is je signaal?

Ik heb zelf omdat de wifi in de meterkast beroerd was een nieuw Fritz Accesspoint 1200AX aangeschaft en die op de plek van de oude 1200 neergehangen en de oude 1200 in de meterkast verplaatst, gewoon bedraad aangesloten met zowel 2.4 als 5 Ghz.
Perfecte Wifi nu daar en geen enkele keer een probleem met de p1 meters, zowel die van anker als die van homewizard.
Ja de antenne al op verschillende plaatsen neergezet. maar het wifi signaal is uitstekend hier in de meterkast. het varieert tussen de -35 en -45 dus dat lijkt mij niet het probleem. er hangt ook een unifi wifi in de meterkast. geen zigbee dongels geen bridge. maar probleem blijft. ook van anker zelf geen respons meer. op de anker app bij de P1 meter geeft het wifi teken ook 5 streepjes aan. op de batterij ook 5 wifi streepjes

[ Voor 5% gewijzigd door fplin op 28-07-2026 15:10 ]

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sigio schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 12:44:
Vorige maand de Max AC besteld (voor een leuke pre-order korting)... nog even geduld tot die binnen is:

Dit zijn de verwachte verzenddata:
- Bestellingen van 26 mei t/m 2 juni worden uiterlijk 19 juli verzonden.
- Bestellingen van 3 t/m 27 juni worden tussen 20 en 26 juli verzonden.
- Bestellingen van 28 juni t/m 14 juli worden tussen 27 en 30 juli verzonden.
- Bestellingen vanaf 15 juli worden naar verwachting vanaf 31 juli verzonden.
Ondertussen is alleen de 'connector-kit' binnen hier, en heb ik nog geen zicht op de accupacks. De voet is nog niet eens verstuurd, ze nemen er de tijd voor, da's duidelijk.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08
fplin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Ja de antenne al op verschillende plaatsen neergezet. maar het wifi signaal is uitstekend hier in de meterkast. het varieert tussen de -35 en -45 dus dat lijkt mij niet het probleem. er hangt ook een unifi wifi in de meterkast. geen zigbee dongels geen bridge. maar probleem blijft. ook van anker zelf geen respons meer. op de anker app bij de P1 meter geeft het wifi teken ook 5 streepjes aan. op de batterij ook 5 wifi streepjes
Tja, dan wordt het lastig. Mss toch een maandagmorgen model dan.
Ik zou aan Anker vragen of dat ze die willen omruilen want veel opties zijn er nu niet meer.
Suc6 ermee....

Arriving Somewhere but not here....

• Panamon
  • Laatst online: 23-08 19:44
Gisteren kreeg ik een sms bericht dat ze woensdag 29 juli de batterij komen bezorgen, maar vanmorgen om 09:00 uur stond de chauffeur al voor de deur. Tot aan de drempel geleverd en geen mm verder helaas.

Ik had ook de track and trace code vanuit Canada Post, deze code heeft nooit gewerkt.

Batterij staat nu op zolder, wat trouwens best een rotklus is, de batterij 2 trappen opsjouwen. Geen aanrader haha.

Ik ga hem nu tijdelijk op een bestaande groep plaatsen met max 800 watt ontladen en max 2000 watt laden.

Overigens heb ik de grootste moeite om een elektricien te vinden die voor mij de unit wil aansluiten op een aparte groep. Ik heb er uiteindelijk 8 gemaild waarvan er maar 2 hebben gereageerd. Eentje had geen tijd en de andere offerte bleek uiteindelijk niet te kloppen waardoor ik geen goed gevoel bij de kennis van dat bedrijf heb.

Mochten jullie nog iemand kennen in de buurt van Den Bosch die dit voor me zou kunnen doen, dan hoor ik het graag!

• Pro-star
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:09
sigio schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:33:
[...]

Ondertussen is alleen de 'connector-kit' binnen hier, en heb ik nog geen zicht op de accupacks. De voet is nog niet eens verstuurd, ze nemen er de tijd voor, da's duidelijk.
Helaas herkenbaar... Maandag kwam de connector, P1 en Wieland Socket binnen. Helaas zonder opbouwdoos. daar kan ik een thuisstudie voor gaan doen om de juiste te halen. Helaas is hij ook geleverd zonder de kabel tussen the MAX AC en Wieland socket.. beetje gek dat je die dan ook wilt hebben.. en ook niet direct als accessoire kan bestellen. Gister een SMS gehad van Transport bedrijf Visser dat ze Woensdag de accu komen leveren. Vandaag stonden ze al voor de deur. Gelukkig was ik thuis. De voet mis ik ook nog. Geen idee wanneer die zou moeten komen.

• Taro
  • Niet online

Als je ze op een 4P 3-fase automaat gaat aansluiten en de fases in omgekeerde richting gaat belasten dan kan je wel een probleem krijgen.

Een potentieel risico is dat je ze alle 3 op nul op de meter zet en omdat ze niet parallel werken, maar als 3x1 kunnen ze elkaar gaan tegenwerken. De ene gaat dan 3500 Watt laden, de andere 2 bijv. -1750 Watt ontladen, of +3500, 0 en -3500 Watt en dan kan je last krijgen van de nul.... Daarom zou ik ze persoonlijk alle 3 via Home Assistant aansturen en de load netjes laten verdelen. Of ze alle 3 via de Anker SOLIX app aansturen, maar wel alleen op basis van bijv. dynamische tarieven zodat ze altijd tegelijkertijd dezelfde belasting hebben.

Recent zelf ervaren met een 4P, heb zelfs nog hogere temperaturen van 86 graden gemeten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIsIUjNCnwcpHW2nm_qXHhhzpUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yhm3NATaFtKOwM0TVb1OIoHJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online
[...]

Op straat-/wijkniveau is dat zeker waar. Maar het kan in je eigen huis ook een probleem vormen door verschuiven van de nul als je een 3-fase automaat ongelijk belast.

• Taro
  • Niet online
Whiskey48 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:44:
Shit, ik kom er net achter dat de Anker 4 pro niet in een cluster zal/kan werken met een Anker AC.Max.

Balen, had de 4 pro besteld, zal die maar annuleren en enkel 2 of later 3 Max AC accus te halen. Dan maar de zonnepanelen op de Enphase houden. Dan kunnen ze later gewoon werken als 1 systeem (en als 1 systeem aanmelden bij Frank Energie)
Klopt, dat werkt op dit moment nog niet parallel en niet binnen 1 virtueel huishouden. In Q4 zou het parallel moeten werken van 3x hetzelfde type mogelijk moeten zijn en hopelijk ook het toevoegen van verschillende types binnen 1 huishouden. Maar als dat belangrijk voor je is zou ik het voor de zekerheid eerst even afwachten. En je kunt ze nu al wel goed via Home Assistant aansturen. Heb hier een tijdje een SB4 5000 en Max AC tegelijkertijd via Home Assistant aangestuurd en dat werkte prima.

• Whiskey48
Taro schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:36:
[...]

Klopt, dat werkt op dit moment nog niet parallel en niet binnen 1 virtueel huishouden. In Q4 zou het parallel moeten werken van 3x hetzelfde type mogelijk moeten zijn en hopelijk ook het toevoegen van verschillende types binnen 1 huishouden. Maar als dat belangrijk voor je is zou ik het voor de zekerheid eerst even afwachten. En je kunt ze nu al wel goed via Home Assistant aansturen. Heb hier een tijdje een SB4 5000 en Max AC tegelijkertijd via Home Assistant aangestuurd en dat werkte prima.
Ik kreeg van Anker technische klantenservice door dat enkel deze mogelijk zouden worden, maar dat ik wel de Anker 4 pro als derden accu kon gebruiken. ... Tja, misschien toch gewoon een idee om het zo te doen idd

• hiljolodewijk
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
bitjeverkeerd schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:33:
[...]

Klinkt logisch. Alleen als je het echt goed wil doen moet je de bestaande aardlekschakelaar sowieso verzwaren ook als de thuisbatterij achter een eigen aardlekautomaat zit. Via het net (25A), de zonnepanalen (16A) en de thuisaccu (16A) kan er immers ook 57A door deze aardlek gestuurd worden als je kinderen tijdens een feestje 3 frituurpannen, de airco en de oven aanzetten :)
Remautomaat plaatsen (?)

www.h-elektro.nl - installateur van thuisbatterijen en laadpalen in de regio Zwolle, Hattem, Heerde

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:32
Ffs, anker via de chat laten weten dat levering vanaf w34 pas kan ivm vakantie. Was geen probleem. Nu een mail over bezorging van die bezorger over de komende 2 dagen..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB, 7kwh Anker Solix accu

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 22:13
Pro-star schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:58:
[...]

Helaas herkenbaar... Maandag kwam de connector, P1 en Wieland Socket binnen. Helaas zonder opbouwdoos. daar kan ik een thuisstudie voor gaan doen om de juiste te halen. Helaas is hij ook geleverd zonder de kabel tussen the MAX AC en Wieland socket.. beetje gek dat je die dan ook wilt hebben.. en ook niet direct als accessoire kan bestellen. Gister een SMS gehad van Transport bedrijf Visser dat ze Woensdag de accu komen leveren. Vandaag stonden ze al voor de deur. Gelukkig was ik thuis. De voet mis ik ook nog. Geen idee wanneer die zou moeten komen.
Hier kwam de voet afgelopen zaterdag binnen (met DPD). Eind mei besteld.
Ben er wel blij mee. Voelt erg degelijk aan en vind het wel prettig dat de batterij nu niet meer op de kale/ruwe vloer van de schuur staat.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Out.of.Control schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:31:
[...]

Hier kwam de voet afgelopen zaterdag binnen (met DPD). Eind mei besteld.
Ben er wel blij mee. Voelt erg degelijk aan en vind het wel prettig dat de batterij nu niet meer op de kale/ruwe vloer van de schuur staat.
Ik kreeg gisteren de Base-Plate keurig geleverd bij de buurman via DPD terwijl ik niet thuis was. De gehele levering stond eigenlijk voor vandaag in de planning omdat dat één van m'n vaste thuiswerkdagen is. De rest (150Kg. aan Max-AC Batterijen en een P1 module) zou óók vandaag geleverd gaan worden echter is die zending een dag vertraagd en komt dat spel morgen pas. Ik heb dus deze week een extra thuiswerkdag te declareren bij de baas :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mainshooter
marcovandeveen schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:26:
[...]

Bij mij staan het serienummer én de checkcode in de Anker-app onder: Instellingen (van het huis) > Virtuele Energiecentrale. (Anker Solix Max AC)
In mijn app staat die er niet tussen. Heb je een screenshot hoe ik daar kan komen of het verschil zit tussen de Max AC en Solarbank Pro 3

• matthijsvr
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-08 15:02
Mainshooter schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 17:58:
[...]

In mijn app staat die er niet tussen. Heb je een screenshot hoe ik daar kan komen of het verschil zit tussen de Max AC en Solarbank Pro 3
Ik ben bang dat het koppelen van solarbank 3 (nog) niet mogelijk is.

De code waar Frank om vraagt is terug te vinden in de instellingspagina voor de VPP die is alleen mogelijk met de X1, af Max of een solarbank 3 systeem via een powerdock.

Geen idee of Frank de solarbank 3 los gaat ondersteunen. Best zonde, want ik had bij de aankondiging van Frank dat de anker solix ondersteuning eraan kwam deze solarbank 3 pros gekocht. Maar als ik dat had geweten had ik even gewacht en de ac Max gekocht.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 20:23

fjs

PSN: ftltc

Elektricien is net geweest en heeft deze Wieland aansluiting bij mij geplaatst op een eigen groep ( was zelf niet thuis). Alleen krijg is die ronde Wieland aansluiting van Anker zelf.

Kan ik dit type Wieland gebruiken en zelf zo’n plug kopen en die op de kabel maken. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YHEL6uFOPP8jHx9bsojqPGwWJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cvhbk4uWz0j0KBe7nYekMyXr.jpg?f=fotoalbum_large

To boldly go where no man has gone before...

• Whiskey48
Taro schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:36:
[...]

Ik heb trouwens mijn 4 pro bestelling alsnog door laten gaan en 1x de Max AC bij besteld. Ik heb Homey pro en ook nog een Zendure systemen, ik zou daar vast alles goed in aan kunnen sturen.

Dank voor je input, stelt me erg gerust!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20
Hoe zit het bij jullie met track & trace? Kreeg alleen een sms dat er morgen bezorgd wordt van een bedrijf uit Duiven. Maar geen link. Bedrijf gemaild, geen reactie tot heden. Anker gemaild en code ontvangen maar geen website waar ik hem kan invoeren :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• tweeek
sdk1985 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:27:
Hoe zit het bij jullie met track & trace? Kreeg alleen een sms dat er morgen bezorgd wordt van een bedrijf uit Duiven. Maar geen link. Bedrijf gemaild, geen reactie tot heden. Anker gemaild en code ontvangen maar geen website waar ik hem kan invoeren :X .
Dan zou je, ja heel ingewikkeld een deel van de code hier kunnen plaatsen en dan hopen dat iemand een combinatie herkent van een bepaald bedrijf.

• sdk1985
tweeek schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:33:
[...]

Dan zou je, ja heel ingewikkeld een deel van de code hier kunnen plaatsen en dan hopen dat iemand een combinatie herkent van een bepaald bedrijf.
  • Trackingnummer: 40198100016xxxxx
  • Vervoerder: DE NOERPEL

• Maurice-
sdk1985 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:27:
Hier gisteren ook een SMS van Visser Duiven dat de Max AC woensdag geleverd zou worden. Stond er vanochtend ineens een vrachtwagen van Tielbeke voor deur met de bestelling. Communicatie is niet geweldig maar ik klaag niet met 5 gestapelde kortingscodes 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sdk1985 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:24:
[...]
  • Trackingnummer: 40198100016xxxxx
  • Vervoerder: DE NOERPEL
Noerpel kén ik wel, maar da's een Duitste distributeur. Wel een degelijk bedrijf, ik kreeg in het verleden ook vaak spullen via hen welke eigenlijk via Kühne & Nagel zouden moeten komen.

https://noerpel.de/

• tweeek
Will_M schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:27:
[...]

Noerpel kén ik wel, maar da's een Duitste distributeur. Wel een degelijk bedrijf, ik kreeg in het verleden ook vaak spullen via hen welke eigenlijk via Kühne & Nagel zouden moeten komen.

Daar kan je code invoeren, wie weet wat er uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door tweeek op 28-07-2026 20:30 ]

• HBrand
fjs schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:26:
Elektricien is net geweest en heeft deze Wieland aansluiting bij mij geplaatst op een eigen groep ( was zelf niet thuis). Alleen krijg is die ronde Wieland aansluiting van Anker zelf.

Kan ik dit type Wieland gebruiken en zelf zo’n plug kopen en die op de kabel maken. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Je elektricien heeft een wieland type GST18I3 geplaatst en de Anker heeft een type RST20I3 nodig.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tweeek schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:29:
[...]

Daar kan je code invoeren, wie weet wat er uitkomt.
@sdk1985 kan dat beter zelf gaan doen, die heeft per slot van rekening de volledige T&T ;)

Ik ben overigens benieuwd op hoeveel plaatsen er deze week chauffeurs in de problemen gaan komen doordat ze niet goed met een 3-Assige Oplegger in de Nederlandse woonwijken terecht kunnen....

Er IN rijden lukt dan vaak nog wel, achteruit er uit is een ander verhaal (tenzij: City Trailer) 8)

• 3ym
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16-09 20:17

3ym

op 29.06 besteld, vandaag met dpd afgeleverd bij de buren in de thuin omdat ik hem niet had verwacht en was op kantoor.

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 05:00

[Afbeelding]
Die aansluiting is voor verlichting. Ik zou daar geen 3600 watt doorheen laten vloeien. Moet die electrogast toch wel weten??

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mastergo schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:53:
[...]

Die aansluiting is voor verlichting. Ik zou daar geen 3600 watt doorheen laten vloeien. Moet die electrogast toch wel weten??
Dóórvragen zit er tegenwoordig niet meer in bij de meeste elektriciens. Je vraagt om een 'Wieland' aansluiting, je krijgt een 'Wieland' aansluiting welke zo goedkoop mogelijk is omdat daar de meeste marge op gemaakt kan worden (er hoeven geen aders naar de meterkast vervangen te gaan worden, bijvoorbeeld).

Eigenlijk dien je als aanvrager tegenwoordig EXACT aan te kunnen geven wat je denkt nodig te gaan hebben en is alleen de arbeid nog nodig vanuit de VAK-KENNIS qua montage.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Waarom zou je de fases apart behandelen?
Splitsen over fases doe je imo alleen om je holfdzekeringen te sparen.

Bij laden/ontladen zou ik gewoon doen alsof je 1 systeem hebt. Bij handelen gewoon volle bak met alle 3 aan de slag. En bij 0 op de meter bijvoorbeeld met intervals van 10% soc wisselen van batterij,.en bij bv 2000watt een tweede batterij bijschakelen.
Of kijk naar omnibattery voor het samenvoegen van de batterijen als.je zelf niet wilt klussen.

WP Panasonic KIT-WC07L3E5 7kW · buffer PAW-BTANK50L-2 · boiler PAW-TD20C1E5-1 ☀️ Solar GoodWe SDT G2 GW6K-DT 6kW 🔋 Accu Anker SOLIX Max AC 7+14kWh

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:22

[Afbeelding]
Ik heb er zelf voor gekozen om er een werkschakelaar op te zetten en dan vanuit de werkschakelaar een kabel in de “Anker SOLIX Anker SOLIX AC-aansluiting (vaste bekabeling)”. Die stekker is 15,- en er past tot 6mm2 in. Ik heb er 4mm2 in gedaan en werkt perfect. Batterij zit trouwens in die open ikea kist. Past ook perfect. Staat in de tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUNlJeynxTyY_549wcouG4P5Pvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGPoKuGFuQmibTjTqCYrHsvf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW_SlwPllo7TKqrz_IQFcLR3bEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWydr49KbqUvNDBXgOftI58y.jpg?f=fotoalbum_large

• RebornVampie
  • Laatst online: 11-09 21:22
Maurice- schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:27:
[...]

Hier gisteren ook een SMS van Visser Duiven dat de Max AC woensdag geleverd zou worden. Stond er vanochtend ineens een vrachtwagen van Tielbeke voor deur met de bestelling. Communicatie is niet geweldig maar ik klaag niet met 5 gestapelde kortingscodes 8)
Enigzins jaloers. Wat heb je betaald voor wat? 😊

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpxRZGBqg0cy2d_EOplrCXGZavo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcCsi7ztNpji552K8A8FtZ9z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ITiIboeXIqQS3oPqHA-g_7Aevc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8tuZHkg6Rs5WB3MjXpkrTNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPD8sHWK3ZykgAwg3hiXSl9W0SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8sx91c9ftzueawvWpWV2iYv.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt mijn Anker 4 pro. Komt nog een HomeWizard kWh meter bij. Heb ook een PIR + MDF plank op maat waar hij op komt te staan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ctrl-tab schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:01:
[...]

Bij laden/ontladen zou ik gewoon doen alsof je 1 systeem hebt. Bij handelen gewoon volle bak met alle 3 aan de slag. En bij 0 op de meter bijvoorbeeld met intervals van 10% soc wisselen van batterij,.en bij bv 2000watt een tweede batterij bijschakelen.
Of kijk naar omnibattery voor het samenvoegen van de batterijen als.je zelf niet wilt klussen.
Ik geef je graag gelijk maar wil daar wel een kleine kanttekening bij plaatsen: Veel is helaas ook afhankelijk van het merk & type Alamat's en/of groepen + aardlekschakelaars in combinatie met een hoofdschakelaar. Er is serieus véél "rommel' op de markt welke je niet meer continue op vol vermogen durft te laten werken (en dan is vol vermogen in dit geval nog maar 3680W aan 16A).

Hoeveel mensen kén je bijvoorbeeld welke de aarlek schakelingen in d'r eigen huis maandelijks testen?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-07-2026 22:04 ]

• KoningPaulus
RebornVampie schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:08:
[...]

Ik heb er zelf voor gekozen om er een werkschakelaar op te zetten en dan vanuit de werkschakelaar een kabel in de “Anker SOLIX Anker SOLIX AC-aansluiting (vaste bekabeling)”. Die stekker is 15,- en er past tot 6mm2 in. Ik heb er 4mm2 in gedaan en werkt perfect. Batterij zit trouwens in die open ikea kist. Past ook perfect. Staat in de tuin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede inspiratie voor een plan B als het in de trapkast niet gaat bevallen. Kan zo vanuit daar naar de buitenmuur en de accu ook naast de airco zetten. En grappig gedaan met die kist.

• Maurice-
RebornVampie schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Enigzins jaloers. Wat heb je betaald voor wat? 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gnYspXXcpbNCu70lgb-nxUSz70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TU7Gw1jCFeGiv3g4GK81HobO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl6WvpZjv9M2Kv9RpUJMbhPF5jQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2wCAz0Cq44ZgKv7p5r7qTiX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjrSSuFXOk48R74SwJuGFnwDnkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YGf1TjFEhN0qgbHJY60DqYW.jpg?f=fotoalbum_tile
Maximaal €1.759, minimaal €1.472 _/-\o_ Het stapelen werkte 2 weken op alle artikelen maar sinds 30 juni helaas niet meer.

• sdk1985
[...]

De t&t daar pakt hij niet. Zal wel uitbesteed zijn aan die visser duiven die de sms sturen. Dan maar de deurbel camera goed in de gaten houden. Heb Anker nog een reply gegeven of ze de link kunnen produceren maar kans is groot dat er morgen eerder een vrachtwagen voor de deur staat dan dat Anker met die link komt.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 28-07-2026 22:44 ]

• Arjan2007
  • Laatst online: 00:41
Meer mensen hier last van? Ik schrijf alleen het net vermogen in per 30sec

Nu staat er 1x maar ik had net de log gewist

Fout meldingen
Deze fout is ontstaan door een aangepaste integratie.
Logger: custom_components.anker_solix_official.coordinator
Bron: custom_components/anker_solix_official/number.py:769
Integratie: Anker SOLIX Official (documentatie, problemen)
Eerst voorgekomen: 22:55:30 (1 gebeurtenis)
Laatst gelogd: 22:55:30
[Anker Solix Device 192.168.1.81 | 192.168.1.81:502] Write number FAILED | entity=battery_power_setpoint, user_value=1043.8, raw_value=1043.8, address=10071 (0x2757), reason=Device not connected (is_connected=False, socket_open=False), raw_response=N/A, tx_frame=N/A

Deze fout is ontstaan door een aangepaste integratie.
Logger: custom_components.anker_solix_official.connection_state
Bron: custom_components/anker_solix_official/connection_state.py:103
Integratie: Anker SOLIX Official (documentatie, problemen)
Eerst voorgekomen: 22:55:30 (2 gebeurtenissen)
Laatst gelogd: 22:55:30
Invalid state transition: connecting -> connecting
Invalid state transition: connected -> connected

• redah
ctrl-tab schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:01:
[...]

Eigenlijk om zoveel mogelijk uit de investering te persen. In de winter draait een 1-fase warmtepomp continu, als het een beetje koud wordt gaat daar zo'n 2500watt naartoe. Dan zou ik op dat moment dus alle 3 de accu's terug moeten schroeven omdat 1 fase wat zwaarder belast wordt.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:34

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind nergens een plek waar ik mijn track & trace nummer kan ingeven op die site. Ik heb intussen een week een zogezegde T&T met die 16 cijfers. Maar ik op de site verandert de status niet. En ik heb ook nog geen berichten ontvagen via sms of email sinds. Beetje brak wel. Zeker gezien ik verondersteld wordt thuis te zijn bij levering...
Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste